Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon pitää olla lapsen hoivassa ja kasvatuksessa puutteita, että lapsesta tulee tappaja

Vierailija
24.07.2008 |

tai lapsi muuten sekoaa teini-iässä tai varhaisaikuisuudessa?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheestä, mutta silti yksi sisaruksistani sai vastaavanlaista kohtelua kotonamme. En vielä aikuisenakaan ole pystynyt ymmärtämään, kuinka vanhemmat kykenevät olemaan niin julmia vain yhdelle lapsista.

Mun kotona oli sillä tavoin asiat pielessä, että vanhemmat ja isoveli haukkui, pilkkasi ja kyykytti mua. Mulla oli pieni koppi huoneena jossa ei ollut ikkunaa tai muuta. Ne puheet ja teot mua kohtaan oli niin sairaita, että olen 8v käynyt terapiassa. Jokainen päivä mietin silti itsemurhaa.

Kukaan ei tätä nähnyt, hain apua koululääkäriltä, kuraattorilta menin jopa lastenkotiin ja pyysin saada jäädä. Ei auttanut, vanhemmilla oli työpaikat ja ei näkyviä ongelmia.. 17v karkasin kotoa, enkä palannut.. Asuin kavereiden nurkissa, kunnes 18v synttäreinä sain otettua oman osoitteen.

Vierailija
62/68 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla ei ole koskaan ollut mitään puutteita huolenpidossa (ts. täydelliset vanhemmat jotka eivät koskaan nuku) ja jonka äidillä ei ole ollut flunssaa raskausaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltikään et pysty todistamaan, että kaikilla mielenterveysongelmista kärsivillä on ollut puutteita hoivassa ja huolenpidossa.

Kumpi on todennäköisempää, lapsi sairastuu mieleltään a) äiti on sairastanut flunssan raskaana vai b) lapsella on ollut puutteita huolenpidossa?

Ja on täysin fakta, että b-lapsia on huomattavasti enemmän. Halusitte sitä myöntää tai ette. Ja en häpeä, koska tuo on totuus.

Vierailija
64/68 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tavannut heitä todella monta.

Vierailija
65/68 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eivät kyllä loputtomasti pysty suojelemaan lastaan maailmalta ja sen vaikutuksilta, viimeistään teini-iässä perheen ulkopuoliset tekijät alkavat vaikuttamaan yksilön elämään enemmän kuin oma perhe. Ja niin sen kuuluukin mennä.

Tuon ikäisen arvostelukyky ei vain ole vielä kovin kummoinen, ja tuossa iässä seura voi viedä heikomman yksilön mennessään. Ja toisaalta ei ne vahvatkaan suojassa ole.

Oma mieheni esim. on oikeasti todella hyvästä ja välittävästä perheestä, mutta teini-iässä alkoi silti käyttää huumeita. Klassinen tarina, tuli kokeiltua, ja se vaan oli niin kivaa ja vaaratonta ja ei tullut mitään seuraamuksia... ja sitten olikin heroiinikoukussa 10 vuotta.

Mä en oikeasti tajua mitä sen vanhemmat olisi voineet paremmin tehdä. En näe, että olisi erityisesti miehen vanhempien syytä että mies retkahti huumeisiin, lähinnä näen, että on heidän ansiotaan, että hän pystyi siitä maailmasta normaalielämään taas nousemaan. Että hänellä oli lapsuudessa selkäytimeen iskoistetut käytösnormit ja terve tunne-elämä kuitenkin olemassa, vaikka ne monta vuotta olivat hukassa. JA kaiken aikaa myös painostivat miestä opiskelemaan ja hän kävikin koko ajan koulua niillä rahkeilla mitä hänellä kulloinkin oli.Ehkä tärkein asia oli, että eivät koskaan miestä hylänneet.

Ja sitten on perheitä, joissa paraskaan tuki ei auta. Esim. yhden huippu-urheilijamme veli on täysin rappiolla oleva linnakundi. Tiedän, että koko perhe on häntä yrittänyt auttaa, mutta mikään ei auta.

Vierailija
66/68 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perhettä saa hakea :/ Surullista, kun näen miten perhe kärsii lapsen sairaudesta ja arvaamattomasta luonteesta. Tässä perheessä ei MIKÄÄN ole voinut aiheuttaa lapsen sairautta!

Vierailija
67/68 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET, joten et voi tietää. t. se jonka perhe oli kammottava, mutteivat koskaan näyttäneet sitä kenellekään ulkopuoliselle.

Vierailija
68/68 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa oikein näyttäviä teurastuksia järjestävän lapsen, kannattaa vielä kertoa lapselle tauotta miten erityislaatuinen tämä on ja minkälainen messias hänestä on kasvamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi