Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hyväksyä oma rumuus?

Vierailija
15.09.2019 |

Kaipaisin neuvoja tähän. En kaipaa kauneusvinkkejä enkä mitään "jokaisessa ihmisessä on jotain kaunista" -lässytystä. Haluan psykologisia vinkkejä oman rumuuden hyväksymiseen, kiitos.

Kommentit (345)

Vierailija
341/345 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hyväksyin sen jo nuorena kun opiskelin yliopistolla. Teininä rumuuteni, ja siitä seurannut pilkka, oli kauhea taakka ja ahdistuksen paikka. Mutta kun menin yliopistolle, siellä kukaan ei enää pilkannut, ja lisäksi olin sen verran kiinnostunut opiskelualastani, että keskityin siihen ja koko ulkonäköjuttu ikään kuin unohtui. Mun sisäiseksi ajatukseksi siitä vakiintui, että en minä ulkonäöllä koreile, mutta on maailmassa tärkeämpiäkin asioita, ei haittaa. 

Asiaa on auttanut myös, että mä olen löytänyt aikuisella iällä miesseuraa ihan hyvin, rumuudesta huolimatta. Opiskeluaikana löytyi eka poikakaveri, samaa alaa opiskellut mies. Se juttu loppui, kun kyllästyin miehen aina vaan jatkuvaan rajuun biletykseen, minä kun olisin halunnut jo elää rauhallisempaa elämää. Opintojen jälkeen löytyi erään nettipalstan livetapaamisesta seuraava. Ei meistäkään paria tullut, vuosi kokeiltiin mutta oltiin liian erilaisia. Mutta sitten kun ol

Minua taas yliopistolla hyökyytettiin ruumudesta oikein kunnolla! Siis ihan eri ihmiset tulivat kertomaan, että olen ruma tai jotenkin muuten tökerösti kommentoivat ulkonäköäni. Teininä vielä jotenkin pystyi koulukiusaajien sanat sivuuttamaan, mutta olin tosi yllättynyt, että en edes parikymppisenä saanut vaan olla rauhassa. Kun en minä olisi tarvinnut yhtään mitään kommenttia, olisin vaan halunnut olla.

Vierailija
342/345 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se pitää paikkansa että rumat ne vaatteilla koreilee, koska vaatteilla ja asusteilla rumakin voi olla persoonallinen ja erikoinen. Ihmiset pitää sellaisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/345 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa oikea tapa on opetella hyväksymään itsesi niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Et pääse itseäsi karkuun. Älä välitä ilkeistä kommenteista ja muista arvostaa itseäsi. Arvosta myös muita samalla tavalla, meistä jokainen on juuri sellainen kuin on ja se on täysin ok. 

Vai ei pitäisi välittää ilkeistä kommenteista. Pitääkö vaan hyväksyä kaikki paska itseään kohtaan? Normaalin ihmisen mielenterveys ei kestä sellaista. 

Vierailija
344/345 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista! Rakkaus on sokea!

Ei todellakaan ole. Ihmiset rakastaa toisissaan eniten ulkonäköä. 

Ainakin miehet naisissa. Jos ovat onnistuneet kauniin saamaan. 

Vierailija
345/345 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, siis toisten toimesta vai itsesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä