Meillä on kolme lasta ikähaarukalla 14-18v. Minä olen 39v, mies 43v. Hankkisitko enää iltatähteä?
Pitkään puhuttiin neljästä lapsesta, mutta neljäs jäi, kun menin töihin kolmen lapsen pitkän kotiäitiysputken jälkeen.
Onko nyt jo myöhäistä?
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltatähti täällä hei. Tahtoisin vain kysyä: teillä tulee sitten olemaan saman katon alla teini ja vaihdevuosia poteva nainen. Kuulostaako houkuttelevalta?
Se on myös tavallaan helvetin itsekästä. Olet myös kotihoidon tarpeessa sen lapsesi pahimpien ruuhkavuosien aikaan. Olettaen että elämä menee sen 'normaalin käsikirjoituksen' mukaan.
Itse nyt kolmekymppinen ja voin sanoa ettei ole yhtään kiva huomata ensimmäisiä vanhuudenhöperyyden merkkejä äidissä, kun kavereiden äidit voi joskus vielä ihan oikeasti tukea.
Minä olen ainoa lapsi, äitini sai minut 32-vuotiaana. Nyt hän on ollut jo viisi vuotta dementiakodissa, joten tiedän hyvin. Toisaalta iltatähdellä on myös ne isommat sisaruksensa, joihin tukeutua sitten kun minä höperryn, kenties suht nuorenakin, kiitos geenieni. Ainakin iltatähden kohdalla on todennäköisempää että omat vanhemmat ovat jo eläkkeellä kun lapset ovat pieniä - nuoret isovanhemmat ovat yleensä vielä työelämässä eivätkä ehdi arjessa auttaa.
T. Iltatähden äiti
Paitsi kaikilla iltatähdillä ei ole niitä sisaruksia joihin tukeutua, jos olet ketjua lukenut. Eläkeläis-isovanhemmista ei ole välttämättä yhtään sen enempää apua kuin työssäkäyvistä isovanhemmista.
En todellakaan. Odotelkaa lastenlapsia niin saatte rusinat pullasta.
Hormonit typerryttävät naisen aivan totaalisesti.
Minulla on vauva siis iltatähti. Tämä on ihanaa. Tsemppiä ap!
Vierailija kirjoitti:
Hormonit typerryttävät naisen aivan totaalisesti.
Alkaa teininä toi myllerrys
Hommaa, jos susta yhtään siltä tuntuu. Muuten voi myöhemmin harmittaa. Tutulla oli jo kolme isompaa lasta ja hän hommasi vielä 2 lisää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin siitä iltatähdestä tulee koko perheen lemmikki.
Ei tule. Sisarustensa mielestä se on yleensä määräinen kiviriippa, jonka takia kaikkien elintaso tippuu ja ikinä ei voida tehdä mitään kivaa.
Lisäksi teinit häpeäis silmät päästään.
Senhän perusteella tässä maailmassa kannattaa päätöksiä tehdä, että teinit mahdollisesti häpeää. Voin kertoa, että ne teinit häpeää joka tapauksessa ja mitä vaan.
Sain itse ainoan lapseni 40-vuotiaana ja meitä tämänikäisiä äitejä on paljon. Pienen lapsen kanssa on mielestäni kyllä ihanaa tämän ikäisenä, ei ole taloudellisesti kiire töihin, eikä mikään hinku omiin harrastuksiin tms kuin nuoremmilla, koska sitä omaa aikaa on ollut jo niin paljon.
Mutta sinulla on jo kolme lähes aikuista lasta. Sinuna ehkä keskittyisin nyt uuteen elämänvaiheeseen enkä aloittaisi pikkulapsivaihetta uudelleen.
Hommaa vaan. Ei ole myöhäistä. Lapset on suloisia.
Mikäli teillä olisi vain yksi lapsi, voisin ymmärtää yhden vielä.
Mutta teillä on jo kolme?! Ei todellakaan enää neljättä, nyt vain suunnittelemaan ensi talveksi kahdenkeskistä lomamatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hommaa, jos susta yhtään siltä tuntuu. Muuten voi myöhemmin harmittaa. Tutulla oli jo kolme isompaa lasta ja hän hommasi vielä 2 lisää!
No ei kyllä voi hirveästi harmittaa. Ei oikeasti voi. Kolme on jo aika monta.
Jos sun tekee mieli, niin hommaa. Kannattaa tehdä niitä asioita mistä tykkää.
Eipä ne lapset välttämättä niitä lapsia heti jos koskaan hommaa. Jos itse tykkää touhuta lasten kanssa, niin paree se on hommata itse lapsia vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä voi hirveästi harmittaa. Ei oikeasti voi. Kolme on jo aika monta.
Kyllä voi, jos on halunnut ison perheen. 3 on aika vähän. Ei se kovin isolle perheelle vielä tunnu. Mun isällä oli 9 sisarusta ja äidillänikin 3.
Jos tältä palstalta kysyy, suurin osa vastauksista on kielteisiä.
Kuuntele omaa sydäntäsi. Lapsi tuo iloa.
Ystäväni sai kaksoset luomusti 50-vuotiaana. Ainoa, joka tuomitsi, oli neuvolan täti.
Jos voisin, hankkisin itse iltatähden. Valitettavasti lääketieteellisistä syistä se on mahdotonta.
En todellakaan hankkisi. Itsellä neljä lasta, 10-17v. Odotan innolla että saan ne kaikki maailmalle. Ei todellakaan tekisi mieleni aloittaa alusta vauvan kanssa ja olla vielä seuraavat 18v nalkissa...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kyllä kyllä! Minusta vauva- ja pikkulapsiaika on parasta ihmisen elämässä♥️♥️♥️
Olen niin samaa mieltä! Eli ap:n asemassa haluaisin vielä yhden.
En todellakaan hankkisi. Itselläni tosin 4 lasta ja nuorin on vasta 8v eikä tulisi pieneen mieleenikään enää ainoatakaan hankkia.
Itse painin saman kysymyksen kanssa kuin AP. Lapset meillä 20, 16, 14 ja 8 ja vanhemmat 37 ja 39 pian. En tiedä johtuuko siitä kun jätin hormonaalisen ehkäisyn pois niin siitä asti olen miettinyt vain ja ainoastaan kokoajan, vauvoja.
Selaan lasten vauvakuvia ja ajatukset seilaa kokoajan niille ajoille. Silloin meillä olikin hyvä tukirinki ympärillä, enää ei olisi. Mutta jos päädymme vielä yhtä yrittämään haluan yrittää kerralla 2 koska itsellänikin on iso ikäero sisaruksiin ettei jäisi ainokaiseksi ja suurella ikäerolla.
Kaikesta huolimatta on lapset ollut parasta mitä ikinä on sattunut elämässä. Yksi enkelipoika taivaalla ❣
Te olette saaneet jo kolme. Anteeks, mut eikö mikään riitä?
Mä kyllä hankkisin... tai hankimme jo, nyt raskaana.