Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työttömät eivät mene siivoamaan?

Vierailija
24.09.2019 |

Toki ymmärrän ettei kaikista ole siihen, mutta monista varmaan olisi jos se olisi ainoa palkkatulo (ei saisi tukia)..

https://www.hs.fi/ura/art-2000006244190.html

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotisiivoushan on mukavaa hommaa. T. Itsekin sitä vuosia joskus tehnyt

Moni arvostelee työtä, jota ei itse koskaan ole edes kokeillut... Kyllä sitä varmaan itse kukin syyt keksii, jotta ei tarvisi käydä töissä. Mutta kuten täällä aiemminkin todennut, kotisiivouksessa tällä hetkellä huutava pula työntekijöistä. Käytännössä riittää että osaat siivota oman kotisi. Ja mitäpä luulet, ottaako suomalainen mummeli (jota suurin osa asiakkaista on) mielummin suomalaisen kuin ulkomaalaisen kotiinsa siivoamaan?

Ulkomaalaisen joutuvat usein ottamaan, kun muuta ei ole tarjolla. Haastatteluihin ei tule suomalaisia. On turha toitottaa että on joskus johonkin laivasiivoukseen pyrkinyt ja ei ole päässyt, jos se on ollut ainoa kerta.

Vierailija
122/124 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei työttömät kerää roskia? Sitä kyllä tekee työssäkäyvät ja eläkeläiset tuolla, mutta yksikään työtön ei viitsi käydä joskus roskakävelyllä ja tehdä edes sitä kautta jotain yhteiseen hyvään.

Koska suurin osa ei periaatteesta tee mitään ilmaiseksi. Unohtavat saavansa työttömyyskorvaukset ja kaikenmaailman tuet joka kuukausi tekemättä mitään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne varmaan kelpuuteta työtöntä keski-ikäistä suomalaista? En ole itse työtön, joten en ole kysellyt siivoustöitä, mutta muuten olen käsittänyt noin.

Ei mihinkään pääsee tuollaisella luovuttajan ja väliinputoajan asenteella. 

Oletko oikeuttanut oman ulinasi tuolla iltasadulla tarinasta jossa keski-ikäinen ei saa enää työtä?

Vierailija
124/124 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hulluhan mä olisin jos menisin siivoamaan! Saan enemmän tukia kotona ollessa. 

Ei, kotona oleminen, töiden välttely ja muiden rahoilla elely se vasta hullua onkin... T. Ap

Tässä AP:lle esimerkkejä oikeista lompakkoloisista:

Kataiselle maksetaan 240000 euron siirtymäkorvaus

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/7bf96b58-f95e-4365-a865-8f2d0ed97…

Metsähallituksen pääjohtaja ei osaa hommiaan (sai paikan kaveripohjalta), irtisanoutuu ja saa silti 204000 euron korvauksen.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006220364.html

Nämä siis saavat nuo etunsa verovaroista. Esimerkkejä löytyy vaikka kuinka, kallispalkkaisia ja täysin turhia virkoja hulppein eduin. Mikset AP valita noista?

Minä olen niitä solvaamiasi "sohvalla makoilijoita" jo kolmatta vuotta. En juo alkoholia, enkä polta. Olen palkattomassa työssä, josta ajasta silti yli kaksi kuukautta aktiivimalli leikkasi tuloja, kun ehti tarkastelukausi juuri vaihtua ennen työn alkua ja edelliset aktiviteetit (ei TE-toimiston järjestämät) eivät vielä silloin kelvanneet aktiivisuudeksi. Ehdin hakea varmaankin 15 rekrykoulutukseen ennen kuin sain nykyisen homman. Onneksi työ vastaa omaa koulutusalaani.

Joka päivä koluan bussin roskikset työmatkoilla ja kerään kaikki palautuspullot lapsieni iloksi. Saavat niistä edes muutaman roposen viikkorahaa. Työeväät käyn iltaisin kärkkymässä -60% päiväysvanha-alesta klo. 21.00.

Eikös Katainen lahjoittanut tuon summan hyväntekeväisyyteen? Kyllä palautuspulloja kertaa ihan työssäkäyvätkin, samoin ostaa noilla -60% lapuilla olevia tuotteita. Työssäkäyvät kun eivät saa asumistukea omistusasuntoon muun muassa, eivätkä alennusta päivähoitomaksuista jne, koska verotus on niin korkea.

Artikkelin mukaan Katainen harkitsee säätiön perustamista. Näppärä keino näennäislahjoitukseen. Voi silti säätiön johdossa käyttää rahat miten tykkää.

Tiedän, että myös työssäkäyvät ostaa -60% tuotteita ja keräävät palautupulloja. Niin tein minäkin, kun vielä olin töissä. Aina täällä oletetaan, että työtön saa asumistukea. En saa asumistukea nyt työttömänäkään omistusasuntooni. Lapsistani vain vanhin oli aikanaan hetken päivähoidossa, muut on hoidettu aikanaan kotona, vaikka itse kävinkin sillon töissä.