Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noloin auton reistailusi?

Vierailija
05.10.2019 |

Meillä ainakin kun vieraiden kanssa piti lähteä pois juhlapaikasta ja automme kesti minuutti käynnistyä! Sen jälkeen taas toiminut monta vuotta ihan normaalisti... Mitä kokemuksia teillä on?

Kommentit (594)

Vierailija
361/594 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ensimmäinen ajoreissuni yksin ajokortin saamisen jälkeen, käsijarru päällä koko matkan

-pahojen uniongelmien ja yllättävien rakennusprojektien myötä ajoin työpakun liian tiukalla käännöksellä rakennustelineitä vasten (Hgin keskustassa), koko sivu lommolle ja toinen takavalo irti roikkumaan johtojen varassa. Onneksi oli teippirulla matkassa niin valo pysyi kyydissä huoltoon asti

-latailin tyhjää akkua ajelemalla (lähinnä motaria), 30min jälkeen auto vahingossa sammui ylämäkeen liikennevaloihin eikä enää startannut, enpä arvannut ettei vanha bensa lataa uutta akkua yhtä tehokkaasti kuin tuore bensa

Vierailija
362/594 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa on se että joutuu ajamaan Saksalaista autoa. Onneksi kohta pääsee eroon.

Oletko muistanut lääkkeet? Oikeat Autot tulevat Saksasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/594 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ensimmäinen ajoreissuni yksin ajokortin saamisen jälkeen, käsijarru päällä koko matkan

-pahojen uniongelmien ja yllättävien rakennusprojektien myötä ajoin työpakun liian tiukalla käännöksellä rakennustelineitä vasten (Hgin keskustassa), koko sivu lommolle ja toinen takavalo irti roikkumaan johtojen varassa. Onneksi oli teippirulla matkassa niin valo pysyi kyydissä huoltoon asti

-latailin tyhjää akkua ajelemalla (lähinnä motaria), 30min jälkeen auto vahingossa sammui ylämäkeen liikennevaloihin eikä enää startannut, enpä arvannut ettei vanha bensa lataa uutta akkua yhtä tehokkaasti kuin tuore bensa

Enpä arvannut minäkään.

Akku latautuu jos moottori vain käy ja muuten on asiat kunnossa(laturi, kaapelien liitokset ja akku).

Se puoli tuntia oli liian vähän akun lataamiseen, ehkä akkukaan ei ollu enää loistokunnossa.

Vierailija
364/594 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina autoketjut kääntyvät merkkifanaatikkojen nokitteluksi.

Typerää.

Vierailija
365/594 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.ostetaanautoja.fi

Suomen paras!

Vierailija
366/594 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin monia kokemuksia, etten osaa valita pahinta 😁.

Mm.

Lauttakuskit joutuivat avuksi ja työntämään auton pois lautalta, kun ei suvainnut käynnistyä (meren tiheän sumun ja kosteuden takia).

Sitten se pelitti taas kuin ei mitään.😣

"Ihmekös tuo ettei auto lähe lautalla käyntiin, sähköstartti ja eihä auto sua muata kun on lautalla irti mantereesta"

Vierailija
367/594 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin muinoin tankkaamaan Unoa bensa-asemalle. Automaatin toisella puolella joku jo tankkaili omaa autoaan. Kun työnsin pistoolia putkeen, koko polttoaineaukon ympärys petti ja täyttöputki pistooleineen päivineen putosi lokasuojan sisään ja bensat lenteli! Ulospäin ihan ruosteeton pelti oli käytännössä koossa pelkällä maalilla ja auton kyljessä nyt iso reikä (onneksi sen läpän sai suljettua). Naapuritankkaaja katseli ihan yhtä ihmeissään kuin minäkin.

Jollain narulla sitten virittelin sen täyttöputken ylös niin, että auton pystyi tankkaamaan.

Käytetty Fiat Uno ei ole hyvä autovalinta. Vaikka mitä ehti pettämään sen vuoden aikana kun auton omistin. Lopulta siitä petti vaihdelaatikko ja luovutin.

Ne Viat Uunot ovat aika kiitettävästi jo hävinneetkin teiltä ja katukuvasta. Luoja yksin tietää, milloin mä olen viimeksi moisen etelän hetelmän nähnyt. Viat Uunot hävinneet ja muita romuja tullu tilalle. ☺

Vierailija
368/594 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kertoa jonkun auton reistailu tarinan, mutta eihän mulla ole niitä kun olen aina ajanut ja omistanut vaan Toyota-merkkisiä autoja.

