Miksi suomalaisilla on kamala kiire rynniä ensimmäisenä lentokoneeseen?
Heti kun portit aukeaa niin voi luoja sitä sähläystä ja tungosta 😁
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finnair silver kortilla laungeen ja jonon ohi:)
Ei stressii..ei tönimistä
Se kirjoitetaan lounge.
Ja lounge on maksullinen eikä hopeatasoon sisälly mitään boarding-etuja...
jaa..a et taida olla silver eikä muutakan tasoa teikäläisellä:)
Kyllä taidan olla, sekä Finskin että SAS:n.
Lisäksi nuo edut löytyy tietysti mm. sekä Finskin että SAS:n sivuilta joista ne voi jokainen käydä katsomassa.
Lounge pass maksaa 25€ ja ainoat priority-edut ovat checkarissa ja securityssa.
mitäs sitten raivoot täällä..onko persoonallisuushäiriö lauennut taas?????
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan klisee-oletuksien perusteella en ole suomalainen enkä myöskään mm. nainen. Hassua.
Mutta ajattelumaailmasi on kliseinen ja lokeroiva ja ahdasmielinen ja ylimielinen ja etc.
Vierailija kirjoitti:
Juurihan sä sanoot, että ammattilaisena tiedät, ettei nyssäköitä lasketa, vaikka mun kokemus olisi toinen. Kokemuksesta tiesän, että ihna sallitun kokoiseen lentolaukkuunkin saa pakattua aika paljon enemmän kamaa kuin sen Finskin salliman 8 kg (toisilla yhtiöillä riittää, kun itse saa laukkunsa nostettua ylös). Jos mitään ei lasketa eikä painorajoja valvota, niin mitä muuta se on kuin lähes rajoittamatonta?
Juu, koneen ovelle vaan vaaka ja mittanauha, kyllä se kone saadaan boardattua siinä vartissa mitä sille yleensä keskiverrosti on aikaa.
Älä jaksa enää. Olet todella raskasta seuraa varmaan läheisillesikin.
Onpa hupaisa ketju. Mammat rehvastelee loungeilla ja silvertasoillaan ja osalle lentäminen on vaan niin vaikeaa, niin vaikeaa :DD
Kyllä on ihan tarkoitus, että se kone boardingin aikana ripeästi täytetään. Kiirettömät jäävät koneesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan sä sanoot, että ammattilaisena tiedät, ettei nyssäköitä lasketa, vaikka mun kokemus olisi toinen. Kokemuksesta tiesän, että ihna sallitun kokoiseen lentolaukkuunkin saa pakattua aika paljon enemmän kamaa kuin sen Finskin salliman 8 kg (toisilla yhtiöillä riittää, kun itse saa laukkunsa nostettua ylös). Jos mitään ei lasketa eikä painorajoja valvota, niin mitä muuta se on kuin lähes rajoittamatonta?
Juu, koneen ovelle vaan vaaka ja mittanauha, kyllä se kone saadaan boardattua siinä vartissa mitä sille yleensä keskiverrosti on aikaa.
Huomioi, että mä en käsittääkseni missään vaiheessa esittänyt, että koneen ovelle tarvitaan mittanauha ja vaaka. Mä olen kysynyt, miten tämä kontrolloimattomuus huomioidaan esim. lentokoneen turvallisuudessa. Kun se matkustamohenkilökuntakin siitä turvallisuudestakin kerran on vastuussa, niin oletin, että tietäisit.
Itse asiassa juuri muistin, että eikös Finnair (tai joku muu lentoyhtiö) suhteellisen hiljattain punninnut vapaaehtoisia matkustajia matkustamokimpsuineen tietääkseen paremmin, kuinka paljon yksi matkustaja lisää koneen punnitsematonta kokonaismassaa keskimäärin. Olisit voinut kertoa, että esimerkiksi tällaista tutkimusta tehdään, jotta ei olla puhtaan arvauksen varassa ja Herran hallussa.
Vastaamalla sen sijaan, että ohitat kysymykseni täysin ja hyökkäät henkilöä vastaan, olisimme saattaneet vaikka päästä keskustelussa eteenpäin.
Tuskin tuo nimenomaan suomalaisten tapa on. Monet rynnivät varmaan siksi, että ovat kyllästyneet istumiseen ja odottamiseen. Odotustilassa istuminen on monelle hermostuttavaakin, kun siellä vain tuijotetaan vastapäätä istuvaa ja pyöritellään peukaloita. On vaikea keskittyä vaikka lukemiseenkin, kun ihmiset juttelevat, lapset juoksentelevat ja vauvat känisevät ympärillä.
En itse rynni, mutta mielelläni kyllä siirryn koneeseen pian.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos suurmatkustajien piste- eli seurantakortteihin lisättäisiin uutena etuna ilmainen vesikidutus, niin tokihan siitä nauttivia ilmaantuisi loungen tyrmäosioon kasapäin nauttimaan edustaan. Ei sen väliä, mikä se ominaisuus on, kunhan se myydään etuutena ja harvan eliitin yksinoikeutena. Siitä tulee tavoiteltu vain rajauksen ja ilmaisuuden vuoksi. Näin rahvasta pissataan silmään, uskottelemalla heidän olevan jotenkin parempia. Tosiasiassa he maksavat ilmaisen lystinsä moneen kertaan koko rahalla kalliimmissa lipuissaan joiden suurkuluttajia ovat. He ovat lentoyhtiöiden lypsylehmiä, toisin kuin halpalipuilla kitsaasti harvoin reissaava lomailija.
Eipä itketä,kun kävelen rauhallisesti jonon ohi paikalleni:)
Niin, eikä minua itketä, kun kaikessa rauhassa maleksin lähtöaulan takaseinillä siihen asti, kunnes jonoa ei enää ole, ja kävelen rauhallisesti paikalleni koneeseen. Mulla ei ole mikään kiire odottamaan muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomioi, että mä en käsittääkseni missään vaiheessa esittänyt, että koneen ovelle tarvitaan mittanauha ja vaaka. Mä olen kysynyt, miten tämä kontrolloimattomuus huomioidaan esim. lentokoneen turvallisuudessa. Kun se matkustamohenkilökuntakin siitä turvallisuudestakin kerran on vastuussa, niin oletin, että tietäisit.
Itse asiassa juuri muistin, että eikös Finnair (tai joku muu lentoyhtiö) suhteellisen hiljattain punninnut vapaaehtoisia matkustajia matkustamokimpsuineen tietääkseen paremmin, kuinka paljon yksi matkustaja lisää koneen punnitsematonta kokonaismassaa keskimäärin. Olisit voinut kertoa, että esimerkiksi tällaista tutkimusta tehdään, jotta ei olla puhtaan arvauksen varassa ja Herran hallussa.
Vastaamalla sen sijaan, että ohitat kysymykseni täysin ja hyökkäät henkilöä vastaan, olisimme saattaneet vaikka päästä keskustelussa eteenpäin.
Maailmassa lentää miljardeja ihmisiä vuosittain, joten kyllä tästä on jokaisella lentoyhtiöllä ihan tarkkaa dataa. Toki sinun lennollasi jokaisen laukussa on matkustamossa kiviä ja mustia aukkoja.
Kaikkien matkatavaroiden kuuluu ennen nousua olla niille kuuluvilla paikoillaan.
Sun mielestä siellä käytävillä on varmaan seuraavaksi aasi ja kanoja nousun aikana?
Mun kokemuksen mukaan suomalaiset hötkyilee vähiten kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, koneen ovelle&n
irno bsp; vaan vaaka ja mittanauha, kyllä se kone saadaan boardattua siinä vartissa mitä sille yleensä keskiverrosti on aikaa.
Maailmassa lentää miljardeja ihmisiä vuosittain, joten kyllä tästä on jokaisella lentoyhtiöllä ihan tarkkaa dataa. Toki sinun lennollasi jokaisen laukussa on matkustamossa kiviä ja mustia aukkoja.
Kaikkien matkatavaroiden kuuluu ennen nousua olla niille kuuluvilla paikoillaan.
Sun mielestä siellä käytävillä on varmaan seuraavaksi aasi ja kanoja nousun aikana?
Hieno olkiukko.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mua ärsyttää se show mikä alkaa kun turvavyövalo sammuu. Samantien puolet koneen matkustajista hyppää ylös ja alkaa laukkujen kaivelu ja vessajonotus. Sitten siinä käytävällä päivystetään eikä kukaan pääse mihinkään.
Ei luulisi olevan ihmisille niin vaikeaa käydä ennen lentoa vessassa ja ottaa ne tavaransa valmiiksi käsilaukkuun.Sama ilmiö tapahtuu aina, kun valo syttyy ja sammuu kesken lennon. Vessaan on päästävä heti.
Ja sitten kun päästään laskeutumaan, samalla sekunnilla kun valo sammuu, porukkaa hyppää ylös ja rynnii ovelle.
Käyn aina vessassa ennen lentoa, mutta silti saattaa hätä olla kun se valo sammuu. Mitä pitäisi tehdä? Ps. jos siellä jonossa on vanhoja ukkoja, niillä on eturauhasvaiva, jos naisia, niillä voi olla vaikka laskeuma. Penkillekö toivot että kaikki päästelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastan sivusta, mutta pointtiisi.
Painon määrä ja jakautuminen on lentoturvallisuuden suhteen äärimmäisen tärkeää. Siksi ruumaan menevä tavara punnitaan ja siksi käsimatkatavaroilla on rajoituksensa.
Siksi myös matkustajien paino huomioidaan. On sattunut ainakin yksi vakava lentoturma, jossa käytettiin vanhentuneita ihmisten keskipainoja, jonka seurauksena kone oli ylilastattu ja sen painopiste siirtyi liian taakse, jolloin heti nousussa koneen nokka nousi ylös, kone sakkasi ja putosi tonttiin. Tällaisen takia ihmisten painokehitystä seurataan. Eli siis voisi sanoa, että kyllä asia on huomioitu aktiivisesti.
Huomattakoon, että matkustajien kehon massasta se suurin lasti joka tapauksessa syntyy. Se on myös vaikeiten arvioitava, ennenkuin aletaan myymään lippuja kilohinnalla ja jokainen matkustaja käytetään puntarin kautta. On vain seurattava keskipainojen kehittymistä ja laskettava mukaan riittävä varmuusmarginaali, jos vaikka sattuu paini- ja kuulantyöntöjoukkueiden yhteinen harjoitusmatka olet mitä syöt -kuvausmatkan kanssa päällekkäin samalle lennolle. Muutama lisäkilo käsimatkatavaroissa hukkuu tuohon läskin ja lihan vaihteluun kokonaan. Sekään ei haittaa, vaikka joku neropatti pakkaisi maksimikokoisen käsimatkatavaralaukun täyteen lyijyä, kun se on vain yksi matkustaja kymmenistä tai sadoista, joilla keksimäärin tuskin on maksimipainoa mukana.
Vierailija kirjoitti:
ei mikään kiire, menen aina viimeisimpien joukossa sisään, kuka hullu sinne saunaan haluaa tuntia ennen istua nököttämään, ihan tarpeeksi istumista muutenkin. koneesta haluan tosin ensimmäisten joukossa ulos, sisään ei mikään kiire.
Tuntia? Viimeks kun mä lensin niin koneeseen nousun alusta meni ehkä vartti kun kone oli jo kiitoradalla valmiina nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mua ärsyttää se show mikä alkaa kun turvavyövalo sammuu. Samantien puolet koneen matkustajista hyppää ylös ja alkaa laukkujen kaivelu ja vessajonotus. Sitten siinä käytävällä päivystetään eikä kukaan pääse mihinkään.
