Voi helvetti mikä meteli, "äidin tuhkat" hukassa!
Äidin ruumis lahjoitettiin lääketieteelle – kahden vuoden kuluttua Pia-tytär soitti haudan vuoksi yliopistolle, josta kerrottiin järkyttävä tieto https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000006262553.html
Kun asia noin mutkikas...niin..
Olisin hoitanut asian hakemalla lapiollisen tuhkaa jonkun saunan pesästä.
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko kyseessä hautaustoimiston virkailija????
Kyseesä oli sairaalan virkailija
Miksi täällä sitten ihmetellään?Ihan normi meininki.
OLIKOPAKKO? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko kyseessä hautaustoimiston virkailija????
Miksi täällä sitten ihmetellään?Ihan normi meininki.
Oli kylläkin tehty virhe siellä sairaalan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo, hauskaa on ollut.
Täytyy lähteä pesulaan.
Kellokin jo 15.34.Ap
Kello ei todellakaan ole 15:34 vielä tunteihin. Vai ootko sä joku yksin reissaava sääliö ja roikut ulkomaillakin av palstalla kun muuta seuraa et saa?
Ei ihmisen ruumiista mitään tuhkaa jää. Siellä uurnassa on vaan arkusta jäänyt puutuhka. Kai se on jokin symbolinen ele että kerätään sen arkun tuhka ja haudataan tai sirotellaan johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy lähteä pesulaan.
Kellokin jo 15.34.Ap
Minullakin on ollut hauskaa tässä ketjussa ja olenkin yrittänyt pistää pökköä pesään vouhottajille. :)
Vaikka tulet häviämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy lähteä pesulaan.
Kellokin jo 15.34.Ap
Ai 15.34. Huumehörhö![/quote
Nyt kello on 16:39 ja olen pesulassa.
N 32 Bangkok
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyttäreit eivät vaan voi rauhoittua.
Pitäisikö heille vielä kertoa:
Ruumista käytettiin esimerkkinä vakavan lihavuuden aiheuttamasta kuolemasta.
Maksa oli rasvoittunut täysin ..elämäntapojen vuoksi
Kaikki kelvollinen rusto irroitette ja käytetään kauneusleikkauksissa itsensä pilanneiden paranteluun.
etc..
Vaivaako sinua se, jos he eivät rauhoittuisi? Lol. Ei ihme, ettet pysty olemaan arvostelematta. Olet tunnevammainen ihminen.
Perinteisen hautaamisen ja tuhkauksen rinnalle on yhä vahvemmin nousemassa uusi hautaustapa. Yhdysvaltain osavaltioista Kalifornia on viimeisimpänä ilmoittanut laillistavansa uuden liuotushautaustavan, jota on kutsuttu myös vesikrematoinniksi, alkaaliseksi hydrolyysiksi tai biokrematoinniksi. Liuotushautaus on jo laillistettu yli kymmenessä Yhdysvaltain osavaltiossa ja muutamassa Kanadan provinssissa.
Liuotushautauksessa ruumis laitetaan teräksiseen liuotusastiaan, jossa se lepää alkalisessa liuoksessa noin neljän tunnin ajan. Liuos nopeuttaa ruumiin luonnollista hajoamisprosessia ja jäljelle jäävät puhtaat luut. Ne jauhetaan ja luovutetaan vainajan omaisille samoin kuin polttohautauksessa jäljelle jäänyt tuhka.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyttäreit eivät vaan voi rauhoittua.
Pitäisikö heille vielä kertoa:
Ruumista käytettiin esimerkkinä vakavan lihavuuden aiheuttamasta kuolemasta.
Maksa oli rasvoittunut täysin ..elämäntapojen vuoksi
Kaikki kelvollinen rusto irroitette ja käytetään kauneusleikkauksissa itsensä pilanneiden paranteluun.
etc..
Muutenkin huvittaa palstalla arvostelevien tyhmyys, kuvittelevat ketjussa saamaansa kärkästä kommentointia näiden tytärten kynästä tulleeksi, LOL. Kuule, et sinä tiedä heidän rauhastaan YHTÄÄN MITÄÄN, taukki.
Silppu2 kirjoitti:
Kuka nykyään edes tuhkauttaa vainajan
Ruotsissahan suunnitellaan vainajien syömistä, mutta en tiedä... Saattavat olla aika myrkyllisiä ja sitkeitä. Ja kaikki lääkejämät ja syövät 😬
Juoooku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin mielipahan. Itselleni on ainakin tärkeää, että pääsen käymään isäni haudalla.
Mitä haudalla käyminen tähän kuuluu.
On kai joka ihmiselle yksi lysti mitä maanalle on haudan kohdalle laitettu.
Jos sen jonkun mielestä pitää olla tuhkaa sitä saa vaikka nuotionpohjasta.Mieti nyt vähän! JOs sun rakas kuolee ja ruumis katoaa johonkin,käyt siis jostain luita/tuhkaa ja hautaat ne!
Siellä haudalla siten ajattelet että siellä se rakas on,vaikka ne luut ja tuhkat ois vaikka naapurin Turren luita!
En lähtisi koko proseduuriin oli ruumiin jämiä tai ei.
Vainajaa voin muistella en luota.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelin. Joku lusikallinen tuhkaa ei todellakaan voi merkitä niin paljoa, että siitä pitäisi meteli nostaa.
Itse olen muuten sanonut miehelleni ja muutamalle ystävälleni, että kun olen kuollut, niin voi minusta ottaa vaikka silmätkin päästä, jos joku taho niitä tarvitsee. Siinä vaiheessa en tee niillä enää mitään. Tuhkaus on tietenkin selvä, mutta mitään hautaa en tarvitse, sillä en ole siellä haudassa. En todellakaan halua mitään hautakiveä yhtään minnekään niin, että sitä pitäisi jonkun hoitaa ja rahaa laittaa.
Tyypillistä minä minä-ihmisen ajattelua. Joskus kannattaisi edes hieman yrittää ymmärtää muidenkin ihmisten näkemystä, tunteita ja ajatuksia eikä vaan todeta, että kun minä tunnen, toimin ja ajattelem näin, niin kaikkien muidenkin pitää tuntea, toimia ja ajatella juuri samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Jutusta suoraan kopioitu: "Siskosten äidin ruumis oli toimitettu laitokselle noin kaksi vuotta sitten."
Kaksi vuotta?!? Ruumis oli ollut laitoksella KAKSI VUOTTA ennen kuin tyttäret olivat sitä alkaneet funtsimaan.
Hei haloo taas, ei typyköille ole ollut kovin kiire äiteensä kanssa...
Luitko koko juttua?
"Ennen kuin ruumis aikanaan luovutettiin, paikan päällä oli pieni siunaustilaisuus. Työntekijä täytti papereita, ja kerroimme, että meille täytyy ilmoittaa, kun äiti on tuhkattu. Hänet oli tarkoitus viedä Poriin veljensä kanssa samaan hautaan, koska se oli hänen viimeinen toiveensa.
Siskoksille sanottiin, että ruumis voi olla laitoksen käytössä 1–2 vuotta. Kun kaksi vuotta alkoi tulla täyteen, he alkoivat miettiä, kuinka kauan asiassa oikein menee."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin mielipahan. Itselleni on ainakin tärkeää, että pääsen käymään isäni haudalla.
Jos sen jonkun mielestä pitää olla tuhkaa sitä saa vaikka nuotionpohjasta.Se pitää olla nimenomaan sen oman, rakkaan ihmisen jäännökset tai tuhkaa, hei haloo. Jos itse oletkin tunnevammainen psykopaatti, niin koita ymmärtää, että ajattelet poikkeavasti muista eroten.
Sitä sen omaa tuhkaa ei oikein saa vaikka krematoriossa tehtäisiin. 2/3 edellisiä sekatuhkia ja loput kirstua.rhkäpä prukalollinen on omaa. Loput omaisesti menee seuraaville asiakkaille.
Missasit nyt hiukan tämän puheena olevan tapauksen pointin.
Mielestäni tuo viesti osui ihan ytimeen. Se on ihan sama onko tuhka mitä vaan, tai toki jos vainajalla on kultahampaita tai muuta arvokasta sisuksissaan, niin sitten varmaan omaiset haluavat sen, mutta muuten jollakin tuhkalla ei ole mitään merkitystä oikeasti.
Ei sinulle, mutta heille oli.