Vierailija
369/594 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä silloin nuorena poikana liimauduin autollani hitaasti ajavan aikamiehen ladan perään. Autoja tuli vastaan enkä päässyt ohi ja kiire oli valtava. En muista tööttäilinkö ja hyvä etten kansainvälistä käsimerkkiäkin näyttänyt. No sitten tuli tilaisuus ohittaa - ei muuta kuin taas tööttää ja hirveellä kiihdytyksellä rinnalle ja ohi.  Sitten kun vilkuttelin takaisin omalle kaistalle, niin auto sammui - olin unohtanut että tankki oli aivan tyhjä. Ei muuta kuin vilkkua oikealle ja ohjasin pientareelle. Ladakuski hiljenteli perään ja kun olin pysähtynyt, meni erittäin hiljaa ohitseni ja Ladan kyytistä oli ainakin kolme lasten silmäparia tuijottamassa kuljettajan lisäksi että mikähän tollo tuossa oikein on.

Vierailija
370/594 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhallacorollalla oli taipumus hiukan savuttaa, päätin ajaa sen kuitenkin loppuun saakka kunnes viereiselle kaistalle pysähtyy valoihin amisbemari josta tarjottiin sammutinta. Ajoin kuitenkin vielä leiman loppuun, tämä siis 90-luvulla. Kovin kone ikinä.

Vierailija
371/594 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan katsastuksessa...olin siis mukana hallissa joten sain itse ajaa sen ulos. No auto laskettiin alas ja kipusin sinne ja yritin startata, mutta ei käynnistynyt millään. (Katsastus oli mennyt läpi.)

Vierailija
372/594 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävä hesassa manskulla liikennevalolähdössä kyykytti viereisellä kaistalla ollutta bemaria. No Octavia RS hajosi kesken leikin.

Vierailija
373/594 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen jatkaa vielä. Nykyään hävettää eniten kun ajan itse aina kun ollaan yhdessä miehen kanssa liikkeellä. Mies on liikenneraivo ja näyttää keskaria ym. Jos joku ajaa huonosti. Kiva siinä ajella kun ukko huitoo vieressä tai karjuu ikkunasta solvauksia.

Mun liikenneraivo mies oli mun kyydissä ja siitä apukuskin penkiltä näytteli keskaria ym. jollekin autolle. Sitten huomasin että sitä autoa ajoi mun pomo.

Vierailija
374/594 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellinen jatkaa vielä. Nykyään hävettää eniten kun ajan itse aina kun ollaan yhdessä miehen kanssa liikkeellä. Mies on liikenneraivo ja näyttää keskaria ym. Jos joku ajaa huonosti. Kiva siinä ajella kun ukko huitoo vieressä tai karjuu ikkunasta solvauksia.

Mun liikenneraivo mies oli mun kyydissä ja siitä apukuskin penkiltä näytteli keskaria ym. jollekin autolle. Sitten huomasin että sitä autoa ajoi mun pomo.

Olipa TOSI NOLO auto reistailu!

Vierailija
375/594 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi: Olin valtatiellä liikennevaloissa kun yhtäkkiä ikkunaan koputetaan. Takana oleva rekkakuski sanoi että sun auto palaa. No auto pientareelle ja ulos ihmettelemään, toden totta takarenkaasta savu nousi. Jäähdyttelin hetken 30 asteen helteessä ja ajoin muutaman kilometrin kotiin. Piti jättää auto tielle jos sattuu syttymään vielä kunnolla. Jarru jumissa.

Vierailija
376/594 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vasta saanut kortin ja en ollut koskaan ajanut vaihde autolla aina automaattiset.

No mun piti lainata jonkun kaverin autoa ja unohdin vaihtaa vaihteen kun pysäköin kaupan pihaan nousin autosta ja lähin kävelemään kun tajusin että auto oli liukunut toisen auton perää päin.

Tapahtumasta 6 vuotta ja onneksi toisen autoon ei ollut jäänyt jälkiä mutta ei se naurattanut silloin

Vierailija
377/594 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä auton jäähdytysvedet lorisi kaupan pihaan, kun nesteletku oli irronnut.

Minä kyykin auton edessä ja ihmettelin asiaa, kun nousin sieltä pois, niin auton ohi käveli joku nainen pienen poikansa kanssa japoika sanoi "täti kävi pisulla ja siksi lorisi".

Vierailija
378/594 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin virnistellen kaupan kassalle jossa eksäni oli. Kaulani oli fritsuilla ja olin jotenkin siinä muka voittajana. No auto ei pihassa lähtenyt käyntiin, kun tunari autonasentaja ei muka vikaa löytänyt (löysi myöhemmin, hiili, piti tuplana maksaa sekin homma) joten jouduin nöyränä palaamaan sisään ja eksä työnsi auton käyntiin.

Vierailija
379/594 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakoputken irtoaminen kesken ajon. Auton hyytyminen mäkeen ohitustilanteessa.

Vierailija
380/594 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakoputken irtoaminen kesken ajon. Auton hyytyminen mäkeen ohitustilanteessa.

Niin ja peräkopin aukeaminen sepposen selälleen joka kerta kun ajoin johonkin kuoppaan.