Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pelastua jos on Jumalan kanssa eri mieltä?

erittäin ahdistunut
26.09.2019 |

Mietityttää, jos haluaa tulla uskoon, onko pakko olla Jumalan kanssa samaa mieltä kaikesta, mitä Raamatussa sanotaan, että voi pelastua? Itse en esimerkiksi voi hyväksyä Raamatun helvettioppia mutta haluaisin silti tulla uskoon. Koska en halua joutua sinne pahaan paikkaan. Uskon helvetin olemassaoloon mutta mielestäni siinä on iso moraalinen ongelma. Voinko siis pelastua ollenkaan? Olisin kiitollinen jos saisin uskovien mielipiteitä asiasta!

Kommentit (138)

Vierailija
101/138 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti on todellisuuden osa, paikka, kuten vaikka maapallolla Afrikka. Ei ole uskon asia.

Helvetti, Raamatun itsensä mukaan, valmistettiin Perkeleelle ja hänen enkeleilleen.

Ihmiselle Jumala valmisti iankaikkisen elämän, taivaan, jos ihminen haluaa sinne eikä helvettiin. Pakko ei ole taivaaseenkaan joutua. Jos Ap ajattelisit helvettiä ja taivasta vain paikkoina, ja taivasta ihmiselle valmistettuna paikkana. Pääsylipun /Tien (=Jeesus) sinne Jumala on jo hoidellut, mutta pakko ei ole tulla. Mikä on ongelma?

Vierailija
102/138 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulette, onko Jumalalla huumorintajua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/138 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetti on todellisuuden osa, paikka, kuten vaikka maapallolla Afrikka. Ei ole uskon asia.

Helvetti, Raamatun itsensä mukaan, valmistettiin Perkeleelle ja hänen enkeleilleen.

Ihmiselle Jumala valmisti iankaikkisen elämän, taivaan, jos ihminen haluaa sinne eikä helvettiin. Pakko ei ole taivaaseenkaan joutua. Jos Ap ajattelisit helvettiä ja taivasta vain paikkoina, ja taivasta ihmiselle valmistettuna paikkana. Pääsylipun /Tien (=Jeesus) sinne Jumala on jo hoidellut, mutta pakko ei ole tulla. Mikä on ongelma?

Menikö näihin kaikki tila, vai voisiko hengailla jossain siinä välimaastossa missä ei ole riskaajamurhaajat mutta ei myöskään Räsäset ja muut kuivakat? Minusta tämä on aika oleellinen kysymys. Olisiko joku sellainen ihan ok paikka, ei ihan tulipätsi mutta ei myöskään tarvi olla ihan viisi tähteä. Olen tottunut muutenkin tinkimään joistain mukavuuksista.

Vierailija
104/138 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, kerrotko vielä missä se tarkalleen ottaen sijaitsee niin käydään vaikka porukalla tarkistamassa että onko asia näin.

Vierailija
105/138 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalalla ole aikaa sellaiseen, sillä on niin kova kiire valvoa että mitä kenenkin pyllyreikään menee tai on menemättä.

Vierailija
106/138 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule. Jumalan kanssa voi vängätä tappiin asti. En minäkään ole hänen kanssaan aina yhtä mieltä asioista. Tyhmä oli kun salli minun tänne maailmaan syntyvän. "Kato nyt mitäs loit!"

No, uskossa olen ja pysyn. Kyllä Jumala pienen ihmisen kinastelun ja kiukuttelun kestää. Olisin mielelläni monessa keskustelupaneelissa kuuntelemassa, joissa Jeesus olisi mukana keskustelemassa kaikesta nykyajan meiningistä. Olisi mielenkiintoista kuulla Jeesuksen näkemykset ihan juurta jaksain perustelujen kanssa, sillä niin moni asia on alkanut vuosien varrella kummastuttaa.

N44

Tämä. Miettikää jos Jeesus olisi tosiaan keskustelemassa.

Vierailija
107/138 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen huumorintaju on kuva  Jumalan huumorintajusta - ihminen on Jumalan kuva.

Vierailija
108/138 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskossa ja uskon, totta kai helvettiin. En minäkään pidä ajatusta ikuisesta kärsimyksestä (helvetti) mukavana mutta luotan siihen että Jumala tietää mitä tekee. Ei sun tarvitse olla Jumalan kanssa samaa mieltä, riittää että uskot Jumalaan ja Jeesukseen ja Pyhään henkeen. Uskon että kun keskustelet (rukoilet) Jumalan kanssa niin hän kyllä vastaa ja johdattaa sinut luottamaan häneen.

Älä ole liian ankara itsellesi, ei me uskovaiset olla mitään täydellisiä olentoja. Itseasiassa elämme jatkuvan ristiriidan kanssa joka päivä. Saatana on uskovaisten kimpussa enemmän kuon ei-uskovaisten koska olemme Jumalan lapsia ja hän kilpailee siitä kenet saa puolelleen, siksi meidän täytyy olla valppaita mutta onneksi Jumalan rakkaus on armollinen!

Vierailija
109/138 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesinokkaeläin? Ilmeet seksiä harrastaessa? On toki.

Älköön kukaan pahoittako mieltään vaatimattomasta mielipiteestäni, vaikkei se edes alunperin ole omani.

Vierailija
110/138 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi helvetti täytyy hyväksyä? Uskon Jumalaan ja taivaaseen, mutta en todellakaan usko että on PAKKO olla joku paha... Ei Jumala ole niin tarkoittanut sitä. Ihmiset keksivät Helvetin pelotteeksi. 

Kunpa olisikin noin...Valitettavasti Jeesus itse puhui Raamatussa helvetistä ja varoitti sinne joutumasta

Puhuiko?

Kyllä. Jeesus varoittaa ja puhuu Raamatussa paljon enemmän helvetistä kuin  Taivasten valtakunnasta - koska kokee asian tietenkin niin tärkeäksi, eikä halua, että kukaan joutuu sinne.

Raamatussa eniten opetusta helvetistä löytyy Jeesukselta itseltään. Ei ole mitään epäilystä siitä, että Jeesus uskoi helvetin olemassa­oloon. Useassa yhteydessä Jeesus selvästi kehottaa terveeseen tuomion ja helvetin todellisuuden huomioimiseen.

On hyvä, että juuri Jeesus itse Raamatussa antaa tämän opetuksen, koska häntä harva syyttää rakkaudettomaksi, vihapuhujaksi tai hengellisen väkivallan harjoittajaksi. Jeesuksen puhe helvetistä osoittaa, että siitä voi myös puhua oikealla tavalla.

Koska hän on ylösnoussut Jumalan Poika, meillä on hyvät perusteet luottaa kaikkeen siihen, mitä Jeesus opetti.

On selvää, että Jeesus itse sekä motivoi ihmisiä helvetin todellisuudella että varoitti sinne joutumisen mahdollisuudesta.

Tässä yhteydessä voin mainita hänen opetuksestaan vain muutaman esimerkin. Yllättävän moni ihminen sanoo, että juuri vuorisaarnan Jeesus on heidän Jeesuksensa.

Tässä kuuluisassa saarnassa (Matt. 5–7) Jeesus opetti muun muassa, että sillä, miten ihminen nimittelee muita ihmisiä, on erilaisia vakavia seuraamuksia. Esimerkiksi ”se, joka sanoo: ’Sinä hullu’, on ansainnut helvetin tulen.”

Samassa saarnassa hän esitti kuuluisat rajut sanansa: ”Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin.”

Vaikka tämän kohdan toimintakehotukset on aina kristikunnassa ymmärretty niin sanottuna hyperbolana eli liioiteltuina sanontoina, ne kuitenkin vahvasti alleviivaavat asian vakavuutta.

Eräässä toisessa yhteydessä, lähettäessään opetuslapsensa viemään sanomaa vaarojen ja vainojen keskelle, Jeesus kertoi heille, ketä elämässä lopulta kannattaa pelätä: ”Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.” (Matt. 10) Jeesuksen mukaan helvetti on yhtä ikuinen kuin taivaskin. (Matt. 25) Se on hänen mukaansa paikka ”missä ’mato ei kuole eikä tuli sammu’”. (Mark. 9)

Jo näiden opetusten valossa on selvää, että Jeesus itse sekä motivoi ihmisiä helvetin todellisuudella, että varoitti sinne joutumisen mahdollisuudesta. Jeesuksen opetuksia ei pidä yrittää häivyttää. Jumalan täydellinen oikeudenmukaisuus takaa sen, että viimeisellä tuomiolla ei tule tapahtumaan pienintäkään vääryyttä.

Jeesus itse on ehdottomasti paras henkilö puhumaan tästä aiheesta – juuri hän myöhemmin ristinkuolemallaan lopullisesti hankki kaikille ihmisille sovinnon Jumalan kanssa ja kaikkien syntien anteeksisaamisen mahdollisuuden.

Juuri hänen tähtensä kenenkään ei tarvitse joutua kadotukseen, vaan jokainen häneen turvautuva pääsee taivaaseen. Helvetin todellisuuden taustaa vasten evankeliumin merkitys loistaa aina kirkkaammin.

Lähde: Leif Nummela 

https://uusitie.com/jeesus-ja-helvetin-todellisuus/

Vierailija
111/138 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun ongelma on siinä, ettei se vain tunnu moraalisesti oikealta. Ihan liian kamalaa ja sadistista! Ei vain voi hyväksyä, eikä tämä ole mitään tietoista kapinaa Jumalaa kohtaan, en vaan voi uskoa että tuo olisi oikein. Jos voisin uskoa, että se on oikein niin ei olisi mitään ongelmaa, mutta kun mustaa ei voi muuttaa valkoiseksi ja minun tunnetta siitä, että ikuinen kidutus on väärin, ei näköjään muuta mikään...Ei edes Jumala itse, vaikka olen sitä Häneltä useita kertoja pyytänyt

ap

Vierailija
112/138 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahah, katso nyt ympärillesi - Jumala loi meidät ja kaikki hassut eläimet ym ym, se vaatii jo todella paljon huumorintajua!!!

Vierailija
113/138 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin armosts kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon, mutta sitten rangaistukseksi tuon vapaan tahdon käyttämisestä rankaisee ikuisella kärsimyksellä??

Tai että lepyttelee itse itseään ihmisvihaansa vastaan "uhraamalla" oman poikansa, joka siis on hän itse. Itse laatii säännöt, antaa ihmiselle vapaan tahdon, rankaisee ikuisella kadotuksella tahdon käyttämisestä, ja lepyttelee sitten itseään.

Olis sitten tehnyt ihmisistä kuuliaisia robotteja, kun sitä kerran haluaa.

Ja joo, tiedän vastauksen. Jumalan armo voi tämänkin järjettömyyden minulle kirkastaa.

Riippuu miten tuota vapaata tahtoaan käyttää. Pointti taitaa olla siinä.

Rangaistus ei ole ikuinen, koska ihminenkään ei tahdo kellekään mitään ikuista pahaa.

Totuus lienee, todellinen vapaa tahto on melko harvalla, mutta miten suhtaudumme asioihin, on oma valinta.

Vierailija
114/138 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi helvetti täytyy hyväksyä? Uskon Jumalaan ja taivaaseen, mutta en todellakaan usko että on PAKKO olla joku paha... Ei Jumala ole niin tarkoittanut sitä. Ihmiset keksivät Helvetin pelotteeksi. 

Kunpa olisikin noin...Valitettavasti Jeesus itse puhui Raamatussa helvetistä ja varoitti sinne joutumasta

Puhuiko?

Kyllä. Jeesus varoittaa ja puhuu Raamatussa paljon enemmän helvetistä kuin  Taivasten valtakunnasta - koska kokee asian tietenkin niin tärkeäksi, eikä halua, että kukaan joutuu sinne.

Raamatussa eniten opetusta helvetistä löytyy Jeesukselta itseltään. Ei ole mitään epäilystä siitä, että Jeesus uskoi helvetin olemassa­oloon. Useassa yhteydessä Jeesus selvästi kehottaa terveeseen tuomion ja helvetin todellisuuden huomioimiseen.

On hyvä, että juuri Jeesus itse Raamatussa antaa tämän opetuksen, koska häntä harva syyttää rakkaudettomaksi, vihapuhujaksi tai hengellisen väkivallan harjoittajaksi. Jeesuksen puhe helvetistä osoittaa, että siitä voi myös puhua oikealla tavalla.

Koska hän on ylösnoussut Jumalan Poika, meillä on hyvät perusteet luottaa kaikkeen siihen, mitä Jeesus opetti.

On selvää, että Jeesus itse sekä motivoi ihmisiä helvetin todellisuudella että varoitti sinne joutumisen mahdollisuudesta.

Tässä yhteydessä voin mainita hänen opetuksestaan vain muutaman esimerkin. Yllättävän moni ihminen sanoo, että juuri vuorisaarnan Jeesus on heidän Jeesuksensa.

Tässä kuuluisassa saarnassa (Matt. 5–7) Jeesus opetti muun muassa, että sillä, miten ihminen nimittelee muita ihmisiä, on erilaisia vakavia seuraamuksia. Esimerkiksi ”se, joka sanoo: ’Sinä hullu’, on ansainnut helvetin tulen.”

Samassa saarnassa hän esitti kuuluisat rajut sanansa: ”Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin.”

Vaikka tämän kohdan toimintakehotukset on aina kristikunnassa ymmärretty niin sanottuna hyperbolana eli liioiteltuina sanontoina, ne kuitenkin vahvasti alleviivaavat asian vakavuutta.

Eräässä toisessa yhteydessä, lähettäessään opetuslapsensa viemään sanomaa vaarojen ja vainojen keskelle, Jeesus kertoi heille, ketä elämässä lopulta kannattaa pelätä: ”Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.” (Matt. 10) Jeesuksen mukaan helvetti on yhtä ikuinen kuin taivaskin. (Matt. 25) Se on hänen mukaansa paikka ”missä ’mato ei kuole eikä tuli sammu’”. (Mark. 9)

Jo näiden opetusten valossa on selvää, että Jeesus itse sekä motivoi ihmisiä helvetin todellisuudella, että varoitti sinne joutumisen mahdollisuudesta. Jeesuksen opetuksia ei pidä yrittää häivyttää. Jumalan täydellinen oikeudenmukaisuus takaa sen, että viimeisellä tuomiolla ei tule tapahtumaan pienintäkään vääryyttä.

Jeesus itse on ehdottomasti paras henkilö puhumaan tästä aiheesta – juuri hän myöhemmin ristinkuolemallaan lopullisesti hankki kaikille ihmisille sovinnon Jumalan kanssa ja kaikkien syntien anteeksisaamisen mahdollisuuden.

Juuri hänen tähtensä kenenkään ei tarvitse joutua kadotukseen, vaan jokainen häneen turvautuva pääsee taivaaseen. Helvetin todellisuuden taustaa vasten evankeliumin merkitys loistaa aina kirkkaammin.

Lähde: Leif Nummela 

https://uusitie.com/jeesus-ja-helvetin-todellisuus/

Ei tuo ole oikein kenellekkään, enkä ymmärrä miksi Jumala ei vain sammuta sitä. Mieti nyt oikeasti että palaisit loputtomiin. Ei sellaista vääryyttä ja rikosta ole että joku ansaitsisi tuon.