En toisaalta häpäisisi äitiäni olemalla yhteydessä aiheesta roskalehteen, jota pösilöt lukevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelin. Joku lusikallinen tuhkaa ei todellakaan voi merkitä niin paljoa, että siitä pitäisi meteli nostaa.
Itse olen muuten sanonut miehelleni ja muutamalle ystävälleni, että kun olen kuollut, niin voi minusta ottaa vaikka silmätkin päästä, jos joku taho niitä tarvitsee. Siinä vaiheessa en tee niillä enää mitään. Tuhkaus on tietenkin selvä, mutta mitään hautaa en tarvitse, sillä en ole siellä haudassa. En todellakaan halua mitään hautakiveä yhtään minnekään niin, että sitä pitäisi jonkun hoitaa ja rahaa laittaa.
Eli jos joku muu on suunnitellut hautaavansa omisensa uurnan, JA TÄMÄ ON MYÖS OLLUT VAINAJAN TAHTO, niin koska sinä haluat hukata läheisesi tuhkat, voit hmetellä, kun joku toinen ei halua?
Onko tyhmempää kuultu.Oikeasti, mitä väliä asialla on? Kuollut mikä kuollut, ne saamarin nimet voi raaputtaa kiveen ilman, että paikassa on muustakaan kyseisen tyypin tuhkaa. Mikä asiassa oli oikeasti ongelma?
Sun tyhmyys ja mulkvistius.
Ohis
Siskoksille se aiheutti mielipahaa. Mitä väliä muiden sanomisilla on? Itse en olisi ollut moksiskaan. En käy koskaan hautausmailla. Poismenneiden rakkaitteni valokuvat ovat hyllyssä muistona. Siinä minä voin heitä muistella.
Aina selitetään, että inhimillinen virhe.
Ei tuo mikään inhimillinen virhe ole, jos ei katsota, että kaikki tarvittavat tiedot siirtyvät eteenpäin.
HUOLIMATTOMUUSVIRHE, ei mikään muu.
Halveksuntaa tällaiset huolimattomat.
Monet virheet olisi varmasti vältettävissä, jos tekijä TARKISTAISI työnsä. Johan tämä jo opetetaan peruskoulussa - tarkistakaan koevastauksenne!
Kyse on huolimattomuudesta, joka poistuu huolellisella tarkistamisella. Jos ihminen oikeasti haluaa, ettei virheitä tule niin ei niitä silloin tule. Silloin tehdään tietoisesti huolella ja tarkkuudella...
Jos on kiire niin tarkistuksen ehtii myös silloin tekemään. Keskittyen, mutta pikana. Nämä huolimattomat eivät vain tee sitä tarkistusta!
Tuo tuhka-asia on kyllä täysin anteeksiantamatonta! Virheen tekijän asennekin vielä täysin syvältä, jota pomo vielä kehuu. Hmmm 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sen jonkun mielestä pitää olla tuhkaa sitä saa vaikka nuotionpohjasta.Se pitää olla nimenomaan sen oman, rakkaan ihmisen jäännökset tai tuhkaa, hei haloo. Jos itse oletkin tunnevammainen psykopaatti, niin koita ymmärtää, että ajattelet poikkeavasti muista eroten.
Sitä sen omaa tuhkaa ei oikein saa vaikka krematoriossa tehtäisiin. 2/3 edellisiä sekatuhkia ja loput kirstua.rhkäpä prukalollinen on omaa. Loput omaisesti menee seuraaville asiakkaille.
Missasit nyt hiukan tämän puheena olevan tapauksen pointin.
Mielestäni tuo viesti osui ihan ytimeen. Se on ihan sama onko tuhka mitä vaan, tai toki jos vainajalla on kultahampaita tai muuta arvokasta sisuksissaan, niin sitten varmaan omaiset haluavat sen, mutta muuten jollakin tuhkalla ei ole mitään merkitystä oikeasti.
Ei sinulle, mutta heille oli.
En toisaalta häpäisisi äitiäni olemalla yhteydessä aiheesta roskalehteen, jota pösilöt lukevat.
Miten tämä mitenkään häpäisee heidän äitiään? Ihan hyvä, että asioista kerrotaan, jotta tulevaisuudessa tällaista ei enää tapahtuisi. Tämä ei ole häpäisy vaan kunnianosoitus äitä kohtaan.
Täällä tuonteettomat / psykopaatit vähättelee tapahtunutta.