Lapseni oli saanut exän uudelta vaatteita
Olen siis eronnut vastikään ja miehelläni on jo uusi. Nyt tämä exäni uusi nainen oli antanut lapselleni vaatteita. En kaipaa lapselleni mitään vaatteita.
Mitä mieltä olette, palautanko vaatteet tälle naiselle. Minusta tämä oli loukkaavaa, en halua että uusi nainen sotkeutuu lasteni asioihin. Lapsi itse suhtautui vaatteisiin neutraalisti eikä varmaan pistäisi pahakseen jos vaatteet palautettaisiin. Ovat siis jotain vanhoja, mutta käyttämättömiä.
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ota miestä jolla on ex. Mielummin yksin. Teit niin tai näin, aina kaikki väärin.
:D
Mistä löydät aikuisen ihmisen, jolla ei ole jotain exää? Luostarista?
Oliko vaatteet tämän uuden naisen oman teinin vanhoja vaatteita, vai jotain hänen pikkuveljen vaatteita. Vai oliko ihan kirppiseltä lähtenyt hakemaan vanhoja vaatteita uuden miehensä teinipojalle.
Olisi hauska tietää näiden vaatteiden tarina, mistä oli ne kaivanut.
On epäkohteliasta palauttaa lahja.
Sulla ei taida olla lapsia, ainakaan teinejä ;D
Vaatteethan on yksi "hyvä" syy joutua koulukiusatuksi, joten en yhtään ihmettele ettei teini käytä jotain viisi vuotta sitten muodissa ollutta. Joku perus teeppari tai farkut vielä menee. Ja ainahan vaatteet voi pitää mökkivaatteina tai vaikka repiä siivousräteiksi.
Aloituksesta ei selvinnyt että miksi nyksä antoi vaatteet? Saanut jostain, jäänyt omilta teineiltä yli vai joku muu syy, mikä? Miksi ne on käyttämättömiä? Ehkä nyksä halusi vain ilahduttaa teiniä?
Mä en varmaan jaksais kauheesti asiasta pillastua. Sitä en epäile etteikö käy tunteisiin kun kerran ero on tuore, joskus tulevaisuudessa kun aikaa on kulunut enemmän et ehkä edes noteeraa tämmösiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä.
En ole varaton, eikä lapsi tarvi vaatteita, on poika eikä välitä joistain 5 vuotta vanhoista vaatteista. Nämä siis uusia, mutta ei enää muodissa. Kyse on parista vaatekappaleesta ja kyseessä teinipoika eikä vauva.
Ei se muoti viidessä vuodessa niin paljoa muutu.
Teini osaa varmasti itse päättää mitä näillä vaatteilla tekee. Sanoisin, että ongelma tästä tulee, jos teille aletaan jatkuvasti dumppaamaan jotain vanhaa tavaraa. Jotkut vaan ei voi heittää pois mitään tai myydä vaan pitää tunkea jollekin tutulle väkisin.
Nehän ei pelkästään naisen lapsia taida olla:)
Exän uusi ei taida olla mitenkään hienotunteinen ihminen. Tai sitten hän yrittää leikkiä hyvää jaa avarasydämistä äitipuolta. Minun mieheni uusi oli tällainen. Minua loukkasi syvästi, kun hän änkesi itsensä lapsemme joulu- ja kevätjuhliin, vaikka heidän suhteensa alkoi salasuhteesta.
Tiedän, että vastaavassa vaatetilanteessa exä ja uusi olisivat haukkuneet minut pienisydämiseksi, jos olisin palauttanut vaatteet. Ja sitähän minä en halunnut kuulla, vaikka joo, pienisydämisyyttäni en kestänyt toista naista (exän omat sanat). Siksi ap:n tilanteessa varmaan veisin vaatteet uffille, jos lapsi ei kuitenkaan käyttäisi niitä.
Tässä kuviossa unohdetaan jälleen, niin eksän kuin nyksänkin maailmasta se tosiasia, että se teinikin kipuilee eroprosessissa. Kukaan tässä tilanteessa oleva järkevä aikuinen nyksä ei tyrkytä yhtään mitään miehensä jälkikasvulle.
Jokainen vähääkään järkevä mies myös ei antaisi uuden naisensa toimia näin.
Kuvittelevatko nämä entiset kakkoset päästyään ykkösen paikalle ihan oikeasti, että se teini/lapsi pitää teistä tuosta noin vain ? Ihmisestä joka on omalta osaltaan osallistunut teinin perheen rikkomiseen ? Nyksä tehköön ihan mitä vain, mutta ne miehen lapset jätetään rauhaan, te olette parisuhteessa miehen kanssa, ette lasten.
Vierailija kirjoitti:
Heitä roskikseen ja unohda koko juttu. Vaatteita tulee varmaan lisää ja sen jälkeen aletaan antamaan muita vanhoja tavaroita: vanhoja kännyköitä ja pelejä ja muuta tavaraa. Mutta helpommalla selviät, kun sanot pojalle, että ottaa vastaan ja hävität sitten kotona.
Toivottavasti teini tajuaa pitää tavarat itselleen eikä anna ilkeälle äidille niitä pois heitettäväksi.
Tässä tuntuu monella kirjoittajalla purkautuvan omia patoutumia omia exiä ka niitten nykiä kohtaan?
Minä tiedän niin kovin vähän noista vaatteista. Niinkuin sinäkin.
AP, mitä vaatteita ne oli?
Miksi Nyxä ne antoi?
Mikä on teinin mieli?
Onko sillä teinillä riittävästi vaatteita niin omassa kodissa kuin exän luona käytettäväksi?
Jos vaatteet olivat oikeasti ihan täysin ajattomia (!•niinkuin poikien perusvaatteet usein ovat) sekä teinille tyylin värin mallin puolesta OK Niin eikö Niitä tosiaan voi jättää kaappiin (käyttää jos käyttää jos ei käytä niin Pelastusarmeijan joulupataan muiden kierrätysvaatteifen kanssa)
Tai voiko teini viedä ne mukanaan exän luo siellä käytettäväksi?
Mutta siis, sen teinin mielipide ratkaisee - jos hän kokee ne ’vanhanaikaisiksi’ ’Vääräntyylisiksi’ ’väärån värisiksi’ niin ei ole reilua kenenkään painostaa häntä niitä käyttämään (toisaalta jos hän on niistä ”ihan jees” mieltä niin miksi edellyttää häntä ottamaan sinun puolesi isää vastaan ja heittämään ne vaatteet pois?)
Eroperheestä itse ja isä lähti toisen matkaan mutta se ei kyllä minun rakkauttani isääni kohtaan vähentänyt laisinkaan vaan hän on minulle yhä näin aikuisenakin se kaikkein tärkein aikuinen kautta aikojen...
Vierailija kirjoitti:
Tässä kuviossa unohdetaan jälleen, niin eksän kuin nyksänkin maailmasta se tosiasia, että se teinikin kipuilee eroprosessissa. Kukaan tässä tilanteessa oleva järkevä aikuinen nyksä ei tyrkytä yhtään mitään miehensä jälkikasvulle.
Jokainen vähääkään järkevä mies myös ei antaisi uuden naisensa toimia näin.
Kuvittelevatko nämä entiset kakkoset päästyään ykkösen paikalle ihan oikeasti, että se teini/lapsi pitää teistä tuosta noin vain ? Ihmisestä joka on omalta osaltaan osallistunut teinin perheen rikkomiseen ? Nyksä tehköön ihan mitä vain, mutta ne miehen lapset jätetään rauhaan, te olette parisuhteessa miehen kanssa, ette lasten.
Apn täytyy silti myös muistaa, että exä saattoi tehdä hänelle konnamaisen ja katalan teon (Missä vaiheessa tuo Nyxä kuvioihin tuli, me emme tiedä...)
Se ei silti poista sitä tosiasiaa, että exä on aina lapsensa vanhempi ja hänelle rakas! Saattaa olla että teini joutuu nyt paljonkin kipuilemaan vallankäytön välikappaleena - hän ehkä haluaisi isä-lapsi suhteen ihan normisti ja isä ehkä myöskin (ja tuo nyksä kenties hieman tollosti yrittää sitä edesauttaa)?
Tärkein tässä kuviossa on se TEINI. Jos ap käyttää häntä vallan välineenä, voi käydä niin että henkisesti tuo teini menettää molemmat vanhempansa :(
Tarina ei taida kertoa miten lapsen aika jaetaan vanhempien kesken. Meillä viikko-viikko systeemi ja kummankin luona lapsilla vaatekaapillinen vaatteita. En ala pitämään kirjaa mistä eksän luona hankittu vaate on tullut. Voi olla uusi, käytetty tai hui eksän nyksän hankkima uusi/käytetty. Kunhan lapsilla on vaatteet päälle minulle tullessaan.
Annat itsestäsi aika idiootin kuvan jos ne palautat. Nyt on peiliin katsomisen paikka. Hän antoi ne vaatteet lapselle ei sinulle!
Ap.n viestissähän lukee, että poika ei itse välitä vanhoista vaatteista.Joten miksi ap.n pitäisi ne kiitollisena laittaa pojan kaappiin ja pakottaa poikaa niitä käyttämään. Jos niin ei tee, niin se on ap.n vallankäyttöä ja katkeraa nillitystä.
Tuleva vieraannuttajako siellä höpäjää.
Vierailija kirjoitti:
Ap.n viestissähän lukee, että poika ei itse välitä vanhoista vaatteista.Joten miksi ap.n pitäisi ne kiitollisena laittaa pojan kaappiin ja pakottaa poikaa niitä käyttämään. Jos niin ei tee, niin se on ap.n vallankäyttöä ja katkeraa nillitystä.
Teini oli NEUTRAALI niitä kohtaan (niinkuin 90% teinipojista olisi) - paita kuin paita ihan sama kunhan mä en erotu se päällä massasta...
Ja lojaaliuttaan äitiään kohtaan sattaa myös välttää sanomasta että ne on ”ihan kivat” (eli varsin mieluisat teinipoikakielellä...)
Me emme tiedä!
Viisas valitsee riitansa, ja näistä vaatteista riitely nyxän kanssa on paitsi aivan turhaa niin myös haitallista lapselle. Koita asettaa lapsesi hyvinvointi oman katkeruutesi (vaikka se olisi kuinka oikeutettua) edelle. Lapsen on paljon helpompi pitää hyvät suhteet isäänsä, kun asetut tukemaan sitä suhdetta kaikin tavoin. Ja lapsi todella tarvitsee isäänsä nyt ja aina.
Vierailija kirjoitti:
No jos ero vasta tuore juttu, niin kyllä mäkin loukkaatuisin. Ehkä palauttaisin.
Mitä pahaa teini on sinulle tehnyt, että palauttaisit vaatteet, jotka hän on saanut lahjaksi?
Tässä sinä vain loukkaat oma lastasi etkä ketään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Meillä oli alusta asti vain positiivinen asia, kun molempien uudet kumppanit suhtautuivat lapseen kivasti. Nyt vuosien jälkeen on neljä viulutunneille vuoroillansa viejää, ja isot hankinnat laitetaan neljään pekkaan, juuri saatiin tytölle uudet kalliit harrastusvälineet yhteistuumin.
Exän nyxälle eikä omalle nyxälle ei kuulu lasten asiat pätkääkään. Varsinkaan niiden rahoittaminen. Lapsen äiti ja isä ja vain he ovat vastuussa.
Ai sun lapsille ei ulkopuoliset saa antaa ja ostaa lahjoja? Voi lapsiparat.
Heitä roskikseen ja unohda koko juttu. Vaatteita tulee varmaan lisää ja sen jälkeen aletaan antamaan muita vanhoja tavaroita: vanhoja kännyköitä ja pelejä ja muuta tavaraa. Mutta helpommalla selviät, kun sanot pojalle, että ottaa vastaan ja hävität sitten kotona.