Noloin auton reistailusi?
Meillä ainakin kun vieraiden kanssa piti lähteä pois juhlapaikasta ja automme kesti minuutti käynnistyä! Sen jälkeen taas toiminut monta vuotta ihan normaalisti... Mitä kokemuksia teillä on?
Kommentit (594)
Ajoin siskoni kanssa motarilla ja bensavalo paloi, mutta ajotietokoneen mukaan olisi vielä varaa ajaa 25 km.
Sitten se vaan hyytyi ja luulin, että meni rikki ja tilasin hinurin. Seuraavana aamuna korjaamolta soittivat, että oli äkkiä korjattu, kun laitettiin vaan vähän polttoainetta tankkiin 🙈🙉🙊😂
Hieman oli noloa hakea se sieltä korjaamolta 🤣
Sattuuhan sitä :D kirjoitti:
Ajoin siskoni kanssa motarilla ja bensavalo paloi, mutta ajotietokoneen mukaan olisi vielä varaa ajaa 25 km.
Sitten se vaan hyytyi ja luulin, että meni rikki ja tilasin hinurin. Seuraavana aamuna korjaamolta soittivat, että oli äkkiä korjattu, kun laitettiin vaan vähän polttoainetta tankkiin 🙈🙉🙊😂
Hieman oli noloa hakea se sieltä korjaamolta 🤣
Joo kuten varmaan nyt tiedät tuo arvoitu kantama on nimenomaan arvoitu. Sadan km tarkkuudella voi luottaa, mutta itse en ikinä päästä alle 1/4 tankin. Ei tarvitse miettiä onko bensaa ja milloin on pakko tankata.
Vierailija kirjoitti:
En tiä näkikö joku tätä, itse en ainakaan.
Ajoin autolla eteenpäin...sit tuli hidaste tiessä. Saatoin ajaa lievästi liian kovaa, mut no, auton alta alkoi kuulua kaamea meteli. Pysäytin, olin varma että se hajosi. Vaan eipä sittenkään, se olikin vain pellinpala joka roikkui vetokoukun vieressä maassa, irtosi töyssystä vanhasta autosta. Kiinnitin pellin jotenkuten paikoilleen ja ajoin määränpäähän ja sieltä pois. Seuraavana päivänä kävin näyttämässä autoa korjaamolla, et saavat kattoa pystyykö pellin poistamaan heti vai pitääkö varata aika. No sen kyllä sai pois muttamutta korjaaja kysyi missäse vararengas on? 😁😂😂😂
Sanoin etten vaan tiedä. No, eli se oli pomppinut siinä rytäkässä ties minne...:D
Itseasiassa ajoin samaa reittiä pari pv myöhemmin ja siellähän se rengas odotteli noutoa. Voi ristus että voikin sattua....😂
Onni onnettomuudessa että putosi matkasta hiljaisessa vauhdissa.
Jos meikäläiselle kävis tollanen, niin sitä vararengasta ei taatusti löytyisi mistään tienposkesta enää parin päivän päästä, vaan sen olisi joku hyväkäs ottanut omiin tarpeisiinsa. Se kyydistä pudonnut vararengas lähtisi jonkun matkaan jo viiden minuutin jälkeen sattuneesta.
Kerran, kun olin tankkaamassa autoa, niin unohdin laittaa bensatankin korkin takaisin paikoilleen. Mä vaa tankkasin, kävin maksamassa bensat ja lähin ajelee kotia kohti. Siihen se korkki jäi automaatin kylkeen. Hokasin asian minuuttia myöhemmin, kun satuin vilkaisee sivupeiliä ja näin luukun törröttävän avoimena. Ei muuta kuin ukari ja takasin asemalle korkkia hakeen. No tottahan sen joku oli jo ennättänyt ottaa omiin tarpeisiinsa. Sitä korkkia siinä enää ollut, mihin olin sen unohtanut. Meikäläisen tuuri on just tommonen kyrvänsyylä. Ei se paljo tarvi ku se riittää. Juu, ei muuta kuin uutta bensatankin korkkia ostaan. Sillähän siitäkin selvittiin.
Vierailija kirjoitti:
Kun pakoputki tippui.
Ensin tipahti takapää, ja siinä pätevänä sidoin sen köydellä jotenkin jotta pääsisin kotiin.
Jonkin ajan päästä tipahti etupää. Ajoin siis jonkin matkaa pakari laahaten köyden jatkona auton perässä.
Yksi lapsi siinä ainakin ehti nähdä tilanteen.
Mites alapäää?
Perheemme vihdoinkin lähti lomalle. Tulimme Turkuunnja siitä pitäisi päästä lautalle ja Ruotsiin. Siinä kaupungilla autoillessa (outo molemmille) auto yhtäkkiä sammua pätkähti sillalle. Mahtoi olla aikamoinen näky kun minä ratissa ja mies kolmen lapsen kanssa työntää autoa. Jonkun kivetyn torin laitaan lopulta saimme auton, mutta välissä oli liikennevalot ym ihmeellistä. Kyllä nolotti, vaikkei toivottavasti tuttuja ollutkaan näkemässä.
Vartin päästä tuli joku miehen kaveri joka laittoi jonkun maakaapelin takaisin johonkin kiinni ja auto pelasi loppureissun kunnolla.
Mahtoi vain olla näky...
Faija ja sisko eivät osaa ajaa. Totaalisia putkiaivoja molemmat. Sisko törmäsi pysähtyneen auton perään (taajamassa) vaikka ajonopeus oli 40km/h ja ajokeli oli loistava (päivänvaloa riittävästi, kirkas sää, ei sadetta eikä mitään muutakaan mikä heikentäisi näkyvyyttä 100 metrin säteellä). Faija yritti talvella lähteä parkkipaikalta ajamaan kun lohkolämmittimen johto oli kiinni auton keulassa JA johto kiedottuna sivupeilin ympärille. Siinä sitten repesi autosta keula ja sivupeili.
Olen saanut monet hyvät naurut. Onneksi faijan typeryys periytyi vain siskolle ja meni "ohi" muilta lapsilta. :D
Vierailija kirjoitti:
Kun pakoputki tippui.
Ensin tipahti takapää, ja siinä pätevänä sidoin sen köydellä jotenkin jotta pääsisin kotiin.
Jonkin ajan päästä tipahti etupää. Ajoin siis jonkin matkaa pakari laahaten köyden jatkona auton perässä.
Yksi lapsi siinä ainakin ehti nähdä tilanteen.
Asun pikkukaupungissa ja tästä on jo yli kaksikymmentä vuotta. Lähdin töistä kesällä ruokatunnilla käymään asioilla ja keskellä kylää yhtäkkiä alkoi kuulua kova ääni, pakoputki auton alta osui maahan. Joudun ajamaan koko keskustan läpi ennenkuin löytyy parkkipaikka johon pysäyttää. Lounasaika, perjantai ja keskusta täynnä ihmisiä. Sain auton parkkiin ja menin katsomaan, polvilleni maahan perse pystyssä torille päin jossa aina seisoo äijäkööri päivystämässä. Mua nauratti ihan tajuttomasti ja mietin miten saan sen pakoputken laitettua niin että ei enää laahaa maata. "Onni" onnettomuudessa oli se, että katsoessani auton alle näin että pakoputki roikkuu siitä mutka kohdasta joissain auton alla olevissä sähkö tms johdoissa. Oli siis irronnut ihan kokonaan ja jäänyt noihin piuhoihin kiinni. Nappasin putken irti aukaisin oeräluukun viskasin sinne ja lähdin jatkamaan matkaani nauraen. Kävi niin nopeasti, että ihan kuin joka päivä heittelisin pakoputkea peräkonttiin.
Ääni autossa ilman pakoputkea oli kiitettävän huomiota herättävä😂🤣
Terkut tutuille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton takarengas ei liikkunut 😬 ajoin vaan ja ihmettelin kun luistelee. Risteyksessä en päässyt eteenpäin, ystävällinen mies tuli sanomaan että aja kaupan pihaan, rengas ei liiku. Laittoi tilalle vararenkaan autostani. Onneksi kohteliaita ja avuliaita miehiäkin olemassa!
Mitenkähän se jumiutunut jarru korjautui sillä renkaan vaihdolla? Taisi olla käsijarru jäätynyt kiinni, ja se avautuu yleensä peruuttamalla pieni pätkä.
Mitä sä selität?
No, sitä minä selitän, että jäätynyt käsijarru on aivan yleinen vika autoissa. Eli käsijarrun jarrupalat ovat jäätyneet kiinni jarrulevyyn/-rumpuun. Ja yleensä ne saa rytkäytettyä irti peruuttamalla pienen pätkän. Renkaan vaihto ei auta tuohon asiaan. En todellaan kykene ymmärtämään, millainen vika tuossa autossa olisi voinut olla, jos rengas ei pyöri, ja se korjaantui muka renkaan vaihdolla.
