Noloin auton reistailusi?
Meillä ainakin kun vieraiden kanssa piti lähteä pois juhlapaikasta ja automme kesti minuutti käynnistyä! Sen jälkeen taas toiminut monta vuotta ihan normaalisti... Mitä kokemuksia teillä on?
Kommentit (594)
Minua niin nolotti, kun tuli moottorivika.
Takapyörä irtosi kesken ajon täyteen lastatusta pakettiautosta, oli onneksi hiljainen tie, ei ketään missään.
Nolotti kun auto sammui ratikkakiskoille ja konepellin alta tuprusi paksua savua. Paikka Helsinki, Stokkan kellon alla. Ihanat ohikulkijat auttoi työntämään auton jalkakäytävälle hinuria oottamaan.
Paljon on muuttunut: nykyään tuosta ei saa ajaa enkä oikein usko enää ihmisten auttamishaluihinkaan :(
Autoni kulki jotenkin huonosti ja takajarrut kuumeni. Ajoin pikahuoltoon, jossa ystävällinen asentaja otti käsijarrun pois päältä ja neuvoi sen käytössä.
Nolotti niin vietävästi.
Peugeot 504 GLD taxiauto.Autosta hajosi kytkin kun asiakas oli kyydissä.
Asiakkaalle soitettiin toinen taxi.Pösö hinattiin jo hyvin tutuksi tulleelle korjaamolle.
Olikohan noloin reistailu kun oli talvipäivän aikana pakkanen kiristynyt jotain 20 astetta, oli ollut pieneen mäkeen parkkeeratussa autossa käsijarru päällä. No, lähti käyntiin kuitenkin, laitoin käsijarrun pois, ihmettelin kun auto toimii vähän jähmeästi mutta pistin sen pakkasen syyksi. Sitten koko kaupungin vilkkaimmin liikennöidyssä risteyksessä auto ei punaisiin pysähtymisen jälkeen lähdekään enää liikkeelle, ei vaikka miten kaasuttaisi. Olin siinä vaiheessa vielä aika tuore kuski, vasta vuoden ollut vakituinen kortti, joten tietysti kokeilin sammuttaa ja käynnistää uudelleen vaikka tööttäilyä sainkin, ei auttanut.
Siihen tuli aika nopeasti poliisikin paikalle, kun jono takana varmaan kilometrin mittainen, toinen niistä alkoi ohjata liikennettä ohi, toinen yritti minun kanssani selvittää miten koslan saisi liikeelle, mutta ei selvinnyt hänellekään. Yritettiin sitten työntää auto pois risteyksestä, ja kun se ei silloinkaan halunnut liikkua niin taidettiin tajuta yhtä aikaa että huolimatta käsijarrun vivun asennosta, käsijarru oli vielä päällä. Oli "jäätynyt" päivän aikana asentoonsa. Poliisiautolla sitten hinattiin minut autoineni läheisen huoltoaseman pihalle, mistä sitten soitin vanhemmilleni, joiden auto se oli, ja he sopivat auton jatkohuollosta, itse jatkoin matkaa julkisilla.
Tilanteessa lohdutti se, että poliisikin oli ihan yhtä ymmällään tilanteesta kuin minä, eikä tullut mitään "tyhmä nuori kuski ei osaa autoa käyttää" tunnelmaa. Sen jälkeen kun on puurouttanut keskisuuren kaupungin liikennettä puolisen tuntia keskellä pahinta ruuhkaa, ei ole muut liikennemokat tuntuneet enää missään...
Vika oli vain kuskissa. En ollut ajanut vuosiin manuaalivaihteilla, oma auto oli huollossa ja laina auto alla, vähän oli alkuun kengurupensaa, mutta ihan hyvin alkoi kytkimen käyttö muistua mieleen. Sitten pysähdys odottamaan pääsyä liikenneympyrään, laitoinkin ykkösen sijaan pakin silmään, en tiedä kumpi oli järkyttyneempi, minä vai takana oleva :P onneksi jarrupoljin löytyi ennenkuin kolahti..
Autokoulussa (80-luvulla) oli Audi Quattro, aikamoinen tykki silloisella mittapuulla. Lahdenväylän rampilla jalkatilan matto jumitti kaasupolkimen ja vauhtia taisi olla parisataa, kunnes sain sen potkittua pois. Olin varmaan aika kalpea. Opettaja vain naureskeli.
Tarvitseeko auton reistailua hävetä, jos se on valmistajan syytä. Tietysti jos on jättänyt sen huoltamatta tai käyttäjän virhe muuten, niin eipä se silloin auton vika olekaan...
Kuinka vanhat ja pskat autot omistatte kun on noin paljon ongelmia? Miksette osta uutta autoa?
Konepelti lävähti auki peittäen koko tuulilasin kesken ajon kaupungissa.
Polttoainesuodattimeen ilmeisesti kertyy kosteutta, ja oli kerran päässyt jäätymään. Lähdin töistä ja ihmettelin miks auto ei kulje 20km/h lujempaa vaikka kuinka painais kaasua. Soitin avopuolisolle, kehotti hakemaan lähimmästä kaupasta diesel- jäänestoainetta, kaatamaan tankkiin ja antaa auton käydä parkissa jonkun aikaa. Sehän kuulosti ihan helpolta, mutta hävetti sitte hieman ajaa 20km/h työpaikalta kauppaan, kun matkaakin oli jonkun verran. Sai isommallakin tiellä mopoauto mennä ohi... Hävetti.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanhat ja pskat autot omistatte kun on noin paljon ongelmia? Miksette osta uutta autoa?
Ostinkin uuden auton. Alkoi kuulumaan outoa vinkuttaa takaa, soitin miehelle ja hän käski mennä lähikorjaamolle. Jossa ottivat takalasin pyyhkijän pois päältä ja siihen loppui vinkuminen. Ei satanut ja siksi vinkui.
Nuorena autosta hajosi vetonivelet niin kesken pitkän reissun, että veteli rattia joka suuntaan. Sitkeästi kuitenkin ajoin Pohjois-Savosta pääkaupunkiseudulle noin 40km/h vauhtia, kun oli työkeikka sovittu. Kovempaa ei uskaltanut ajaa.
Ei muut autot kovin tykänneet. :D
Kivi meni renkaan eturenkaan ja jarrulevyn väliin ja siellä se ujelsi niin perkeleesti, että hävetti ajaa ihmisten ilmoilla. Kyllä häpesin sitä huutoa ja sit oli vaan pakko pysäyttää ja kaivaa se kivi pois sieltä. Vissiin persekin näkyi, kun kumartelin siinä. Voi helvetti. Olen niin rumakin, että ohikulkijat varmaan kauhistelevat vieläkin.
Ittellä ei vanha volkkari lähtenyt käyntiin kun kävin saatilla. Kova pakkanen, ei auttanut kun käydä heittelee lumipalloja ikkunaan. Piti sitte jäädä yöksi. Mihin sitä olis kävelemällä,kylille yli 10 kilsaa, varmaan ois sudet syöny. Nyt oltu naimisissa yli kolkytvuotta. Nolotuksesta on jo päässy yli.
Aikoinaan mun ekassa autossa oli ralliratti, ja siinä olevan töötin painikkeen kanssa tuli ongelmia niin että se alkoi tööttäillä itsestään. Sitten pysähdyin risteykseen odottamaan kun joku mummo köpötteli suojatien yli, niin eiköhän se töötti just silloin taas ölähtänyt! Vähän katsoi mummo pahasti...
Sen jälkeen katsoin parhaaksi kurvata bussipysäkille repimään sulaketta irti ensi hätään.
Ajoin vahingossa käsijarru päällä 7km.aina risteyksissä ihmettelin miks meinasi sammua ja painoin vaan kaasua, kotipihassa huomasin hirveän löyhkän. Tämä oli siis ihan minun oma moka :-D No opinpahan jotain..
80-luvulla mulla oli Skoda 120 (takamoottori). Siitä palo kannentiiviste pari kertaa, kolmas kerta tapahtui kun olin työmatkalla Itä-Suomessa, olin juuri ohittamassa hiukan pahassa paikassa toista autoa kun tiiviste simahti. Teho putosi aika tavalla kun yksi pytty oli pois pelistä ja höyrypilvi tuli kuin ohjuksesta. Ajoin kuitenkin väkisin ohi ja menin suoraan seuraavalle bussipysäkille. Ohittamani auton kuski ilmeisesti nauroi itsensä tärviölle.
Tosi noloa oli kerran kun jouduin viemään auton jakopäänhihnan vaihtoon.