Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työttömät eivät mene siivoamaan?

Vierailija
24.09.2019 |

Toki ymmärrän ettei kaikista ole siihen, mutta monista varmaan olisi jos se olisi ainoa palkkatulo (ei saisi tukia)..

https://www.hs.fi/ura/art-2000006244190.html

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan palkan verran tukia. Siksi.

Vierailija
22/124 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset sinä mene siivoamaan?

En ole työtön, mutta jos olisin niin menisin kyllä, jos ei olisi muita töitä saatavilla. Ja turha selittää, etten tiedä miten rankkaa se on, olen aina tehnyt rankkaa työtä, myös ollut siivoojana. T. Ap

.

Aika ylimielistä kuvitella, että välttämättä kelpaisit. Hain kesätöihin siivoamaan ja oli monivaiheinen hakuprosessi ryhmähaastatteluineen, hakijoita yli kymmenen paikkaa kohden.

Aivan. Ap elää oudossa illuusiossa, että ne 30 000 - 40 000 vapaata työpaikkaa ovat kaikki siivoustyöpaikkoja, jonne kukaan 500 000 työttömästä ei viitsi mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että se riittää ilman tukia korkeaan vuokraan? No itse olen osa-aikasiivouksessa kun työkkärin kuulusteluista saa pitkäaikaisen pahoinvoinnin.

Miksi pitää olla korkea vuokra? Työttömänäkö maksat korkeaa vuokraa paremmin tuilla? T.Ap

Ei olekaan mutta monilla muilla on.

Miksi työttömällä on korkea vuokra? T. Ap

Vierailija
24/124 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivooass kirjoitti:

typerä ajatus! Ei siivous ole kaikkien hommaa! Osaatko itse siivota oikein teräksisen tiskialtaan,tai parkettilattian,entäs marmorisen keittiön työpöydän,vessan kaakelit,saunan lauteet!

Tee ensin itse ja vikise sitten työttömistä siivoamaan!

Oletko kuullut perehdytyksestä?

Vierailija
25/124 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska selkäni ja olkapääni on paskana. En pysty kotonakaan imuroimaan kuin pari huonetta päivässä.

Kelpaako?

Vierailija
26/124 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että se riittää ilman tukia korkeaan vuokraan? No itse olen osa-aikasiivouksessa kun työkkärin kuulusteluista saa pitkäaikaisen pahoinvoinnin.

Miksi pitää olla korkea vuokra? Työttömänäkö maksat korkeaa vuokraa paremmin tuilla? T.Ap

Koska kannabisviljelmät tarvitsevat omat tilat ja Helsingin Kalliossa nyt sattuu taas olemaan vuokrat nousussa.

Vierailija
27/124 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian korkea vuokra johtuu mukavuudenhalusta ja laiskuudesta. On siinä systeemin vikaakin kun yhteiskunta on totuttanut nämä laiskat kitisijät liian hyvälle.

Vierailija
28/124 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen pitäisi yhdistää teollisuusvakoilu tai joku muu sivutyö, niin silloin tehtävästä tulisi mielenkiintoinen.

Vierailija
29/124 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laitoshuoltaja ja en ymmärrä näitä keskusteluja kuten en ymmärrä mikä siinä siivoustyössä on niin rankkaa. Jos osaat ammattisi, ergonomian ja et ole rapakuntoinen niin siivous on helppoa ja mukavaa.

Vierailija
30/124 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä Helsingin halvat asunnot ovat?

Vierailija
31/124 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska selkäni ja olkapääni on paskana. En pysty kotonakaan imuroimaan kuin pari huonetta päivässä.

Kelpaako?

V*ttu nämä läskit jotka rikkoo itsensä saa mut näkemään punaista.

Tuet pois jos itseaiheutettu ongelma, ei vakuutuskaan korvaa jos kämppä palaa kun piti avotulta olohuoneessa.

Idiootti. Vammat saatu onnettomuudessa.

Vierailija
32/124 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin itse opiskelijana. Hommassa ei ollut muuta rankkaa kuin aamulla 3.30 herääminen. Pomoni ja esimieheni olivat mitä olivat. Siivosin 24/7 keskuksessa joten aina oli joku minua näkemässä. Muut toimiston työntekijät olivat mukavia ja olivat harmittelevia kun sanoin että en tule enää (sopimus loppui sen paikan osalta). Syy miksi en siivoa enää. Kädet ovat niin paskana etten voi pitää edes kahvikuppia kädessä minuuttia ilman järkyttävää särkyä, hyvä siinä on sitten pestä lattioita millään käsikäyttöisellä.

Vierailija
33/124 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön kaveri siivoaa pimeästi yksityisen koteja. 

Vierailija
34/124 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät suurimmaksi osaksi vain marisee kun heille ei tarjoilla hopealautasella sitä työtä jossa 7000e netto kuukaudessa.

Vierailija
35/124 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tapaturman seurauksena oikea käteni meni suoraan sanottuna murskaksi ja näin vuosien jälkeen siihen on kehittynyt pahojen murtumien seurauksena niin vaikea nivelrikko että en pysty edes kotona siivoamaan ilman kipuja. Eiköhän aika monella ole juuri fyysiset syyt siihen etteivät tällaisiin hommiin mene. Siivosin kyllä itse nuorena kolmisen vuotta joten ei siitä ole kiinni etteikö itse siivoustyö kelpaisi.

Vierailija
36/124 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tyhmä.

Vierailija
37/124 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole siivoojan paikkoja auki.

Vierailija
38/124 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen laitoshuoltaja ja en ymmärrä näitä keskusteluja kuten en ymmärrä mikä siinä siivoustyössä on niin rankkaa. Jos osaat ammattisi, ergonomian ja et ole rapakuntoinen niin siivous on helppoa ja mukavaa.

Minäkin olen, ja sattumoisin alalle kohtuuhyvin palkatussa, leppoisassa työssä, jossa ei paikat kulu eikä tule hiki. Tiedostan kuitenkin, että toisenkinlaisia paikkoja on, ja kehotan aina opiskelijoitani lämpimästi välttämään niitä.

Vierailija
39/124 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena Opiskelijana hain siivoustöitä. 

En päässyt mihinkään. Muihin työpaikkoihin kyllä pääsin.

Siinäpä se.

Sinccis

Vierailija
40/124 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan monilla on jokin terveydellinen syy miksi eivät pysty noin fyysistä työtä tekemään (ja kyllähän se jonkin verran fyysistä on, vaikka ei yleensä mitään huippu-urheilijan kuntotasoa vaadikaan), ja sitten on niitä jotka todennäköisesti pärjäisivät, mutta työnantajat eivät usko sitä. Osa siivousyrityksistä syynää terveydentilaa tosi tarkasti ja etsii jotain ihmeen atleetteja. Kun kertaalleen pääsee edes lyhyeen pätkään, niin sitten saa pään auki siivoushommista ja pystyy paremmin työllistymään alalla muuallekin. Toinen asia on auton vaatimus, joko itse työtehtävissä tarvitaan autoa kohteiden välillä kulkemiseen, tai sitten työ alkaa niin kukonlaulun aikaan että bussit eivät kulje silloin.