Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tammenterhot keskiviikkona:)

31.05.2006 |

Hyvää Huomenta kaikille!

On se vaan kumma, että vaikka päivällä väsyttää ja illalla saa käydä

ajoissa nukkumaan niin aamulla herätään hirmu aikaisin, vaikkei mikään pirteä olo olekaan;) Ihme juttu. Sit kun yöllä ravaan veskissä niin johan on katkonaisia nämä yöt:( No, eiköhän tämä helpotu jossain vaiheessa..

No nyt se kauan odotettu ultra on sitten ohi, ja löytyihin sitä elämää:)

Laskettuaika olisi 19.1, jos Monttu viitsit päivittää listaan, kiitos:) Kyllä

olo helpottui rutkasti ja eri tavalla tässä nyt osaa tästä nauttiakin. Oireet on edelleen lieviä, viikonlopun aikana tuntui että ne vähätkin häviää, mutta onneksi tosiaan elämää löytyi. Toivottavasti te muutkin " vähäoireiset" saatte tästä vähän tsemppiä siihen, että kyllä masussa ihan oikeesti voi kaikki olla ok vaikkei olisikaan massiivisia oireita:) Ja jos kaikki sujuu loppuun asti hyvin, niin erittäin iloinen olen tästä " oireettomuudesta" !

Ekan neuvolakin sitten varasin noiden hyvien uutisien jälkeen;)

Joku kyseli mahasta.. Eiköhän se ole kovin yksilöllistä miten se alkaa näkyä. Näin alkuraskaudesta pallomaha (myös itsellä) johtunee enempi turvotuksesta. Jos on jo raskauksia takana niin maha alkaa usein näkymään aiemmin. Sit oma ruumiinrakenne ja kohdun asento vaikuttaa paljon. Esim. minulla jo omasta takaa vähän pömppömahaa, vaikkei ole ylipainoa ja eteenpäinkallistunut kohtu ja ekasta raskaudesta oli pakko siirtyä mammavaatteeisiin rv13, jolloin myös työpaikalla asiasta kerroin. Toki varmaan pitkillä ja löysillä paidoilla olisi saanut piiloteltua vielä, muttei ole minun tyyliä. Mutta toisillahan menee lähemmäs rv20 ennen kuin varsinaisesti maha tulee esiin!

No, nyt taidan lopettaa ja lähettää ennen kuin joku muu ehtii tehdä samaan aikaan aloituksen;) Mukavaa päivää!!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ne päivät vaan menee , hitaasti mutta varmasti, eteenpäin! tänään on jo keskiviikko, huomenna torstai, sitten onkin taas viikonloppu ja vaikka mitä tohinaa tiedossa.

on se muuten kumma juttu miten moni asia muuttuu ajan kanssa. justiisa puhuttiin miehen kanssa siitä kun poikamme hoidon aloittaminen ja siinä

pärjääminen pelotti vielä puoli vuotta sitten ihan pirusti, niin nyt kun sitä on tehty se puoli vuotta niin siitä on tullut niin rutiinia ettei aina edes meinaa muistaa toisen lääkkeen laittoa! tarkoitan siis sitä että siitä on tullut niin osa arkea eikä mikään erikoistapahtuma enää. siitäkin syystä on aika hyvät fiilikset tällä hetkellä, aika luottavaisin mielin katson tulevaisuuteen jos tälläkin tulokkaalla on sama sairaus hoidettavana. kyllä me pärjätään;)

mahan kans kaikki ok, oireet on ollu poissa pari päivää, mutta olekin syönyt aika tiheään tahtiin jotain pientä koko ajan. väsymys ei ole vielä iskenyt mut katotaan nyt, kyllä sekin varmaan sieltä kohta puoleen hiipii mun kimppuun.

mut nyt on mentävä, esikoisella alkaa kerhotouhut ihan kohta!

oikein mukavaa päivänjatkoa kaikille!!!

sapa

Vierailija
2/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti huolestuttaa, sillä on todella inhottavaa kipua alavatsassa ja " vetää" vihlovasti peräsuoleen päin ihan kuin supistelisi, selkää jomottaa, no vuotoa ei ole ollut. en kyllä muista että talläisiä kipuja olisi ollut aiemmissa raskauksissa. Minulla on ultra 4 viikon päästä ja jos on keskenmenossa niin eiköhän se vuotokin siihen mennessä ala. Töissä on aika hiljaista ja siksi varmaan tulee ajateltua kainlaisia asioita ja murehdittua jo etukäteen.

Raskaana oleminen on aina ollut minulle henkisesti rankempaa kuin fyysisesti, alkuraskaudessa pelkää keskenmenoa/tuulimunaa, keskiraskaudessa murehtii, että onkohan se vauva terve ja onko kaikki raajat, ja loppu raskaudessa laskee liikkeitä tunninvälein...no eipä se huolehtiminen lopu vielä synnyttämiseen, siitähän se vasta alkaa.

Noh, johan tuli vuodatusta...helpotti =)

päivästä on kuitenkin tulossa aurinkoinen ja jos saisi nämä ajatukset nyt suunnattua vaikka tuohon työntekoon niin eiköhön se siitä helpota. Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!

mamm@mia rv 6+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

9+4+Nasulle vaan lohdutuksen sana, ei kuulunut minun vauvaltakaan sydänääniä eilisessä neuvolassa, tosin ei yrittänytkään kuin minuutin, sanoi itsekin että harvoin kuuluu näin aikasin. Mulla on nyt rv. 9+4. Ei ole kuulunut aikaisemmissakaan raskauksissa kuin vasta tuolla rv. 12 paikkeilla.

Itselläni se onni ettei ole koskaan ollut keskenmenoja, eli en osaa yhtään pelätä, luottavaisesti uskon siihen että kaikki menee hyvin kunnes toisin todistetaan.

Oireita on vain tää karmea huimaus joka varmasti johtuu alhaiseta verenpaineestani (90/40). Muuten tänään on kaikki ok!

Sinä joka huolehdit mahakivuista (anteeksi en muista nikkiäsi), minulla oli tässä pari päivää sitten kovat mahakivut jotka sitten muuttuivat menkkasäryiksi, se on kyllä ihan normaalia. Jos sinua huolestuttaa, ota yhteys neuvolaan!

Hyvää päivänjatkoa tammikuisille!

Vierailija
4/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]koska varasin sit neuvola-ajan!! Ens torstaille jo sain, vaikka tuolla neuvolassa yleensä ottavat tosiaan vasta rv:lla 10 eka kertalaiset käymään. *tärisee* Jännittää ja piti kysyä pariakin asiaa neuvolantätiltä, mutta ne unohtu!

Öllötysoloa on ollut ja rintavarustus on ollu aika " kireenä" , kuten hermotki välillä. Yrittäny sit hengitellä syvään ja rauhallisesti. Aina se ei oo helppoa. .

[color=blue]Laitan Galluppia uudelleen, kun eilisen pitkään höpötykseen se kai hukkui, kunnei kukaan kommentoinut.

Eli miten teidän kesälomasuunnitelmat masukkaina? Me käydään siellä Muumimaailmassa, joten autossa istumista on tiedossa heinäkuussa. Pitää pysähellä sitten tuon tuostaki.

[color=darkviolet]Mutta nyt kipin kapin töihin.

Zatu rv 7+1

Vierailija
5/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli rohkaistunpa minäkin kirjoittamaan, RV 5+2 " meillä" menossa ja noin viikon verran aikamoinen flunssa ollut päällä, eli on ollut hyvin aikaa lueskella keskusteluja ja kaikkea muutakin odotukseen liittyvää :)

Ensimmäistä vauvaa odotetaan ja tietysti kaikki on niin uutta ja jännittävää, että ei oikein muuta pyöri mielessä (olen ollut plussan jälkeen kesälomalla joten on ollut aikaa miettiä...) LA olisi laskureiden mukaan 28.01 (hauskaa, koska on myös oma synttäri :)

Vointi on raskauden suhteen ollut varsin oireeton (tai sitten oireet; VÄSYMYS, ovat peittyneet flunssan alle) huomattavimpana oireena ehkä alavatsan pienet nipistelyt ja vihlaisut. Neuvola-ajan varasin eilen ja alkuraskauden ultran varaaminen on suunnitteilla.

Kyselyyn: ensimmäinen osa lomasta siis menin näin sairastellessa, mutta elokuussa olisi tarkoitus matkustaa Espanjaan, Malagaan, katsotaan mikä on tilanne silloin onko kaikki mennyt hyvin. Sanoin miehelle, kun ostettiin lentoliput toukokuussa, että katotaan vaan nyt tärppää, ja niin siinä sitten kävi...

ensi kerralla sitten lisää!

m@js

Vierailija
6/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palailen verkkopimennosta jälleen ihmisten ilmoille :) Muutto meni oikein hyvin ja työmatkakin Tallinnaan rattoisasti. Tosin iltamenot jäi osaltani vähän vähemmälle kun uni alkoi jo painaa aikaisin :)

Viikkoja olisi täynnä nyt 6+0, mikäli paikkansa pitävät. Neuvola-aika ensi viikolla, jossa pohdimme lisää tätä kestoa. On nimittäin niitä pienoisia epäselvyyksiä tässä, joista viime viikolla mainitsin, mutta eiköhän kaikki selviä. Ihanaa olisi jos tässä pitemmällä oltaisiin mitä luultiinkaan!

Olo on mitä mainioin, välillä pienoista kuvotusta ja väsymystä tietty, mutta muuten kyllä hyvä olo koko ajan. Itse asiassa ainoastaan rinnat on kipeät ja arat koko ajan, eli kaiketi maha-asukki siellä vielä oleskeleepi :)

Kivaa kun on tullut taas uusia odottajia tänne tammenterhoihin!

Vierailija
7/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sain pitsan uuniin. Piti alkaa heti aamusta leipomaan sitä, että saan jotain tarjottavaa neidin 4-vuotissynttäreille. Meillä juhlitaan lauantaina ja sunnuntaina. Eri päivinä siksi, koska neidin kummit rakentaa, eivätkä siis pääse lauantaina juhliin. Ei vaan olis ollenkaan virtaa, eikä kiinnostustakaan tällä hetkellä tuonne keittiön puolelle. Kaikki hajut kuvottaa ja on paha olla :( Mutta pakkohan mun on, kun tuli neidille jo kauan sitten luvattua kekkerit ;)

Tänä aamuna taas heräsin pahanolontunteeseen, ja sappinesteet pääsi taas pihalle. Huoh! Tuntuu, että kaikista inhottavinta on oksentaa sappea, kun se maistuu niin karseelle. Ja maha aivan kouristelee, kun tyhjänä pitää oksentaa... No, onneksi ei tarvi yrjöillä koko päivää!

Nyt lapset haluaa pihalle, joten äidin pitää mennä pukemaan heitä... :) Palaillaanpa taas! Aurinkoista keskiviikkopäivää kaikille!

Nasu

Vierailija
8/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla sataa - mutta ilolla otan vastaan suurien helteitten jalkeen; hiukan tuo ukkossade tekee mulle paansarkya ja huimausta, mutta loikoilen sitten enemman tanaan!

Meilla nyt lahisuku kaikki tietaa tulevasta, ja jos jonkinlaisia kommentteja on tullut, enimmakseen myonteisia kuitenkin. Mutta vaikka mita sanoisivat, niin ei se mua haittaa, en vaan halua lapsien kuulevan mitaan typeryyksia!

Omat muksut ovat innoissaan, kuka haluaa pojan ja kuka tyton, ovat jakautuneet ihan kahtia...pojasta hiukan haaveilen vaikka realistisempaa onkin tyton tuleminen.. Loppujen lopuksi se on ihan sama! Viitosta me kun tehtiinkin!!

Huomenna sitten laakariin - hiukan se jannittaa, ei mitaan kummia oireita , vasymys; paivisin on pakko nukkua ainakin tunti.

Kesalomasuunnitelmia ei niin kovin ole. Niinkuin aina kesaisin ajat menee uima-altailla ja rannalla, viime vuonna vuokrattiin rannalta, tana vuonna vaan menneen edestakaisin kodin ja hotellien valilla kyllastymiseen asti. Kun asutaan ulkomailla niin tahan ikuiseen aurinkoonkin kyllastyy...

Vierailija
9/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson]Täällä kans melko synkkä ilma, ei tiedä sataako vai eikö sada... Kurjaa. Oma olo ennallaan, rinnat arat ja paha olo jatkuu. Onneksi en oo oksentanut, mutta nälkäisenä se ei oo kaukana. Aamupala menee tosi tökkien alas, välillä joutuu nielaseen pari kertaa ettei nouse ylös. Ja takahampaiden pesu yökkäyttää. Mutta helpolla kai pääsen verrattuna moneen sappinesteen oksentelijaan...

Mielessä hymistelen vielä eilistä sydämen sykettä, nyt on paljon vapaampi olo. Mutta vielä toki huoli on, mutta pahin pelko väistyi. Silti mielialat vaihtelee lähes päivittäin, esim. hui, mitenhän se elämä muuttuu, mitähän tulikaan tehtyä jne. Lienee ihan normaalia esikoisen odottajalle...

Toivotaan pikaista auringonpaistetta ([b]levinia[/b] voisit sitä meille hiukan lähettää... :) :)) ![/color]

[color=darkorange][size=4]&#10030[/color][color=darkorange][size=4]&#10030[/color][color=darkorange][size=4]&#10030[/color][color=darkorange][size=4]&#10030[/color][color=darkorange][size=4]&#10030[/color][color=darkorange][size=4]&#10030[/color][color=darkorange][size=4]&#10030[/color][color=darkorange][size=4]&#10030[/color][color=darkorange][size=4]&#10030[/color]

[color=dodgerblue][size=1][b]Sinda rv 6+3[/b][/color]

Vierailija
10/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin paistaa aurinko, oikein kaunis ilma tällä hetkellä. Huomiseksi tosin onkin luvattu kunnon myräkkää, sadetta ja tuulta. Mutta kiva, että tänään on aurinkoa, kun päiväkodissa järjestetään lounaspiknik pihalla, paistavat makkaraa ja syövät jätskiä. :)

Tänään tulee mies kotiin kolmen päivän työmatkalta. Yksinhuoltajuus pahoinvointisena ei ole kovin kivaa. Ja huomenna tulee miun äiti meille reiluksi viikoksi. Ihanaa, se voi sit peuhata tytön kanssa ja mie saan levätä. Ei oo kauheen iso oma lehmä ojassa, ei... :D

Eilen perhonen taisi kysellä imetyksestä. Mie imetän vielä meidän neitiä 1v7kk, eikä neuvolassa kehotettu lopettamaan, kun kertoja ei ole enää kuin pari-kolme vuorokaudessa. Th sanoi vain, että omien tuntemusten mukaan kannattaa mennä. Niin, eilen oli tosiaan eka neuvola ja mukava oli taas käyvä tutun th:n luona. Kaikki oli hyvin, verenpaine 116/77 ja hb 138. Kohtu tuntuu jo, mutta sydänääniä ei kuunneltu vielä, eikä ne ois vielä kuulunutkaan. Seuraava neuvola on 20.6. ja nt-ultra 27.6. Niin ja sokerirasitukseen joudun taas, kun viime kerralla oli paastoarvo yhden pykälän kohollaan. Kiva homma... Noh, oisin mie sinne joutunut joka tapauksessa, kun bmi on yli 25. LA:kin muuttui ja oli th:n laskelmien mukaan 5.1., mutta katsotaan nyt vielä mitä ultra sanoo. Mie pidän edelleen 6.1. tuolla listassa. Pahoinvointi ja väsymys jatkuu edelleen. Toivottavasti ei enää kovin montaa viikkoa kestä.

T: Monttu rv 8+5

Vierailija
11/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran vasta olen innostunut kirjoittelemaan ja silloin raskaus oli vielä oireeton. Nyt onkin ollut pahoinvointia 24h vuorokaudessa jo muutaman vuorokauden! Ja hirmu heikko olo. Kaikki mitä syö ja juo, tuppaa tulemaan ylös. =( Edellisessä raskaudessa oli hyvin vähäistä pahoinvointia ihan alussa ja meni nopeasti ohi, mutta tää on ihan toista. Ja vielä, kun ei pysty kunnolla lepäillä, kun on tuo vajaa kaksvuotias poika touhuamassa kaikenlaista koko ajan.

Eka neuvola on 8. päivä, mutta neuvolaa enemmän odotan ultraa, joka on n. viikolla 12.

Katotaan mitä ne laittaa neuvolassa raskausviikoiksi ja lasketuksi ajaksi. Netistä olen eri sivuilta saanut kaksi eri tulosta. Olis nyt menossa joko 6+4 tai 6+2?

-pahoinvoiva tau-

Vierailija
12/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola takana täälläkin, ja ihan mukavasti meni. Tosin th ei saanut otettua verinäytettä käsivarresta, kun suonta ei kunnolla löytynyt ja neulan vääntelyn kielsin. =) Luopui sit suosiolla, ja otetaan se ens kerralla lääkärineuvolan yhteydessä. Hb otettiin sormesta, oli 140 (yllättävän hyvä, luulin sen olevan väsymyksen huomioiden paljon alhaisempi) ja paineet tais olla 110/80 tai jotain sinnepäin... Sokerirasitus on edessä mullakin, just siksi ku bmi on yli 25. Viimeksi kaikki oli kunnossa, joten tuntuu vähän tyhmältä mennä taas uudestaan, mutta kaipa tuon kestää. =)

Nt-ultran sain samalla varattua, ja se on 28.6. Saan siis odotella vielä kuukauden ennen kuin näkee, että masussa on jotain! Tosin oireiden perusteella olen asiasta melko varma... äklö olo jatkuu ja vessassa saa ravata useasti, mut muuten ihan ok.

Hmm.. enpäs muista enää yhtään, mitä kaikkea te olitte kirjoitelleet.. Liekö jo raskausdementia iskenyt? =)

Pakko lähtä hakemaan jotain syötävää, kun on taas kerran hirvee nälkä...

ai niin, kiva kun mukaan on tullut porukkaa Pohjois-Karjalasta! Omat kotikonnut on kans siellä, ja just viikonloppuna sukuloitiin useammassa paikassa. Joskus ollaan jopa harkittu paluumuuttoa, mutta eiköhän me kuitenkin toistaiseksi täällä Hämeessä pysytä.. =)

Vierailija
13/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilmahan sitten kuitenkin tuli vaikka aikasin aamulla tuli aikamoinen sade kuuro. Olin esikoisen tarhassa kehittymis keskustelussa, kehitys kun on hänellä jäljessä. Eipä paljon uutta, kehitys menee hienosti eteenpäin varsinkin puhe, mutta sosiaaliset taidot edelleen aika heikot :( Poika juuri täyttänyt 4v. Tai siis osaa olla hyvässä kontaktissa aikuisiin mutta ei muihin lapsiin ja ergo- että puhe terapeuttien puheissa vilahti parikertaa asperger. Voipi siis olla että hänellä on se lievänä, mutta diagnoosinhan sitten antaa lääkäri jos sellaiseen koskaan on edes tarvetta. Pojalla siis taustalla epilepsia.

Onko kukaan jo miettinyt synnytystä? Mä nimittäin oon jo niinkin pitkällä mun ajatuksissa ;D Molemmat pojat oli perätilassa joten he syntyivät sektiolla. Nyt jos vaan yhtään mahdollista haluisin alatie synnytyksen! No, taitaa jäädä vaan haaveeksi :(

Toinen syy miks mietin synnytystä on se että molemmilla oli lonkka luksaatio ja oli lastassa 6vk. Olis kiva pidellä ihan pientä vauvaa käpertyneenä syliin, se kun ei ollut lastan kanssa mahdollista.

Me ollaan kanssa menossa Muuminmaailmaan kesällä ja mahdollisesti sukulaisien luokse Saksaan ja Ruotsiin. Muuten rempataan kellari kuntoon ja mökkeillään.

-MM-

Vierailija
14/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle plussa tuli todellisena yllätyksenä tossa neljä päivää sitten, silloin sitä vähän hysteerisenä hihiteltiin ja nyt ajatus vauvasta on jo iloinen asia, vaikka jännittääkin ihan hurjasti!! Vauva-laskurin mukaan mulla ois laskettu aika tossa 27.1.2007, mutten ole vielä käynyt edes lääkärillä, joten katsotaan sitten uudestaan tilannetta. :) Toivottavasti kaikki on hyvin kuitenkin.

Tässä nyt yritetään vaan totutella ajatukseen, että musta todellakin tulee äiti, jos kaikki menee hyvin, ollaan kuitenkin niin alussa vielä. Mukavaa on täältä lukea muiden iloja ja suruja, tietäen että eiköhän sitä itsekkin täältä apua ja tukea saa, jos tarvitsee. :)

Olo on ollut ihan mainio, pientä öklötystä ja väsymystä lukuunottamatta, kumpa pysyiskin näin hyvänä...mutta ei maalata vielä piruja seinille ja koputellaan puuta. :D

Joten moikka kaikille ja eiköhän tässä tule aika paljon palstoilla pyörittyä... Tsemppiä ja ihanaa odotusaikaa!

Vierailija
15/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiem yö oli kammottava ihan hirveä olo oksetti ja huimasi ja näin sitten vielä keskenmeno painajaisiakin koko yön jos edes hetkeksi nukahdin...

Tänään päivälläkin on vähän huonoa oloa ollut,mutta kaikki mitä ei lämmitetä menee yleensä alas.

Jäätelö parhaiten.

Juomista ainoastaan vesi tuntuu maittavan.

Väsymyksen takia olis kiva pystyä juomaan edes kupillinen kahvia mutta ei toi masu oo samaa mieltä nukkuun en tänään pääse päikkäreitäkään kun kolme lasta ovat kotona,tai kaksi nuorempaa kokoajan ja vanhin tulee kohta eskarista kotiin.

Nyt rinnat alkaneet vasta tulle araksi vaikka edellisissä se ollut yleensä ensimmäinen oire.

Viikkoja on nyt kertynyt täyteen 9 joten eteenpäin kokoajan mennään,vaikkakin hitaalta se silti tuntuu.

Saunaan tekisi mieli mennä tänään mutta ei se kuitenkaan ole kivaa sitten enään kun saunaan menee kuumaan istumaan...mikä lie siinäkin.

Mutta nyt lopettelen ja menen katteleen lasten kanssa videota kun pyytävät.

Vierailija
16/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tultiin matkalta kotiin maanantaina klo 05.30 ja painuttiin nukkumaan kaikki ja nukuttiin melkein koko päivä..kun olimme menossa lentokoneella kyprokselle se oli kyllä tosi hankala matka kun tytöt kitisee ja viereiset matkustajat koko ajan vaan höpöttää ihme juttuja tytöille,nii he ärtyivät vaan enemmän..loman ensimmäinen viikko meni tyttöjen osalta kiukutellessa ja muutenki olivat vähän ärtyneitä kun kokoajan oli lämmintä 35 astetta..ja loman toisella viikolla mulla alkoi sitten se aamu oksentelu..mutta oli se matka silti ihan kiva..hankittiin paljon tuliaisiakin..ja otettiin kuvia..mulla on eka neuvola 14.6..onneksi silti paluu matkalla tytöt nukkuivat koko lentomatkan..mutta nyt täytyy mennä kyllä ruokaa tekemään kun vatsa kurnii jo siihen malliin..

Vierailija
17/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon voinut niin huonosti etten ole paljon koneelle jaksanut tulla. En sentään oksenna, mutta silti välillä ihan itkettää tämä oma surkeus. Jos edellisien pahoinvointien kestoon vertaa, niin ajatus että ei tämä kestä enää kuin 10 viikkoa, ei paljoa lohduta :D.

Onko joku jo ottanut sairaslomaa pahoinvoinnin takia? Itse harkitsen jo vakavasti :(.

Imetyksestä, mä imetin ihan täysillä puoleen väliin raskautta. Yleensä maidon tulo vähenee rv 15 jälkeen ja niin kävi meillekin. Mukavasti sujui sitten vieroituskin kun sikoinen kyllästyi imemään kun rv 20 tuli enää vain tippa maitoa. Neuvolassakin vain kannustettiin jatkamaan imetystä oman jaksamisen mukaan ja harmitteli kun usein äidit ei ehdi neuvolaan asti kuulemaan kannustusta vaan vieroittavat lapset jo positiivisen testin jälkeen ennen neuvolaan soittoa.

Tuntemuksista, mulla ei taida olla yhtä ruusuisia ajatuksia kuin muilla :(. Ajatukset heittää kuperkeikkaa, mietin että miten ihmeessä tulen jaksamaan, mitä ihmettä sitä tulikaan nyt tehtyä, jne. Vauvakuumetta minulla ei ole, eikä ole ollutkaan. Ihan " järkisyistä" annettiin kolmannelle lapselle mahdollisuus (mikä sen ihanampaa kuin antaa lapsille sisarus). Ehkä tän pahoinvoinnin keskellä ei ole kauhean järkevää miettiä jaksamista, ei tule kovin positiivisia ajatuksia :/. Parin viikon päästä on ultra jossa määritellään viikot ja nähdään että kaikki on (toivottavasti) kunnossa, ehkä sen jälkeen sisäistääkin tämän odotuksenkin paremmin :).

Mites muuten se Brunon np-ultra. Pitääkö sinne mennä jo rv 10? Onkohan sinne kovin ruuhkaa, pohdin kuinka nopeasti saisi ajan.

Vierailija
18/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tammikuiset niin aktiivisia kirjoittelijoita... Itse en ihan joka päivä ole edes jaksanut käydä lukemassa. Yleensä tähän aikaan on hyvää aikaa istuskella koneella, kun poika nukkuu, mut viime aikoin aolen itsekin painunut heti päikkäreille.

Hienoa, että moni on jo pikkuisensa saanut nähdä. Itsellä se eka ultra ainakin ekalla kerralla toi raskauden todelliseksi. Samoin miehelle. Siihen asti on koko ajan, jos siellä masussa ketään edes on...

Meillä on kesällä muutamat häät ja sekä minulla että miehellä parit polttarit, joten niiden parissa menee tosi monta viikonloppua. Kavereita käydään moikkaamassa opiskelupaikkakunnalla itä-Suomessa loppukesästä. Särkänniemen reissusta on ollut puhetta. Kesä-heinäkuun vaihde mökkeillään. Joten siinäpä se kesä meneekin. Kun isompi reissu just takana, Kreikassa oltiin viime viikko. Toivottavasti on mukavat ilmat, niin saadaan pojan kanssa ulkoilla paljon. Olen suunnitelut riippumattoa pihalle, vois ite loikoilla ja poika sais puuhailla =)

Meillä kans tällä viikolla siivousta ja leipomista ohjelmassa. Pojan 2-v snttäreitä juhlitaan viikonloppuna. Eilen sain onneksi pikkupitsoja leivottua ja tänään pestyä ikkunat. Toivon vaan että olo pysyis nyt siedettävänä. Pari viime päivää ollut vähän parempia, mut ihan koko ajan on syötävä jotain. Kauhulla odotan kuinka paljon kiloja tulee. Ekassa ei tullut kuin 9kg, ja kaikki ne sekä muutama ylimääräinenkin jäivät laitokselle.

Hups nyt alkoi jyristä ukkonen... Suljen pian koneen, kun on tosi herkkä ukkoselle.

Selmiina rv 8

Vierailija
19/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkojaan: ma oon ihan samassa tilanteessa. Laskurit nayttaa toista ja lekuri viimeks viikkoa vahemman?! Tosin samalla LA:lla? Huomenna saan kylla tietaa sen taman hetkisen. Mutta kavin tekay.fi -sivuilla ja sen mukaan mulla tanaan olis 6+2 eli sen mukaan kylla ite lasken...

Kavin asken jaykkakouristuspiikilla; kaikki on ite otettava. Ja kun ei enaa ollut voimassa niin parempi oli kayda pistamassa. Nyt sen taas voi 5 vuodeks' ' unohtaa' .

Vierailija
20/32 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aivan poikki, tekis mieli vaan nukkua ja nukkua.. Kun olen hereillä ja pystyssä, on tosi heikko ja hutera olo, ja tkee mieli mennä vaakatasoon. Mitäköhän se hb mahtaa olla..? Mulla on ollut tosi alhainenkin joskus, mutta esikoisen raskausaikana pysyi tosi hyvänä koko ajan, tosin jossain vaiheessa taisin kyllä syödä yhden kuurin niitä Retafereja....

Kahvin tiiän auttavan mutta eilen tuli ihan täys stoppi kahville, ei vaan pysty haistamaankaan sitä. Mikä on ihan kökköä, koska mä rakastan kahvia! Höh.. Piti ostaa korvikkeeks salmiakkia kaupasta mutta unohdin kun tuo esikko (viikon vajaa 1v.) rattaissa komensi kaikkia ja halusin äkkiä vaan pois sieltä kaupasta:-P

Maha ei tänään olekkaan niin kamalan turvoksissa kun viimesen viikon on ollut. Hyvä niin, sillä se tekee olon aika tukalaksi.. Päätin että pärjään tavallisilla vaatteilla siihen saakka että saan mammavaatteet lainasta takasin (on lainassa parilla kaverilla joista jälkimmäisen la on syyskuussa).. NO katotaan kuin käy, mutta esikoista osottaville: niitä tosiaan ehtii käyttää sitten jo kyllästymiseen saakka..! Mulle meinaan ei mahtunut muut vaatteet yli kuukauteen synnytyksen jälkeenkään vielä.

Nyt tekeen raparperisoppaa ja pannukakkua (jos vaan kykenen..)