Meillä on kolme lasta ikähaarukalla 14-18v. Minä olen 39v, mies 43v. Hankkisitko enää iltatähteä?
Pitkään puhuttiin neljästä lapsesta, mutta neljäs jäi, kun menin töihin kolmen lapsen pitkän kotiäitiysputken jälkeen.
Onko nyt jo myöhäistä?
Kommentit (151)
No en helv**issä hankkisi. Muut lapset jo isoja yte vanhemmat vanhoja. Eli EI!
Olin 41v. kun nuorin oli 8v (+ 10v, 16v) ja iltatähti syntyi, on nyt 9v. Emme ole katuneet, on ihanaa kun talossa on vielä nuori. Kotona asuu enää hänen lisäkseen tuo kohta 17v täyttävä.
Ainoa on, että hällekin olisi ollut mukavaa saada samanikäinen sisarus.
Vierailija kirjoitti:
Siis koko rumba alusta? Miksi??? En kyllä.
Tämä
En hankkisi. Mielummin hankkisin jonkun yhteisen harrastuksen miehen kanssa ja rauhoittaisin elämääni. Tästä eteenpäin haasteet lastesi kanssa vain kasvavat, kun alkaa aikuistuminen.sitten pian jo hoidat lapsenlapsiasi.
Kysyppä nyt vaikka ensin mieheltä, jaksaako se kuuskymppisenä kun angstinen teini alkaa kiukuttelemaan.
Tottakai. Vanhemmat lapset hoitaa vauvaa aina välillä 👍
Hankkisin jos siltä tuntuisi. Olen 43v lapseton ja koskaan seurustelematon mies, joten tuo tunne ei tule olemaan realismia elämässäni, ellen ala nyt lisääntyä jonkun 20-vuotiaan kanssa. Sitten kun 60, niin miksei iltatähti alkaisikin kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin on paljon 40-v äitejä. Kaikki tuntemani ovat onnellisia valinnastaan. Tsemppiä ja onnea, että vielä tärppää. Lapsettomuus on raskaampaa kuin lapsen saanti.
Minäkin olen 40 v äiti, lapset 14 v ja 16 v. Ei tulisi mieleenkään tehdä enää vauvaa. Juuri elämä on alkanut olla mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tein iltähden. Olisin katunut, jos en olisi tehnyt. Olen nauttinut kuopuksen vauva-ja taaperoajasta paljon enemmän kuin nuorempana. Tämä on ihanaa! N42
Olet 60 v kun lapsesi on aikuinen .😁
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Vanhemmat lapset hoitaa vauvaa aina välillä 👍
Teinejä ei voisi vähempää kiinnostaa joku vanhempien pissavehkeiden läpsyttelyn johdosta syntyneen haisevan paskavaippaisen vauvan paapominen.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin on paljon 40-v äitejä. Kaikki tuntemani ovat onnellisia valinnastaan. Tsemppiä ja onnea, että vielä tärppää. Lapsettomuus on raskaampaa kuin lapsen saanti.
Kehitysvammojen riski kasvaa vanhempien, erityisesti äidin iän myötä.
Riski omasta vakavasta sairaudesta ja kuolemasta lapsen ollessa alaikäinen on huomattava.
Ap on saanut lapsensa nuorena, jolloin jaksaa mm. unen puutetta ihan eri tavalla kuin keski-iässä.
Olen 60 vuotias ja lapset tehty nuorena. Nyt on kaksi lastenlasta ja riittää todella hyvin tähän elämän tilanteen. He ovat todella ihania ja saa elää uudestaan sen tunteen, miten ihanaa olla pienten lasten kanssa. Ollaan onnellisia mieheni kanssa.
Tottakai hankitte! Kaikki on valmiina!
Oltiin 40 ja 50 v, kun kuopus syntyi. Oli erinomainen hetki saada vauva. Päivääkään en antaisi pois kuluneesta 12 vuodesta. Ennestään oli neljä lasta. Esikoisen ja kuopuksen ikäero on 22 vuotta.
Meillä sama pohdinta mutta olen 34.v ja kaksoset 16.v
Mies haluaisi vielä lisää lapsia, itse olen vähän kahdenvaiheilla..
Ja jokainen tekee omat ratkaisunsa ja kantaa niistä vastuun. Eli ei tule palstoille vinkumaan, jos sattuu lapsella olemaan vaikea teini aika.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää taas sellanen lyhyen matematiikan yo-kysymys?
Miten niin?
Eikö AP:n kuvaama tilanne ole mahdollinen?
Saanut 1. lapsensa parikymppisenä ja sitten n. vuoden välein 2 lisää.
Ei nyt enää. Seksiä kannattaa harrastaa vielä huvittelelumielessä.
Miksihän teidän piti käydä nostamassa 5 vuotta vanha keskustelu ja antaa ihan pikkuisen myöhässä neuvoja AP:lle?
Kai se riippuu ihan itsestänne. Minä voisin hyvinkin hankkia vielä lapsen, mies ei enää halua. Meillä nuorin täytti juuri 15 ja kummatkin olemme nelikymppisiä. Minusta vauvat ja pikkulapset ovat ihania, nautin kovasti näistä jo olemassa olevista kun olivat pieniä (ja ovat ihania edelleen, mutta niin kovin jo omillaan).