Pettävän miehen käräyttäminen vaimolle
Seuraan sivusta aika karseeta tilannetta. Hyvä ystäväni on alkanut salasuhteeseen varatun miehen kanssa.
Sanoo miehen kertoneen, että hänellä on vaimon lupa hakea seksiä muualta. Ystäväni uskoo tämän. Mä en olis niinkään varma.
Ystäväni on ihan hullaantunut mieheen ja mies kuulemma häneen (tätäkään en usko, kunhan liehittelee niin ku pelimiehen kuuluu). Erota ei kuitenkaan voi/aio.
Nään jo miten ystäväni roikkuu vuosia toivottomassa suhteessa ja antaa käyttää itseään hyväksi. Etsin facebookista tän miehen vaimon ja siellä näkyy i love my man-lässytyksiä jne. Eli ei kovin kuolleelta vaikuta suhde.
Nyt ajattelin, että laitan vaimolle viestiä, että oliko tietoinen ukkonsa touhusta. Tänhän ei pitäs tulla hänelle yllättäen, kun on luvan kerran antanu... kehottanu suorastaan...
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoisia nämä "en halua tietää jos puoliso pettää" tapaukset. Faktahan on se että ihmiset puhuvat keskenään näistä asioista paljon. Eikö teitä yhtään haittaa että tuttava- työ-, ja ystäväpiireissänne olette ainoita tietämättömiä mitä teidän oma kumppani tekee selkänne takana? Tai että teille selviää viimeisenä puolison pettämiset?
Onko mielestäsi petetyllä syytä hävetä jotain? Onko se mielestäsi noloa, että tulee petetyksi?
Sinulla meni nyt vähän ohi aiheen. Eikö sinusta olisi loukkaavaa ja nöyyryyttävää jos ystäväsi tietäisivät että puolisosi pettää mutta eivät vaivautuisi kertomaan sitä sinulle? Katsoisivat vain säälivästi ja vaivautuneesti miettien että kertoako totuus vai ei.
Minulla ei ole tuollaisia ystäviä, jotka katsoisivat minua säälivästi. Eikä minulla ole puolisoa, joka pettäisi niin, että ystäväni tietäisivät siitä mutta minä en. Kyllä hän osaisi pitää paremmin suhteen salassa.
Jos minulle jotenkin selviäisi, että ystäväni puoliso pettää häntä (ja tämä siis tarkoittaa että tietäisin todella varmasti heidän paneskelevan, ei vain käyvän yhdessä syömässä tai muuta vastaavaa), soittaisin pettäjälle ja kysyisin häneltä, että mitäpä ajattelit tehdä. Mutta en osaa kuvitella tilannetta, jossa minä näkisin ystäväni puolison panemassa vierasta naista.
Huomaan, että sinua pelottaa ja hävettää ajatus, että tulisit petetyksi. Minua ei. Minua hävettäisi olla pettäjä.
No vaikutat kyllä ihmeen triggeröityneeltä jos sinulle on täysin ok että mies pettää sinua. Ei ollut tarkoitus suututtaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ammuta puskista kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistathan vaatia itseltäsi samaa suoraselkäisyyttä ja avoimuutta kuin muiltakin ja kerrot asiasta jokaiselle osapuolelle omalla nimelläsi ja naamallasi.
Jos tällainen avoin toiminta ei sovi sinulle, mikä siihen on syy?
En ole se jolle vastasit, mutta miksi se on oleellista että kertominen tapahtuu omalla naamalla ja nimellä? Kai tiedät, kuten tässäkin ketjussa on jo useasti sanottu, että viestintuoja ammutaan yllättävän usein?
Tärkeintä on se että kertoo. Teki sen sitten anonyymisti tai omalla pärställään.
/18
Miksi hän ei kertoisi omalla nimellään?
Ap ei ole viestintuoja vaan hyvin aktiivinen ja oma-aloitteinen neljäs osapuoli.
Juurihan sen tuossa kommentissani kerroin; koska viestintuoja ammutaan yllättävän usein. Onhan näitä nähty, vaimo shokissa syyttää kertojaa ties mistä kateellisuudesta yms. Siis ennen kuin tulee järkiinsä, pakkaa kamansa ja jättää limanuljaskan taakseen. Myöhemmin tietenkin viestintuoja saa kiitoksensa, mutta alkujärkytyksen aikana saattaa tapahtua monenlaista.
