Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en ''tee'' lapsia?

Vierailija
30.09.2019 |

Ei ole parisuhdetta, enkä yksin halua ottaa sitä riskiä, että lapsi olisi mahdollisesti sairas, vammainen tai näitä adhd-lapsia joita joka toisella on nykyään. Palkkani ei ole tarpeeksi iso että voisin palkata hoitoapua ja yhteiskunnan tukeen ei voi luottaa.

Kommentit (208)

Vierailija
201/208 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut 16 äidiksi enkä missään vaiheessa edes silloin miettinyt pärjäänkö tai pysyykö mies kuvioissa. Pärjätty on, sama mies ja 4 lasta. Ongelmat on tehty selvitettäväksi, elämä olisi tylsää ja yksioikoista ilman lapsia.

Parasta on kun omat lapset on kasvanut ja aikuistunut. Ihme hysteriaa nykyään kaikki. Oma tytär 20v tällä hetkellä ja ajattelee kuten nykynuoriso yleensäkin että lapset on riesa ja rasite. Itse sain paljon säälivä katseita aikanaan ja supattelua selän takana kuinka nuoruus on pilalla. En missään vaiheessa ole kokenut että olisin jäänyt jostain paitsi. Enemmän tekisi mieli pudistella päätä niille 30v jotka miettii että pärjäisivätkö he lapsen kanssa.... 🤦‍♀️ Ihme yhteiskunta nykyään, kukaan ei tunnu selviävän edes normaaleista arjen asioista. Ehkä on syytäkin suomalaisten kuolla sitten sukupuuttoon.

Vierailija
202/208 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ketään kenen kanssa tehdä niitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/208 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin minulle oli aivan sama saanko lapsia, mutta onneksi tuli useampi. Melko paljon oma ajatusmaailma on samalla muuttunut. Mikään lomakohde, kulttuuritapahtuma tai työ ei anna ainakaan minulle samanlaista tarpeellisuuden tunnetta kuin keskustelut ja ajanvietto lasten kanssa. Siinä kokee aitoutta parhaimmillaan, ja ollaan kaukana työpaikan teatterista. Jos yhtään on miettinyt lasten hankkimista, niin kannattaa vaikka kokeilla olla tuttujen lastenvahtina ennen kuin kieltää itseltään koko asian. Lapset ovat korvaamaton kokemus/rikkaus.

Vierailija
204/208 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 27-v naisena syinä lapsen hankinnan viivästymiseen/tämän hetken lapsettomuuteen ovat

- keskeneräiset opinnot

- oman alan työkokemuksen puute, eli haluan olla oman alan työelämässä ennen lasten saamista

- naisparina lapsia ei noin vain tule, vaan vaatii säästöjä saada lapsi edes alulle

- palkan pitäisi olla korkeampi ennen lasten hankintaa, matalapalkka-alalla elää mukavasti kaksin, muttei enää lasten kanssa

- haluan mennä naimisiin ennen lasten hankintaa ja kummankin suvun vuoksi halutaan pitää ihan häätkin. Nämä taas maksavat (kummallakin iso suku) ja vie rahaa muilta säästöhankkeilta

- kumppani haluaa reissata/asua ulkomailla ennen lasten saamista, jotta ei jäisi hampaankoloon kokemattomat asiat

Noissa menee varmaan 5 vuotta, ennen kuin asiat on kunnossa. Minä olen meistä nuorempi, niin esikoisen synnyttää vanhempi kumppanini. Kummatkin haluaisimme kokea raskausajan ja synnytyksen, eli ihanneoloissa saisimme kaksi lasta.

Vierailija
205/208 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ja vielä:

* lomat! Ei todellakaan voisi mennä lasten ehdoilla o.O Kulttuuri ja kulinaristiset nautinnot on elintärkeät nollauskeinot, ahdistaa ajatuskin että koko vuoden odotettu loma menisi meluisan lastenaltaan ja Happy Meal -aterioiden väliä hinkatessa.

2 lasta meillä, eivätkä lomamme ole koskaan olleet tuollaisia.

3 lasta meillä, eivätkä lomamme myöskään ole koskaan olleet tuollaisia. Ollaan kierretty Eurooppaa ja USA:ta vaikka missä ja lapset syöneet kaikkea spaghetti bolognesesta sinisimpukoihin.

Vierailija
206/208 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon marisijoita paikalla. :) No mutta niinhän se menee, että vahvimmat ja sopivimmat jatkavat sukuaan.

Aika monilla lisääntyneillä vaikuttaisi menevän tosi pahasti tunteisiin se etteivät kaikki ihmiset pidä lapsista eivätkä halua sellaisia elämäänsä. Oi voi sentään.

Ei ollenkaan. Mietityttää vaan, mistä moinen ruikutus oikein kumpuaa ja miksi nämä ihmiset roikkuvat juuri vauvapalstalla ruikuttamassa. Minulle on ihan sama, pitääkö joku kerrostalo-vela lapsistani. :) Oi voi sentään.

Haha, ei mennyt vai kun pitää yrittää lytätä toisia asumisen perusteella.

Ei se vanhemmuus kaikista aikuisia tee, se on tässäkin ketjussa todistettu moneen kertaan. 

yt. omakotitalo-vela

Vierailija
207/208 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen lapsen parasta. Suomen ja maailman tila on sellainen ettei tänne uskalla tehdä lapsia. Millainen tulevaisuus on kurjistuvassa Suomessa? Onko minulla varaa huolehtia lapsesta ja riittääkö töitä? Luonto on tuhottu ja ihmiskunnan tulevaisuus näyttää heikolta. Kaaosta, pa kolaisuutta, työttömyyttä, nälänhätää, sotia, saasteita.

Haluaisin itsekkäästi lapsia, mutta olisi luultavasti julmaa heille tämän hetken maailmanmenoon peilaten.

Jos olisin rikas, hyväosainen ja hyväveliverkostossa, saattaisin harkita.

Tässä surullisen hyvä esimerkki siitä, mihin asioiden tolkuton paisuttelu johtaa. Herranen aika sentään!

Vierailija
208/208 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsen saamisesta maksettaisiin tuntuva kertakorvaus, esim. 80 000 - 100 000 euroa, niin ehkä voisin harkita asiaa.

Pikemminkin toi summa pitäisi maksaa lapsettomiksi jättäytyville, jotka eivät itsekkäästi porsi lisää turhia ihmisiä jo ennestään ylikansoitetulle pallolle.