Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka korvaa, jos Posti hävittää nettikirpparilla myydyn tuotteen?

Vierailija
01.10.2019 |

Myyn erilaisilla nettikirppareilla tavaraa. Ostaja maksaa tuotteen ja minä postitan. Jos paketti häviää Postin kuljetuksessa, niin kuka sen korvaa? Pitääkö minun palauttaa rahat ostajalle? Vai jääkö se ostajan tappioksi kun minä todistetusti olen kuitenkin laittanut paketin postiin? Posti ilmeisesti korvaa vain max. 20 € per kilo ja välillä kyseessä on 500 g painava tuote, josta ostaja maksoi 100 €.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Posti mitään korvaa.

Vierailija
2/86 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ne postin ehdot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Posti mitään korvaa.

Joo mutta pitääkö minun palauttaa rahat ostajalle vai jääkö hävinnyt paketti ostajan tappioksi? Ap

Vierailija
4/86 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä korvaat jos vastaanottaja ei ole kuitannut vastaanotetuksi. 

Vierailija
5/86 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä korvaat jos vastaanottaja ei ole kuitannut vastaanotetuksi. 

Verkkokaupassahan se on näin. Mutta kuluttajasuoja ei koske kahden yksityishenkilön välistä eli kuluttajien keskinäistä kirpparikauppaa. Ap

Vierailija
6/86 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Yleensä verkkokaupoilla ainakin diili on sellainen, että myyjälle (kaupalle) tulee takkiin, jos paketti häviää.

Jos myyt todella kallista tuotetta (tai no mikä kellekin on kallis..), Postilta voi lähettää myös postivakuutettuna. Silloin lähetyskulut ovat suuremmat, mutta Posti korvaa enemmän, jos tavara häviää. Muuten kun Posti korvaa tavaraa painon mukaan.

Vierailija
7/86 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni oli tällainen tilanne huutonetistä ostamani tavaran kanssa. Myyjä yritti pistää kaiken vahingokseni ja syytti minua jopa valehtelijaksi ja väitti vielä, että olen hakenut tuotteen koska postissa hänelle muka näin sanottiin. Onneksi selvisi lopulta, että lähetysnumero on kirjattu väärin ja paketti löytyi kuudennella kerralla Postissa vieraillessani. 150 euron osto kyseessä.

Vierailija
8/86 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet antanut seurantakoodin ostajalle ja tuote häviää niin se on ostajan vastuulla lähteä etsimään sitä.

Vierailija
9/86 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä palauttaa rahat.

Vierailija
10/86 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjällä on aina vastuu tuotteen kuljetuksesta. Elin sinun tulee hakea vanhongonkorvausta ja sinun tulee esittää näyttöä lähetyksen sisällön arvosta, esim. kuitti. 

Ja ostajalle sinun pitää palauttaa rahat heti, ellei hän jää odottamaan mahdollisia korvauksia.

Vierailija
11/86 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Posti mulle on korvannut.

Vierailija
12/86 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Yleensä verkkokaupoilla ainakin diili on sellainen, että myyjälle (kaupalle) tulee takkiin, jos paketti häviää.

Jos myyt todella kallista tuotetta (tai no mikä kellekin on kallis..), Postilta voi lähettää myös postivakuutettuna. Silloin lähetyskulut ovat suuremmat, mutta Posti korvaa enemmän, jos tavara häviää. Muuten kun Posti korvaa tavaraa painon mukaan.

¨

Joo mutta verkkokaupassahan se vastuu on yrittäjä-myyjällä (b to c -kauppa) ja laki suojelee kuluttajaa. Mutta en minä kuluttaja-myyjänä ole samassa vastuussa. Ap

Vierailija
13/86 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet antanut seurantakoodin ostajalle ja tuote häviää niin se on ostajan vastuulla lähteä etsimään sitä.

Juuri tällainen tilanne eli annan seurantakoodin jolla näkee että paketti on Postin hallussa ja sitten paketti häviää. Ap

Vierailija
14/86 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjällä on aina vastuu tuotteen kuljetuksesta. Elin sinun tulee hakea vanhongonkorvausta ja sinun tulee esittää näyttöä lähetyksen sisällön arvosta, esim. kuitti. 

Ja ostajalle sinun pitää palauttaa rahat heti, ellei hän jää odottamaan mahdollisia korvauksia.

Miten minä tavallinen kansalainen voin olla vastuussa postin tekemisistä? Ap

Vierailija
15/86 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

¨

Joo mutta verkkokaupassahan se vastuu on yrittäjä-myyjällä (b to c -kauppa) ja laki suojelee kuluttajaa. Mutta en minä kuluttaja-myyjänä ole samassa vastuussa. Ap

Mitä sinä sitten kyselet, kun tiedät paremmin? Totta kai voi jättää rahat palauttamatta, mutta ostaja voi olla toista mieltä ja tehdä esim. rikosilmoituksen. Palauta rahat ja tee korvaushakemus postille. Kuluttaja myyjänä(ostajana) pitää aina muistaa ottaa huomioon millä summalla on valmis sen takapuolensa pyykimään, jos kaikki ei menekää nappiin, kun sitä lain tuomaa turvaa ei ole.

Vierailija
16/86 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Si-nä o-let teh-nyt va-lin-nan eli va-lin-nut toi-mi-tus-ta-vak-si pos-tin. Jos et tälläistä riskiä ole valmis ottamaan suosi esim. vain noutoa tai toimita tuotte itse.

Vierailija
17/86 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen kansalainen se ostajakin on. Miten ostaja voi olla vastuussa kun hän ei ole pakettiin koskenutkaan? 

Vierailija
18/86 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

¨

Mitä sinä sitten kyselet, kun tiedät paremmin? Totta kai voi jättää rahat palauttamatta, mutta ostaja voi olla toista mieltä ja tehdä esim. rikosilmoituksen. Palauta rahat ja tee korvaushakemus postille. Kuluttaja myyjänä(ostajana) pitää aina muistaa ottaa huomioon millä summalla on valmis sen takapuolensa pyykimään, jos kaikki ei menekää nappiin, kun sitä lain tuomaa turvaa ei ole.

Rikosilmoitus mistä? Siinä vaiheessa kun AP on pistänyt pakettinsa postiin ei tuote ole enää hänen vastuullaan.

Vierailija
19/86 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Si-nä o-let teh-nyt va-lin-nan eli va-lin-nut toi-mi-tus-ta-vak-si pos-tin. Jos et tälläistä riskiä ole valmis ottamaan suosi esim. vain noutoa tai toimita tuotte itse.

Ehdotan aina ostajalle ensin noutoa. Ostaja pyytää silti postittamaan, jolloin postitan. Ap

Vierailija
20/86 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

¨

Rikosilmoitus mistä? Siinä vaiheessa kun AP on pistänyt pakettinsa postiin ei tuote ole enää hänen vastuullaan.

Tuote on niin pitkään lähtettäjän vastuulla kunnes pystytään näyttämään toteen, että OIKEA tuote on lähetetty, eikä esim. vain tyhjää pakettia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän