Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on kolme lasta ikähaarukalla 14-18v. Minä olen 39v, mies 43v. Hankkisitko enää iltatähteä?

Vierailija
01.10.2019 |

Pitkään puhuttiin neljästä lapsesta, mutta neljäs jäi, kun menin töihin kolmen lapsen pitkän kotiäitiysputken jälkeen.

Onko nyt jo myöhäistä?

Kommentit (151)

Vierailija
141/151 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kysyä muilta asiaa. Jokaisen tilanne on omanlaisensa. Kuuntele sydämen ääntä. 

Itse olen 44, enkä ole enää tullut raskaaksi. Mutta 39 ehkä onnistuu paremmin.

Mutta.. Teillä on kolme lasta. Voit ajatella, että olet heille hyvä äiti ja keskityt tukemaan heitä parhaasi mukaan. Eihän voi tietää mitä esimerkiksi raskaus tai synnytys tuo tullessaan. 

Jostain olen kuullut, että perheessä on lapsia sopiva määrä, kun toivoo vielä yhtä. 

Vierailija
142/151 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/151 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tekisi. Hankin koiran tuossa vaiheessa.

Vierailija
144/151 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ehdit, toimeen vain. Siskon iltatähti on vain viitisen vuotta vanhempi kuin siskon pojan esikoinen ja ainokainen.

Vierailija
145/151 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen halunnut neljännen lapsen kuopuksen vauva-ajoista lähtien mutta mies ei ole halunnut. Isommat lapset on teini-ikäisiä ja nuorin alakoulussa. Nyt on alkanut mieli muuttumaan, en tiedä jaksaisinko enää uudestaan vauva-aikaa ja pikkulapsiaikaa. Nyt elämä on helppoa. Olen 38v. Niin se mieli muuttuu. Joskus 3-4 vuotta sitten olisin tehnyt vauvan vaikka heti jos mies olisi halunnut mutta en nyt kyllä enää. 

Vierailija
146/151 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tekisi. Hankin koiran tuossa vaiheessa.

Ennemmin hankkisin lapsem:D meillä koira ja ku tuosta aika jättää ei uutta tule, ei mitään elukkaa! 

Vierailija
147/151 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi asia, mikä kannattaa huomioida on se, että kun olet 60 v. niin sinulla on todennäköisesti vanhat vanhemmat, joista kanssa pitää huolehtia. Elämä on kyllä ihan täynnä hoidettavaa: työt, omat vanhemmat ja vielä lapsen lapsiakin haluaa nähdä ja hoitaa. Kyllä ainakin minulle riittää. Vaihdevuosien jälkeen energia tasot eivät ole niin korkealla kuin nuorena. Ja tämä on faktaa. 

Vierailija
148/151 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 1 lapsi. Olen aina haaveillut suurperheestä, mutta minulla on synnynnäinen vaiva ja monilla hoidoilla sain yhden lapsen.

Kyllä. 

Vierailija
149/151 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää ihmisten tarve olla aggressiivisia ja ilkeitä.

Laitoin itsekin kommentin, jossa toin esille argumentteja iltatähden hankkimista vastaan, mutta tein sen mielestäni asiallisesti ilman hyökkäävyyttä.

Tottakai ap puolisoineen tekee päätöksensä itse.

Kannattaa kuitenkin miettiä asiaa monelta kantilta.

Joku ihmettelee, miksi ap kyselee asiaa täällä. Kaikilla ei ole ystävissä sellaisia, jotka ymmärtäisivät tilannetta. Miksi siis ei kysyisi oletetusti vauvaikäisten vanhempien ryhmästä? Tosin tämä palsta ei ole pitkään aikaan ollut mammojen palsta, vaan täällä riehuu kaikenlaista inceliä, lapsivihamielistä ja silkkoja häiriköitä, erityisesti aihe vapaa- ryhmässä.

Vierailija
150/151 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vanha ketju, mutta kommentoin silti minäkin, aihehan voi aina jollekulle olla ajankohtainen. 

Meilläkin on lapset teini-iän kynnyksellä, eikä kumpikaan meistä vanhemmista haluaisi eikä jaksaisi enää aloittaa alusta. Ajattelisin asiaa myös niiden teinien näkökulmasta. Jos perheeseen vielä tulisi vauva  -  edes ns. normaali, erityislapsesta puhumattakaan  -  olisivat vanhemmat kiinni pikkulapsessa koko sen ajan, jonka teinit vielä asuvat kotona. Kaikki mitä yhdessä tehdään perheenä, lomamatkat ym., menisivät sen pienen ehdoilla. Teineillä on mielestäni oikeus odottaa ja toivoa, että voitaisiin perheenä tehdä heitä kiinnostavia asioita, eikä heitä kohtaan olisi reilua, että pienen tarpeet ajavat aina edelle. Kyllä esim. lomamatka tai mikä tahansa arkinenkin yhteinen toiminta on luonteeltaan ihan eri, jos sitä toteutetaan kokoonpanolla vanhemmat  + teinit tai vanhemmat  + teinit + vauva/pikkulapsi. 

Teinit tarvitsevat myös ihan arjessaan vielä paljon vanhempien tukea ja huomiota, mutta siihen minkä verran vanhemmat sitä pystyvät antamaan, vaikuttaa kyllä se, jos pikkulapsi vie vanhempien ajan ja voimavarat. 

Vierailija
151/151 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ystäväni on iltatähti ja on kärsinyt siitä koko elämänsä ajan. Että ei se aina ole kivaa heilläkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä