Mitä nyt teemme? Jäi pari ylimääräistä lasta ilmeisesti...
Naapurin tytöt 4 ja 8v kävelivät meille meidän lasten kanssa leikkimään puolen päivän maissa. Viestittelimme heidän äitinsä kanssa että saavat olla kolmeen asti. Puoli kolmelta tuli viesti että voivatko jäädä meille pariksi tunniksi kun lähtevät hakemaan jotain peräkärryä miehen siskolta puolen tunnin ajomatkan päästä. Sanoin, että saavat jäädä jos ovat viideltä takaisin koska meillä muuta menoa. Nyt en saa heitä kiinni, meidän lapset haki jo mummi, lähtevät illalla risteilylle isovanhempien kanssa. Tytöt ovat täällä ihan ihmeissään, meillä oli liput kesäteatteriin jotka jäänevät käyttämättä kun esitys alkaa puolen tunnin päästä eikä tyttöjen vanhempia kuulu...
Mites toimia? En tiedä heistä oikeen mitään, isompi ei muista edes mammansa sukunimeä että voisi numeroa kysellä...
Kommentit (50)
vastuuton ja lapsista piittaamaton, taitaa olla itselläkin alkoholiongelma
toivottavasti lapset pääsevät pois tuollaisesta perheestä
kun kerran ajomatkasta puhutaan.
Miksei äiti ajanut sitä puolta tuntia sillä autolla??
Helkkari, ei kaikilla ole ajokorttia!
Tosin itse kyllä järjestäisin itseni kotiin keinolla millä hyvänsä, vaikka sitten taksilla.
mulla ei oo ajokorttia, koska mulla ei vaan oo siihen varaa.. ja veikkaan et ois varaa viel vähemmän jos mies ois alkoholisti.
T:lapsuutensa alkoholistiperheessä asunut.
Todennäköisesti hän on aivan samanlainen kuin lapsen isä tai ehkä jopa pahempikin, totuuttahan meistä ei voi kukaan tietää. Naiset ryyppää ihan samalla tavalla kun miehetkin ja ihan aikuisten oikeasti, jos sillä äidillä ei yhtään viirais päästä tai se ei joisi, niin se olisi tullut hakemaan lapsensa keinolla tai toisella kotiin. Kuka oikeasti uskoo, että äiti on viaton ja puhdas pulmunen ja kaikki asiat on vaan mennyt mönkään (äidillä ei ole ajokorttia, ei taksirahaa ei bussirahaa, ei tiedä naapuriensa sukinimeä, jotta voisi hankkia puhelinnumeron ja soittaa: yleensähän naapureista ei juuri muuta tiedetäkään kuin sukunimi ;-))
Lapset vaan säälittää, itsekin olen alkoholistiperheen kasvatti, mutta ei minulle sentään koskaan noin tehty :-/
Mutta minä olisin tuossa tilanteessa soittanut lastensuojeluun tai poliisille että tulkaa hakemaan lapset pois.
Ei mielestäni ole toisten vanhempien tehtävä alkaa avustaa ja peitellä toisten vanhempien kykenemättömyyttä olla vanhempia.
Näin perhe ja etenkin lapset saisivat apua kun tilanne tulisi julki.
Mutta ehkä minulla on muutenkin alhainen sietokyky katella vieraita lapsia omassa kodissani, etenkin kun mulla on kauan suuniteltu vapaa-ilta.
Provoilijan elämässä ei taida olla kovinkaan paljon tilanteita in real life..
kun naapuri, mummo tai kummi pelastaa päivän. Ilmoitusta viranomaisille jokaisesta tapauksesta, niin apua rupeaa tippumaan.
ja sen huomaa muutamista kohdista selkeästi. Tällä palstalla hyvin harvoin mitään todenperäistä kirjoitetaan.
Maalla sossuun tai lastensuojeluun ei soitettaisi koskaan jos lapsia tullaan hakemaan muutama tunti liian myöhään. Vieraiden lapsista voi aina aiheutua, vaivaa. Mielestäni ihan normaalia, että ollaan välillä myöhässä ja tavoittamattomissa puolin jos toisin. Ei ole kukaan saanut traumoja .
Mahdollisiin alkoholiongelmiin en ota kantaa.
Reipas kävelyvauhti on noin 5-6 km/h.