Mitä nyt teemme? Jäi pari ylimääräistä lasta ilmeisesti...
Naapurin tytöt 4 ja 8v kävelivät meille meidän lasten kanssa leikkimään puolen päivän maissa. Viestittelimme heidän äitinsä kanssa että saavat olla kolmeen asti. Puoli kolmelta tuli viesti että voivatko jäädä meille pariksi tunniksi kun lähtevät hakemaan jotain peräkärryä miehen siskolta puolen tunnin ajomatkan päästä. Sanoin, että saavat jäädä jos ovat viideltä takaisin koska meillä muuta menoa. Nyt en saa heitä kiinni, meidän lapset haki jo mummi, lähtevät illalla risteilylle isovanhempien kanssa. Tytöt ovat täällä ihan ihmeissään, meillä oli liput kesäteatteriin jotka jäänevät käyttämättä kun esitys alkaa puolen tunnin päästä eikä tyttöjen vanhempia kuulu...
Mites toimia? En tiedä heistä oikeen mitään, isompi ei muista edes mammansa sukunimeä että voisi numeroa kysellä...
Kommentit (50)
äitiä palaamasta kotiin puhelimensa ja lastensa luo?
Se on helvettiä kun perheessä on alkoholisti. Sääli lapsia.
kyllä joka tapauksessa sossuun. Ties kuinka usein tuollaista tms. outoa niillä tapahtuu. Eikä se mummo voi aina olla lapsista vastuussa. Se on niiden vanhempien tehtävä.
kun kerran ajomatkasta puhutaan.
Miksei äiti ajanut sitä puolta tuntia sillä autolla??
lapsiaan hakemaan. mä kävelisin omat lapset hakemaan vaikka menis päivä.
ja antasin kyllä muutaman sanan palautetta apuskivanhemmille, eikä ne lapset tulis meille enää IKINÄ vähäksi aikaa.
.."viesti" perheen äidiltä; "auta minua ja ota lapset, eivät voi elää tälläistä elämää isänsä kanssa".
Jos ne on ap:n lasten ystäviä, yhdessä leikkimisen kieltäminen olisi julmaa. Ei niitä tarvitse hoitoon ottaa, mutta älkää boikotoiko lapsia sen takia että heidän isällä on kusta päässä.
eikä ne lapset tulis meille enää IKINÄ vähäksi aikaa.
koska iskän olisi helppo sanoa vaan et menkää kuule naapuriin leikkimäään ja kohta ne kersat lähes asuis siellä.
mä kyllä ymmärrän ettei ole lasten vika kun isä on kusipää, mut onhan niillä äiti jolla toivottavasti olis päässä muutakin ´ku loisketta!
kun kerran ajomatkasta puhutaan.
Miksei äiti ajanut sitä puolta tuntia sillä autolla??
hmm... Mitäköhän itse tekisin... Todennäköisesti kävisin läpi tuttavat, jotka voisivat hakea lapset.
vanhemmille lasku menetetyistä teatterilipuista!
Ja kertokaa aivan rehellisesti miten hankala tilanne oli teidän kannaltanne.
Toivottavasti tytöt ovat kuitenkin edelleenkin teille tervetulleita leikkimään, eikä vanhempien tolloilu vaikuta siihen.
niillä joiden miehet ratkeavat ryyppäämään. Eli taksilla olisi äidin pitänyt tulla viivana tyttöjä hakemaan.
on alkoholisti.
Itse olen noiden lasten tilanteessa ollut monta kertaa. Alkoholismin ympärillä pyörii niin suuri häpeän ja piilottelun ilmapiiri, että se on ihan säälittävää, varsinkin, kun kaikki kuitenkin huomaa, mistä on kyse. Voi pieniä lapsiraukkoja.
kun pilasivat sekä teidän, että lastensa illan. Mutta hienoa, että on noin välittäviä vanhempia ettette vain ajaneet lapsia kotiin omien menojen takia...
joku ehdotteli että äiti jaksaa kävellä sen puolen tunnin ajo¨matkan... Huh, huh.
Oletkos itse kävellyt? Autolla puoli tuntia on kävellen aika kauan, PÖLJÄ! Lähdenkin tästä puolen tunnin ajomatkan päähän töihin. Menis muuten useampi tunti jos kävelisin noin 40km.
äitiä palaamasta kotiin puhelimensa ja lastensa luo?