Ja ap olisi tuossa nimenomaan viestintuoja, ei mikään neljäs osapuoli. Hänhän ei ole tuossa suhteessa mukana mitenkään. Hän vain sattuu tietämään että yhtä ihmistä petetään julmasti, joten hän tekee kuten kuka tahansa reilu ihminen ja kertoo petetylle. Toivottavasti.
/18
Ap ei ole viestintuoja eli välikäsi, vaan viestin alkuperäinen lähettäjä. Hän ei missään tapauksessa ole viaton osapuoli tässä käräyttämisoperaatiossa, vaan sen aloittaja.
Jos ei miehelle uskallakaan näyttää naamaansa, voi sen näyttää sekä petetylle vaimolle että ystävättärelle, jotka varmasti ilahtuvat neljännen osapuolen rehdistä puuttumisesta asiaan, vai mitä?
Voi olla että eivät ilahdu, tai voi olla että ilahtuvat kovastikin. Itse ilahtuisin kummassakin tapauksessa; siinä että saisin tietää mieheni olevan uskoton, ja siinä, että olisin rakkauden huumassa niin sekaisin päästäni että antaisin naimisissa olevan miehen käyttää itseäni hyväksi. Ystävän puuttuminen asiaan olisi todellisen ystävän merkki. Myös anonyymille lähettäisin jonkun kiitoskortin mielessäni.
Ei kai tuolla käräyttämisoperaatiolla ylipäätään niinkään pyritä ketään ilahduttamaan, vaan tarjoamaan sellaista tietoa joka on olennaista näiden ihmisten elämän kannalta. Vaimo saa rauhassa jatkaa suhteessaan mikäli niin haluaa, mutta hänellä on oikeus tietää millainen se suhde todellisuudessa on.
/18
Mutta ap silti sotkeutuisi muiden ihmisten asioihin naamaansa näyttämättä? Miksi?
Kun täällä kerran on niin paljon jeesussyndroomaisia kirjoittajia, on esitettävä seuraava kysymys: käräyttäisikö Jeesus vieraissajuoksijan omalla nimellään vai ei?
Siis mikä ihmeen jeesuspakkomielle sulla on? Voitko vihdoin kertoa, mitä ihmeen merkitystä sillä on kerrotaanko asia omalla nimellä vai anonyymisti? Kysyin sitä jo aiemmin, mutta en saanut vastausta.
Itse haluaisin vain kuulla asiasta, oli se sitten nimettömänä tai nimellä. Viestin sisältö on tässä se asia joka merkitsee, ei kertojan naama.
/18
Kaikki eivät ole samanlaisia. Kaikki eivät halua kuulla ei nimettömänä eikä nimellä.
Itsellä kyllä menis moinen viesti suoraan roskiin.
Haluaisit siis olla pettävän henkilön kanssa AINA. Et ottaisi koskaan selvää toisen todellisesta luonteesta tai puuhista, edes seksitaudeista. Vain siksi ettet kestä tunteita jotka siitä seuraavat, vaikka niistä pääsisi eteenpäin elämässä? Heittäisit kaikki viestit roskiin, vaikka toinen olisi vaarallinen rikollinen ja joku yrittää viestittää sinulle. Millään ei mitään väliä?
Nyt pettäjä on jo seksitautinen vaarallinen rikollinen ja ap ainoa, joka hänen todellisen luonteensa tunnistaa :-DDD
Joissakin tapauksissa mies voi olla myös muuta, kuin pelkkä pelimies. Jos pettää yhdessä tärkeässä asiassa, mitä muuta paljastuu. Tuossa ei väitetty että jutun mies olisi vaarallinen. Pointti oli se että joskus kannattaa kohdata totuus pettämisestä, mutta miehet tällä palstalla eivät halua sitä ja esiintyvät kauhistuneina naisina. ;) Siis naisten lisäksi. En keksi syytä miksi totuutta vältellään näin paljon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoisia nämä "en halua tietää jos puoliso pettää" tapaukset. Faktahan on se että ihmiset puhuvat keskenään näistä asioista paljon. Eikö teitä yhtään haittaa että tuttava- työ-, ja ystäväpiireissänne olette ainoita tietämättömiä mitä teidän oma kumppani tekee selkänne takana? Tai että teille selviää viimeisenä puolison pettämiset?