Ei luulisi olevan ihmisille niin vaikeaa käydä ennen lentoa vessassa ja ottaa ne tavaransa valmiiksi käsilaukkuun.Sama ilmiö tapahtuu aina, kun valo syttyy ja sammuu kesken lennon. Vessaan on päästävä heti.
Ja sitten kun päästään laskeutumaan, samalla sekunnilla kun valo sammuu, porukkaa hyppää ylös ja rynnii ovelle.
Käyn aina vessassa ennen lentoa, mutta silti saattaa hätä olla kun se valo sammuu. Mitä pitäisi tehdä? Ps. jos siellä jonossa on vanhoja ukkoja, niillä on eturauhasvaiva, jos naisia, niillä voi olla vaikka laskeuma. Penkillekö toivot että kaikki päästelee?
Ai kone on puolillaan vanhoja ukkoja eturauhasvaivoineen ja naisia, joilla on laskeuma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo vessahomma on ihan uskomatonta, koska se toistuu joka kerta. Kertokaas palstan kusiluikut, että miksi ette käy kentällä kusella?
Itse en ole huomannut tätä ilmiötä missä puolet koneesta lähtee vessajonoon. Mutta voisiko ilmiön takana olla, että ennen turvatarkastusta on juotu kaikki nesteet, joita ei kentälle saa viedä pois ja sitten kun istahdutaan koneeseen omalle paikalle housujen vyötärö painaa virstarakkoa ja tuntuu, että on pissahätä ja odotetaan, että voi irrottaa turvavyön ja kun voi niin heti vessajonoon?
Viime kesänä kolmen tunnin lennolla jouduin käymään neljä kertaa vessassa.. ihan tiedoksi, että ihan huvikseen siellä käytävällä ei kukaan normaali ihminen halua seisoskella ja sinne koppiin ei kukaan halua vapaaehtoisesti mennä istumaan, hyi! Joskus on vaan _pakko_
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei.
Yhden hyllyn kohdalla istuu 6 matkustajaa. Hyllyyn mahtuu 3 lentolaukkua. Eli vaikka jokaisella on oikeus tulla koneeseen lentolaukun kanssa, kaikki laukut eivät mahdu hyllyille.
Voi kunpa ihmiset laittaisivat suosiolla nuo lentolaukkunsa ruumaan ja tulisivat vaan pienen laukun ja takin kanssa koneeseen. Monelta ongelmalta vältyttäisiin.
T. Lentoemo
Kuule emo, vihjaise sille lentoyhtiöllesi, että ihmiset laittaisivat ihan mielellään useammin laukkunsa ruumaan, mutta eivät halua maksaa siitä useita kymppejä. Ihan itse ovat lentoyhtiöt nyt kehittäneet tämän ongelman kun ovat alkaneet myymään ns. light-lippuja, joihin ei kuulu ruumamatkatavara. Ja turha nyt on jonkun tulla vinkumaan että köyhät laskee muutamia kymppejä matkustaessa. Oli köyhä tai ei, jokaisella on oikeus säästää rahaa siinä missä haluaa.
Kyllä monet lentoyhtiöt laittavat sen sinun 8kg cabinlaukkusi ruumaan. Ihan ilmaiseksi. Toisinaan kiertelevät vielä boarding vaiheessa katsomassa voisiko joitakin sinne mahdollisesti laittaa. Mutta kun ihmiset haluavat sen 8kg sisään ja 23kg ruumaan tavaraa ilmaiseksi. Minä maksan 23kg matkalaukussa ja aina kysyvät haluanko laittaa sen cabinlaukunkin sinne, ihan ilmaiseksi.
Eipä itketä,kun kävelen rauhallisesti jonon ohi paikalleni:)