Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hyväksyä oma rumuus?

Vierailija
15.09.2019 |

Kaipaisin neuvoja tähän. En kaipaa kauneusvinkkejä enkä mitään "jokaisessa ihmisessä on jotain kaunista" -lässytystä. Haluan psykologisia vinkkejä oman rumuuden hyväksymiseen, kiitos.

Kommentit (345)

Vierailija
1/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla olet mielestäsi ruma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla olet mielestäsi ruma?

Se ei oikeastaan ole edes olennaista. Haluan vinkkejä muilta rumilta/rumiksi haukutuilta/itsensä rumiksi kokevilta.

Vierailija
4/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota silarit. ja irtoripset.

Vierailija
5/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan kokoaikaa mieti omaa ulkonäköäsi. Keskity muihin asioihin ja unohda rumuutesi.

Joku voi viehättyä ulkonäöstäsi vaikka suurin osa ehkä ei pidäkään sinua kauniina, kauneus on katsojan silmässä.

Eli lyhyesti hyväksy itsesi sellaisena kuin olet

Vierailija
6/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ajattelet olevasi "ruma" on vain oma ajatuksesi, tunne. Kukin on näköisensä. Syö terveellisesti, juo tarpeeksi vettä, käytä aina hiustenhoitoainetta shampoon jälkeen. Ja kukaan ei sano "rumaksi" ihmistä , jota oikeasti pitäisi "rumana". Ihminen näkee sen mitä haluaakin nähdä. Asennoidu positiivisesti itseesi.

Vierailija
7/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ympärillesi ja näe valtava määrä ihmisiä, joista suurin osa on aivan tavallisen näköisiä tallukoita. Ajatuksiltaan keskinkertaisia ja näkökulmaltaan subjektiivisia,. Yleensä he keskittyvät lähinnä itseensä ja omiin ongelmiinsa, kuviteltuihin ja todellisiin. Kuten sinäkin. Ja koska olet osa tätä valtavaa, mitäänsanomatonta, ja lopulta täysin merkityksetöntä massaa, miksi tuhlaat aikaasi arvottamalla ulkomuotoasi? Elämä on lyhyt ja kohta se on ohitse.  Saatat huomenna liukastua banaaniin ja lyödä pääsi katukivetykseen, eikä sinua enää sitten ole. Unohda siis se, mitä muut ovat sinusta mieltä, koska sillä ei lopulta ole niin paljon väliä. 

Vierailija
8/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo rumaksi ja kauniiksi tunteminen on pään sisällä. Joinain päivinä tunnen itseni viehättäväksi ja joskus taas ällöttävä näköiseksi. Loppujen lopuksi olen aina kuitenkin saman näköinen.

Vierailija
9/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity asioihin, joihin ulkonäkö ei vaikuta.

Vierailija
10/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin miettimään, koska olen nähnyt ruman ihmisen. Oikeasti ei tule kyllä mieleen.

Vierailija
11/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo rumaksi ja kauniiksi tunteminen on pään sisällä. Joinain päivinä tunnen itseni viehättäväksi ja joskus taas ällöttävä näköiseksi. Loppujen lopuksi olen aina kuitenkin saman näköinen.

Entäs jos on koko ikänsä kuullut olevansa ruma? Joitakin piirteitä vain pidetään universaalisti rumina.

Vierailija
12/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kukaan ei sano "rumaksi" ihmistä , jota oikeasti pitäisi "rumana".

Mitä ihmettä tämä oikein tarkoittaa?!

Vierailija
13/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoinkin, en tarvitse kauneusvinkkejä. En tarvitse silareita (mitä tekemistä rintojen koolla edes on rumuuden kanssa, häh?) ja osaan kyllä käyttää hoitoainetta. Huolehdin itsestäni mutta olen silti piirteiltäni ruma. Toivoisin, että joku aidosti ruma tulisi kertomaan, miten hän on saanut rumuudestaan henkisen yliotteen.

Vierailija
14/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen jota sanotaan suoraan "rumaksi" ei ole "ruma". Kyseessä on pelkkä vallankäyttö. Yleensä "rumaksi" sanotaan niitä jotka ovat hyvännäköisiä. Sanoja pitää tai haluaa olla itse parhaimmab näköinen ja näin sanomalla hän haluaa alentaa tai latistaa ihmistä jota kohtaan hänellä on yleensä kateudentunteita.

15/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ajattele että oot ruma, ajattele että oot kaunis omana ittensä, koska oot persoonallinen. Korosta hyviä puolia. 😊

------

Vierailija
16/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta omaan napaan tuijottaminen ja suuntaa ajatuksesi muualle. Keskity muihin asioihin kuin ulkonäkösi miettimiseen. Hanki kivoja harrastuksia. Niissä ei ole ulkonäöllä merkitystä.

Vierailija
17/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos on koko ikänsä kuullut olevansa ruma? Joitakin piirteitä vain pidetään universaalisti rumina.

Ympärilläsi on silloin ollut täysidiootteja jotka ovat huomanneet että näin sanomalla sinut voidaan manipuloida pitämään itseäsi jotenkin "huonompana".

Vierailija
18/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut pitkälle. Olen ruma mutta erittäin älykäs, se kompensoi.

Vierailija
19/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yläasteella todella kaunis pitkä tumma tyttö, jonka isä oli ulkomaalainen. Pojat kuolasi hänen peräänsä ja tytöt olivat kateellisia. Mutta hänen äitinsä oli mennyt uusiin naimisiin ja isäpuoli oli haukkunut tyttöä rumaksi ja ulkomaalaisia piirteitä. Tyttö kuvitteli olevansa todella ruma. Hän häpesi itseään. Me muut emme nähneet noin. 🙁

Vierailija
20/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kukaan ei sano "rumaksi" ihmistä , jota oikeasti pitäisi "rumana".

Mitä ihmettä tämä oikein tarkoittaa?!

Ilmeisesti sitä että jos pitää itseään rumana mutta kukaan ei hauku ulkonäköä/sano rumaksi niin on ihan oikeasti ruma ulkonäöltään. No, tämä ainakin vankisti käsitystäni omasta ulkonäöstäni. Olen objektiivisestikin rumilus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi