Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni oli saanut exän uudelta vaatteita

Vierailija
06.10.2019 |

Olen siis eronnut vastikään ja miehelläni on jo uusi. Nyt tämä exäni uusi nainen oli antanut lapselleni vaatteita. En kaipaa lapselleni mitään vaatteita.

Mitä mieltä olette, palautanko vaatteet tälle naiselle. Minusta tämä oli loukkaavaa, en halua että uusi nainen sotkeutuu lasteni asioihin. Lapsi itse suhtautui vaatteisiin neutraalisti eikä varmaan pistäisi pahakseen jos vaatteet palautettaisiin. Ovat siis jotain vanhoja, mutta käyttämättömiä.

Kommentit (261)

Vierailija
241/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samassa tilanteessa heittänyt vaatteet uffiin. Exäni uusi on ihan kiva, mutta en pidä hänen vaatemaustaan. On tummanvihreää neuletakkia, neuleliiviä ja ripulin värisiä suoria housuja, ruutukauluspaitaa ja sen sellaista. Omat lapseni urheilevat paljon ja käyttävät tuotemerkkejä kuten Adidas, Nike, Ponkes, CCM, Volcom, Napapiirj, Quiksilver jne jne. Juhlakamat on erikseen.

Olen siis ottanut vaatekassit vastaan, kiittänyt ja heittänyt Uffiin. Hän ei ole kysynyt minulta haluanko vaatteita (olettaa vain että kaikki on kiitollisia ilmaisista vaatteista?) joten en ole katsonut asiakseni selvittää miksi vaatteita ei ole käytetty.

Hän on mukava ihminen, en halua häntä loukata

jeesus mitä saissee!

Vierailija
242/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samassa tilanteessa heittänyt vaatteet uffiin. Exäni uusi on ihan kiva, mutta en pidä hänen vaatemaustaan. On tummanvihreää neuletakkia, neuleliiviä ja ripulin värisiä suoria housuja, ruutukauluspaitaa ja sen sellaista. Omat lapseni urheilevat paljon ja käyttävät tuotemerkkejä kuten Adidas, Nike, Ponkes, CCM, Volcom, Napapiirj, Quiksilver jne jne. Juhlakamat on erikseen.

Olen siis ottanut vaatekassit vastaan, kiittänyt ja heittänyt Uffiin. Hän ei ole kysynyt minulta haluanko vaatteita (olettaa vain että kaikki on kiitollisia ilmaisista vaatteista?) joten en ole katsonut asiakseni selvittää miksi vaatteita ei ole käytetty.

Hän on mukava ihminen, en halua häntä loukata

Eli oot kaksinaamainen. Lapsilles vois olla tärkeää saada samaistua myös isän kodin asioihin. Sinä osoitat että ne on roskaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, kuinka kaikille näkyy sopivan, että mies eroaa, kun löytää uuden ja uusi alkaa laitella lastensa vanhoja vaatteita lapselle.

Oikeassa elämässä uskon, että suurin osa tätäkin puolustavia olisi aivan raivona. Mutta se on niin helppo aina aaveella pilkata ap.ta. Ihan periaattesta.

Mitä ihmettä? Kasva AIKUISEKSI!

Vierailija
244/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat ap ajatella enemmän itseäsi, kuin lastasi. Sinä ja sinun tunteet. Lapsesta viis.

Vierailija
245/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää mielistelyä nyxältä. Varsinkin kun ei ole edes lasta nähnyt koskaan

Vierailija
246/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöyristyttävää miten äidit pilaavat lastensa elämää kun eivät osaa käsitellä omia tunteitaan! Minulla on kaksi ihanaa tytärtä ja heillä äitipuoli, joka myös on tosi kiva. On paljon kiinnostuneempi shoppailusta ja muodista kuin minä. Erityisesti toinen tyttäreni ihailee tätä. Käyvät silloin tällöin ostoksilla yhdessä, äitipuoli antaa jopa omia vanhoja, laadukkaita vaatteitaan ja korujaan tyttärilleni. Minusta se on ihanaa. Olen iloinen lasteni puolesta, että heillä on kiva äitipuoli. Ja äitipuolen puolesta, kun sai noin kivat tytärpuolet. Ei ole yhtään multa pois.

Sinä oletkin Aikuinen, toisin kuin tämä ap.

