Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustellaan joululahjoista, joulu lähestyy....

Vierailija
28.09.2019 |

Millaisia joululahjoja te annatte minkäkin ikäiselle? Annatteko joululahjoja myös aikuisille?

Millainen on hyvä lahja? Minkäikäselle mitäkin? Ekologista vai ihan sama kunhan jotakin? Jotain ylellistä vai ihan tavanomaista? Mistä hankitte joululahjat?

Miten paketoitte joululahjat? Onko lahjapaketin ulkonäöllä merkitystä?

Mitä sä itse haluaisit joululahjaksi?

---- Kertokaa mielipiteitä, ajatuksia ja laitetaan vinkit kiertämään! :)

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä rakastan joulua ja lahjojen antamista! Äidin ja siskojen kesken lahjomme toisiamme, vaikka aikuisia olemmekin. Lisäksi minulla on pienempiä sisaruspuolia, joille kerään alkuperäistä muumikirjasarjaa. Yhden ystävän kanssa on myös vaihdettu lahjat. Hänelle on ihana antaa aina jotain, sillä kyseessä on teini-ikäisten yh, joka ei muuten juuri lahjoja saisi.

Emme anna kalliita lahjoja,vaan ajatuksella valittuja tai itse tehtyjä. Olen löytänyt äidilleni rakkaita lahjoja jopa kirppiksiltä (keräämäänsä retroastiastoa ja puisia kynttilänjalkoja).

Itse panostan kauniiseen paketointiin. Tulee ihana joulumieli paketoida nätisti. Lahjat ovat itselläni koristeena aattoon asti. Päällystän pahvipakkauksia vanhoilla kirjan sivuilla tai lahjapaperilla, käytän koristeina erilaisia nauhoja ja washiteippejä. Pakettien sisältö on monesti silkkipaperin päällä itsetehdyn kortin kera. Koristeluissa mulla on joka vuosi oma teema tai väri.

Olen nyt hiljattain ruvennutkin tekemään puhelimen muistioon listaa, mitä voisi ehkä antaa lahjaksi kenellekin. Aina idean saadessa kirjoitan sen ylös. Helpottaa, kun ajoissa suunnittelee. Itse en stressaa kaupoilla käyntiä, vaan tykkään siitä.

Hieno idea toi kirppislahja!!! <3

Vierailija
62/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt useesti ilkeänkö antaa kirppikseltä annetun lahjan, just jonkun ihanan kynttilänjalan, posliinikuppeja joita sukulainen kerää tms. Kiitos ideastas 62 :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menolippu ittelle joulustressistä jonnekin kauas :D

Vierailija
64/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä rakastan joulua ja lahjojen antamista! Äidin ja siskojen kesken lahjomme toisiamme, vaikka aikuisia olemmekin. Lisäksi minulla on pienempiä sisaruspuolia, joille kerään alkuperäistä muumikirjasarjaa. Yhden ystävän kanssa on myös vaihdettu lahjat. Hänelle on ihana antaa aina jotain, sillä kyseessä on teini-ikäisten yh, joka ei muuten juuri lahjoja saisi.

Emme anna kalliita lahjoja,vaan ajatuksella valittuja tai itse tehtyjä. Olen löytänyt äidilleni rakkaita lahjoja jopa kirppiksiltä (keräämäänsä retroastiastoa ja puisia kynttilänjalkoja).

Itse panostan kauniiseen paketointiin. Tulee ihana joulumieli paketoida nätisti. Lahjat ovat itselläni koristeena aattoon asti. Päällystän pahvipakkauksia vanhoilla kirjan sivuilla tai lahjapaperilla, käytän koristeina erilaisia nauhoja ja washiteippejä. Pakettien sisältö on monesti silkkipaperin päällä itsetehdyn kortin kera. Koristeluissa mulla on joka vuosi oma teema tai väri.

Olen nyt hiljattain ruvennutkin tekemään puhelimen muistioon listaa, mitä voisi ehkä antaa lahjaksi kenellekin. Aina idean saadessa kirjoitan sen ylös. Helpottaa, kun ajoissa suunnittelee. Itse en stressaa kaupoilla käyntiä, vaan tykkään siitä.

Hieno idea toi kirppislahja!!! <3

Mun ja äidin yhteinen harrastus on ollut teini-iästäni saakka käydä kirppiksillä, joten tunnen äitini maun aika hyvin. Siksi kirppislahjojen löytämisestä ja antamisesta on tullut hyvä mieli ja kummallekin parhaat muistot

Vierailija
65/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille aikuisille reilun kaupan suklaalevyt, käärittyinä nätteihin paketteihin, käytän aitoa pitsinauhaa. Molemmille lapsille puisia leluja ="ruokia", keittiövälineitä, junaleluja yms jostain nettikaupasta. Nekin nätteihin paketteihin.

Vierailija
66/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni esim. Kylpypyyhkeet ja ihonhoitotuotteet on hyvä lahja. Pyyhekkin kestää jopa 10 vuotta :) ja sen muistaa aina keltä sai.

Meillä on ainakin pyyhkeitä yli tarpeen ja kun kaikki ovat erilaisia, niin ei kiitos. Ihonhoitotuotteet ovat vihoviimeinen lahja ellei todella tiedä, että joku sellaista haluaa. Itse olen saanut sellaisia ja ne ovat ppaketissaan niin kauan ennen kuin laitan ne kiertoon tai menemään.

Vierailija
67/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellemme, aikuisille lapsillemme ja heidän puolisoilleen hankimme lahjat. Tänä vuonna se on 2 viikon matka Mauritiukselle ja E-Afrikkaan.

Vierailija
68/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiselta lapseltani ja hänen puolisoltaan kysyn, mitä he haluavat lahjaksi ja hankin sen. Annan lahjan kun tapaamme ennen joulua.

Siskoni lapsilta (14-21 v) kysyn, mitä voisin ostaa netin kautta lahjaksi vai laitanko rahana tilille. Emme tapaa ennen joulua enkä näe mitään järkeä siinä, että ostan täältä jonkun vaatekappaleen tms ja postitan pakettina.

Puolisolle ostan pari pakettia, luultavasti työkaluja. En tiedä milloin vaihdamme lahjat, koska joulun olemme matkoilla ja sinne emme niitä kuljeta mukana.

Vierailija
69/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiselta lapseltani ja hänen puolisoltaan kysyn, mitä he haluavat lahjaksi ja hankin sen. Annan lahjan kun tapaamme ennen joulua.

Siskoni lapsilta (14-21 v) kysyn, mitä voisin ostaa netin kautta lahjaksi vai laitanko rahana tilille. Emme tapaa ennen joulua enkä näe mitään järkeä siinä, että ostan täältä jonkun vaatekappaleen tms ja postitan pakettina.

Puolisolle ostan pari pakettia, luultavasti työkaluja. En tiedä milloin vaihdamme lahjat, koska joulun olemme matkoilla ja sinne emme niitä kuljeta mukana.

Niin ja itse toivon puolisoltani ja aikuiselta lapseltani aineettomat lahjat eli lahjoituksen kohteeseen, joka on minulle tärkeä.

Vierailija
70/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt useesti ilkeänkö antaa kirppikseltä annetun lahjan, just jonkun ihanan kynttilänjalan, posliinikuppeja joita sukulainen kerää tms. Kiitos ideastas 62 :)

Tottakai kehtaa, jos lahjan uskoo ilahduttavan toista! Kirppislahjan voi paketoida nätisti ja lisätä vielä halutessaan jotain "uutta" mukaan. Esim. astioihin voi laittaa vaikka konvehteja tms :)

Vierailija
71/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsemme ovat jo teinejä, joten viime joulut ovat menneet hyvin vähäisellä pakettimäärällä. En ole hankkinut roinaa enää muutamaan vuoteen kenellekään, vaan niin syntymäpäivä- kuin joululahjatkin ovat olleet fiksuja tai syötäviä.