Ei ole vielä tullut selittämään, mikä siinä HÄNEN mielestään oli vikana. Tajunnut vissiin itse olleensa tyhmä. :)
-Eri.
Luoja sä oot tyhmä...
Kerro ihmeessä, mikä siinä autossa oli siis vikana. Vai minkä takia pidät minua tyhmänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton takarengas ei liikkunut 😬 ajoin vaan ja ihmettelin kun luistelee. Risteyksessä en päässyt eteenpäin, ystävällinen mies tuli sanomaan että aja kaupan pihaan, rengas ei liiku. Laittoi tilalle vararenkaan autostani. Onneksi kohteliaita ja avuliaita miehiäkin olemassa!
Mitenkähän se jumiutunut jarru korjautui sillä renkaan vaihdolla? Taisi olla käsijarru jäätynyt kiinni, ja se avautuu yleensä peruuttamalla pieni pätkä.
Mitä sä selität?
No, sitä minä selitän, että jäätynyt käsijarru on aivan yleinen vika autoissa. Eli käsijarrun jarrupalat ovat jäätyneet kiinni jarrulevyyn/-rumpuun. Ja yleensä ne saa rytkäytettyä irti peruuttamalla pienen pätkän. Renkaan vaihto ei auta tuohon asiaan. En todellaan kykene ymmärtämään, millainen vika tuossa autossa olisi voinut olla, jos rengas ei pyöri, ja se korjaantui muka renkaan vaihdolla.
Luoja sä oot tyhmä...
Kerro ihmeessä, mikä siinä autossa oli siis vikana. Vai minkä takia pidät minua tyhmänä?
Ei ole vielä tullut selittämään, mikä siinä HÄNEN mielestään oli vikana. Tajunnut vissiin itse olleensa tyhmä. :)
-Eri.
Ps. meni äsken lainaus väärin.
Vierailija kirjoitti:
Näitä on paljon sattunut, mutta ehkä se kun parikymppisenä autosta lähti kaikki virrat risteyksessä pysähdyksissä ollessa. Takana oleva keski-ikäinen bemarimies tööttäsi putkella monta minuuttia, huusi ja huitoi. Mitä voi tehdä kun auto kuoli siihen 2 kaistaiseen risteykseen? Menin ulos autosta ja bemarin ikkunalle ja karjuin ukolle niin paljon kuin lähtee että lopeta se s@tanan tööttääminen ja kierrä ohi vn idiootti, en siinä huvikseen seiso, eikö tajua ettei auto liiku ilman virtaa. En muista, mutta varmasti tuli kaikki tunnetut kirosanat huudettua kun otti se loputon tööttääminen niin hermoon. Itellä kiire töihin ym. Ukko lähti niin että jäi asvalttiin rannut.
Mun tutulle kävi vastaavasti vähän aikaa sitten. Kaksi edellä ajanutta autoa kolaroi, peräänajo ja niin, että sen ekan auton perään törmänneestä meni jotain paskaksi ekä liikkuu mihinkään ja autot risteyksessä tien tukkona.
Kaveri pysähtyi auttamaan, että saisivat työnnettyä auton sivummalle. Taakse tulee kaupparatsu joka alkaa tyyttäileen jatkuvasti. Kaveri hermostuu aikansa kuunneltuaan, kävelee pukutyypin luo, avaa kuskin oven ja karjaisee että mene s44t4*4 sinä työntämään tuota autoa niin minä voin tulla sulle tööttäileen. Pukuäijä alkoi pyytelee anteeksi ja meni kaverin avuksi työntämään auton tieltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Katsastusmies sai työntää kuplavolkkarini käyntiin kun se ei muuten lähtenyt. Työntämällä sen sai aina käyntiin.
Minulla vähän samanlainen. Katsastus oli mennyt läpi ja olin lähdössä hallista, mutta ei startannut. Nikotteli mitä nikotteli. Katsastusmies tuli ihmettelemään, että kyllä se vielä äsken starttasi. Talosta löytyi sitten akkulaturi, jolla saatiin auto käyntiin. Tarkoitus oli kotimatkalla poiketa ruokaostoksille, mutta sinne piti mennä akkukaupan kautta, kun en uskaltanut sammuttaa moottoria aikaisemmin.
Pakoputki tippui Oulun keskustassa. Sitä jesarilla paikalleen sitten yritettiin kiinnittää, että matka voisi jatkoa. Hommasta ei tullut mitään kun kaikki pyörittiin maassa huutonauraen. Kyllä hävettää jälkeenpäin koko tapaus.
Minulla oli ollut oma auto vasta puoli vuotta, kun "pahin pelkoni" tapahtui, eli auto sammui keskelle risteystä eikä enää käynnistynyt. Hetken aikaa yritin startata, sitten oli pakko hyväksyä totuus. Paikalle oli ehtinyt kokoontua ihmisiäkin, ja muutama mies auttoi työntämään auton kadun varteen parkkiin. Tämä tapahtui joulun alla, joten juuri siinä risteyksessä joku oli myymässä joulukuusia, eli sellainen 15 hengen seurue oli katsellut toimitusta koko ajan...
Jälkeenpäin ajatellen tilanne olisi tietysti voinut olla paljon pahempikin. Välikohtaus tapahtui omilla kotikulmilla ja risteyksessä oli melko vähän liikennettä, lisäksi sopiva parkkipaikka löytyi helposti eikä auttajia tarvinnut odottaa kauan. Kyllä se silti melko noloa oli.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri pysähtyi auttamaan, että saisivat työnnettyä auton sivummalle. Taakse tulee kaupparatsu joka alkaa tyyttäileen jatkuvasti. Kaveri hermostuu aikansa kuunneltuaan, kävelee pukutyypin luo, avaa kuskin oven ja karjaisee että mene s44t4*4 sinä työntämään tuota autoa niin minä voin tulla sulle tööttäileen. Pukuäijä alkoi pyytelee anteeksi ja meni kaverin avuksi työntämään auton tieltä pois.
Repesin. Kiitos hyvistä nauruista. :D
Peugeot 504 GLD taxiauto.
Autosta hajosi kytkin kesken matkan kun asiakas oli kyydissä.
Asiakkaalle soitettiin toinen taxi matka jatkui Mersulla.
Pösö hinattiin korjaamolle joka oli tullut jo hyvin tutuksi.
Vierailija kirjoitti:
504 ja etenkin diesel oli kyllä aikanaan superkestävä. Varsinkin dieseleillä ajettiin pitkiä matkoja. Mersu ehkä kuitenkin kestävämpi.
Välimerekkiset autot kyllä ruostuivat helposti, mutta nykyään eivöt.
Ajoin jäisellä metsätiellä tuulen kaatamien mäntyjen päälle. Jarrut pohjassa liusuin pitkän matkan, lopulta runkojen päälle, auto oli 4 rengasta ilmassa... Vauhti ei ollut niin suuri, että airbag olisi auennut törmäyksestä. Mutta oli se avuton kokemus, kun ojaankaan ei voinut ajaa ja törmäys häämötti edessä! Se oli kallis remontti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
504 ja etenkin diesel oli kyllä aikanaan superkestävä. Varsinkin dieseleillä ajettiin pitkiä matkoja. Mersu ehkä kuitenkin kestävämpi.
Välimerekkiset autot kyllä ruostuivat helposti, mutta nykyään eivöt.
Tässä yksilössä oli vikaa melko usein.Iso remontti takuutyönä kun oli ajettu 3000 km.
Keikkoja jäi ajamatta kun auto oli korjaamolla.Taxikuski sanoi ettei enää ikinä osta Ranskalaista autoa.
Pösö vaihtui Volvoon,Volvoja oli 5 välissä Audi sitten vielä MB.
No mulla näitä riittää, mutta vähintään puolessa tapauksista syy on ehkä lopulta sittenkin siinä penkin ja ratin välissä. Ehkä yksi noloimpia asioita oli se, kun olin saanut töistä upouuden vuokra-auton alleni työreissua varten. Tästä on aikaa siis useampia vuosia jo. Lähdin liikkeelle, tarkoituksena noutaa työkaveri mukaan matkan varrelta. No, joka ikisissä liikennevaloissa matkalla työkaverin luo, auto sammui. Olin ihan ihmeissäni, pikku hiljaa jo huolissanikin ja lopulta ihan raivoissani. Siinä vaiheessa, kun pääsin työkaverin luo, aloin kaivella esille autovuokraamon numeroa, soittaakseni ja kertoakseni, millaisen susipaskan kotteron olin alleni saanut. Onneksi ehti työkaveri väliin ja valisti minua, että autossa olikin "stop and go" -ominaisuus, joka siis polttoainetta säästääkseen sammutti auton liikennevaloihin tietyissä olosuhteissa. Ihan pikkuisen nolotti, mutta loppumatkasta saatiin kyllä jo hyvät naurut irti sattuneesta.
Tuo jos jotain oli NOLOA! xD