Kuka korvaa, jos Posti hävittää nettikirpparilla myydyn tuotteen?
Myyn erilaisilla nettikirppareilla tavaraa. Ostaja maksaa tuotteen ja minä postitan. Jos paketti häviää Postin kuljetuksessa, niin kuka sen korvaa? Pitääkö minun palauttaa rahat ostajalle? Vai jääkö se ostajan tappioksi kun minä todistetusti olen kuitenkin laittanut paketin postiin? Posti ilmeisesti korvaa vain max. 20 € per kilo ja välillä kyseessä on 500 g painava tuote, josta ostaja maksoi 100 €.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mikään huijarimyyjä. Itse ostajana olisin sitä mieltä että myyjä palauttaa rahat. Itse myyjänä taas sitä mieltä että ostajan tappio. Siksi kysyn mitä laki sanoo. Ap
Sinä palautat rahat ja haet itse korvauksia Postilta, so simple. Lähettäjän vastuulla, kunnes vast.ott. on kuitannut saaduksi. Postin vastuulla toki katsoa, että menee perille. t: logistiikka-alalla
Ei pidä paikkaansa. Logistiikka-alan ehdot ja lait eivät ole sovellettavissa kuluttajien väliseen kauppaan, mistä ihmeestä päättelet nyt noin!
Se kauppa on erikseen, tässä lähettäjä tekee diilin Postin kanssa kuljetuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mikään huijarimyyjä. Itse ostajana olisin sitä mieltä että myyjä palauttaa rahat. Itse myyjänä taas sitä mieltä että ostajan tappio. Siksi kysyn mitä laki sanoo. Ap
Sinä palautat rahat ja haet itse korvauksia Postilta, so simple. Lähettäjän vastuulla, kunnes vast.ott. on kuitannut saaduksi. Postin vastuulla toki katsoa, että menee perille. t: logistiikka-alalla
Ei pidä paikkaansa. Logistiikka-alan ehdot ja lait eivät ole sovellettavissa kuluttajien väliseen kauppaan, mistä ihmeestä päättelet nyt noin!
Se kauppa on erikseen, tässä lähettäjä tekee diilin Postin kanssa kuljetuksesta.
No kenelle myyjän sitten pitäisi palauttaa rahat? Ei pidä kenellekään, miksi väität niin?
Miksi ette puolittaisi asiaa, minusta se olisi reiluinta. Myyjä kattaa puolet ostajan menetyksestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kenelle myyjän sitten pitäisi palauttaa rahat? Ei pidä kenellekään, miksi väität niin?
Ei saat..na!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saat..na!
Esimerkki suomijuntin käytöksestä. Neuvomassa kovaan ääneen ja kirosanoin säestettynä muita kun itse tietää "kaiken" ehkä jostain yhdestä asiasta. Ainoa vaan että ei tiedä mitään mistään muusta, mutta ei erota tätä tai sitten ei vaan lue tai kuuntele mitä sanotaan. Ja silti huutaa.
Ei. Ei mitenkään että saattaa tapahtua. Vaan tapahtuu tuhansia kertoja joka vuosi.