Miten hyväksyä oma rumuus?
Kaipaisin neuvoja tähän. En kaipaa kauneusvinkkejä enkä mitään "jokaisessa ihmisessä on jotain kaunista" -lässytystä. Haluan psykologisia vinkkejä oman rumuuden hyväksymiseen, kiitos.
Kommentit (345)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kukaan ei sano "rumaksi" ihmistä , jota oikeasti pitäisi "rumana".
Mitä ihmettä tämä oikein tarkoittaa?!
Tarkoittaa sitä, että jos ihminen näkee omasta mielestään ruman ihmisen jota oikeasti pitää rumana, niin ei yleensä ikinä sano sitä suoraan ihmiselle itselleen. Pitää siis mielipiteensä omanaan. Ne jotka suoraan sanovat ni useimmiten kateutta ja halua alentaa tai nujertaa ihmistä
Aivan sama mitä muut näkevät, ei tarvitse katsella peiliin. Se on muiden ongelma, ei sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo rumaksi ja kauniiksi tunteminen on pään sisällä. Joinain päivinä tunnen itseni viehättäväksi ja joskus taas ällöttävä näköiseksi. Loppujen lopuksi olen aina kuitenkin saman näköinen.
Entäs jos on koko ikänsä kuullut olevansa ruma? Joitakin piirteitä vain pidetään universaalisti rumina.
Ympärilläsi on silloin ollut täysidiootteja jotka ovat huomanneet että näin sanomalla sinut voidaan manipuloida pitämään itseäsi jotenkin "huonompana".
Tuo voi olla toisinaan totta, mutta miten selität sen, että toisinaan ventovieraatkin huutelevat? Ulkonäkö vaikuttaa ihmisen saamaan kohteluun, vaikka sitä ei halutakaan myöntää tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo rumaksi ja kauniiksi tunteminen on pään sisällä. Joinain päivinä tunnen itseni viehättäväksi ja joskus taas ällöttävä näköiseksi. Loppujen lopuksi olen aina kuitenkin saman näköinen.
Entäs jos on koko ikänsä kuullut olevansa ruma? Joitakin piirteitä vain pidetään universaalisti rumina.
Ympärilläsi on silloin ollut täysidiootteja jotka ovat huomanneet että näin sanomalla sinut voidaan manipuloida pitämään itseäsi jotenkin "huonompana".
Tuo voi olla toisinaan totta, mutta miten selität sen, että toisinaan ventovieraatkin huutelevat? Ulkonäkö vaikuttaa ihmisen saamaan kohteluun, vaikka sitä ei halutakaan myöntää tällä palstalla.
No ei ole mieleltään terve, jos huutelee vieraille ihmisille. Teinit on asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa sitä, että jos ihminen näkee omasta mielestään ruman ihmisen jota oikeasti pitää rumana, niin ei yleensä ikinä sano sitä suoraan ihmiselle itselleen. Pitää siis mielipiteensä omanaan. Ne jotka suoraan sanovat ni useimmiten kateutta ja halua alentaa tai nujertaa ihmistä
Ja tässä puhuu ihminen, joka ei ole eläissään saanut haukkuja ulkonäöstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän oikein asut jos huutelevat. Voi olla että on idiootteja jotka aistivat jonkinlaisen epävarmuuden toisessa.
Katso Yle Areenassa:
http://areena.yle.fi/1-50089326
Katso tää dokumentti
Itsekin pidän itseäni "rumana". Mutta me kaikki olemme täysin erinäköisiä, ja jokaiselle kauneus tarkoittaa eri asiaa. Olen varma että olet kaunis!
Hymyily kaunistaa kenet tahansa.
Olemus on kaikista tärkein. Vaikka näyttäisit miltä, voit uhkua kauneutta olemuksellasi.
Mieti jotakin muuta mielestäsi rumaa ihmistä, millä tavalla tämä henkilö näyttäisi vaikutusvaltaiselta ja hehkeältä?
Kauniitahan haluamme olla siksi että meillä olisi valtaa. Valtaa voi saada muutenkin kuin olemalla kaunis. Sitä paitsi kauneus on katoavaista, mitä sitten jää jäljelle?
Käyttäjä23758 kirjoitti:
Älä ajattele että oot ruma, ajattele että oot kaunis omana ittensä, koska oot persoonallinen. Korosta hyviä puolia. 😊
Miksi pitäisi uskotella olevansa kaunis? Kaipaan vinkkejä rumuuden hyväksymiseen, en halua mitään dovemaista lässytystä parhaista puolista.
Vierailija kirjoitti:
Olemus on kaikista tärkein. Vaikka näyttäisit miltä, voit uhkua kauneutta olemuksellasi.
Mieti jotakin muuta mielestäsi rumaa ihmistä, millä tavalla tämä henkilö näyttäisi vaikutusvaltaiselta ja hehkeältä?
Kauniitahan haluamme olla siksi että meillä olisi valtaa. Valtaa voi saada muutenkin kuin olemalla kaunis. Sitä paitsi kauneus on katoavaista, mitä sitten jää jäljelle?
Hohhoi. En kaipaa neuvoja "kauniilta vaikuttamiseen" vaan RUMUUDEN HYVÄKSYMISEEN!
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli yläasteella todella kaunis pitkä tumma tyttö, jonka isä oli ulkomaalainen. Pojat kuolasi hänen peräänsä ja tytöt olivat kateellisia. Mutta hänen äitinsä oli mennyt uusiin naimisiin ja isäpuoli oli haukkunut tyttöä rumaksi ja ulkomaalaisia piirteitä. Tyttö kuvitteli olevansa todella ruma. Hän häpesi itseään. Me muut emme nähneet noin. 🙁
Idiootti-isäpuolen vallankäyttöä nujertaa toisen miehen lapsi. Äidin pitäisi laittaa heti stoppi tällaiselle käytökselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniitahan haluamme olla siksi että meillä olisi valtaa. Valtaa voi saada muutenkin kuin olemalla kaunis. Sitä paitsi kauneus on katoavaista, mitä sitten jää jäljelle?Hohhoi. En kaipaa neuvoja "kauniilta vaikuttamiseen" vaan RUMUUDEN HYVÄKSYMISEEN!
Jos sua ei kauneus kiinnosta, miksi olet vielä tyytymätön?
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoinkin, en tarvitse kauneusvinkkejä. En tarvitse silareita (mitä tekemistä rintojen koolla edes on rumuuden kanssa, häh?) ja osaan kyllä käyttää hoitoainetta. Huolehdin itsestäni mutta olen silti piirteiltäni ruma. Toivoisin, että joku aidosti ruma tulisi kertomaan, miten hän on saanut rumuudestaan henkisen yliotteen.
Ei siihen auta mikään muu kuin oman ajattelutavan muutos ja itsetunnon vahvistaminen.
Jos kuvittelet olevasi ruma->näet itsesi rumana vaikka muut ei ehkä ole samaa mieltä kanssasi.
Ja sama toisinpäin, jos mielestäsi peilistä katsoo kaunis ihminen, olet silloin kaunis välittämättä muiden mielipiteistä.
Kaikkia ei voi samaanaikaan miellyttää, joten ainoa ihminen kenen miellyttämisestä pitäisi huolehtia, olet sinä itse.
Mikä sua ap eniten häiritsee tässä sinun rumuudessasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä puhuu ihminen jolle on jotkut vastaantulijat joskus sanoneet ruma-sanan. Olen ihminen jota toiset sanoneet kaunis, poikkeuksellisen kaunis, ei itselleni mutta läheisille. Rumaksi sanojat ovat sanoneet niin että olen huomannut ja se on ollut tarkoituskin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua ap eniten häiritsee tässä sinun rumuudessasi?
Se kohtelu, jota olen saanut muilta ihmisiltä. Asia masentaa minua todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä puhuu ihminen jolle on jotkut vastaantulijat joskus sanoneet ruma-sanan. Olen ihminen jota toiset sanoneet kaunis, poikkeuksellisen kaunis, ei itselleni mutta läheisille. Rumaksi sanojat ovat sanoneet niin että olen huomannut ja se on ollut tarkoituskin.
Ja oman kokemuksesi perusteella oletat, että muutkin rumiksi haukutut ovat poikkeuksellisen kauniita? Ehei, kyllä osa meistä on ihan oikeasti rumia.
Miksi se ulkonäkö merkitsee ylipäätään jotain? Mitä väliä onko kaunis vai ruma ( ja kuka nämä ees määrittelee)? Ihmisen kiinnostavimmat ominaisuudet on ihan jotain muuta kuin ulkonäkö. Ja jos ei oo, olisin enemmän huolestunut siitä.
Täällä toinen ruma joka on myös siitä saanut kuulla pitkin elämää, teininä etenkin. Kaipaan myös vinkkejä, miten oppia elämään tän asian kanssa. Edelleen kuluu liikaa aikaa asian surkutteluun ja siinä vellomiseen, mikä on henkisesti kuluttavaa.