Onko mielestäsi petetyllä syytä hävetä jotain? Onko se mielestäsi noloa, että tulee petetyksi?
Sinulla meni nyt vähän ohi aiheen. Eikö sinusta olisi loukkaavaa ja nöyyryyttävää jos ystäväsi tietäisivät että puolisosi pettää mutta eivät vaivautuisi kertomaan sitä sinulle? Katsoisivat vain säälivästi ja vaivautuneesti miettien että kertoako totuus vai ei.
Minulla ei ole tuollaisia ystäviä, jotka katsoisivat minua säälivästi. Eikä minulla ole puolisoa, joka pettäisi niin, että ystäväni tietäisivät siitä mutta minä en. Kyllä hän osaisi pitää paremmin suhteen salassa.
Jos minulle jotenkin selviäisi, että ystäväni puoliso pettää häntä (ja tämä siis tarkoittaa että tietäisin todella varmasti heidän paneskelevan, ei vain käyvän yhdessä syömässä tai muuta vastaavaa), soittaisin pettäjälle ja kysyisin häneltä, että mitäpä ajattelit tehdä. Mutta en osaa kuvitella tilannetta, jossa minä näkisin ystäväni puolison panemassa vierasta naista.
Huomaan, että sinua pelottaa ja hävettää ajatus, että tulisit petetyksi. Minua ei. Minua hävettäisi olla pettäjä.
No vaikutat kyllä ihmeen triggeröityneeltä jos sinulle on täysin ok että mies pettää sinua. Ei ollut tarkoitus suututtaa sinua.
:-) Sovitaan niin. Ellei sisälukutaitosi riitä parempaan niin säilytä tuo.
Ihan uteliaisuudesta kysyn vielä, ap/18, ennen kuin siirryn laittamaan päivällistä:
Oletko sama kirjoittaja, jonka mielestä on täysin ok joko tutkia puolison puhelin tai ainakin vaatia häntä näyttämään viestittely, jos on "herännyt epäilyksiä"?
Ei tarvitse vastata, tulipahan vain mieleen, että tuo sopisi sinun ajatusmaailmaasi.
Minä siirryn laittamaan päivällistä, mutta ehkä vielä kurkkaan tänne kokkaamisen välissä.
Itse ainakin haluaisin tietää vastaavassa tilanteessa, että osaan nostaa kytkintä ajoissa. Enemmän satuttaisi saada selville vuosien salasuhde kuin vasta alkanut pettäminen. Arvostaisin suuresti moista tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ihmiset eivät tajua sitä, että jos kyseessä tosiaan on avoin suhde (melko varmasti ei ole, mies sepusti tarinan jotta rakastajatar ei ilmottaisi itsestään vaimolle), niin vaimolle kertomisesta ei ole mitään haittaa. Hän voi vastasta viestiin että selvä juttu, mutta ollaan avoimessa suhteessa eli homma ok. Kiitos kun huolehdit.
Jos (kun) taas kyseessä on ihan perinteinen pettävä aviomies, niin kertomisesta on paljonkin hyötyä. Vaimo voi lakata tuhlaamasta elämäänsä paskaläjän kanssa. Eli mulle on aivan sama onko asia mun bisneksiä vai ei, en katsoisi vierestä kun toista ihmistä viedään kuin pässiä narussa.
Eli kerro. Kaikki jotka toisin neuvovat ovat itse uskottomia ja pelkäävät kiinnijäämistä.
Tämä.
Jos lupa on, niin ei ole mitään ongelmaa, tulipa varmistettua.
Kiitä tiedosta ja toivota heille hyvää syksyä.
Jos lupaa ei ole, niin hyvä, että petos tulee ilmi.
Kertoisin jo ihan siksi, että pettäminen on väärin ja on pettäjälle aivan oikein jäädä kiinni tuommoisesta kuspää touhuista. Jos on valmis pettämään, niin pitää kestää seurauksetkin.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin haluaisin tietää vastaavassa tilanteessa, että osaan nostaa kytkintä ajoissa. Enemmän satuttaisi saada selville vuosien salasuhde kuin vasta alkanut pettäminen. Arvostaisin suuresti moista tietoa.
Minulle ei kukaan kertonut ja todellakin olisin halunnut kuulla.
Jo yksinään se, että puoliso pettää, on ikävää, mutta se, että ystävät ovat tienneet, mutta eivät ole kertoneet, on nöyryyttävää.
Minulle oli vapauttavaa saada tietää pettämisestä, en ikävöi pettäjää lainkaan.
Olisin arvostanut sitä, että edes joku olisi sekaantunut asiaan ja kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ihmiset eivät tajua sitä, että jos kyseessä tosiaan on avoin suhde (melko varmasti ei ole, mies sepusti tarinan jotta rakastajatar ei ilmottaisi itsestään vaimolle), niin vaimolle kertomisesta ei ole mitään haittaa. Hän voi vastasta viestiin että selvä juttu, mutta ollaan avoimessa suhteessa eli homma ok. Kiitos kun huolehdit.
Jos (kun) taas kyseessä on ihan perinteinen pettävä aviomies, niin kertomisesta on paljonkin hyötyä. Vaimo voi lakata tuhlaamasta elämäänsä paskaläjän kanssa. Eli mulle on aivan sama onko asia mun bisneksiä vai ei, en katsoisi vierestä kun toista ihmistä viedään kuin pässiä narussa.
Eli kerro. Kaikki jotka toisin neuvovat ovat itse uskottomia ja pelkäävät kiinnijäämistä.
Tämä.
Selitä minulle, miten ja miksi tämä kuuluu jotenkin kolmannelle, täysin ulkopuoliselle osapuolelle. Mikä hänen intressinsä tässä asiassa on?
Älä vastaa samoja asioita, joita on jo kerrottu, kuten "haluaisin itsekin tietää". Se on jo luettu ja on todettu, ettei se ole kestävä peruste, koska kaikki eivät ajattele samalla tavalla.
Mitä se kolmas osapuoli tästä kokemuksesta saa itselleen? Mikä häntä ajaa puuttumaan asiaan? Mitä tarkoitusta se hänelle palvelee?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun tulis puutua tuohon? Eikö ystäväsi ole aikuinen? Ja sitten puuttua ventovieraitten asioihin, koska et oli niinkään varma. Vihako sinua ajaa?
En keksi tälle kommentille mitään muuta syytä kuin se, että tässä on oma lehmä ojassa.
Jos kerran on avoin suhde, ei vaimoa hetkauta tieto millään tavalla. Ei hänen pitäisi edes yllättyä tuollaisesta yhteydenotosta. Kyllä avoimessa suhteessa olevat tietävät, että enemmistö ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Selitä minulle, miten ja miksi tämä kuuluu jotenkin kolmannelle, täysin ulkopuoliselle osapuolelle. Mikä hänen intressinsä tässä asiassa on?
Älä vastaa samoja asioita, joita on jo kerrottu, kuten "haluaisin itsekin tietää". Se on jo luettu ja on todettu, ettei se ole kestävä peruste, koska kaikki eivät ajattele samalla tavalla.
Mitä se kolmas osapuoli tästä kokemuksesta saa itselleen? Mikä häntä ajaa puuttumaan asiaan? Mitä tarkoitusta se hänelle palvelee?
Lisäys. Psykologina/psykologian opiskelijana osaat varmaan, ap/18, vastata tähän ihan tieteellisesti käyttäen apuna motivaatio- ja muita teorioita ;-) Se että "minä haluaisin, että minulle kerrotaan" ei oikein vakuuta psykologiaosaamisestasi.
Tämä on niinku semmonen kosto vai?
Mä en ymmärrä miksi pettävä mies pitää aina ilmiantaa sille vaimolle. En ymmärrä logiikkaa, että vaimolle pitää kostaa ja aiheuttaa pahaa mieltä sen takia, että sen mies on mulkku.
Miksette käräytä ikinä sitä miestä sen äidille tai isälle vaikka? Nehän sen pojan on kasvattaneet.
Täällä jakautuvat näkemykset jokseenkin 50/50. Muistaakseni suhdeluku on sama pettäjien ja uskollisten välillä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi pettävä mies pitää aina ilmiantaa sille vaimolle. En ymmärrä logiikkaa, että vaimolle pitää kostaa ja aiheuttaa pahaa mieltä sen takia, että sen mies on mulkku.
Miksette käräytä ikinä sitä miestä sen äidille tai isälle vaikka? Nehän sen pojan on kasvattaneet.
Mikä kosto se on kertoa miehensä olevan mulkku? Vaimo ei tuhlaa elinvuosiaan mulkun miehen kanssa vaan voi löytää ei-mulkun tapauksen vierelleen. Etenkin jos perheessä on lapsi(a) ja lisää on suunnitteilla ehtii ne lapset hankkia jonkun luotettavamman kanssa paremmassa kasvuympäristössä.
Ja mitä ne vanhemmat tekevät sillä pettämistiedolla? Eivät yhtikäs mitään. Vaimo se on loppupeleissä se, joka päättää jatkuuko suhde.
Vierailija kirjoitti:
/18, ehdotan ihan vilpittömästi:
Pysähdy joskus, miettimään
- miksi sinulla on tarve puuttua muiden ihmisten elämään
- miksi uskot, että sinun mielipiteesi ja sinun halusi ovat tärkeämpiä ja oikeampia kuin muiden ihmisten mielipiteet ja halut
- miksi näet petetyn osapuolen jotenkin pilkattavana ja että hänen kuuluisi tuntea häpeää tai hänelle naureskeltaisiin tms.
Kaikella kunnioituksella, sinulla ei mielestäni ole ihan kaikki kotona. Vääristelet lainaamasi kirjoittajan sanomaa ja tarkoitusperiä saadaksesi hänet näyttämään jotenkin heikkomoraaliselta, vaikka heikkomoraalinen olet sinä itse. Mietipä asiaa, jos viitsit.
Aiheesta: itse kertoisin pettämisestä ihan varmasti ainakin silloin, jos petetty olisi ystäväni. Ihan sama vaikka ystävä laittaisi välit poikki, kertoisin silti. Ainoastaan jos voisin olla aivan varma siitä, että tämä ystävä ei haluaisi tietää mahdollisesta pettämisestä, en kertoisi, mutta minulla ei ole ystäväpiirissäni yhtään tällaista ihmistä.
Ap:n tilanne on hieman mutkikkaampi. Kannustaisin ehkä ensisijaisesti tätä pettämiseen osallistuvaa ystävääni olemaan tarkempi miehen suhteen ja varmistamaan tämän vaimolta, että tosiaan miehellä on lupa sivusuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kosto se on kertoa miehensä olevan mulkku? Vaimo ei tuhlaa elinvuosiaan mulkun miehen kanssa vaan voi löytää ei-mulkun tapauksen vierelleen. Etenkin jos perheessä on lapsi(a) ja lisää on suunnitteilla ehtii ne lapset hankkia jonkun luotettavamman kanssa paremmassa kasvuympäristössä.
Ja mitä ne vanhemmat tekevät sillä pettämistiedolla? Eivät yhtikäs mitään. Vaimo se on loppupeleissä se, joka päättää jatkuuko suhde.
Ap siis tietää puolisoa paremmin kuka on mulkku ja kuka ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut mitä sä hyödyt siitä jos vaimo jo muutenkin sen tietää, kuten ne yleensä tietää. Tasan tarkkaan vaimot tietää jos niillä on mies, joka harrastaa vieraissa hyppimistä.
Aika harvoin on tilanne, että miehen pettäminen tulee täysin puun takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Lisäys. Psykologina/psykologian opiskelijana osaat varmaan, ap/18, vastata tähän ihan tieteellisesti käyttäen apuna motivaatio- ja muita teorioita ;-) Se että "minä haluaisin, että minulle kerrotaan" ei oikein vakuuta psykologiaosaamisestasi.
Ohis. /18 ei missään tapauksessa ole psykologian opiskelija, saati sitten valmis psykologi. Kun heikohko keskustelija jää tuntemattomien kanssa kinastellessaan alakynteen, hänellä on kiusaus ryhtyä keksimään itselleen painoarvoa tittelien kautta.
Kannattaa kertoa, jotta vaimo voi jättää pettävän sian! Itselleni soitti nyt jo entisen mieheni työkaveri ja kertoi miehen P... Van nuoren työkaverinsa kanssa tyhyristeilyillä ja jopa töiden jälkeen työpaikan punttisalilta oli nämä iljetykset yllätetty. Mies sai kenkää kodistamme tämän paljastuksen jälkeen ja elää nyt yksin ja kiukkuisena, kun olen kaikille kertonut eron johtuneen pettämisestä ja myös naikkonen on ollut vihainen, kun maine meni ukkomieheen sekaantumisen myötä.
Jos mulle käy nuoret rakastajattaret hyppiin nenille, niin kerron aina että oon painanu heidän faijaansa jo pidemmän aikaa.