Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaisilla on kamala kiire rynniä ensimmäisenä lentokoneeseen?

Vierailija
30.09.2019 |

Heti kun portit aukeaa niin voi luoja sitä sähläystä ja tungosta 😁

Kommentit (240)

Vierailija
201/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan useimmiten pelkillä käsimatkatavaroilla ja tahon laukun a. Lähelle b. Ylipääsä ylhäällä oleviin käsimatkatavara tiloihin. Hirveän monet tunkee sinne ylös takkeja, pikku reppuja tms. jotka mahtuis eessä olevan penkin alle. Pari kertaa oikeasti ärsyttänyt kun yläpuolella oleva laukku tila täynnä takkeja ja pikku nyssyköitä. Näin vielä täysillä lennoilla, vaikka erikseen kuulutettu, että vain isommat laukut ylös, takit ja pienet laukut/reput eessä olevan penkin alle. Itse laitan aina takin ja käsilaukun eessä olevan penkin alle. Saa muutenki ne siitä helposti napattua.

Sori vaan, mutta lentoemot kuuluttavat kyllä täsmälleen päinvastoin. Siis painavat matkatavarat penkin alle ja takit sekä muut kevyet jutut hattuhyllylle. Minä laitan aina kaikki hyllylle jotta voi edes hiukan liikutella jalkojaan kun istuu monta tuntia paikallaan jalat kippurassa ja hyvin on aina mahtunut.

Vierailija
202/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni lentokoneeseen meneminen on kilpailu. Ensimmäinen voittaa!

Todellakin! Aina jumppatossut jalkaan niin penkkien yli menemällä ohittaa monta hidastelijaa siinä käytävällä =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän sinne jonkun mennä ensimmäisenä. Jos kaikki haluaisivat jäädä viimeiseksi, ei se kone koskaan lähtisi ajallaan. Tää on taas niitä juttuja, että muka ”kokeneet” matkustajat ovat olevinaan muita parempia, eivätkä rynni ensimmäisenä, antaa niiden junttien mennä ensimmäisenä vaan, ajattelevat. Niinkuin tämän jutun aloitus antaa ymmärtää.

Jokaisellahan on paikka, useimmiten numeroitu, mutta käsimatkatavaroille on rajatusti tilaa. Usein niillä reiteillä, missä on maksulliset ruumatavarat, huomaa sen, että monet haluavat päästä ensimmäisten joukossa laittamaan käsipakaasinsa hyllyille.

Mitäs jos kukaan ei menis ensimmäisenä. Heh.

Vierailija
204/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hupaisa ketju. Mammat rehvastelee loungeilla ja silvertasoillaan ja osalle lentäminen on vaan niin vaikeaa, niin vaikeaa :DD

Mulla on goldi. Enkä ole mamma vaan isukki.

Vierailija
205/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kerroilla, kun oon lentänyt, siellä on kuulutettu numeroin ketkä siirtyvät koneeseen.

Mä oon just tuollainen, jolle kelpaa se viimeisenä meno, mutta oon sitten stuertin ja lentoemon kanssa etsinyt sille käsimatkatavaralleni paikkaa, kun ylähyllyt ovat olleet tupaten täynnä.

Vain suomalaiset noudattavat tuota ryhmäjakoa:)

Vierailija
206/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei.

Yhden hyllyn kohdalla istuu 6 matkustajaa. Hyllyyn mahtuu 3 lentolaukkua. Eli vaikka jokaisella on oikeus tulla koneeseen lentolaukun kanssa, kaikki laukut eivät mahdu hyllyille.

Voi kunpa ihmiset laittaisivat suosiolla nuo lentolaukkunsa ruumaan ja tulisivat vaan pienen laukun ja takin kanssa koneeseen. Monelta ongelmalta vältyttäisiin.

T. Lentoemo

Kuule emo, vihjaise sille lentoyhtiöllesi, että ihmiset laittaisivat ihan mielellään useammin laukkunsa ruumaan, mutta eivät halua maksaa siitä useita kymppejä. Ihan itse ovat lentoyhtiöt nyt kehittäneet tämän ongelman kun ovat alkaneet myymään ns. light-lippuja, joihin ei kuulu ruumamatkatavara. Ja turha nyt on jonkun tulla vinkumaan että köyhät laskee muutamia kymppejä matkustaessa. Oli köyhä tai ei, jokaisella on oikeus säästää rahaa siinä missä haluaa.

Kyllä monet lentoyhtiöt laittavat sen sinun 8kg cabinlaukkusi ruumaan. Ihan ilmaiseksi.

Minä antaisin sen enemmän kuin mielelläni. Mutta en ala maksamaan 23 kg:n laukusta, jos minulle riittää 8 kg, eikä kentällä ole mitään paikkaa mihin voisin 8 kg cabin-laukkuni jättää kuljetettavaksi ilmaiseksi ruumaan.

No missä tiskillä ne muut ihmiset sitten ruumalaukkunsa tsekkaavat sisään? Kyllä siellä yleensä joku bag drop on.

Lennätkö sä koskaan? Et sä saa sitä laukkuasi ruumaan jos ei sun lippu oikeuta sitä, ja jos et ole maksanut ruumalaukusta.

Vierailija
207/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko kysyä yhtä juttua. Lentokentällä myydään matkalaukkuja. Mitä jos päätän vähän isomman laukun? Mihin se laitetaan? Entä jos ostan cabin-laukun ja mulla on koneeseen mennessä 2 cabin-laukkua.

Matkustan aika paljon mutta tämä asia ei ole mulle koskaan selvinnyt.

Vierailija
208/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivat oikeastaan lisätä vielä yhden lipputyypin: maksua vastaan saat varata istuimesi yläpuolelta tilan matkatavaralle. Ne jotka ei halua maksaa, saisivat sulloa tavarat jalkatilaansa. 

Vierailija
209/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan aina pelkällä repulla, myos pidemmät 7-10pv matkat. Sen saa aina penkin alle, niin ei tarte taistella hattuhyllypaikoista. Kannattaa opetella pakkaamaan ja suunnittelemaan tehokkaasti, säästää aikaa, rahaa ja hermoja...

Mä matkustan käsimatkatavaroilla enintään 20 vrk.

Ostan reissusta puhtaan paidan/paidat, heitän vanhan pois. Pesen alusvaatteet ja ostan jotain uutta.

Lentokestän apteekista ostan perusvoiteet ja aurinkovoiteen.

Kenkgät on jalassa ja yhdet laukussa.

Olen siis keski-ikäinen, siisti tavisnainen. Tyyli t-paita, tennari ja farkut.

Vierailija
210/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisko kysyä yhtä juttua. Lentokentällä myydään matkalaukkuja. Mitä jos päätän vähän isomman laukun? Mihin se laitetaan? Entä jos ostan cabin-laukun ja mulla on koneeseen mennessä 2 cabin-laukkua.

Ne laitetaan ruumaan boardingin yhteydessä.

Vierailija
211/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne laitetaan ruumaan boardingin yhteydessä.

Thanks.

Vierailija
212/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se on suomalaisuutta. Leikin kahvipäissäni että lentokone lähtee ennen minua, jos en kerkeä ensimmäisten joukossa koneeseen. Myös tiukka oikeistolainen kilpailuhenki on mukana läsnä. 

Tykkään kilpailla siitä kuka voittaa ensimmäisenä pyllyn penkkiin.

Juon paljon kahvia ja mylvin itseni sellaiseen mielentilaan että olen jatkuvasti myöhässä. Teen tikusta härkäsen ja juoksen paikasta toiseen, vaikka voisin vain chillailla.

En chillaa sillä sellaiseen ei ole aikaa ja aika on silkkaa rahaa. 

Koko tapahan juontuu maalaisten tavasta mennä bussipysäkille puolituntia ennen, koska aikoinaan bussit noudattivat " ei se ole niin justiinsa seitsemältä, voep olla pul kasi tai puol seittemältäkin" aikataulua.

Perinteet kunniaan. Onhan se fiksua olla suomalainen ja tuoda omaa tavaramerkkiään maailmalle. 

Suomalainen työmies ei myöhästy koskaan töistä. Hän on aina vähintään puolituntia etuajassa, koska työelämässä sattuu ja tapahtuu.

Tästä syystä olen saanut paljon kehuja ja tämä on se tapa millä suomalaiset menestyy. Ne on aina ajoissa lentokoneessakin. Ei lentokentän hienoa väkeä sovi viivästyttää, he ovat tärkeitä ja koulutettua hienoston väkeä. Tienaavat paljon ja ovat tärkeitä työssään. On kohteliasta mennä nopeasti paikoille että saa hyvää palvelua.

Vierailija
213/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri Kastrupin kentältä, ja sielläpä olivatkin tarkkoja boardingissa ja ottivat ihmisiltä ylim käsipakaaseja ruumaan. Isossa kyltissä myös luki, että lentokenttäostokset luetaan matkatavaraksi.

En tiedä, vähentääkö se ostosten määrää, mutta selvästi on otettu tiukka linja siellä.

Vierailija
214/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mr Raiders of the Univers kirjoitti:

Minulle se on suomalaisuutta. Leikin kahvipäissäni että lentokone lähtee ennen minua, jos en kerkeä ensimmäisten joukossa koneeseen. Myös tiukka oikeistolainen kilpailuhenki on mukana läsnä. 

Juon paljon kahvia ja mylvin itseni sellaiseen mielentilaan että olen jatkuvasti myöhässä. Teen tikusta härkäsen ja juoksen paikasta toiseen, vaikka voisin vain chillailla.

Koko tapahan juontuu maalaisten tavasta mennä bussipysäkille puolituntia ennen, koska aikoinaan bussit noudattivat " ei se ole niin justiinsa seitsemältä, voep olla pul kasi tai puol seittemältäkin" aikataulua.

Perinteet kunniaan. Onhan se fiksua olla suomalainen ja tuoda omaa tavaramerkkiään maailmalle. 

Suomalainen työmies ei myöhästy koskaan töistä. Hän on aina vähintään puolituntia etuajassa, koska työelämässä sattuu ja tapahtuu.

Tästä syystä olen saanut paljon kehuja ja tämä on se tapa millä suomalaiset menestyy. Ne on aina ajoissa lentokoneessakin. Ei lentokentän hienoa väkeä sovi viivästyttää, he ovat tärkeitä ja koulutettua hienoston väkeä. Tienaavat paljon ja ovat tärkeitä työssään. On kohteliasta mennä nopeasti paikoille että saa hyvää palvelua.

Se on oikein. Lentäjäkin suuttuu matkustajiin jotka jäävät röökille lentokoneen ulkopuolelle chit chattailemaan, eli pikkutalkkaamaan.

Vierailija
215/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kerroilla, kun oon lentänyt, siellä on kuulutettu numeroin ketkä siirtyvät koneeseen.

Mä oon just tuollainen, jolle kelpaa se viimeisenä meno, mutta oon sitten stuertin ja lentoemon kanssa etsinyt sille käsimatkatavaralleni paikkaa, kun ylähyllyt ovat olleet tupaten täynnä.

Vain suomalaiset noudattavat tuota ryhmäjakoa:)

Riippuu lentoyhtiöstä ja muutenkin vaihtelee, onko ryhmittäin boarding vaiko ei, ja millä systeemillä. Erilaisia systeemejä kokeilevat, mutta taitaa olla yhtä tyhjän kanssa. Ainut poikkeus, joka toimii todella, on silloin kun voidaan käyttää kahta ovea boardingiin eli koneen keulasta ja perästä. Silloin jaetaan porukka eri oville penkkirivin perusteella ja boarding on tuplanopeaa normaaliin nähden. Yleensä nopeinta on kun annetaan kaikkien mennä satunnaisesti.

Vierailija
216/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat kyllä tehokkaita ja näppäriä monessa mihin ryhtyvät. Elämä on kilpailua ja vain parhaimmat ovat ensimmäisiä ja ensimmäinen nappaa. 

Vierailija
217/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on se millä rahaa tehdään. Hinta ja laatu kuntoon, niin sillä lennetään ja pitkälle mennään.

Just toi että työt tehdään mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti. Se vaatii sen että mennään ensimmäisenä istumaan koneeseen ja avataan se työkansio ja räpellellään ne työt kuntoon. Ei ne jonottamalla valmistu. Työ on työtä ja päästäkseen töihin on mentävä töihin. 

Haluutteko te käyttää aikaa ja rahaa siihen jonottamiseen, vai juoksetteko ensimmäisenä istumaan ja alatte duunaamaan, eli suomeksi tienaamaan?

Ne työmatkat hei kannattaa käyttää tienaamiseen. Se on tehokkuutta. 

Työn jälkeen tulee lepo. Se lepo pitää ansaita. 

Mulle sopii jonottaminen siinä vaiheessa kun voin tehdä duunia siinä jonossa.

T: Työmies

Vierailija
218/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei.

Yhden hyllyn kohdalla istuu 6 matkustajaa. Hyllyyn mahtuu 3 lentolaukkua. Eli vaikka jokaisella on oikeus tulla koneeseen lentolaukun kanssa, kaikki laukut eivät mahdu hyllyille.

Voi kunpa ihmiset laittaisivat suosiolla nuo lentolaukkunsa ruumaan ja tulisivat vaan pienen laukun ja takin kanssa koneeseen. Monelta ongelmalta vältyttäisiin.

T. Lentoemo

Kuule emo, vihjaise sille lentoyhtiöllesi, että ihmiset laittaisivat ihan mielellään useammin laukkunsa ruumaan, mutta eivät halua maksaa siitä useita kymppejä. Ihan itse ovat lentoyhtiöt nyt kehittäneet tämän ongelman kun ovat alkaneet myymään ns. light-lippuja, joihin ei kuulu ruumamatkatavara. Ja turha nyt on jonkun tulla vinkumaan että köyhät laskee muutamia kymppejä matkustaessa. Oli köyhä tai ei, jokaisella on oikeus säästää rahaa siinä missä haluaa.

Kyllä monet lentoyhtiöt laittavat sen sinun 8kg cabinlaukkusi ruumaan. Ihan ilmaiseksi.

Minä antaisin sen enemmän kuin mielelläni. Mutta en ala maksamaan 23 kg:n laukusta, jos minulle riittää 8 kg, eikä kentällä ole mitään paikkaa mihin voisin 8 kg cabin-laukkuni jättää kuljetettavaksi ilmaiseksi ruumaan.

No missä tiskillä ne muut ihmiset sitten ruumalaukkunsa tsekkaavat sisään? Kyllä siellä yleensä joku bag drop on.

Lennätkö sä koskaan? Et sä saa sitä laukkuasi ruumaan jos ei sun lippu oikeuta sitä, ja jos et ole maksanut ruumalaukusta.

Kyllä noita cabin-laukkuja menee vaikka kuinka usein ruumaan. Juuri Frankfurtin kentällä boarding virkailija käveli ympäriinsä ja punnitsi ison näköisiä cabinlaukkuja ja siirsi ne ruumaan laitettavaksi ja halutessasi olisit saanut omasi sinne. Helsinki Vantaalla check-in virkailija kysyi haluaisinko laittaa myös cabinlaukkuni ruumaan. Milanossa sanoivat haluanko ilmaiseksi laittaa cabinlaukkuni ruumaan. Lyonin kentällä, kun koneessa oli heistä jo liikaa käsimatkatavaroita, niin yhdessä vaiheessa sanoivat, että loput menevät ruumaan. Joten kyllä minulla on ihan tämän vuoden puolelta jo aika paljon kokemusta aiheesta.

Vierailija
219/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne koneeseen kannattaa mennä ripeästi. Ei se lentokoneen kapteeni jaksa koko päivää odotella matkustajia kyytiin.

Vierailija
220/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on se millä tienataan kirjoitti:

Tää on se millä rahaa tehdään. Hinta ja laatu kuntoon, niin sillä lennetään ja pitkälle mennään.

Just toi että työt tehdään mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti. Se vaatii sen että mennään ensimmäisenä istumaan koneeseen ja avataan se työkansio ja räpellellään ne työt kuntoon. Ei ne jonottamalla valmistu. Työ on työtä ja päästäkseen töihin on mentävä töihin. 

Haluutteko te käyttää aikaa ja rahaa siihen jonottamiseen, vai juoksetteko ensimmäisenä istumaan ja alatte duunaamaan, eli suomeksi tienaamaan?

Ne työmatkat hei kannattaa käyttää tienaamiseen. Se on tehokkuutta. 

Työn jälkeen tulee lepo. Se lepo pitää ansaita. 

Mulle sopii jonottaminen siinä vaiheessa kun voin tehdä duunia siinä jonossa.

T: Työmies

Eikö se onnistu paljon paremmin siellä kentällä vaikka kahvilassa, kun koneessa? Kun kaikki muut on suunnilleen jo koneessa, niin kamat kasaan ja siirryt koneeseen.