Vierailija
115/138 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah, katso nyt ympärillesi - Jumala loi meidät ja kaikki hassut eläimet ym ym, se vaatii jo todella paljon huumorintajua!!!

Niin mietin että huvitteleeko hän niin niinkuin itse joskus aikoinaan, kun pelasin simsiä ja laitoin ukkelin uima-altaaseen, otin tikkaat pois ja katsoin kun se kuoli sinne.

Vierailija
116/138 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on ihmisten kirjoittama. Et voi tietää mitä mieltä jumala on-

Vierailija
117/138 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisten logiikka: ensin opitaan, että täytyy vakaasti uskoa asiaan x. Sen jälkeen kaikki muu selitetään niin, että x on mahdollinen. Eihän kukaan normimaailmassakaan toimi niin, että ensin uskotaan ja sitten perustellaan!

Vierailija
118/138 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes haluaisi pelastua, jos muita ihmisiä joutuu helvettiin. Se olisi sama kuin maallisessa menossa mielistelisin ja nuoleskelisin julmaa mafiapomoa, joka jatkuvasti kiristäisi, kidu ttaisi ja ta ppaisi muita ihmisiä täysin epäoikeudenmukaisesti, ja minä vaan sulkisin siltä silmät ja pitäisin huolen että MINÄ pelastun. Ei, kyllä minä nousisin avoimesti vastarintaan ja kannustaisin siihen muitakin, vaikka se maksaisikin oman henkeni. Samoin nousen avoimesti vastaan sellaista Jumalaa, joka jakelee iankaikkisia kidu tusrangaistuksia ajallisista, lyhyen elämän aikana tehdyistä synneistä.

Vierailija
119/138 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes haluaisi pelastua, jos muita ihmisiä joutuu helvettiin. Se olisi sama kuin maallisessa menossa mielistelisin ja nuoleskelisin julmaa mafiapomoa, joka jatkuvasti kiristäisi, kidu ttaisi ja ta ppaisi muita ihmisiä täysin epäoikeudenmukaisesti, ja minä vaan sulkisin siltä silmät ja pitäisin huolen että MINÄ pelastun. Ei, kyllä minä nousisin avoimesti vastarintaan ja kannustaisin siihen muitakin, vaikka se maksaisikin oman henkeni. Samoin nousen avoimesti vastaan sellaista Jumalaa, joka jakelee iankaikkisia kidu tusrangaistuksia ajallisista, lyhyen elämän aikana tehdyistä synneistä.

Ei synneistä, vaan syntisestä luonnosta, se on eri asia. "Kaikki ovat syntisiä ja Jumalan kirkkautta vailla, ja pelastuvat vain Jeesuksen tähden". Mikä on ongelma, ettet Ap tai muut voi ottaa Jeesuksen tarjousta vastaan?

Vierailija
120/138 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei synneistä, vaan syntisestä luonnosta, se on eri asia. "Kaikki ovat syntisiä ja Jumalan kirkkautta vailla, ja pelastuvat vain Jeesuksen tähden". Mikä on ongelma, ettet Ap tai muut voi ottaa Jeesuksen tarjousta vastaan?

Vielä pahempaa tuo että syntisestä luonnosta. Luonnolleen kun voi mitään vielä vähemmän kuin yksittäisille teoilleen. 

Itse en voi ottaa vastaan juuri siitä epäoikeudenmukaisuus-syystä. En nuole hullujen kiduttajien ja tap pajien kättä kuin kiltti koira, vaikka saisin siitä palkkioksi pelastuksen, niin kauan kuin muiden kiduttaminen jatkuu.

Lisäksi asiaa pahentaa se, että Raamattu itsekin myöntää, ettei ihminen edes voi oikeastaan itse valita uskoa Jeesukseen vaan siihen tarvitaan erityinen kutsu Jumalan puolelta. Osan ihmisistä sanotaan valmistetun vihan astioiksi, hävitettäviksi. Ei tuo nyt mikään rakkaudellinen ilosanoma ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi