Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni oli saanut exän uudelta vaatteita

Vierailija
06.10.2019 |

Olen siis eronnut vastikään ja miehelläni on jo uusi. Nyt tämä exäni uusi nainen oli antanut lapselleni vaatteita. En kaipaa lapselleni mitään vaatteita.

Mitä mieltä olette, palautanko vaatteet tälle naiselle. Minusta tämä oli loukkaavaa, en halua että uusi nainen sotkeutuu lasteni asioihin. Lapsi itse suhtautui vaatteisiin neutraalisti eikä varmaan pistäisi pahakseen jos vaatteet palautettaisiin. Ovat siis jotain vanhoja, mutta käyttämättömiä.

Kommentit (261)

Vierailija
101/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuore ero, on tilannetajuttomuutta nyxältä antaa yhtään mitään teille päin. Ei muutenkaan tarvitse aina ottaa muiden vanhoja tavaroita. Saa ja voi aivan hyvin kieltäytyä.

Vierailija
102/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On epäkohteliasta palauttaa lahja.

On epäkohteliasta ja tilannetajun puutetta osoittavaa antaa "lahjoja" (=vuosia vanhoja vaatteita) tuossa asemassa ja tilanteessa. Ei ole millään tavalla epäkohteliasta kieltäytyä toisten vuosia vanhoista vaatteista. Jokaisella on oikeus päättää, mitä kotiinsa ottaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuore ero, on tilannetajuttomuutta nyxältä antaa yhtään mitään teille päin. Ei muutenkaan tarvitse aina ottaa muiden vanhoja tavaroita. Saa ja voi aivan hyvin kieltäytyä.

Minä olen ehkä ollut aina ylpeä luonne, mutta minua on aina ärsyttänyt vaatteiden lahjoittajat. Vielä, kun vauvanvaatteita tarjottiin, ymmärsin sen siksi, että ihmiset nyt höytähtävät vauvoihin ja ajattelevat, että tämä Mimmi-Missukan porkkanaan värjäytynyt body oli niin ihana tunnearvoltaan, että totta kai minäkin olen ihan onnesta mykkyränä, kun saan sen.

Mutta myöhemmin olen kokenut nuo ärsyttäviksi. Minä olen itse lapseni hommannut, joten itse maksan myös heidän kulunsa. En tarvitse mitään almuja. Pyydän sitten, jos tarvitsen. Mutta muiden tehtävä ei ole arvioida, olenko niin köyhä, että tarvitsen heidän vanhoja vaatteitaan. Vielä on ollut rahaa elättää oma perheeni.

Ehkä pitäisi oppia nöyremmäksi, mutta koen vaatteiden lahjoittamiset kovin nöyryyttäviksi. Silloin toinen ihminen on arvioinut, että en pärjää itse, vaan hän kokee, että tarvitsen jotain hänen loppuunkuluttamaa vaatettaan.

Kornein kokemus oli, kun tuttavani toi maireasti hymyillen minulle talvitakin XXXL-kokoa ja vanhoja imetysliivejään. Kun hän ajatteli, että minä näitä varmaan tarvitsen. Olin kokoa 36 ja en kenekään käytettyjä tissiliivejä käyttäisi ikinä. On ollut varaa ostaa itselleni ihan omat.

Ei ehkä ihan liity tähän, mutta nämä kysymättä lahjoittajat astuvat minusta törkeästi toisten reviirille.

Vierailija
104/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen konmarittanut oman kotini. Inhoan näitä ihmisiä, jotka kantaa vanhoja kamojaan toisten nurkkiin ja odottavat vielä kiitollisuutta tähän päälle. Minulla on tarkka maku, mitä pidän päällä ja mitä haluan kotiini. Miksi, oi miksi ihmiset luulee, että heidän siivotessa nurkkiaan, he voivat kantaa ylijäämätavarat toisten nurkkiin.

Tuosta selviää sillä, että kieltäytyy ottamasta niitä vaatteita vastaan. Mulla on taas tuttava, joka mielellään ottaa toisten hyvvässä kunnossa olevia ja ajattomia vanhoja vaatteita vastaan. Ei varmaan ole moneen vuoteen ostanut uutta vaatekappaletta muuta kuin tyyliin alusvaatteet jne..  Ja hän todellakin pitää niitä vaatteita ja näyttää aina tyylikkäältä, koska vaatteet ovat laadukkaita. 

Mutta kun ap ei halua lapselleen vaatteita, niin hänet haukutaan pataluhaksi. Eli jos exän nyxä antaa vaatteita, niistä ei saa kieltäytyä. Mutta jos joku muu tarjoaa, siitä selviää kieltäytymällä.

Miksi kaksoisstandardit

Miksi ap niistä kieltäytyy, koska niitä ei ole edes hänelle tarjottu. Teini päättäköön itse mitä tekee vaatteilla. Ap voi ihan rauhassa kieltäytyä, jos ne vaatteet tarjotaan hänelle itselleen. 

Vierailija
105/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

......”Lapseni ei edes ole vielä nähnyt tätä isänsä uutta”....

Sinäkö olet ? On vaan niin huvittavaa kun tuli mieleen siskoni ero. Lapset kertoivat, että nyksä meni johonkin esim. saunaan piiloon, kun siskoni tuli tuomaan/hakemaan lapsiaan. Työpaikkaromanssi, josta kehkeytyi niin vakavaa, että ero tuli. Naurettavaa, kun ei ota vastuuta teoistaan.

Vierailija
106/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä.

Ompas tämä kirvoittanut kommentteja, kiitos niistä.

Käsittääkseni nämä vaatteet ovat hänen lastensa vanhoja ja juuri näille ei ole mitään tarvetta. En ylipäätään ymmärrä, mikä tarkoitus näillä oli. Lapseni ei siis vielä ole edes nähnyt tätä isänsä uutta.

Pyrkimys olisi siihen, että välit tulevilla kumppaneilla ja lapsilla olisi hyvät, mutta minusta todella tahditonta pyrkiä muutaman kuukauden seurustelulla äitipuoleksi.

En vielä tiedä miten toimia, lapsi saa päättää pitääkö ne vai ei ja ehkä myöhemmin vien ne UFF:lle.

Enemmän tässä harmittaa exäni käytös, mitä hänkin ajattelu kun otti sellaisia lumppuja vastaan.

Kiitos ap tästä selvennyksestä. Vaikka se kyllä aiheutti uusia ihmetyksiä - tai selkeytti asiaa.

Siis olivatko ne nyt 5v vanhoja mutta käyttämättömiä vaatteita vai nyxän lasten käyttämiä?

Jos ne annetut vaatteet on lumppuja, niin ei kahta kysymystä: sekajätteeseen (UFF ei tee mitään lumpuilla. Turha siirtää kierrätysmaksua heille).

Jos tilanne on noin uusi, kuulostaa lahjoitus siltä, että Nyxä on yksinkertaisesti tehnyt syysiivouksen omissa kaapeissaan. Vaatteiden hankinnan aika on kyllä minustakin vasta, kun he ovat tutustuneet ja ehkä viettävät aikaakin yhdessä ja tuo nyxä on saanut jonkun käsityksen teinin vaatemausta, koosta ja tarpeista.

Minä suhtautuisin noihin kuin kenen tahansa sukulaisen lahjoittamiin: jos teini haluaa käyttää OK - jos teini ei valitse käyttää OK.

Vierailija
107/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On epäkohteliasta ja tilannetajun puutetta osoittavaa antaa "lahjoja" (=vuosia vanhoja vaatteita) tuossa asemassa ja tilanteessa. Ei ole millään tavalla epäkohteliasta kieltäytyä toisten vuosia vanhoista vaatteista. Jokaisella on oikeus päättää, mitä kotiinsa ottaa. 

Eikö ne ollut käyttämättömiä. Mulla on esim. vaatekaapissa pari viisi vuotta vanhaa käyttämätöntä silkkipuseroa, jotka eivät istu päälle rintojen kohdilta nyt. Maksoivat ainakin 100 euroa kappaleelta. En ole raskinut laittaa niitä eteenpäin, kun toivon mahtuvani niihin vielä joku päivä. 

Harmittaa, kun en niitä käyttänyt heti ostaessani, mutta silloin ei ollut mitään sopivaa tilannetta. 

Saatan ostaa vaatteita vaikka en tarvitse niitä sillä hetkellä vaan ajattelen, että tuolle voisi olla käyttöä joskus. Niissä on vielä hintalaputkin tallella. 

Vierailija
108/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne ollut käyttämättömiä. Mulla on esim. vaatekaapissa pari viisi vuotta vanhaa käyttämätöntä silkkipuseroa, jotka eivät istu päälle rintojen kohdilta nyt. Maksoivat ainakin 100 euroa kappaleelta. En ole raskinut laittaa niitä eteenpäin, kun toivon mahtuvani niihin vielä joku päivä. 

Harmittaa, kun en niitä käyttänyt heti ostaessani, mutta silloin ei ollut mitään sopivaa tilannetta. 

Saatan ostaa vaatteita vaikka en tarvitse niitä sillä hetkellä vaan ajattelen, että tuolle voisi olla käyttöä joskus. Niissä on vielä hintalaputkin tallella. 

Kävinpä tarkistamassa hinnat. Toinen maksoi 119,95 euroa ja toinen 109,95 euroa. 

Vierailija
109/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä.

Käsittääkseni nämä vaatteet ovat hänen lastensa vanhoja ja juuri näille ei ole mitään tarvetta. En ylipäätään ymmärrä, mikä tarkoitus näillä oli. Lapseni ei siis vielä ole edes nähnyt tätä isänsä uutta.

Pyrkimys olisi siihen, että välit tulevilla kumppaneilla ja lapsilla olisi hyvät, mutta minusta todella tahditonta pyrkiä muutaman kuukauden seurustelulla äitipuoleksi.

En vielä tiedä miten toimia, lapsi saa päättää pitääkö ne vai ei ja ehkä myöhemmin vien ne UFF:lle.

Enemmän tässä harmittaa exäni käytös, mitä hänkin ajattelu kun otti sellaisia lumppuja vastaan.

Kiitos ap tästä selvennyksestä. Vaikka se kyllä aiheutti uusia ihmetyksiä - tai selkeytti asiaa.

Siis olivatko ne nyt 5v vanhoja mutta käyttämättömiä vaatteita vai nyxän lasten käyttämiä?

Jos ne annetut vaatteet on lumppuja, niin ei kahta kysymystä: sekajätteeseen (UFF ei tee mitään lumpuilla. Turha siirtää kierrätysmaksua heille).

Jos tilanne on noin uusi, kuulostaa lahjoitus siltä, että Nyxä on yksinkertaisesti tehnyt syysiivouksen omissa kaapeissaan. Vaatteiden hankinnan aika on kyllä minustakin vasta, kun he ovat tutustuneet ja ehkä viettävät aikaakin yhdessä ja tuo nyxä on saanut jonkun käsityksen teinin vaatemausta, koosta ja tarpeista.

Minä suhtautuisin noihin kuin kenen tahansa sukulaisen lahjoittamiin: jos teini haluaa käyttää OK - jos teini ei valitse käyttää OK.

Meillä on lapset muuttaneet omilleen. Kun siivosin heidän huoneitaan, niin heiltäkin löytyi käyttämättömiä, vanhoja vaatteita. Vaatteita, jotka oli minulta virheostoja eli he eivät olleet tykänneet niistä tai huonon mallisia tai muuten vain epäsopivia. Esim. yhdet farkut, mutta oli jäänyt käyttämättä, kun oli leveälahkeisemmat, mitä oli muotia. Eli vaatteita, joita olin ostanut kysymättä heiltä ja eivät niistä tykänneet. Jonnekkin kaapin nurkkaan olivat ne survoneet.

En kehtaisi näitä lahjoittaa kenellekkään, jos ei edes omille nuorille kelvanneet

Vierailija
110/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä tunteesi, mutta osoita vahvuutesi ja anna asian olla.

Itse olen tullut jätetyksi pitkästä liitosta, vuosia sitten, tyyliin lähden-viemään-roskia-huops-asunkin-uuden- perheen-kanssa.

Oma tunnekuohu oli hirvittävä, ihan pelkäsin itseäni, miten voi olla niin raivoissaan, juuri tuollaiset sinänsä viattomat vanhat vaatteet lapselle olisi ollut kyllä ihan hirveä punainen vaate, olisin varmasti silpunnut ne 1x1cm paloiksi ja polttanut takassa yksin käärmeissäni. Ulospäin olisin hymyillyt ja kiittänyt, samalla miettien miten kaivan silmät tuolta h... ta lusikalla vai olisiko haarukka parempi.

Onneksi oli pari ystävää, jotka jaksoivat kuunnella, olisin kyllä ihan virallistakin apua halunnut, mutta joku lamaannutti niin, etten osannut mistään hakea.

Vierailija
111/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko, että joku muu olisi into pinkeänä, kun antaisit hänelle sinun tisseistä liian pienen silkkipuseron?

Sitten jos joku ei silkkipuseroista välitä, olisit loukkaantunut, kun hyvä tavara ei kelvannut, kun vain hyvän hyvyyttäsi kalliin yli 100 euron puseron annoit.

Vierailija
112/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä.

Meillä on lapset muuttaneet omilleen. Kun siivosin heidän huoneitaan, niin heiltäkin löytyi käyttämättömiä, vanhoja vaatteita. Vaatteita, jotka oli minulta virheostoja eli he eivät olleet tykänneet niistä tai huonon mallisia tai muuten vain epäsopivia. Esim. yhdet farkut, mutta oli jäänyt käyttämättä, kun oli leveälahkeisemmat, mitä oli muotia. Eli vaatteita, joita olin ostanut kysymättä heiltä ja eivät niistä tykänneet. Jonnekkin kaapin nurkkaan olivat ne survoneet.

En kehtaisi näitä lahjoittaa kenellekkään, jos ei edes omille nuorille kelvanneet

Jonku toisen lapselle voi kelvata. Ei sitä koskaan tiedä. 

Vierailija
113/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, poikahan saa uuden perheen, missä hänelle tulee uusia isoveljiäkin nyxän myötä. Ap, älä ole mustasukkainen. Pojallesi on rikkaus saada näin uusia jäseniä perheeseensä ja velipuolia. Syyhän siihen täytyy olla, että miehesi jätti sinut toisen takia ja koki uuden paremmaksi, kuin sinä olet. Niele häpeäsi ja ole onnellinen poikasi puolesta ja hänen uuden perheen puolesta.

Vierailija
114/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä.

Jonku toisen lapselle voi kelvata. Ei sitä koskaan tiedä. 

Eli tyrkkäisit ne uuden miesystäväsi pojalle kysymättä (tai edes näkemättä häntä), kelpaako hänelle nämä vaatteet

Vierailija
115/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko, että joku muu olisi into pinkeänä, kun antaisit hänelle sinun tisseistä liian pienen silkkipuseron?

Sitten jos joku ei silkkipuseroista välitä, olisit loukkaantunut, kun hyvä tavara ei kelvannut, kun vain hyvän hyvyyttäsi kalliin yli 100 euron puseron annoit.

Miksi minä siitä loukkaantuisin? Mistä vedit tämän loukkaantumisen tähän?

Vierailija
116/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”En kaipaa lapselleni mitään vaatteita”. Just. Onhan kyseessä exänkin lapsi, eikä sinulla ole mitään yksinmäärämisoikeutta lapsen asioihin. Teini kyllä osaa päättää itse haluaako käyttää niitä vaatteita vai ei. Nolaat vain itsesi jos järjestät jonkin kohtauksen asiasta.

Vierailija
117/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitämätön ja huonosti kasvatettu kakara, jos sille ei kelpaa hyvät vaatteet.

Vierailija
118/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät kierrätykseen ja naiselle viesti, että sinä vastaat lapsen vaatehankinnoista, ei hän.

Kyseessähän ei ole se, että nainen "pitäisi lapsestasi" vaan pyrkimys miellyttää ja ostaa suosiota. Tai pahemmassa tapauksessa hän uskoo, että tarvitsette jotain köyhäinapua. Näissä tapauksissahan on tyypillistä, että miehet jauhavat suut silmät täyteen keksittyjä tarinoita eksästään (tiedän, olen ollut se uusi nainen).

Kyllä ne rajat on vaan pakko vetää. Omalle lapselleni eksän uusi alkoi antamaan uskonnollista propagandaa, siis jeesustarinakirjoja ym.

Vierailija
119/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa riitaa aiheutat palauttamalla ne.Pidä tai vie Uffille.Miehelle sanot toiveesi jatkoa varten lahjoituksiin liittyen.

Vierailija
120/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä poika itse tykkää näistä vaatteista.