Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustellaan joululahjoista, joulu lähestyy....

Vierailija
28.09.2019 |

Millaisia joululahjoja te annatte minkäkin ikäiselle? Annatteko joululahjoja myös aikuisille?

Millainen on hyvä lahja? Minkäikäselle mitäkin? Ekologista vai ihan sama kunhan jotakin? Jotain ylellistä vai ihan tavanomaista? Mistä hankitte joululahjat?

Miten paketoitte joululahjat? Onko lahjapaketin ulkonäöllä merkitystä?

Mitä sä itse haluaisit joululahjaksi?

---- Kertokaa mielipiteitä, ajatuksia ja laitetaan vinkit kiertämään! :)

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 euroa kynttilöihin HUHHUH. Pirkka kynttilät 8kpl/3,99e. Eikö nuilla pärjäisi?!

Vierailija
102/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä kuulostaisi joulupaidat ja joulusukat kaikille? Olisiko teistä hyvä lahja idea? Ihania joulupaitoja tulossa varmasti joulun alla kauppoihin.

No ei. Mieluummin vaatteet jota voi käyttää aina eikä vain jouluna.

Jotenkin ajatus joulupaidoista houkuttelisi, ne on tehty niin söpöiksi ja kivoiksikin. Ovat ihanan pehmoisia. Mutta just tää kun niitä pidetään vaan muutama päivä ja sitten kaappiin. Ääh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alusvaatteita, villasukkia.

Alusvaatteita? Villasukat ymmärrän hyvin, mutta alusvaatteita en.

Olen saanut mieheltäni muutaman kerran alusvaatteita lahjaksi ja en ole käyttänyt niitä kertaakaan, koska koot olivat aina päin seiniä ja ajoitus muutenkin hyvin huono. Kerrankin olin synnyttänyt neljä viikkoa ennen joulua toisen lapsemme, minua oli jouduttu synnytyksen jälkeen hieman paikkaamaan ja siihen sekaan vielä kaksi kunnon rintatulehdusta, niin eipä ollut kovin kiva saada hepeneitä. Keneltäkään muulta kuin mieheltäni en todellakaan haluaisi alusvaatteita ja en kyllä häneltäkään.

Mä sain tavallisia pikkupöksyjä appivanhemmilta lahjaksi viime jouluna, muiden pakettien lisäksi. En haluaisi saada niitä keneltäkään paketissa. Käytännöllisiä ja tarpeellisia on, mutta ei kiitos kuitenkaan. Hankin ne mieluummin itse.

Vierailija
104/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edellisinä vuosina hukuttanut lapset lahjoihin, mutta nyt ei enää iske. 

Haluan ostaa jotain ns. täsmälahjoja, en krääsää tai sinnepäin-juttuja. 

Vierailija
105/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä.Tänä vuonna ostin lipun jouluksi.

Vierailija
106/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän paljon ihmiset laittaa rahaa joululahjoihin? Olen kuullut että jopa 1000euroa!

Vierailija
107/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin jopa voida kuvitella ostavani Balmuirin kynttilöitä, koska en osta mitään sisustuskrääsää enkä sisustustuotteita. En tuhlaa rahojani hajuvesiin, enkä kirppiksiin. Vaatteet käytän tarkkaan mitä on (vähän niitäkin), värjään itse tukkani ja siskoni leikkaa tukkani. Matkat ajan polkupyörällä. Harrastuksiin menee vain muutama kymppi vuodessa, sekin uimahalliin, muut harrastukset on ilmaisia. Olen haaveillut monta vuotta hankkivani Balmuirin pallokynttilän, mutta en raatsisi ihan viittä kuitenkaan, mutta kolme jopa voisin. Palaa se kuitenkin monta tuntia.

Vierailija
108/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alusvaatteita, villasukkia.

Alusvaatteita? Villasukat ymmärrän hyvin, mutta alusvaatteita en.

