Pettävän miehen käräyttäminen vaimolle
Seuraan sivusta aika karseeta tilannetta. Hyvä ystäväni on alkanut salasuhteeseen varatun miehen kanssa.
Sanoo miehen kertoneen, että hänellä on vaimon lupa hakea seksiä muualta. Ystäväni uskoo tämän. Mä en olis niinkään varma.
Ystäväni on ihan hullaantunut mieheen ja mies kuulemma häneen (tätäkään en usko, kunhan liehittelee niin ku pelimiehen kuuluu). Erota ei kuitenkaan voi/aio.
Nään jo miten ystäväni roikkuu vuosia toivottomassa suhteessa ja antaa käyttää itseään hyväksi. Etsin facebookista tän miehen vaimon ja siellä näkyy i love my man-lässytyksiä jne. Eli ei kovin kuolleelta vaikuta suhde.
Nyt ajattelin, että laitan vaimolle viestiä, että oliko tietoinen ukkonsa touhusta. Tänhän ei pitäs tulla hänelle yllättäen, kun on luvan kerran antanu... kehottanu suorastaan...
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niinku semmonen kosto vai?
Mä en ymmärrä miksi pettävä mies pitää aina ilmiantaa sille vaimolle. En ymmärrä logiikkaa, että vaimolle pitää kostaa ja aiheuttaa pahaa mieltä sen takia, että sen mies on mulkku.
Miksette käräytä ikinä sitä miestä sen äidille tai isälle vaikka? Nehän sen pojan on kasvattaneet.
Mikä kosto se on kertoa miehensä olevan mulkku? Vaimo ei tuhlaa elinvuosiaan mulkun miehen kanssa vaan voi löytää ei-mulkun tapauksen vierelleen. Etenkin jos perheessä on lapsi(a) ja lisää on suunnitteilla ehtii ne lapset hankkia jonkun luotettavamman kanssa paremmassa kasvuympäristössä.
Ja mitä ne vanhemmat tekevät sillä pettämistiedolla? Eivät yhtikäs mitään. Vaimo se on loppupeleissä se, joka päättää jatkuuko suhde.
Mut mitä sä hyödyt siitä jos vaimo jo muutenkin sen tietää, kuten ne yleensä tietää. Tasan tarkkaan vaimot tietää jos niillä on mies, joka harrastaa vieraissa hyppimistä.
Aika harvoin on tilanne, että miehen pettäminen tulee täysin puun takaa.
Miksi minun pitäisi hyötyä tilanteesta mitenkään? Pettäjät on mulkkuja ja ansaitsevat jäädä kiinni. Ja jos vaimo tietää asiasta niin ei sen kertomisen pitäisi hetkauttaa mitenkään.
No niin mutta kauhee uho ja paatos, et mä kerron sen vaimolle. Ei tosiasian kertominen sille varmaan mikään yllätys ole. Mut voi se sua vähän ihmetellä, kun menit niin helppoon.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kertoa, jotta vaimo voi jättää pettävän sian! Itselleni soitti nyt jo entisen mieheni työkaveri ja kertoi miehen P... Van nuoren työkaverinsa kanssa tyhyristeilyillä ja jopa töiden jälkeen työpaikan punttisalilta oli nämä iljetykset yllätetty. Mies sai kenkää kodistamme tämän paljastuksen jälkeen ja elää nyt yksin ja kiukkuisena, kun olen kaikille kertonut eron johtuneen pettämisestä ja myös naikkonen on ollut vihainen, kun maine meni ukkomieheen sekaantumisen myötä.
Onneksi sinä vaikutat varsin tasapainoiselta etkä ollenkaan ahdistuneelta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ihmiset eivät tajua sitä, että jos kyseessä tosiaan on avoin suhde (melko varmasti ei ole, mies sepusti tarinan jotta rakastajatar ei ilmottaisi itsestään vaimolle), niin vaimolle kertomisesta ei ole mitään haittaa. Hän voi vastasta viestiin että selvä juttu, mutta ollaan avoimessa suhteessa eli homma ok. Kiitos kun huolehdit.
Jos (kun) taas kyseessä on ihan perinteinen pettävä aviomies, niin kertomisesta on paljonkin hyötyä. Vaimo voi lakata tuhlaamasta elämäänsä paskaläjän kanssa. Eli mulle on aivan sama onko asia mun bisneksiä vai ei, en katsoisi vierestä kun toista ihmistä viedään kuin pässiä narussa.
Eli kerro. Kaikki jotka toisin neuvovat ovat itse uskottomia ja pelkäävät kiinnijäämistä.
Tämä.
Jos lupa on, niin ei ole mitään ongelmaa, tulipa varmistettua.
Kiitä tiedosta ja toivota heille hyvää syksyä.
Jos lupaa ei ole, niin hyvä, että petos tulee ilmi.
Selitä minulle, miten ja miksi tämä kuuluu jotenkin kolmannelle, täysin ulkopuoliselle osapuolelle. Mikä hänen intressinsä tässä asiassa on?
Älä vastaa samoja asioita, joita on jo kerrottu, kuten "haluaisin itsekin tietää". Se on jo luettu ja on todettu, ettei se ole kestävä peruste, koska kaikki eivät ajattele samalla tavalla.
Mitä se kolmas osapuoli tästä kokemuksesta saa itselleen? Mikä häntä ajaa puuttumaan asiaan? Mitä tarkoitusta se hänelle palvelee?
Lisäys. Psykologina/psykologian opiskelijana osaat varmaan, ap/18, vastata tähän ihan tieteellisesti käyttäen apuna motivaatio- ja muita teorioita ;-) Se että "minä haluaisin, että minulle kerrotaan" ei oikein vakuuta psykologiaosaamisestasi.
Miksi väität ap:n olevan nro 18? Missään kohtaa 18 ei ole antanut ymmärtää aloittaneensa tämän keskustelun.
Miksi numeron 18 pitäisi pyrkiä vakuuttamaan sinut osaamisestaan psykologian opiskelijana? Hän on maininnut, että ammattilaisen näkökulmasta tähän asiaan ei ole olemassa vastausta. Sinä yrität toistuvasti saada häntä kuitenkin vastaamaan juuri tuosta näkökulmasta. Miksi?
t. 185
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi pettävä mies pitää aina ilmiantaa sille vaimolle. En ymmärrä logiikkaa, että vaimolle pitää kostaa ja aiheuttaa pahaa mieltä sen takia, että sen mies on mulkku.
Miksette käräytä ikinä sitä miestä sen äidille tai isälle vaikka? Nehän sen pojan on kasvattaneet.
Mikä kosto se on kertoa miehensä olevan mulkku? Vaimo ei tuhlaa elinvuosiaan mulkun miehen kanssa vaan voi löytää ei-mulkun tapauksen vierelleen. Etenkin jos perheessä on lapsi(a) ja lisää on suunnitteilla ehtii ne lapset hankkia jonkun luotettavamman kanssa paremmassa kasvuympäristössä.
Ja mitä ne vanhemmat tekevät sillä pettämistiedolla? Eivät yhtikäs mitään. Vaimo se on loppupeleissä se, joka päättää jatkuuko suhde.
Mut mitä sä hyödyt siitä jos vaimo jo muutenkin sen tietää, kuten ne yleensä tietää. Tasan tarkkaan vaimot tietää jos niillä on mies, joka harrastaa vieraissa hyppimistä.
Aika harvoin on tilanne, että miehen pettäminen tulee täysin puun takaa.
Miksi minun pitäisi hyötyä tilanteesta mitenkään? Pettäjät on mulkkuja ja ansaitsevat jäädä kiinni. Ja jos vaimo tietää asiasta niin ei sen kertomisen pitäisi hetkauttaa mitenkään.
No niin mutta kauhee uho ja paatos, et mä kerron sen vaimolle. Ei tosiasian kertominen sille varmaan mikään yllätys ole. Mut voi se sua vähän ihmetellä, kun menit niin helppoon.
Mihin ihmeen helppoon? Yrität nyt uskotella että kaikilla avoimessa suhteessa olevilla on joku peli menossa, miten monta ulkopuolista he saavat luulemaan että kumppani on pettäjä. Ja lienee kaikille selvää, miksi yrität sitä uskotella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kertoa, jotta vaimo voi jättää pettävän sian! Itselleni soitti nyt jo entisen mieheni työkaveri ja kertoi miehen P... Van nuoren työkaverinsa kanssa tyhyristeilyillä ja jopa töiden jälkeen työpaikan punttisalilta oli nämä iljetykset yllätetty. Mies sai kenkää kodistamme tämän paljastuksen jälkeen ja elää nyt yksin ja kiukkuisena, kun olen kaikille kertonut eron johtuneen pettämisestä ja myös naikkonen on ollut vihainen, kun maine meni ukkomieheen sekaantumisen myötä.
Onneksi sinä vaikutat varsin tasapainoiselta etkä ollenkaan ahdistuneelta ihmiseltä.
Olisikohan se kuitenkin ihan ymmärrettävää, että ihminen on ahdistunut kun elämänkumppani on pettänyt häntä? Missä teidän joidenkin keskustelijoiden empatiakyky on?
t. 185
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan se kuitenkin ihan ymmärrettävää, että ihminen on ahdistunut kun elämänkumppani on pettänyt häntä? Missä teidän joidenkin keskustelijoiden empatiakyky on?
t. 185
Omaa ahdistustaan ei kannata purkaa toisten parisuhteeseen. Jokainen joutuu ihan itse valitsemaan aviopuolisonsa Jos että itse on sattunu valitsemaan mulkun aviopuolison jota ei edes tunne sen vertaa että muut tunteat paremmin on ihan turha kaataa pask2a muiden niskaan.
Toki sitä voi tietenkin yrittää mutta aika turha on odottaa empatiaa muilta jos siihen ei pysty itsekään.
Jos itselleni sattuisi tilanne että tutustuisin avoimessa suhteessa olevaan mieheen, ottaisin heti yhteyttä hänen kumppaniinsa ja varmistaisin asian ennenkuin menisin yhtään pidemmälle.
Anna olla, ei ole sun juttu lainkaan.
Käräytä se sika. Ei mitään armoa pettäjille!
Jos lupa on niin ilmoituksesta tuskin on haittaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos itselleni sattuisi tilanne että tutustuisin avoimessa suhteessa olevaan mieheen, ottaisin heti yhteyttä hänen kumppaniinsa ja varmistaisin asian ennenkuin menisin yhtään pidemmälle.
Turhaan näet sitä vaivaa ei juttu ainakaan sen jälkee etene yhtään pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Miten vaimot voivat erota miehestä, jos eivät tiedä kultapojun pettävän aina kun silmä välttää? Pelimies aiheuttaa pahan mielen, ei kertoja ole vastuussa miehen teoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun tulis puutua tuohon? Eikö ystäväsi ole aikuinen? Ja sitten puuttua ventovieraitten asioihin, koska et oli niinkään varma. Vihako sinua ajaa?
En keksi tälle kommentille mitään muuta syytä kuin se, että tässä on oma lehmä ojassa.
Jos kerran on avoin suhde, ei vaimoa hetkauta tieto millään tavalla. Ei hänen pitäisi edes yllättyä tuollaisesta yhteydenotosta. Kyllä avoimessa suhteessa olevat tietävät, että enemmistö ei ole.
Tämä juuri on aivan kummallinen ajatusvenkura. Totta kai vaimoa hetkauttaa se, että joku hänelle täysin ventovieras ihminen penkoo hänen ihmissuhdettaan ja katsoo oikeudekseen puuttua siihen tyrkyttämällä viestejään.
Missä muissa asioissa sinusta on ok, että ventovieraat ihmiset ottavat sinuun yhteyttä kertomalla tietojaan ja mielipiteitään sinusta ja elämästäsi? Onko ok, että saat viestin ventovieraalta: hei sinä vaimo nimeltä X, tiesitkö, että miehesi otti työpaikaltaan toimistotarvikkeita? Heippa, ystäväni pirkkeli kertoi, että miehesi oli hieman liian humalassa firman juhlissa!
Ota joskus jotain ihmistä kaupassa hihasta kiinni ja kerro, että hänen ostoksensa ovat kyllä kamalan epäterveellisiä. Se on kuule hänen omaksi parhaakseen ja itse tietysti tahtoisin (hah) neuvoja, ellen osaa terveellisesti ostaa.
Ymmärtäkää: avoimessa liitossa ei juu hätkähdetä siitä, että mies panee jotakuta. Mutta siitä hätkähdetään, että ventovieraat kuvittelevat olevansa jotenkin oikeutettuja tätä asiaa pohtimaan, tiedottamaan tai selostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun tulis puutua tuohon? Eikö ystäväsi ole aikuinen? Ja sitten puuttua ventovieraitten asioihin, koska et oli niinkään varma. Vihako sinua ajaa?
En keksi tälle kommentille mitään muuta syytä kuin se, että tässä on oma lehmä ojassa.
Jos kerran on avoin suhde, ei vaimoa hetkauta tieto millään tavalla. Ei hänen pitäisi edes yllättyä tuollaisesta yhteydenotosta. Kyllä avoimessa suhteessa olevat tietävät, että enemmistö ei ole.
Tämä juuri on aivan kummallinen ajatusvenkura. Totta kai vaimoa hetkauttaa se, että joku hänelle täysin ventovieras ihminen penkoo hänen ihmissuhdettaan ja katsoo oikeudekseen puuttua siihen tyrkyttämällä viestejään.
Missä muissa asioissa sinusta on ok, että ventovieraat ihmiset ottavat sinuun yhteyttä kertomalla tietojaan ja mielipiteitään sinusta ja elämästäsi? Onko ok, että saat viestin ventovieraalta: hei sinä vaimo nimeltä X, tiesitkö, että miehesi otti työpaikaltaan toimistotarvikkeita? Heippa, ystäväni pirkkeli kertoi, että miehesi oli hieman liian humalassa firman juhlissa!
Ota joskus jotain ihmistä kaupassa hihasta kiinni ja kerro, että hänen ostoksensa ovat kyllä kamalan epäterveellisiä. Se on kuule hänen omaksi parhaakseen ja itse tietysti tahtoisin (hah) neuvoja, ellen osaa terveellisesti ostaa.
Ymmärtäkää: avoimessa liitossa ei juu hätkähdetä siitä, että mies panee jotakuta. Mutta siitä hätkähdetään, että ventovieraat kuvittelevat olevansa jotenkin oikeutettuja tätä asiaa pohtimaan, tiedottamaan tai selostamaan.
Lakatkoot hätkähtelemästä. He tietävät kyllä aivan hyvin, että suurin osa pariskunnista ei hyväksy kumppanilleen sivusuhteita ja hyvin suuri osa silti niitä pitää. On se nyt ihme ja kumma, jos ei häiritse että kumppani nai ventovierasta, mutta viestin saaminen ventovieraalta on ihan maailmanloppu.
Mäkin ihmettelen tota ajatusta, että eihän se vaimo saa hätkähtää koska suurin osa ei ole avoimessa suhteessa.
No suurin osa ei ole lihavia, joten ei lihavat saa hätkähtää, jos heille soitellaan kotiin, että näin kun pullaa ostit, älä osta ei oo sulle hyväksi. Liikaa alkoa käyttävät ei saa hätkähtää, jos puoliso saa soiton, että näin muijasi taas alkossa, koska itsekin tietävät olevansa ongelmakäyttäjiä.
Miksi se, että elää jollakin tavalla millä suurin osa ei on muka joku oikeutus puuttua tiedoillaan ja sönkkäyksillään toisten yksityiselämään?
Aloittajalle sanoisin, että ystävä kumminkin tietänee panonsa elämän paremmin kuin sinä tai ellei niin se on sitten hänen ikiomaa tyhmyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakatkoot hätkähtelemästä. He tietävät kyllä aivan hyvin, että suurin osa pariskunnista ei hyväksy kumppanilleen sivusuhteita ja hyvin suuri osa silti niitä pitää. On se nyt ihme ja kumma, jos ei häiritse että kumppani nai ventovierasta, mutta viestin saaminen ventovieraalta on ihan maailmanloppu.
Siis sinusta on olemassa jokin "hyvin suuri osa", jolla on oikeus päättää, mihin toisten yksityiselämässä saa puuttua?
Toivottavasti nyt suakin ja miestäsi joku pitää silmällä ja alkaa ilmoitella, mitä teette väärin, koska hyvin suuri osa ei toimi, kuten te. Opitte sitten olemaan enemmän sillä lailla samalla tavalla kuin hyvin suuri osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei?
Aika selkeästi tuo osoittaa että et luota kumppaniin vaan mieluummin kysyt luotettavuudesta mielipidettä joltakin suhteenne ulkopuoliselta.
Mutta voihan sinä toki kokeilla ellet minua usko. Itse en oikein usko että sinulla tuollaista suhdetta edes olisi jossa kysyminen olisi mahdollista, koska en usko että hyväksyisi avointa suhdetta jos edes miettisit kysymystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei?
Aika selkeästi tuo osoittaa että et luota kumppaniin vaan mieluummin kysyt luotettavuudesta mielipidettä joltakin suhteenne ulkopuoliselta.
Mutta voihan sinä toki kokeilla ellet minua usko. Itse en oikein usko että sinulla tuollaista suhdetta edes olisi jossa kysyminen olisi mahdollista, koska en usko että hyväksyisi avointa suhdetta jos edes miettisit kysymystä.
Onko sinulla luetunymmärtämisessä vikaa vai oletko muuten vain tyhmä? Tietysti otan selvää tapailukumppanistani myös muilta ihmisiltä, kuten tutustumalla hänen kaveripiiriinsä ja mahdollisesti myös vaimoon/tyttöystävään jos heillä on avoin suhde eikä mitään salattavaa. Mikä tässä on ongelma? En pitäisi ihmistä joka jakaa kanssani saman kumppanin nyt ihan ventovieraana, täysin suhteen ulkopuolisena henkilönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vaimot voivat erota miehestä, jos eivät tiedä kultapojun pettävän aina kun silmä välttää? Pelimies aiheuttaa pahan mielen, ei kertoja ole vastuussa miehen teoista.
Sinä siis edelleen luulet tietäväsi sekä sen että kultapojut pettää että sen ettei vaimot tiedä sitä. Ihminen ahdistuu vähemmästäkin.