Miksi työttömät eivät mene siivoamaan?
Toki ymmärrän ettei kaikista ole siihen, mutta monista varmaan olisi jos se olisi ainoa palkkatulo (ei saisi tukia)..
Kommentit (124)
Tein tuota opiskeluaikaan yhden kesän ja sain tarpeekseni. Se kiittämättömyyden määrä oli suurta, jaksettiin nipottaa pienimmästäkin jutusta. Lisäksi jos sattui sellainen tehtävä, missä oli parin kanssa, niin se pskan puhuminen muista työtovereista oli melkein loputonta. Ei enää koskaan.
Ei noihin hommiin palkata suomalaisia.
typerä ajatus! Ei siivous ole kaikkien hommaa! Osaatko itse siivota oikein teräksisen tiskialtaan,tai parkettilattian,entäs marmorisen keittiön työpöydän,vessan kaakelit,saunan lauteet!
Tee ensin itse ja vikise sitten työttömistä siivoamaan!
Vaaditaan koulutus ja terveys estää.
Luuletko että se riittää ilman tukia korkeaan vuokraan? No itse olen osa-aikasiivouksessa kun työkkärin kuulusteluista saa pitkäaikaisen pahoinvoinnin.
Siksi, kun ne tunkee huonosti suomea puhuvia huonolla palkalla siihen. Ei kannata palkata suomalaisia, kun ulkomaalaiset ovat halvempia. Suomalaisille pitää maksaa oikea palkka ja yökorvaukset yms. Ulkomaalaiset eivät tajua vaatia.
Olen hakenut, en ole päässyt. Ajokortittomuus ja ylikoulutus on varmaan pääasialliset syyt.
Kasilta aamulla töihin ja illalla ysiltä kotiin? En pysty lukemaan juttua, mutta alku jo haiskahtaa hyväksikäytöltä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset sinä mene siivoamaan?
En ole työtön, mutta jos olisin niin menisin kyllä, jos ei olisi muita töitä saatavilla. Ja turha selittää, etten tiedä miten rankkaa se on, olen aina tehnyt rankkaa työtä, myös ollut siivoojana. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tein tuota opiskeluaikaan yhden kesän ja sain tarpeekseni. Se kiittämättömyyden määrä oli suurta, jaksettiin nipottaa pienimmästäkin jutusta. Lisäksi jos sattui sellainen tehtävä, missä oli parin kanssa, niin se pskan puhuminen muista työtovereista oli melkein loputonta. Ei enää koskaan.
Esim hoitoalalla aivan samanlaista. Mitä suosittelet että hoitoalalla olevat tekevät? Alkavat kaikki työttömiksi? T. Ap
siivooass kirjoitti:
typerä ajatus! Ei siivous ole kaikkien hommaa! Osaatko itse siivota oikein teräksisen tiskialtaan,tai parkettilattian,entäs marmorisen keittiön työpöydän,vessan kaakelit,saunan lauteet!
Osaamaton siivooja voi tosiaan pahasti pilata niin parketit, kuten muutkin siivouskohteet, jos ei tiedä miten paljon ja mitä pesuainetta mihinkin käytetään. Ja siksi juuri siivoojillakin on oltava koulutus, siivouskoneissakin on muuten omat niksinsä.
Kolmanneksi työnantajat eivät ota korkeastikoulutettuja suomalaisia lainkaan siivoustöihin, vaan kelpuuttavat vain vähän koulujakäyneen ulkkiksen jostain syystä. Ja syitä voimme vain miettiä.
Ei sinne varmaan kelpuuteta työtöntä keski-ikäistä suomalaista? En ole itse työtön, joten en ole kysellyt siivoustöitä, mutta muuten olen käsittänyt noin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä palkataan, valehtelet. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole työtön, mutta jos olisin niin menisin kyllä, jos ei olisi muita töitä saatavilla. Ja turha selittää, etten tiedä miten rankkaa se on, olen aina tehnyt rankkaa työtä, myös ollut siivoojana. T. Ap
.
Aika ylimielistä kuvitella, että välttämättä kelpaisit. Hain kesätöihin siivoamaan ja oli monivaiheinen hakuprosessi ryhmähaastatteluineen, hakijoita yli kymmenen paikkaa kohden.
siivooass kirjoitti:
No eipä paljoa vaadi oppia nuo, toki helpompi väittää muuta ja sitten väittää että ei ole töitä.
Olen kyllä työskennellyt siivoojana. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut, en ole päässyt. Ajokortittomuus ja ylikoulutus on varmaan pääasialliset syyt.
Sama. Onneksi löysin töitä omalta alaltani.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että se riittää ilman tukia korkeaan vuokraan? No itse olen osa-aikasiivouksessa kun työkkärin kuulusteluista saa pitkäaikaisen pahoinvoinnin.
Miksi pitää olla korkea vuokra? Työttömänäkö maksat korkeaa vuokraa paremmin tuilla? T.Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä palkataan, valehtelet. T. Ap
Kokeiltu on, mutta ei otettu - sanottiin, että lähdet kuitenkin pian pois ja palkkakin on varmasti sinulle liian pieni.
Onneksi löysin oman alani töitä.
Työnantajat eivät tosiaan ota korkeastikoulutettuja suomalaisia lainkaan siivoustöihin, vaan kelpuuttavat vain vähän kouluja käyneen ulkkiksen jostain syystä. Ja syitä voimme vain miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla korkea vuokra? Työttömänäkö maksat korkeaa vuokraa paremmin tuilla? T.Ap
Ei olekaan mutta monilla muilla on.