Olen saanut mieheltäni muutaman kerran alusvaatteita lahjaksi ja en ole käyttänyt niitä kertaakaan, koska koot olivat aina päin seiniä ja ajoitus muutenkin hyvin huono. Kerrankin olin synnyttänyt neljä viikkoa ennen joulua toisen lapsemme, minua oli jouduttu synnytyksen jälkeen hieman paikkaamaan ja siihen sekaan vielä kaksi kunnon rintatulehdusta, niin eipä ollut kovin kiva saada hepeneitä. Keneltäkään muulta kuin mieheltäni en todellakaan haluaisi alusvaatteita ja en kyllä häneltäkään.

Mä sain tavallisia pikkupöksyjä appivanhemmilta lahjaksi viime jouluna, muiden pakettien lisäksi. En haluaisi saada niitä keneltäkään paketissa. Käytännöllisiä ja tarpeellisia on, mutta ei kiitos kuitenkaan. Hankin ne mieluummin itse.

Minulle tulisi epämiellyttävä ja vaivautunut olo, jos appivanhemmat antaisivat pikkupöksyjä mulle lahjaksi.

Vierailija
109/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan lähimmille sukulaisille aina valokuvakalenterin, jossa on vuoden aikana ottamiani kuvia. Harrastan valokuvausta ja eräs vuosi vanhempani pyysivät, että tekisin kalenterin lahjaksi. Tein myös muutamille muille. Parempia kuvia kun perus seinäkalentereissa :D

Miehelle ostan jotain mitä hän toivoo ja hän ostaa minulle. Budjetti n. 100€.

Parhaalle ystävälleni olen yleensä antanut jotain "käyttötavaraa" kuten viiniä, kynttilöitä, herkkuja, lapaset, sukkia tms.

Koira saa jonkun herkkuluun.

Vierailija
110/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun lemmikkejäkin huomioidaan jouluna <3

Vierailija
111/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan lahjojen hankkimista! Lapset saavat meiltä vain muutaman lahjan, koska sukulaiset muistavatkin heitä kuitenkin. Pyydämme top 5- listan, josta ostamme sen kaikista mieluisimman.

Sukulaisaikuisille (lasten mummit, kummit) jotain käyttötavaraa. Yksi rakastaa ruoanlaittoa; hänelle ostin viimeksi hyviä mausteita. Appiukko purjehtii, hänelle on ostettu siihen liittyvää. Anoppi on pihi, ei ikinä hemmottele itseään, hänelle ostin lahjakortin kosmetologille. Lapsen kummitädille ostin viimeksi laadukasta suklaata ja leffalippuja.

Parhaat lahjat, joita olen itse saanut; lahjakortit, kallis käsilaukku, kaulahuivi, itse tehdyt herkut mm Rocky Roadit (en pidä itse leipomisesta).

Vierailija
112/126 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon muutoin suht harkitsevainen rahankäyttöjä, mutta jouluisin en nuukaile. Ostan lahjoja avomiehelle, vanhemmille, isosiskolle +hänen miesystävälle, koirallemmre sekä kummitytölle. Vanhemmille ja siskolle budjetoin lahjoihin yleensä 100€ nokka. Miehelleni 700-800€. Miehelle oon ostanut vuosien saatossa mm. rannekelloja, lennot New Yorkiin, kahvikoneen, joka jauhaa pavuista kahvit hotelliyöpymisestä lähtien. Äidille jalkahoitoja, kasvohoitoa, hajuvettä jne. Tänä vuonna ostan ainakin uuden pärkorin heille takkapuiden kuljetukseen, kun huomasin isäni teippaileen jo vanhaa kuljetuskopaa. Lahjoja on kiva saada, mutta niiden antaminen on tärkeämpää.

Vierailija
113/126 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani saavat aina kalenterin itse otetuista kuvista missä seikkailevat niin lapsenlapset kuin lemmikit.

Sisarukset ja yksi ystävä kenen kanssa on joululahjaperinne saavat aina jonkinlaisen herkkukassin. Aineetonta siis. :) Veljeni on hyvin vähävarainen, yleensä muistan häntä joka juhlapyhä siihen liittyvin herkuin ja ruuin.

Puolisoni ei juurikaan osta mitään itselleen paitsi kun on pakko, joten helppo on ollut aina keksiä jotain jo edellisen puhkikuluneen tilalle. Tänä vuonna ostin Timberlandin talvikengät ja uskon että ilahtuu hyvistä nahkakengistä.

Rakastan joulukeskusteluja kiitos tämän avauksesta. :)

Vierailija
114/126 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani saavat aina kalenterin itse otetuista kuvista missä seikkailevat niin lapsenlapset kuin lemmikit.

Sisarukset ja yksi ystävä kenen kanssa on joululahjaperinne saavat aina jonkinlaisen herkkukassin. Aineetonta siis. :) Veljeni on hyvin vähävarainen, yleensä muistan häntä joka juhlapyhä siihen liittyvin herkuin ja ruuin.

Puolisoni ei juurikaan osta mitään itselleen paitsi kun on pakko, joten helppo on ollut aina keksiä jotain jo edellisen puhkikuluneen tilalle. Tänä vuonna ostin Timberlandin talvikengät ja uskon että ilahtuu hyvistä nahkakengistä.

Rakastan joulukeskusteluja kiitos tämän avauksesta. :)

Meillä on myös puolisolle jouluperinne, minä lasken sen lahjaksi hänelle, koska vaivaa se vaatii ;) vaikka jonkun mielestä ei välttämättä ole lahja. Joulupyhinä pesen saunan, lämmitän sen ja mies saa jouluoluen saunajuomaksi. Uunissa valmistuu silläaikaa kunnon riisipuuro.

Vierailija
115/126 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan lapselleni Pipsa possun bussin, lääkärilaukun, raakasuklaalevyn, pyjaman tai pari, Mikko Mallikas kirjan, taikahiekkaa...

Varmasti vielä muutakin, en ole itseasiassa ostanut koko vuonna mitään leluja hänelle 😳. Hän ei pyydä (erityislapsi), ja minä en ole vaan älynnyt. Olen kyllä oppinut jo, että minkälaisilla leluilla hän oikeasti leikkii ja mitkä turhia. Esim. Pehmoleluilla hän ei tee yhtään mitään, ei vaan leiki niillä.

Vierailija
116/126 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla on palkkapäivä ja aikaa lähteä kiertelemään lahjaostoksille. Jee :)

Vierailija
117/126 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs mammojen lahjatouhut, joko on kaikki hanskassa?

Vierailija
118/126 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan joulua, ruokaa, lahjoja, tunnelmaa.. 

Minulla on kaksi lasta, ja mopo lähtee lahjoissa usein käsistä. Tänä vuonna suurin osa lahjoista kuitenkin on enemmän tai vähemmän käyttötavaraa, koska toinen jo esiteini ja nuorempi eskarissa. 

Saavat esim jääkiekkoaiheiset pyyhkeet, hupparit, vanhempi varavirtalähteen, nuorempi sitten pari konsolipeliä ja toivoo leikki-lumilautaa. Luultavasti, jos vanhat merkit paikkaansa pitävät, ennen joulua löytyy vielä paljon, paljon muuta paketeista.. 

Vierailija
119/126 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs mammojen lahjatouhut, joko on kaikki hanskassa?

Tänään hommasin viimeiset lahjat. Ihanaa, ettei tarvitse lähteä tuskailemaan jouluruuhkassa lahjoja myöhemmin 🙃

Vierailija
120/126 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me annamme lahjat vain oman perheen kesken ja kummilapsille. Vanhemmille viedään kukkia.

Tänä vuonna on erityisen vaikea keksiä sopivat lahjat. Lapset alkaa olla sen ikäisiä että lelut ei enää kiinnosta, mutta harrastuksiin ym liittyvä on hankittu jo tarpeen mukaan aiemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän