Lapseni oli saanut exän uudelta vaatteita
Olen siis eronnut vastikään ja miehelläni on jo uusi. Nyt tämä exäni uusi nainen oli antanut lapselleni vaatteita. En kaipaa lapselleni mitään vaatteita.
Mitä mieltä olette, palautanko vaatteet tälle naiselle. Minusta tämä oli loukkaavaa, en halua että uusi nainen sotkeutuu lasteni asioihin. Lapsi itse suhtautui vaatteisiin neutraalisti eikä varmaan pistäisi pahakseen jos vaatteet palautettaisiin. Ovat siis jotain vanhoja, mutta käyttämättömiä.
Kommentit (261)
Aha. Onps hirveä nyxä, kun oikein lahjoittaa vaatteita miehen lapselle.
Minä olen antanut sekä lapseni vanhoja vaatteita mieheni lapselle ja ostanut myös joitain uusia. Olen allerginen eläimille ja miehen exällä on niitä, joten lapsi ei voi köyttäö eläinkodin vaatteita luonani. Vaihdan itsekin vaatteet ja pesen tukan, jos olen käynyt kylässä eläinkodissa.
Mies on köyhä ja tuntuisi epäreilulta vaatia häntä ostamaan tuon takia lapselle tuplavaatteita, joten näin olen asian ratkaissut. Tämä on varmaan exän mielestä monin verroin pahempaa kuin pelkkä lahjoittamimen, koska hänen ostamiaan vaatteita ei voi käyttää meillä.
PS. Exä erosi itse miehestä, ei tullut jätetyksi
Aloittajan mukaan ero on tuore. Tällaisessa tapauksessa pitää ajatella sitä teiniä. Ei ole todellakaan nyksältä oikein antaa vielä yhtään mitään vaiheessa, jossa teini vielä itsekin kipuilee vanhempiensa eroa. Aikaa myöten teini varmasti osaa itse ilmaista haluaako olla tekemisissä isänsä uuden naisystävän kanssa vai ei ja silloin jos haluaa, voi se nyksäkin niitä vaatteita jaella, ei ennen.
Tämä on asia, joka pitäisi molempien vanhempien ymmärtää, niin isän kuin äidin. Järkevä isä sanoisi sille uudelle naiselleen, että nyt annetaan ajan kulua ja teinin tottua ajatukseen, että hänellä on uusi, eikä tuputeta sitä uutta naista teinin elämään.
Vierailija kirjoitti:
Oliko vaatteet tämän uuden naisen oman teinin vanhoja vaatteita, vai jotain hänen pikkuveljen vaatteita. Vai oliko ihan kirppiseltä lähtenyt hakemaan vanhoja vaatteita uuden miehensä teinipojalle.
Olisi hauska tietää näiden vaatteiden tarina, mistä oli ne kaivanut.
Nehän on käyttämättömiä vaatteita tosin ei eilen ostettuja.
Meillä poika on tarkka vaatteistaan. Mutta kiltti luonne. Hänelle olisi varmaan vaikea tilanne, kun tuntuisi, että pitää olla lojaali isälle ja pitää isän uuden antamia vaatteita, ettei isä loukkaannu.
En tiedä, mitä tekisin tässä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko vaatteet tämän uuden naisen oman teinin vanhoja vaatteita, vai jotain hänen pikkuveljen vaatteita. Vai oliko ihan kirppiseltä lähtenyt hakemaan vanhoja vaatteita uuden miehensä teinipojalle.
Olisi hauska tietää näiden vaatteiden tarina, mistä oli ne kaivanut.
Nehän on käyttämättömiä vaatteita tosin ei eilen ostettuja.
Mistä saa 5 vuotta vanhoja käyttämättömiä vaatteita? Jostain ylijäämävarastosta?
Vierailija kirjoitti:
Tässä kuviossa unohdetaan jälleen, niin eksän kuin nyksänkin maailmasta se tosiasia, että se teinikin kipuilee eroprosessissa. Kukaan tässä tilanteessa oleva järkevä aikuinen nyksä ei tyrkytä yhtään mitään miehensä jälkikasvulle.
Jokainen vähääkään järkevä mies myös ei antaisi uuden naisensa toimia näin.
Kuvittelevatko nämä entiset kakkoset päästyään ykkösen paikalle ihan oikeasti, että se teini/lapsi pitää teistä tuosta noin vain ? Ihmisestä joka on omalta osaltaan osallistunut teinin perheen rikkomiseen ? Nyksä tehköön ihan mitä vain, mutta ne miehen lapset jätetään rauhaan, te olette parisuhteessa miehen kanssa, ette lasten.
Minä ainakin olisin ollut tyytyväinen, jos vanhempani olisivat eronneet ollessani teini-iässä. Oli stressaavaa, kun aisti vanhempien huonot välit. Mutta ei, piti kärvistellä meidän lasten takia.
Olisin ollut kiitollinen, jos joku olisi osallistunut meidän perheen rikkinäisen perheen rikkomiseen.
Uusi nainen halusi vain saada heti teinin puolelleen ja halusi antaa vanhoja vaatteita siksi. Ystävällinen ele, millä halusi saada pojan ystävyyden itselleen ja ele, millä halusi osoittaa pojalle olevansa cool-äitipuoli. Hyvin ymmärrettävää.
Jos teini ei tarvitse uusia vaatteita, niin heitä pois. Sillähän tuosta selviää.
Klassinen exän nyxä tilanne. Nyt nainen itsearvostusta kehiin! Suhtaudu vaatteisiin neutraalisti ja koe onnistumista eroprosessissa, kun tuollaiset asiat ei häiritse. Se on sinun egosi, joka huutaa. Egosi mielestä sinun reviirillesi tullaan, eikä egosi kestä sitä. Viisas nainen ei triggeröidy exän nyxästä. Nyxä ei liity sinuun ihmisenä mitenkään. Huomaa, että jos kuka tahansa muu olisi antanut vaatteet, et suivaantuisi. Ole tilanteen yläpuolellla. Kiitä vaatteista, äläkä tee itsestäsi noloa, katkeraa exää tekemällä asiasta numeroa
Ap tässä.
Ompas tämä kirvoittanut kommentteja, kiitos niistä.
Käsittääkseni nämä vaatteet ovat hänen lastensa vanhoja ja juuri näille ei ole mitään tarvetta. En ylipäätään ymmärrä, mikä tarkoitus näillä oli. Lapseni ei siis vielä ole edes nähnyt tätä isänsä uutta.
Pyrkimys olisi siihen, että välit tulevilla kumppaneilla ja lapsilla olisi hyvät, mutta minusta todella tahditonta pyrkiä muutaman kuukauden seurustelulla äitipuoleksi.
En vielä tiedä miten toimia, lapsi saa päättää pitääkö ne vai ei ja ehkä myöhemmin vien ne UFF:lle.
Enemmän tässä harmittaa exäni käytös, mitä hänkin ajattelu kun otti sellaisia lumppuja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Klassinen exän nyxä tilanne. Nyt nainen itsearvostusta kehiin! Suhtaudu vaatteisiin neutraalisti ja koe onnistumista eroprosessissa, kun tuollaiset asiat ei häiritse. Se on sinun egosi, joka huutaa. Egosi mielestä sinun reviirillesi tullaan, eikä egosi kestä sitä. Viisas nainen ei triggeröidy exän nyxästä. Nyxä ei liity sinuun ihmisenä mitenkään. Huomaa, että jos kuka tahansa muu olisi antanut vaatteet, et suivaantuisi. Ole tilanteen yläpuolellla. Kiitä vaatteista, äläkä tee itsestäsi noloa, katkeraa exää tekemällä asiasta numeroa
Minä elän ydinperheessä, mutta en tykkäisi lainkaan, jos joku outo antaisi vanhoja vaatteita lapsilleni. Pitäisin sitä kyllä todella erikoisena, koska teinini ostavat vaatteensa itse oman tarkan makunsa mukaan. Kysyisin kyllä syytä tällaiseen ja ihmettelisin, että häiritseekö häntä teinieni pukeutumistyyli ja miksi hän haluaa puuttua teinieni vaatemakuun
Nyxä on muuttamassa miehen luokse ja siivoaa kaappejaan. Löytää sieltä omien aikuisiksi kasvaneiden lasten vaatteita ja ajattelee, että lahjoitetaanpa nämä miehen lapselle, ettei tarvitse viedä niitä uffille itse. Moni ajattelee, että oman perheen käytetyt vaatteet on toiselle aarre, tajuamatta, että ehkä näin ei ole.
Jos nyksä ei ole edes nähnyt kyseistä teiniä, niin kyllä se nyksä tunkee nyt TEININ reviirille, ei kenenkään muun. Ihan oikeasti, jos on kyseessä jo teini-ikäinen lapsi, niin teini päättää ihan ITSE koska ja miten haluaa tutustua tähän uuteen/haluaako ollenkaan. Sitä ei päätä äiti, sitä ei päätä isä ja sitä ei päätä varsinkaan nyksä.
Lahjoittajien kannattaisi opetella ensin kysymään, tarvitseeko tai yleensä haluaako lahjoituksien kohde heidän vanhoja tavaroitaan ja vaatteita vastaan.
Ihan vain reilusti, että hei, mulla on tässä laatikollinen vanhoja vaatteita, onko sulla tarvetta niille, vai panenko fb.n roskalava-ryhmään.
Ei niin, että tyrkätään vaateläjä toisen syliin ja sanotaan, että löysin vanhoja vaatteita, ajattelin, että sulla näkyy olevan tarvetta niille
Vierailija kirjoitti:
"sotkeutuu lasteni asioihin" kun ostaa raukalle vaatteita??
En kaipaa lapselleni mitään vaatteita.
Itse olen konmarittanut oman kotini. Inhoan näitä ihmisiä, jotka kantaa vanhoja kamojaan toisten nurkkiin ja odottavat vielä kiitollisuutta tähän päälle. Minulla on tarkka maku, mitä pidän päällä ja mitä haluan kotiini. Miksi, oi miksi ihmiset luulee, että heidän siivotessa nurkkiaan, he voivat kantaa ylijäämätavarat toisten nurkkiin.
En enää yhtään ihmettele, että nuoriso voi huonosti, kun erotessakin unohdetaan kokonaan antaa sille nuorelle aikaa toipua erosta. heti vaan tungetaan uudet kumppanit tapoineen nuorten eteen ja oletetaan, että onnesta soikeana otetaan vastaan uudet kumppanit.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen konmarittanut oman kotini. Inhoan näitä ihmisiä, jotka kantaa vanhoja kamojaan toisten nurkkiin ja odottavat vielä kiitollisuutta tähän päälle. Minulla on tarkka maku, mitä pidän päällä ja mitä haluan kotiini. Miksi, oi miksi ihmiset luulee, että heidän siivotessa nurkkiaan, he voivat kantaa ylijäämätavarat toisten nurkkiin.
Tuosta selviää sillä, että kieltäytyy ottamasta niitä vaatteita vastaan. Mulla on taas tuttava, joka mielellään ottaa toisten hyvvässä kunnossa olevia ja ajattomia vanhoja vaatteita vastaan. Ei varmaan ole moneen vuoteen ostanut uutta vaatekappaletta muuta kuin tyyliin alusvaatteet jne.. Ja hän todellakin pitää niitä vaatteita ja näyttää aina tyylikkäältä, koska vaatteet ovat laadukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta selviää sillä, että kieltäytyy ottamasta niitä vaatteita vastaan. Mulla on taas tuttava, joka mielellään ottaa toisten hyvvässä kunnossa olevia ja ajattomia vanhoja vaatteita vastaan. Ei varmaan ole moneen vuoteen ostanut uutta vaatekappaletta muuta kuin tyyliin alusvaatteet jne.. Ja hän todellakin pitää niitä vaatteita ja näyttää aina tyylikkäältä, koska vaatteet ovat laadukkaita.
Mutta kun ap ei halua lapselleen vaatteita, niin hänet haukutaan pataluhaksi. Eli jos exän nyxä antaa vaatteita, niistä ei saa kieltäytyä. Mutta jos joku muu tarjoaa, siitä selviää kieltäytymällä.
Miksi kaksoisstandardit
Miten niin pakottaa? Ja eikö teinit osaa laittaa paria vaatekappaletta itse kaappiin halutessaan? Miksi ihmeessä ap:n pitäisi ne vaatteet sinne laittaa? Teini käyttää jos käyttää vaatteita eikä niistä tehdä sen kummempaa numeroa puolin ja toisin.