Isoin joululahjamme lapsille on taas kymmenen päivän Lapin reissu, nätillä paikalla oleva mökki, hissiliput, hiihtoretket, mukava tunnelma ja hyvä ruoka. Niitä muistoja on mukava muistella vuosienkin jälkeen päinvastoin kuin jotakin krääsää.

Ei ne lapset mitään mökkijoulua halua lahjaksi.

Kyllä haluavat ja toivoivat sitä jo kesällä! :)

Tästä tulee meidän kahdeksas joulu Lapissa, eli nuorin viettänyt lapsiisa enemmän jouluja kuin kotona. Siellä kakarat ovat keskenään lähea joka päivä aamusta iltaan rinteissä, vanhin ja nuorin kyllä saattavat lähteä meidän kanssa myös hiihtämään. Viimeksi olimme lapissa kymmenen päivää hiihtolomalla.

Vierailija
72/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain lapsille lahjoja eikä mitään yletöntä määrää.

Ärsyttää kun sanon etten halua mitään itsekään ja äiti sekä anoppi sanoo että on PAKKO ostaa. Ei auta jos sanoo et käyttää rahat lastenlapsien lahjoihin.

Muuten joulu on ok.

Vierailija
73/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 9 v. Ja 12 v.

Vielä en ole miettinyt joululahjoja, mutta vakiolahjoja on muutama tytöille: yöpaita/pyjama, nomination pala, korvakorut ja lahjakortti urheiluliikkeeseen. Todennäköisesti vanhemmalle leluja ei enää, jollei jokin legopakkaus tai ohjelmoitava lelu osu uutuutena joulumarkkinoille. Nuoremmalle Barbie. Mamman tekemät villasukat ja lempikarkit kuuluvat vakiolahjoihin myös.

Vierailija
74/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vissiin trendikästä olla ostamatta mitään tai ostaa sitten jotain unicefin pask**. Mä vittuuntuisin jos saisin jonkun unicefin hyväntekeväisyyslahjan. Jos ne rahat oikeasti menisi oikeaan tarkoitukseen, Afrikassa ei olisi niin huonot oltavat. Mutta ne rahat menee pääasiassa rikkaiden läskien pomojen taskuun. He taas ostavat rahoilla räkäisesti nauraen omalle perheelle joululahjaksi luksustuotteita.

Hei, ne prisman, stockan, sokoksen ym omistajat eivät tietenkään ole läskejä pomoja. Vaan varmasti auttavat maailman kurjaosaisia lapsia ja aikuisia. Hyvin teet, kun ostat gigantista.422

Kuten jo sanoin, jotain vedetään varmaan välistä - mutta miten minun minimieläkkeestä maksettu mopobensa olisi parempi valinta kuin poliorokote, jos käytettävissä on 8 e?

Jos edes yksi lapsi saa rokotteen vs teini ajaa pari kilometriä - kumman luulisit hyötyvän enemmän?

Äläkä huoli: sinulle en ole antamassa yhtään mitään. Ei tarvitse aattona oksennella hätäavun päälle.

En usko, että joulunaika on sinulle rakasta, mutta toivon kuitenkin hyvää elämääsi. - Sekä sitä, ettet koskaan joudu avustusten piiriin. Kovin moni suomalainen lapsi sai sota-aikana ja sen jälkeen apua kansainvälisiltä avustusjärjestöiltä. Mutta sekin oli kai ulostetta?

48

Vierailija
75/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja itse toivon puolisoltani ja aikuiselta lapseltani aineettomat lahjat eli lahjoituksen kohteeseen, joka on minulle tärkeä.

Aineettomat lahjat ovat aina hyviä. Viime vuonna mieheni ja lapseni antoivat lahjakortin, jossa lupasivat pestä autoni aina tarvittaessa (mies pesee painepesurilla) ja lapset imuroisivat sen sisältä ja pesisivät ikkunat sisältä. Edellinen autoni perusteellinen siivous oli kaksi viikkoa sitten ja se todella ilahduttaa joka ikinen kerta!

Vierailija
76/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alusvaatteita, villasukkia.

Alusvaatteita? Villasukat ymmärrän hyvin, mutta alusvaatteita en.

Olen saanut mieheltäni muutaman kerran alusvaatteita lahjaksi ja en ole käyttänyt niitä kertaakaan, koska koot olivat aina päin seiniä ja ajoitus muutenkin hyvin huono. Kerrankin olin synnyttänyt neljä viikkoa ennen joulua toisen lapsemme, minua oli jouduttu synnytyksen jälkeen hieman paikkaamaan ja siihen sekaan vielä kaksi kunnon rintatulehdusta, niin eipä ollut kovin kiva saada hepeneitä. Keneltäkään muulta kuin mieheltäni en todellakaan haluaisi alusvaatteita ja en kyllä häneltäkään.

Vierailija
77/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopobensa, läskikatit, ja poliorokote: tsekkasin huvikseni.

Alle kympillä saa 40 rokotusta. Jos yksikin toteutuu, se on musta parempi kuin yksi teini ajelemassa yhtään mitään.

Itse tehdyt lahjat ovat ihania!

Ohis

Vierailija
78/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan negatiivista. Antakaa edes lapsillenne hyvä joulu. Ei joulun tarvitse olla, kuin joulumieltä, ja joku lahja, jossa on ideaa

Vierailija
79/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri Cittarissa kiertelemässä ja katselemassa mitä kaikkea voisi ostaa kenellekin ja millaisia lahjapaketteja tehdä; joihinkin lahjoihin voisi vähän itse lisäillä DIY:n tuntua.

-Voisi kääriä sellofaaniin kipon, johon laittaa suklaakonvehteja.

-Ostaa korin, johon tulee hedelmiä, iso kääre sellofaania ja iso rusetti.

-Voisi ostaa kynttilöitä ja laittaa ne sellofaaniin ja koristella pakkaus nauhoilla ja jouluisilla ajatuksilla.

-Leipurille voisi kasata kivoja leivontasettejä, piparkakkumuotteja löytyy jo!

-Iittala, Arabia on aina IN

Ihanaa joulu tulee!

Vierailija
80/126 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että en saisi mitään mitä en ole erikseen toivonut. Päinvastoin yritän vähentää tavaroita joita en tarvitse. Aika usein lahjat ovat valitettavasti niitä... anoppi on ostellut kaikenlaista turhaa, mutta nyttemmin ei enää niin usein onneksi. Mieheni ostaa esim. koruja, mutta on kauhean sääli, että hänen korumakunsa on täysin erilainen kuin omani. Ison rahan laittaa kiinni, ja sitten korut lojuvat laatikossa.

Tämän takia olen kyllä ajatellut, että en myöskään osta itse aikuisille lahjoja, paitsi niitä joita erikseen on toivottu.

Lapsille yritän keksiä jotain yllätyksiä, ja varmaan sitten toivottuja lahjoja myös, jos keksivät toivoa jotakin. Lapset ovat 10 ja 12, ja tuntuu että kauhean paljon kaikkea jo on, ja ihan ekologisuuden takia ei kaikkea höpölöpöä viitsisi hankkia. Leluja ei oikein tässä vaiheessa elämää enää tee mieli hankkia lisää, ainakaan paljoa. Ehkä jotain elämyksiä voisi antaa, mutta en oikein keksi mitä, kun me aika paljon muutenkin käydään eri paikoissa ja touhuissa. Lahjat, joita olen tähän mennessä keksinyt, ovat kirjoja ja pelejä, aivopähkinöitä ja perheen yhteistä aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi