Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TOUKOjen viimeinen touko-päivä***

31.05.2006 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkki eiliseen:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=7430525&p=1&tmo…

Vielä ehtii jos haluu toukovauvaa. =) kaikki nyt hopi hopi..riviin mars!!!

Pidetäänkö silti om pino vai siirräytäänkö tonne kesäkuisten kaa jutskailemaan? montako ollaan jäljel?

ulkona näyttää olevan ukkonen tai ainakin sade tulossa joten toivottavasti ehitään lasten kaa leikkipuistoon ennen sitä. muuten päivästä tulee hyvin pitkä ja tuskallinen. siivoakin pitäis vielä ennen viikonloppua. jos tänään jaksais vaikka edes puol kämppää niin ei jäis kaikki sit perjantaiks.

eipä tässä nyt muuta ollu..tsempit kaikille!

my_selene ja neitinen rv 40+2

Vierailija
2/15 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kato joo....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut nyt viidestä asti hereillä supistusten takia jotka tulee noin 5 minuutin välein ja on selvästi kivuliaita ja teräviä... Oisko se vihdoinki lähtö tänään? Soitin synnärille tunti sitten ja he käski syömään ja suihkuun ja soittamaan uudestaan jos/kun supistukset kovenee tai lapsivesi menee.. Jännittää ihan älyttömästi... Yöllä tuli kans ihan vähän sellasta vaaleanpunaista limaa paperiin kun kävin vessassa..

Jännittynyt jasmina_06 40+2 (jäispä tähän päivään...)

Vierailija
4/15 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon kohta yksin täällä.

Kesäkuisia näyttää olevan aika paljon joten hukkuukohan meidän kirjoituksen heidän pinoon?

Vielä ehtis tälle kuulle nyytin pakertaa jos kiiretä pitää. En tiedä miten hauskaa on lapsista viettää syntymäpäivää koulujen loppumisen aikoihin ja YO-lakkiasten aikaan? Teininä se varmaan on melko riehakastakin;)

Huomenna olisi se viimeinen neuvola. Lapsemme tuleva kummi toivoo Toukon syntyväksi huomenna koska viettää itsekkin silloin synttäreitään. Eilen illalla supisteli kymmenen minuutin välein, mutta supparit olivat yhä sellaisia kivuttomia. Riehakkaan iltatanssin Touko kyllä vatsassa piti kun telkkaria katselin.

Eipä täällä päässä ole vielä mitään järkevää ajatusta joen jätän tilaa muille.

t. Nasu ja Touko-masu 41+3

Vierailija
5/15 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen yhdessä koossa!

Nasumasu, mä en varmana jätä sua tänne yksin. Enköhän se minä täältä ihan vikana lähde! No, tietty vikanahan mulla se la:kin on joten...

My_selene, niin eihän toi mun ekakaan laskeutunut ennen ku lapsivedet käynnistyksessä meni, mut jotenkin tuntuu niin toivottomalta kun mitään ei tapahdu! Mä vähän luulen, että multa vaan puuttuu joku tärkeä tekijä, eikä synnytykset sen takia käynnisty ilman apua. Inhottaa vaan itteä, kun enää ei pysty varttia pidempään kävelemäänkään ton selän takia!

Jasminalle tsemppiä, toivottavasti pääset pian nyyttiä hakemaan:)

Voitashan me yrittää pitää omaa pinoa pystyssä niin kauan kun toukoja vielä riittää....

Mut siivous odottaa. Ja onneks pääsen kampaajale päivällä, jos vaikka olo pirityis uuden tukan myötä:)

pricilla 39+1

Vierailija
6/15 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja selvästi supparit vaan koveni.. Eiköhän tää oo nyt tätä.. Päätin että syön jotain ja sit soitan uudestaan kättärille, eiköhän ne passita mut sitten sinne.. Ihan uskomattomalta tuntuu et tänään tai huomenna musta tulis äiti, mutta siltä se nyt vaan näyttää. Älytöntä tää supistuskipu, meinaa melkein taju lähtee. Toivottavasti pääsen vielä yhtenä kappaleena sairaalaan..

Huh... :)

jasmina_06

Vierailija
7/15 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistä päivää tosiaan viedään, eikä meitä taida enää kovin montaa täällä keikkua. Ehdotan, että pidetään kuitenkin omaa pinoa ainakin vähän aikaa vielä. Kesäkuiset on niin aktiivisia, että voitaisiin tosiaan hukkua heidän pinoonsa.

Jasmina_06: Tsemppiä ja onnea matkaan!

Mulla kanssa supisteli illalla pari tuntia noin 10 minuutin välein, mutta kunnon kipu suppareista puuttui ja niinhän ne siitä sitten hyytyivät. hetken jo kuvittelin, että vihdoinkin. No eilisen seurauksena on kuitenkin jatkuva painon tunne lantiossa, joten jospa ne kuitenkin jotain saivat aikaan, vaikkeivät niitä oikeita vielä olleetkaan. Olin eilen neuvolassa ja kaikki on muuten ok, mutta terkkari alkoi epäilemään vauvan tarjontaa eli pieni epäilyksenhäivähdys mahdollisesta perätilasta. Oma fiilis on kyllä aika vahvasti se, että vauva on rt:ssä niin kuin pitääkin. Sain tälle päivälle lääkäriajan neuvolasta, joten toivottavasti lääkäri saa tilanteesta selvää. Ja tuleehan siinä samalla tarkastettua tilanne kohdunsuullakin. Eikös sisätutkimus voi joskus vauhdittaa synnytyksen käynnistymistäkin?

Gweniver rv 40+2

Vierailija
8/15 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jasminan nyyttimatkalle!

Mites on viimeset mammat jos laitettaisi viikkopino huomisesta alkaen? Meitä ei kuitenkaa montaa enää ole jäljellä ja toivottavasti sekin rivistö harvenee vähitellen.

Ja jotta mun loppuraskaus olisi oikein nautittava niin juuri kun flunssasta alkaa selviämään niin huuleen pamahtaa herpes.ARGH!!! Mä en kestä!

Laitetaas vielä jotain " hauskaakin" loppuun. Heräsin tossa päiväunilta ja näin unta että sain (tai ne oli jo syntyny) neloset. En tiiä olivatko tyttöjä vai poikia, mutta jouduin syötön jälkeen ottamaan niiltä vaatteet pois jotta tiesin mitkä oli jo käyneet tissillä... Ihmettelin vaan että miksei ultrassa ollut näkynyt kuin yksi ja meillä on tavarat vain yhdelle.

Joo-o, kyllä kai tässä sekopäiseksi tulee vähemmästäkin. Saisi edes yhden ulos tuolta masusta.

t. Nasu ja Touko-masu 40+3 (viimeseen eräpvään 4pvää jälj)

Vierailija
9/15 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh...kaikki vois ilmeisesti aloittaa samoilla sanoilla! Laskettu aika siis oli ja meni ja nyt on käytössä ns. varapäivät. Toisaalta ainakin nämä pari ylipäivää ovat olleet sopivia mulle, olen kovassa flunssassa ja olo sen mukainen. Niin ja lapsonen masun tällä puolen flunssassa tietty myös... Toisaalta taas...tulis JO!!!

Pinosta vielä sen verran (vaikka olenkin lähes 100% taustailija), että oma pino voisi olla helpompi, kun jutut on jo niin tuttuja...kiitos teidän ja meidän.8)

Paljon ONNEA vauvapaketin avanneille ja niitä kuuluisia suppareita muille!

Mariisa ja " varapäivävauva" 40+3

Vierailija
10/15 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siellä neuvolassa mitään uutta ollu...Ainoa ylläri oli että paino oli laskenu 200g!!Yleensä se on noussu väh.500g..Vauva ei ollu vielä edes hirmu alhaalla eikä kiinnittynyt joten se siitäkin...Kauheeta rallia veti koko mahan mittauksen ja sydänäänien ajan,sykkeet oli jtn 170...

Ens ma TAAS neuvola ja sit varataan aika synnärille tarkastukseen.Ei tätä onnex enää pitkään kestä, max puoltoista viikkoa :)

Jasminelle tsemppiä! Itteeki rupes jänskättämään kun neuvolan täti puhu käynnistyksestä!Kääk, kohta sitä ollaan ÄITI!!!

Muzzukka ja masunen rv40+0

Vierailija
11/15 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu..jotenkin alkaa odotus helpottaa kun tietää että oikeesti on joku deadline. kahen viikon päästä tää on ohi, tavalla tai toisella. =)

ollaan nyt oltu ulkona ihan koko päivää ja voin sanoa että väsyttää aj selkä tosi kipee. =/ odotan taas innolla yötä että pääsee nukkumaan. ruoka kohta valmis joten keittiöön tieni vie..lalaa..

jasminalla varmaan nyytti sylissä jo! =) olispa mullakin. mutta nyt kyllä väsyttää liikaa että jaksaisin ponnistaa vauvaa ulos.

mut joo..syömään..voikaa hyvin!

my_selene ja neiti rv 40+2

Vierailija
12/15 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistusrintamalla hiljaista.

Päivän pilasi TAYS:sta tullut kirje. Kutsu yliaikaiskontrolliin, joka on ensi viikon torstaina! HALOO! Ja siinä vasta suunnitellaan käynnistys. Jos katsotaan ensimmäistä laskettua aikaa niin tämän annetaan mennä 3 viikkoa yli :( Neuvolasta kun vielä laitettiin lähetteeseen merkintä kuinka laskettua siirrettiin ja ottaisivat huomioon myös 1. lasketunajan. En vaan tajua, miten päästetään nuin pitkälle. Pelottaa että kuinka suureksi vauva vielä ehtii kasvaakkaan kun pari viikkoa sitten oli 3300g.

Pitää vaan toivoa että synnytys käynnistyisi luonnostaan.

mayday 40+3 (41+4)

Vierailija
13/15 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta pomppasin Kesäkuun pinosta toivottelemaan teittii huomiselle tervetulleeksi. Kyllähän meitä siellä on, mutta aina mahtuu mukaan.

Huomatkaa epätoivo, että nuo kerttuset mut jakautumalla yksin jättää niin tarvii hakea lisää kavereita=)

Lytte ja Pikku-Ukko 37+4

Vierailija
14/15 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt maha ruvennut ratkeilemaan oikein kunnolla. Siis ihan verillä on nää raskausarvet. Tosi kiva joo, kun kutiavatkin niin pirusti!

Mayday, mua pelottaa kanssa toi, et kuinka isoksi vauveli ehtii kasvaa. Mullahan siirty 11 päivää la eteenpäin ja ite tiedän et se ei voi pitää paikkansa! Hmm, jollei vauva sitten ookin saanut alkunsa pyhästä hengestä:) Mut siis ultran mukainen uusi la kuitenkin merkittiin, vaikka jänkkäsin vastaan ja sen mukaan mennään nyt tietty käynistykseenkin! Täytyy vaan toivoa, että täällä lääkärit käynnistäisivät myös mun eikä pelkästään vauvan voinnin mukaan. Ei nimittäin oo mitään herkkua olla vuodepotilaana/popsia särkylääkkeitä ainaiseen iskiaskipuun:(

Höh, olipa negatiivinen kirjotus. Taidan painua lepäilemään (vaihteeksi:)

pricilla

Vierailija
15/15 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täältäkään mitään uutta. Neuvolakortin mukainen la on tänään, ultran mukainen oli maanantaina. Lähdettiin miehen mukaan Helsinkiin koko päiväksi ja kauppoja kiertelemällä ja puistoilemalla päivä kului nopsaan. Vielä iltasella tuli sukua enemmänkin kylään, joten aika nopeesti on päivä onneksi kulunut.

Kaveriperheeseen syntyi toinen lapsi eilen 16 päivää yliaikaa!!! Ei kyllä yhtään lohduta se tieto. No päivä kerrallaan tässä mennään.

Jaksamista ja kipeitä supistuksia toivotellen,

Elli28 rv40!!!