Vierailija
247/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsket teinisi pitää vaatteita isällä käydessään, ihan isän mieliksi, vaikka se ei tykkäiskään niistä. Lahjahevosen suuhun ei katsota

Vierailija
248/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko lainkaan, että erotilanteessa vanhempien tulee auttaa lasta sopeutumaan uuteen tilanteeseenja kannustaa eteenpäin vaikeista asioista??? Sensijaan että hyväksikäytätte omaa lastanne omissa valtataisteluissanne?

Vierailija
249/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi vitun ääliö!

Vierailija
250/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtänet, että exän uusi on papin aamenen jälkeen virallisesti lapsesi äitipuoli? Halusit tahi et...

Vierailija
251/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä Ap lapsellesi hyvää esimerkkiä ja kiitä exäsi uutta kumppania, tai vähintään ääneen tuumaat lapsesi kuullen kuinka ystävällistä häneltä antaa vaatteita. Älä sotke lasta johonkin sellaiseen johon tällä ei ole osaa eikä arpaa...esim. mielipiteeseesi uudesta kumppanista. Teini osaa kyllä tehdä omat johtopäätökset.

Vierailija
252/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exät miettii vaan omaa napaansa, eivät halua nyxän rakentavan mitään suhdetta lapseen, jonka kanssa ovat säännöllisesti tekemisissä. Haluavat elää välitilassa... Ei se vanha suhde palaa enää eron jälkeen.

Mä olen päättänyt, että nyxän lapset hoitakoon suhteensa isäänsä ilman mua. Ovat jo isoja ja en ole heille mieluinen. Minun ei tarvitse yrittää mitään. Minun rahakukkarolle ei ole mitään asiaa. Voivat ahdistua ilman mun seuraa... Ahdistan nuoria vain omalla läsnäolollani.

Mies on mun rakas ja tulee lapseni kanssa hyvin toimeen... Eikä anna mun pahoittaa mieltäni hänen lasten venkoiluista.

Vierailija
253/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exät miettii vaan omaa napaansa, eivät halua nyxän rakentavan mitään suhdetta lapseen, jonka kanssa ovat säännöllisesti tekemisissä. Haluavat elää välitilassa... Ei se vanha suhde palaa enää eron jälkeen.

Mä olen päättänyt, että nyxän lapset hoitakoon suhteensa isäänsä ilman mua. Ovat jo isoja ja en ole heille mieluinen. Minun ei tarvitse yrittää mitään. Minun rahakukkarolle ei ole mitään asiaa. Voivat ahdistua ilman mun seuraa... Ahdistan nuoria vain omalla läsnäolollani.

Mies on mun rakas ja tulee lapseni kanssa hyvin toimeen... Eikä anna mun pahoittaa mieltäni hänen lasten venkoiluista.

Ihan viisasta. Asiat ei aina vaan loksahda paikalleen. Olis ihanaa että uusperheet olis onnellisia ja aikuiset aikuisia. Aika harvoin näin kuitenkaan taitaa olla. Äitipuolen ei todellakaan tarvitse hukata energiaansa ja elämäänsä sen takia jos muut, varsinkin muut aikuiset ei osaa hoitaa asioitaan. Sit täytyy vaan laittaa rajoja. Ei ne uuden kumppanin lapset loppupelissä ole yhtään äitipuolen vastuulla, eikä ole äitipuolen tehtävä heitä hyvitellä tai pelastaa, ainakaan oman hyvinvointinsa kustannuksella. Minä panostin miehen lapsiin muutaman vuoden, yritin rakentaa kaikkien ohjeiden ja taitojen mukaan (toki itselläkin oli paljon kipeitä tunteita), mutta lasten asioissa ei mikään toiminut, miehelle heitä on selvästi ihan liikaa joka tavalla ja lasten äidin kanssa ei ole mitään välejä-ihan hänen tahdostaan. Missään kohtaa mikään asia ei sujunut kuten olisin toivonut. Omassa kodissani.Niin luovutin. Meillä on uusperhe johon kuuluvat lapseni, minä ja mies. Mies hoitaa omat lapsensa miten parhaaksi taitaa. Silloin tällöin olemme kaikki yhdessä, mutta koska mitään rutiinia mihinkään miehen lasten kohdalla ei ole tullut, kyseessä on enemmänkin "sukulaislasten" vierailu kuin perheenjäsenet. Miehelle tietysti ovat rakkaita.

Vierailija
254/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtänet, että exän uusi on papin aamenen jälkeen virallisesti lapsesi äitipuoli? Halusit tahi et...

Mun mielestä, jos lapsella on välittävä äiti, niin on vähän hassua silloin kutsua ketään äitipuoleksi. Ihan omalla nimellä voi kutsua (tai isän puolisoksi). Eri asia silloin, jos äiti ei ole (juuri) tekemisissä tai on kuollut.

Vierailija
255/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä.

En ole varaton, eikä lapsi tarvi vaatteita, on poika eikä välitä joistain 5 vuotta vanhoista vaatteista. Nämä siis uusia, mutta ei enää muodissa. Kyse on parista vaatekappaleesta ja kyseessä teinipoika eikä vauva.

No luulisi teini-ikäisen pojan osaavan ihan itse sanoa, ottaako/tarvitseeko vaatteet, jos on esim. isänsä luona ollessaan vaatteet saanut? Miksi sinun pitää olla asiassa välikätenä?

Vierailija
256/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa keskustelua on nyt ihan pakko kysyä teiltä naisilta, joiden perheeseen kuuluu omat lapsenne ja uusi mies, joka on etäisä, ja jonka lapsille te mielellänne hankitte vaatteita, että onko teistä todellakin ihan ok, että teidän lastenne biologisen isän nyxä antaa lapsillenne vaatteita ja tavaroita?

Vierailija
257/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä, jos lapsella on välittävä äiti, niin on vähän hassua silloin kutsua ketään äitipuoleksi. Ihan omalla nimellä voi kutsua (tai isän puolisoksi). Eri asia silloin, jos äiti ei ole (juuri) tekemisissä tai on kuollut.

Lapset kyllä itse yleensä haluavat käyttää äitipuoli-sanaa. Meilläkin miehen lapset kysyivät aika pian, että tuleeko musta heidän äitipuoli. Itse en termistä pahemmin piittaa, kun ei heidän äitinä oleminen kiinnosta. Et olen mieluummin ihan joku muu. Mut lapsille se voi olla tärkeää. Ja jos uusperheessä on yhteisiä lapsia, kyllähän äitipuoli on silloin sen perheen äiti-kaikille lapsille, vaikka se biologinenkin äiti olis olemasss. Lapset yleensä kaipaa turvallista aikuisuutta elämäänsä mahdollisimman paljon.

Vierailija
258/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vaiheessa keskustelua on nyt ihan pakko kysyä teiltä naisilta, joiden perheeseen kuuluu omat lapsenne ja uusi mies, joka on etäisä, ja jonka lapsille te mielellänne hankitte vaatteita, että onko teistä todellakin ihan ok, että teidän lastenne biologisen isän nyxä antaa lapsillenne vaatteita ja tavaroita?

On tosi ok. Ihastellaan yhdessä lasten/nuorten kanssa kuinka kivan jutun ovat saaneet. En ymmärrä miksei olisi. Minä taas en hanki miehen lapsille mitään, kaikki katoaa sinne heidän äitinsä kirppissotkuun. Turha vaiva. Joskus hankin lahjoja ja muuta, sitten huomasin ettei niitä kukaan arvosta. Ni lopetin.

Vierailija
259/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellasi on äitinä sinut ap eikä kukaan tulokas korvaa biologista äitiä ellet itse pilaa välejä lapseesi

Vierailija
260/261 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin me ollaan erilaisia. Minä olisin onnellinen, jos kahden, toisilleen epäsopivan vanhemman sijaan olisikin neljä tahoillaan onnellista, turvallista ja luotettavaa vanhempaa. Olen tosin itse ei-ydinperheestä, joten minulle on täysin luonnollista, ettei rakkaus vaadi verisidettä. Isoisäni ja isäni ovat minut kasvattaneet omina lapsinaan, vaikka dna:ta emme jaa. Jos menisin kimppaan lapsellisen miehen kanssa, olisi selviö että otan koko paketin, miehen ja lapset. Jos taas nyt eroaisin niin voisin vaan toivoa, että mies löytää rinnalleen samalla tavalla ajattelevan naisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan