Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hyväksyä oma rumuus?

Vierailija
15.09.2019 |

Kaipaisin neuvoja tähän. En kaipaa kauneusvinkkejä enkä mitään "jokaisessa ihmisessä on jotain kaunista" -lässytystä. Haluan psykologisia vinkkejä oman rumuuden hyväksymiseen, kiitos.

Kommentit (345)

Vierailija
41/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua näitä aloituksia, koska en ikinä, IKINÄ ole nähnyt rumaa ihmistä. Tarkoitan nyt sellaisia ihmisiä, joita en tunne, joista tiedän vain sen, miltä he näyttävät. Ja tykkään tarkkailla ihmisiä ja kiinnitän paljon huomiota kanssakulkijoihini. Yksikään ei ole ollut ruma. En tiedä edes, miltä ruma ihminen näyttää. Kaikissa on jotain, minkä voin kokea hyvännäköiseksi. Yleensä ne vähemmän hyvännäköiset näyttäisivät paremmalta, kun kävisivät suihkussa, harjaisivat hiuksensa ja laittaisivat siistimmät vaatteet päälle.

Et siis ole ruma. Ehkä omasta mielestäsi olet, ehkä joidenkin mielestä - mutta et kaikkien. Kukkia on monenlaisia ja näköisiä, eri ihmiset pitävät eri kukkia kauniina. Sellaista se on. Keskity johonkin muuhun.

Vierailija
42/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä muutama asia, jotka ovat itseäni auttaneet vähän.

1) vaikuta niihin asioihin joihin voit tai jaksat. Näitä ovat esim. pukeutuminen, hiukset, ihonhoito, meikki, sopusuhtaisuus. Käytä vaikka jotakuta ammattilaista, jos et itse ole varma millaiset vaatteet ja värit sinulle sopivat. Osta laatua, laadukas työ näyttää paremmalta päällä kuin huonosta kankaasta olevat epämääräisesti leikatut rätit. Oikeilla väreillä ja harkituilla asukokonaisuuksilla huomio kiinnittyy tyylikkyyteen, ei rumuuteen. Sama pätee hiuksiin: mikä leikkaus imartelee parhaiten, mikä väri, mikä pituus. Mieti myös kampauksia. Kaikkiin hiuksiin voi tehdä jotain sellaista, joka saa niihin eloaa. Harvalle sopii hiirenhäntää oleva limaliehuletti jota pidetään niskaa vasten ponnarilla.

Jos sinulla on silmälasit, pohdi sopivatko ne sinulle oikeasti. Pidä iho hyvässä kunnossa ja käytä ihonhoitoon oikeasti aikaa. Kaunis iho ja hyvät hampaat (!!) vaikuttavat itsetuntoon hyvällä tavalla. Meikkaa, jos tarpeellista. Ihan hienovarainenkin meikki riittää varsinkin jos iho on hyväkuntoinen. Ohut meikki tekee huolitellun näköiseksi ja on viimeinen silaus kokonaisuudessa.

Jos olet kovasti ylipainoinen, voi myös miettiä voisiko laihduttaminen auttaa esim. sopivien vaatteiden löytämiseen tai itsensä kantamiseen.

2) älä mieti rumuuttasi koko aikaa. Piilota peilit tai aseta niin että näet vain aamulla töihin lähtiessä miltä näytät. Älä vertaa itseäsi koko ajan muihin kadulla kulkijoihin. Keskity siihen mitä osaat ja teet. Ulkonäöllä saa monia asioita, mutta lopulta ulkonäöllä tehdään vain rajattua määrää töitä. Lisäksi keskity siihen, mikä elämässä on tärkeää. Onko rumuus oleellisin asia arjessasi? Mihin ja miten se vaikuttaa eniten? Miksi se vaikuttaa näihin asioihin? Onko rumuutta mahdollista "korjata" edellä mainituilla asioilla vähän parempaan suuntaan? Onko sillä lopulta väliä, kuoletko kauniina vai rumana? Kerron salaisuuden: harva ajattelee muista ihmisistä mitään sen ihmeellisempää. Harva ajattelee arjen kiireissään toisesta, että onpa poikkeuksellisen kaunis tai järkyttävän ruma. Suurin osa ihmisistä on niin keskittynyt omaan elämäänsä ja omaan ulkonäköönsä, ettei muut kiinnosta. Eikä muita näe samalla tavalla kuin itsensä.

3) älä peräänkuuluta rumuuttasi. Päin vastoin pyri puhumaan itsestäsi yhtä kauniisti kuin muistakin (jos siis puhut kauniisti muista). Älä korosta, miten ruma olet. Älä kerjää sääliä ja "nooo ethän ole..." -lauseita. Kanna itsesi arvokkaasti, sillä sinä olet arvokas ihminen ulkonäöstäsi huolimatta. Oman rumuuden jatkuva esiin tuominen ja sen sureminen eivät saa sinua näyttämään paremmalta, eivätkä muiden kommentit asiasta asiaa helpota. Älä myöskään anna muiden haukkua sinua rumaksi tai tuoda kiertoteitä esiin ettet ole kedon kaunein kukka. Kellään ei ole oikeutta kutsua toista rumaksi tai kommentoida ulkonäköä muutenkaan.

Itse olen ruma nainen, mutta noita voi mielestäni soveltaa suurilta osin myös miehiin. Oma rumuus kannattaa vain hyväksyä, sillä joillekin piirteille ei vain voi mitään. Se rumuus kannattaa kuitenkin erottaa muista ominaisuuksista. Ruma ei tarkoita huonoa, laiskaa, tyhmää tai arvotonta ihmistä. Ruma ei myöskään tarkoita kelpaamatonta, eikä sillä asenteella kannata lähteä elämään. Joku sinustakin voi kiinnostua, jos annat sille tilaisuuden. Jos on tehnyt kaiken mihin voi vaikuttaa, ei auta kuin hokea itselleen, että minä riitän tällaisena, minä nyt olen tällainen ja sen kanssa on elettävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikutat Pikku Myy-tyypiltä. Ja se on ihan hyvä. Miksi ihmeessä haluat hyväksyntää siihen että TUNNET itsesi rumaksi. Oikeasti kauneus tulee sisältäpäin, ja se näkyy myös ulospäin hehkuna ja positiivisuutena. Kerrot että hoidat itseäsi ja olet varmasti miellyttävän näköinen. Miksi yhdistät sen että jotkut kohdelleet huonosti siihen että muka ulkonäöstä johtuu. Se johtuu täysin niiden omasta luonteesta, ovat hölmöjä.

Vierailija
44/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen ruma joka on myös siitä saanut kuulla pitkin elämää, teininä etenkin. Kaipaan myös vinkkejä, miten oppia elämään tän asian kanssa. Edelleen kuluu liikaa aikaa asian surkutteluun ja siinä vellomiseen, mikä on henkisesti kuluttavaa.

Ehkä perimmäinen ongelmamme onkin siinä, että meille on huomautettu asiasta? Saattaisin suhtautua ulkonäkööni suopeammin, jos olisin saanut kasvaa rauhassa omaksi itsekseni. Eli hyväksyisin rumuuteni, jos minua ei olisi kiusattu siitä. Totta hitossa rumuuden hyväksyminen on vaikeaa, jos saa sen takia karmeaa ja ala-arvoista kohtelua.

- ap

Vierailija
45/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kukaan ei sano "rumaksi" ihmistä , jota oikeasti pitäisi "rumana".

Mitä ihmettä tämä oikein tarkoittaa?!

Tarkoittaa sitä, että jos ihminen näkee omasta mielestään ruman ihmisen jota oikeasti pitää rumana, niin ei yleensä ikinä sano sitä suoraan ihmiselle itselleen. Pitää siis mielipiteensä omanaan. Ne jotka suoraan sanovat ni useimmiten kateutta ja halua alentaa tai nujertaa ihmistä

Ja tässä puhuu ihminen, joka ei ole eläissään saanut haukkuja ulkonäöstään.

Kyllä tässä puhuu ihminen jolle on jotkut vastaantulijat joskus sanoneet ruma-sanan. Olen ihminen jota toiset sanoneet kaunis, poikkeuksellisen kaunis, ei itselleni mutta läheisille. Rumaksi sanojat ovat sanoneet niin että olen huomannut ja se on ollut tarkoituskin.

Ja oman kokemuksesi perusteella oletat, että muutkin rumiksi haukutut ovat poikkeuksellisen kauniita? Ehei, kyllä osa meistä on ihan oikeasti rumia.

En oleta mitään vaan tarkoitan että näitten kaikenmaailman haukkujien ja huutelijoitten käytös kertoo vain ja ainoastaan heistä itsestään. Ei sitä eikä tätä siitä ketä haukutaan. Normaali ja tasaoainoinen ihminen hauku ketään.

Vierailija
46/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on vaikeaa siksi, että miehet ei pidä minusta ulkonäköni(kään) vuoksi, ja haluaisin parisuhteen ja perheen.

Vierailija
47/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ajatukset vaikuttavat todellisuuteen. Ajattele olevasi kaunis niin kaunistut.

Vierailija
48/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) vaikuta niihin asioihin joihin voit tai jaksat. Näitä ovat esim. pukeutuminen, hiukset, ihonhoito, meikki, sopusuhtaisuus. Käytä vaikka jotakuta ammattilaista, jos et itse ole varma millaiset vaatteet ja värit sinulle sopivat. Osta laatua, laadukas työ näyttää paremmalta päällä kuin huonosta kankaasta olevat epämääräisesti leikatut rätit. Oikeilla väreillä ja harkituilla asukokonaisuuksilla huomio kiinnittyy tyylikkyyteen, ei rumuuteen. Sama pätee hiuksiin: mikä leikkaus imartelee parhaiten, mikä väri, mikä pituus. Mieti myös kampauksia. Kaikkiin hiuksiin voi tehdä jotain sellaista, joka saa niihin eloaa. Harvalle sopii hiirenhäntää oleva limaliehuletti jota pidetään niskaa vasten ponnarilla.

Jos sinulla on silmälasit, pohdi sopivatko ne sinulle oikeasti. Pidä iho hyvässä kunnossa ja käytä ihonhoitoon oikeasti aikaa. Kaunis iho ja hyvät hampaat (!!) vaikuttavat itsetuntoon hyvällä tavalla. Meikkaa, jos tarpeellista. Ihan hienovarainenkin meikki riittää varsinkin jos iho on hyväkuntoinen. Ohut meikki tekee huolitellun näköiseksi ja on viimeinen silaus kokonaisuudessa.

Jos olet kovasti ylipainoinen, voi myös miettiä voisiko laihduttaminen auttaa esim. sopivien vaatteiden löytämiseen tai itsensä kantamiseen.

2) älä mieti rumuuttasi koko aikaa. Piilota peilit tai aseta niin että näet vain aamulla töihin lähtiessä miltä näytät. Älä vertaa itseäsi koko ajan muihin kadulla kulkijoihin. Keskity siihen mitä osaat ja teet. Ulkonäöllä saa monia asioita, mutta lopulta ulkonäöllä tehdään vain rajattua määrää töitä. Lisäksi keskity siihen, mikä elämässä on tärkeää. Onko rumuus oleellisin asia arjessasi? Mihin ja miten se vaikuttaa eniten? Miksi se vaikuttaa näihin asioihin? Onko rumuutta mahdollista "korjata" edellä mainituilla asioilla vähän parempaan suuntaan? Onko sillä lopulta väliä, kuoletko kauniina vai rumana? Kerron salaisuuden: harva ajattelee muista ihmisistä mitään sen ihmeellisempää. Harva ajattelee arjen kiireissään toisesta, että onpa poikkeuksellisen kaunis tai järkyttävän ruma. Suurin osa ihmisistä on niin keskittynyt omaan elämäänsä ja omaan ulkonäköönsä, ettei muut kiinnosta. Eikä muita näe samalla tavalla kuin itsensä.

3) älä peräänkuuluta rumuuttasi. Päin vastoin pyri puhumaan itsestäsi yhtä kauniisti kuin muistakin (jos siis puhut kauniisti muista). Älä korosta, miten ruma olet. Älä kerjää sääliä ja "nooo ethän ole..." -lauseita. Kanna itsesi arvokkaasti, sillä sinä olet arvokas ihminen ulkonäöstäsi huolimatta. Oman rumuuden jatkuva esiin tuominen ja sen sureminen eivät saa sinua näyttämään paremmalta, eivätkä muiden kommentit asiasta asiaa helpota. Älä myöskään anna muiden haukkua sinua rumaksi tai tuoda kiertoteitä esiin ettet ole kedon kaunein kukka. Kellään ei ole oikeutta kutsua toista rumaksi tai kommentoida ulkonäköä muutenkaan.

Itse olen ruma nainen, mutta noita voi mielestäni soveltaa suurilta osin myös miehiin. Oma rumuus kannattaa vain hyväksyä, sillä joillekin piirteille ei vain voi mitään. Se rumuus kannattaa kuitenkin erottaa muista ominaisuuksista. Ruma ei tarkoita huonoa, laiskaa, tyhmää tai arvotonta ihmistä. Ruma ei myöskään tarkoita kelpaamatonta, eikä sillä asenteella kannata lähteä elämään. Joku sinustakin voi kiinnostua, jos annat sille tilaisuuden. Jos on tehnyt kaiken mihin voi vaikuttaa, ei auta kuin hokea itselleen, että minä riitän tällaisena, minä nyt olen tällainen ja sen kanssa on elettävä.

Hyvä kirjoitus. Paitsi että "Itse olen ruma nainen" niin ei tule liittää tällaisia määreitä itseensä. Olet oman itsesi näköinen

Vierailija
49/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt ulkonäölleni yhtä sun toista. Piirteiden korjaaminen vaatisi plastiikkakirurgiaa, johon minulla ei tällä hetkellä ole varaa, eikä lopputuloksestakaan ole takeita. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää siis hyväksyminen, mutta eteenpäin pääseminen tuntuu vaikealta. Paras vaihtoehto olisi kai se, että yrittäisin olla ajattelematta koko asiaa.

Vierailija
50/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP! Kysymys mieheltä!

Onko ongelmasi?

A) että olet ruma

vai

B) että et ole tarpeeksi kaunis saadaksesi miestä, jolla voit tehdä kaverisi kateellisiksi

Vierailija
51/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hymyily kaunistaa kenet tahansa.

Olemus on kaikista tärkein. Vaikka näyttäisit miltä, voit uhkua kauneutta olemuksellasi.

Mieti jotakin muuta mielestäsi rumaa ihmistä, millä tavalla tämä henkilö näyttäisi vaikutusvaltaiselta ja hehkeältä?

Kauniitahan haluamme olla siksi että meillä olisi valtaa. Valtaa voi saada muutenkin kuin olemalla kaunis. Sitä paitsi kauneus on katoavaista, mitä sitten jää jäljelle?

Hohhoi. En kaipaa neuvoja "kauniilta vaikuttamiseen" vaan RUMUUDEN HYVÄKSYMISEEN!

Jos sua ei kauneus kiinnosta, miksi olet vielä tyytymätön?

Koska haluan oppia hyväksymään rumat piirteeni. Olen ruma enkä muuksi muutu. Kauneuden vakuuttelu itselle ei ole mielestäni paras tapa lähestyä asiaa. Miksi valehtelisin itselleni?

Tästä tulikin mieleeni, miksi rumuudesta puhuminen on tabu? Miksi sen olemassaolo halutaan kieltää?

Vierailija
52/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa tähän kirjoitti:

AP! Kysymys mieheltä!

Onko ongelmasi?

A) että olet ruma

vai

B) että et ole tarpeeksi kaunis saadaksesi miestä, jolla voit tehdä kaverisi kateellisiksi

Vastaus: A.

Olen saanut miehiltä niin järkyttävän kauheaa kohtelua, etten edes halua suhdetta. Toivoisin olevani lesbo mutta valitettavasti en ole.

Vierailija
53/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnität liikaa huomiota joihinkin piirteisiisi, jolloin ne suurenevat mielessäsi. Mikähän on piirre jota muka pidät niin rumana. Se että pidät jotain piirrettä rumana ei tarkoita sitä että se olisi ruma. Olet jankannut itsellesi että olet "ruma" ja aivosi tulkitsevat asian niin. Rupea ajattelemaan että olet viehättävä. Ajatukset vaikuttavat.

Vierailija
54/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaa tähän kirjoitti:

AP! Kysymys mieheltä!

Onko ongelmasi?

A) että olet ruma

vai

Olen saanut miehiltä niin järkyttävän kauheaa kohtelua, etten edes halua suhdetta. Toivoisin olevani lesbo mutta valitettavasti en ole.

Jos olit rehellinen vastauksessasi, niin toivon sinulle onnellisempia asioita tulevaisuudessa.

Oma kokemukseni rumana miehenä on nimittäin se, että vähemmän kauniit naiset kokevat ulkonäkönsä ongelmaksi erityisesti siksi, että kaltaiseni miehet kehtaavat lähestyä heitä, ja samaan aikaan se kaikkien naisten haluama komistus ei vilkaisekaan naista päin.

Vierailija
55/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaa tähän kirjoitti:

AP! Kysymys mieheltä!

Onko ongelmasi?

A) että olet ruma

vai

Millaisten miesten kanssa oikein olet ollut tekemisissä. Ei kukaan normaali ihminen ketään hauku.

Vierailija
56/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa tähän kirjoitti:

AP! Kysymys mieheltä!

Onko ongelmasi?

A) että olet ruma

vai

Jos olit rehellinen vastauksessasi, niin toivon sinulle onnellisempia asioita tulevaisuudessa.

Oma kokemukseni rumana miehenä on nimittäin se, että vähemmän kauniit naiset kokevat ulkonäkönsä ongelmaksi erityisesti siksi, että kaltaiseni miehet kehtaavat lähestyä heitä, ja samaan aikaan se kaikkien naisten haluama komistus ei vilkaisekaan naista päin.

No lähestytkö vähemmän kauniita vain siksi, ettet usko kauniimpien kiinnostuvan sinusta, vaikka oikeasti haluaisit sen kauniin?

Vierailija
57/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
58/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa tähän kirjoitti:

AP! Kysymys mieheltä!

Onko ongelmasi?

A) että olet ruma

vai

Minä en ainakaan "kaikkien naisten haluamaa komistusta" halua. Luonne ja älykkyys tärkeimmät. Ja perussiisti ulkonäkö.

Vierailija
59/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa tähän kirjoitti:

AP! Kysymys mieheltä!

Onko ongelmasi?

A) että olet ruma

vai

Millaisten miesten kanssa oikein olet ollut tekemisissä. Ei kukaan normaali ihminen ketään hauku.

Siinä tapauksessa epänormaaleja miehiä on todella paljon. Ventovieraat miehet ovat huudelleet minulle törkeyksiä, asiakaspalvelijat ovat seurassani kiusaantuneita, ja nuorena minut uhattiin pahoinpidellä, koska olin niin ruma. Normaalin näköiset ja kauniit naiset eivät voi kuvitellakaan, millaisia hirviöitä miehet voivat olla.

Vierailija
60/345 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa tähän kirjoitti:

AP! Kysymys mieheltä!

Onko ongelmasi?

A) että olet ruma

vai

No lähestytkö vähemmän kauniita vain siksi, ettet usko kauniimpien kiinnostuvan sinusta, vaikka oikeasti haluaisit sen kauniin?

En.

Lähestyn vähemmän kauniita kahdesta syystä. Ensinnäkin - ehkä omasta rumuudestani johtuen - ihastun naisissa luonteeseen ja olemukseen, en niinkään ulkonäköön ja seksikkyyteen. Eli aina välillä kun tulee vastaan luonteen ja olemuksen puolesta kiinnostava nainen, niin voin sitten valita kiinnostaako lähestyä häntä vai ei.

Ja tässä vaiheessa tuleekin sitten se toinen syy. Ymmärrän etten ole kuuminta hottia, ja että jos minua kiinnostava nainen, ihan minkätahansa näköinen, kiinnostuu minusta, niin olen jo erittäin onnekas silloinkin. Miksi taistelisin todennäköisyyksiä vastaan lähestymällä naisia, jotka ovat selkeästi "out of my league"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän