Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettävän miehen käräyttäminen vaimolle

Vierailija
11.09.2019 |

Seuraan sivusta aika karseeta tilannetta. Hyvä ystäväni on alkanut salasuhteeseen varatun miehen kanssa.

Sanoo miehen kertoneen, että hänellä on vaimon lupa hakea seksiä muualta. Ystäväni uskoo tämän. Mä en olis niinkään varma.

Ystäväni on ihan hullaantunut mieheen ja mies kuulemma häneen (tätäkään en usko, kunhan liehittelee niin ku pelimiehen kuuluu). Erota ei kuitenkaan voi/aio.

Nään jo miten ystäväni roikkuu vuosia toivottomassa suhteessa ja antaa käyttää itseään hyväksi. Etsin facebookista tän miehen vaimon ja siellä näkyy i love my man-lässytyksiä jne. Eli ei kovin kuolleelta vaikuta suhde.

Nyt ajattelin, että laitan vaimolle viestiä, että oliko tietoinen ukkonsa touhusta. Tänhän ei pitäs tulla hänelle yllättäen, kun on luvan kerran antanu... kehottanu suorastaan...

Kommentit (329)

Vierailija
141/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa lukea näitä pettäjien argumentteja. Kynsin ja hampain täällä vängätään että "älä kerro, älä kerro!"

Ap, tottakai kerrot. Kukaan normaali ihminen ei haluaisi elää suhteessa jossa toinen pettää. Kaikki ansaitsevat sen tiedon ja mahdollisuuden valita, haluaako jatkaa pettäjän kanssa vai ei.

Täällä vauva-palstalla nyt on hieman erikoista porukkaa joten ohittaisin nuo pettämisen hyväksyvät kommentit.

No mä olen vaimo ja tietääkseni uskollisessa liitossa. En todellakaan halua ikimaailmassa, että kukaan ”ap” tulee mulle kertomaan yhtään mitään.

Teille ei kuulu minun liittoni pätkääkään.

Jos joku tuttavani tulis mulle kertomaan vastaavaa, olis saman tien entinen tuttava.

Itse en kyllä edelleenkään edes tiedä mitkä ne faktat olisi jotka uskoisin jos kuvittelisin tuon tilanteen että miehen toisen naisen ystävä tulusi kertomaan että mieheni pettää. Mikä tai mitkä asiat saisi minut uskomaan häntä. En keskisi yhtäkään.

Vierailija
142/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro vaimolle, et menetä siinä mitään. Jos kyseessä on salasuhde niin kaverisi "vapautuu", jos taas on ihan luvallista niin sinun ei tarvitse olla huolissasi kaveristasi. Mutta lähene asiassa hienovaraisesti tyyliin "olen huolissani kaveristani", eikä suoraan "miehesi pettää sinua".

Tässä on kyllä se riski, että jos ja kun vaimo ei tiedä, saat viestinvälittäjänä vihat niskoillesi

a) ystävältäsi

b) ukolta, joka hässii ystävääsi

c) vaimolta

Siis sinunkin kannaltasi ajatus on riskaabeli. Rehellisyys ja avoimuus ei läheskään aina tuo toivottua lopputulosta. Toisekseen:  Jos ystäväsi nauttii ukon kanssa, se on hänen asiansa. Oletko kenties itse tuntenut olosi yksinäiseksi, hylätyksi, mustasukkaiseksi jne. koska ystäväsi on nyt - mielestäsi turhaan - varattu???

a) Sen kun suuttuu, en arvosta pettäjiä enkä kaipaa sellaisia kaveripiiriini

b ja c) Mitä he voivat muka tehdä? Levitellä perättömiä juoruja? Sen kun, saavat kunnianloukkaussyytteet. Häiriköintikin on rikos, jos meinaavat tehdä elämästäni helvettiä.

Kaikilla ei ole niin huono itsetunto kuin sinulla. Minä haluaisin heti tietää jos oma mieheni pettää, mutta ilman todisteita en viestejä uskoisi. Jos joku tuttu tietäisi mutta ei kertoisi niin olisi paljastuksen jälkeen entinen tuttu.

a) Jostain syystä haluat kuitenkin kutsua häntä ystäväksi?

AP:n tilanteessa kyseessä ei ole vielä pettäminen. Suhde voi ihan hyvin olla avoin suhde, jolloin olisin ok asian kanssa. Sen sijaan jos ei olekkaan ja ystävä haluaisi jatkaa suhdetta sen tultua ilmi niin menisi ystävyys katkolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro vaimolle, et menetä siinä mitään. Jos kyseessä on salasuhde niin kaverisi "vapautuu", jos taas on ihan luvallista niin sinun ei tarvitse olla huolissasi kaveristasi. Mutta lähene asiassa hienovaraisesti tyyliin "olen huolissani kaveristani", eikä suoraan "miehesi pettää sinua".

Tässä on kyllä se riski, että jos ja kun vaimo ei tiedä, saat viestinvälittäjänä vihat niskoillesi

a) ystävältäsi

c) vaimolta

Siis sinunkin kannaltasi ajatus on riskaabeli. Rehellisyys ja avoimuus ei läheskään aina tuo toivottua lopputulosta. Toisekseen:  Jos ystäväsi nauttii ukon kanssa, se on hänen asiansa. Oletko kenties itse tuntenut olosi yksinäiseksi, hylätyksi, mustasukkaiseksi jne. koska ystäväsi on nyt - mielestäsi turhaan - varattu???

b ja c) Mitä he voivat muka tehdä? Levitellä perättömiä juoruja? Sen kun, saavat kunnianloukkaussyytteet. Häiriköintikin on rikos, jos meinaavat tehdä elämästäni helvettiä.

Kaikilla ei ole niin huono itsetunto kuin sinulla. Minä haluaisin heti tietää jos oma mieheni pettää, mutta ilman todisteita en viestejä uskoisi. Jos joku tuttu tietäisi mutta ei kertoisi niin olisi paljastuksen jälkeen entinen tuttu.

AP:n tilanteessa kyseessä ei ole vielä pettäminen. Suhde voi ihan hyvin olla avoin suhde, jolloin olisin ok asian kanssa. Sen sijaan jos ei olekkaan ja ystävä haluaisi jatkaa suhdetta sen tultua ilmi niin menisi ystävyys katkolle.

Okei, eli tämä menee näin:

Ap ei halua pettäjiä ympärilleen, hän ei kaveeraa pettäjien kanssa. Ap:n ystävätär kertoo panevansa varattua miestä, mutta koska mies on avoimessa suhteessa, niin ap haluaa kuulla yksityiskohtia ja on edelleen ystävä tämän naisen kanssa. Ap kokee kuitenkin tehtäväkseen selvittää, onko tuo tuntematon mies todellakin avoimessa suhteessa, ja selvitettyään miehen ja tämän vaimon nimet, hän tonkii vaimon facea. Siellä vaimo on - kuinkas muutenkaan - tehnyt julkisen postauksen jossa ilmaisee miehen olevan hänelle rakas (me kaikkihan teemme tällaisia julkisia postauksia, eikö totta?) Nytpä ap päättelee, että ehkä kyseessä ei olekaan avoin liitto. Siispä hän haluaa kuulla ystävältään lisää yksityiskohtia ja ottaa missiokseen paljastaa uskottavasti mutta anonyymisti vaimolle, että mies panee toista naista. Jos vaimo ottaa anonyymisti lähetetyn viestin tyynesti vastaan, niin kaikki hyvin; mission accomplished. Jos vaimo jättää miehen, tapahtuu jotain dramaattista ja perhe hajoaa, niin ap ilmoittaa myös kaverilleen, että ei halua enää olla tämän kanssa missään tekemisissä, jos tämä edelleen haluaa olla miehen kanssa.

Melkoinen Drama Queen tämä meidän ap. Toivottavasti kukaan ei hänen takiaan menetä henkeään, terveyttään, lapsiaan tai edes omaisuuttaan.

Vierailija
144/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni petti minua. Lähipiiri tiesi asiasta. Kaksi minulle puoli tuttua uskalsi asiasta kertoa enkä uskonut.

Jälkeenpäin sanottuna "tiesin" exmiehen tempuista (jo ennen heidän kertomusta) mutta en välittänyt. Lapset olivat pieniä ja hammasta purren mentiin eteenpäin.

Olisin voinut olla yksi näistä "ero tuli yllättäen" tyypeistä. Hain eroa ihan muista syistä muutaman vuoden päästä.

Lähipiiri vaihtui myös. En tee kaverilla joka ei ole rehellinen ja luotettava. Se miten olisin reagoinut kaverin kertomaan olisi ollut minun asiani, ei kaverin.

Vierailija
145/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus voisi olla ystäväni kirjoittama. Tosin hänen motiivi jää vähän epäselväksi sillä tiedän hyvin itsekin mihin ja millaiseen "leikkiin" olen ryhtynyt, kun olen salasuhteessa varattuun mieheen.

Molemmipuolinen voimakas ihastuminen johti asiasta toiseen ja sitä myötä salaiseen rakkaussuhteeseen.  En halua avata tilannetta tässä enempää, mutta mies on jäänyt jo kertaalleen kiinni. Vaimo pelkää yksinjäämistä ja omakotitalon menetystä,  joten hän ei uskalla puuttua tilanteeseen muutakuin kiukuttelemalla ja riitelemällä kotona miehelleen. 

Mielestäni ap:n ei pidä puuttua tilanteeseen,  sillä hän ei liity tähän triangeliin mitenkään.

Vierailija
146/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a) ystävältäsi

c) vaimolta

Okei, eli tämä menee näin:

Ap ei halua pettäjiä ympärilleen, hän ei kaveeraa pettäjien kanssa. Ap:n ystävätär kertoo panevansa varattua miestä, mutta koska mies on avoimessa suhteessa, niin ap haluaa kuulla yksityiskohtia ja on edelleen ystävä tämän naisen kanssa. Ap kokee kuitenkin tehtäväkseen selvittää, onko tuo tuntematon mies todellakin avoimessa suhteessa, ja selvitettyään miehen ja tämän vaimon nimet, hän tonkii vaimon facea. Siellä vaimo on - kuinkas muutenkaan - tehnyt julkisen postauksen jossa ilmaisee miehen olevan hänelle rakas (me kaikkihan teemme tällaisia julkisia postauksia, eikö totta?) Nytpä ap päättelee, että ehkä kyseessä ei olekaan avoin liitto. Siispä hän haluaa kuulla ystävältään lisää yksityiskohtia ja ottaa missiokseen paljastaa uskottavasti mutta anonyymisti vaimolle, että mies panee toista naista. Jos vaimo ottaa anonyymisti lähetetyn viestin tyynesti vastaan, niin kaikki hyvin; mission accomplished. Jos vaimo jättää miehen, tapahtuu jotain dramaattista ja perhe hajoaa, niin ap ilmoittaa myös kaverilleen, että ei halua enää olla tämän kanssa missään tekemisissä, jos tämä edelleen haluaa olla miehen kanssa.

Melkoinen Drama Queen tämä meidän ap. Toivottavasti kukaan ei hänen takiaan menetä henkeään, terveyttään, lapsiaan tai edes omaisuuttaan.

Mistä ap tietää jättääkö vaimo miehen vai ei? Tai jatkuuko suhde vai ei tuskin tuo "ystävä" sitä ainakaa itse enää ap:lle kertoo vaikka jatkuisikin.

Vierailija
147/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ammuta puskista kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistathan vaatia itseltäsi samaa suoraselkäisyyttä ja avoimuutta kuin muiltakin ja kerrot asiasta jokaiselle osapuolelle omalla nimelläsi ja naamallasi.

Jos tällainen avoin toiminta ei sovi sinulle, mikä siihen on syy?

En ole se jolle vastasit, mutta miksi se on oleellista että kertominen tapahtuu omalla naamalla ja nimellä? Kai tiedät, kuten tässäkin ketjussa on jo useasti sanottu, että viestintuoja ammutaan yllättävän usein?

Tärkeintä on se että kertoo. Teki sen sitten anonyymisti tai omalla pärställään.

/18

Miksi hän ei kertoisi omalla nimellään?

Ap ei ole viestintuoja vaan hyvin aktiivinen ja oma-aloitteinen neljäs osapuoli.

Juurihan sen tuossa kommentissani kerroin; koska viestintuoja ammutaan yllättävän usein. Onhan näitä nähty, vaimo shokissa syyttää kertojaa ties mistä kateellisuudesta yms. Siis ennen kuin tulee järkiinsä, pakkaa kamansa ja jättää limanuljaskan taakseen. Myöhemmin tietenkin viestintuoja saa kiitoksensa, mutta alkujärkytyksen aikana saattaa tapahtua monenlaista.

Ja ap olisi tuossa nimenomaan viestintuoja, ei mikään neljäs osapuoli. Hänhän ei ole tuossa suhteessa mukana mitenkään. Hän vain sattuu tietämään että yhtä ihmistä petetään julmasti, joten hän tekee kuten kuka tahansa reilu ihminen ja kertoo petetylle. Toivottavasti.

/18

Ap ei ole viestintuoja eli välikäsi, vaan viestin alkuperäinen lähettäjä. Hän ei missään tapauksessa ole viaton osapuoli tässä käräyttämisoperaatiossa, vaan sen aloittaja.

Jos ei miehelle uskallakaan näyttää naamaansa, voi sen näyttää sekä petetylle vaimolle että ystävättärelle, jotka varmasti ilahtuvat neljännen osapuolen rehdistä puuttumisesta asiaan, vai mitä?

Voi olla että eivät ilahdu, tai voi olla että ilahtuvat kovastikin. Itse ilahtuisin kummassakin tapauksessa; siinä että saisin tietää mieheni olevan uskoton, ja siinä, että olisin rakkauden huumassa niin sekaisin päästäni että antaisin naimisissa olevan miehen käyttää itseäni hyväksi. Ystävän puuttuminen asiaan olisi todellisen ystävän merkki. Myös anonyymille lähettäisin jonkun kiitoskortin mielessäni.

Ei kai tuolla käräyttämisoperaatiolla ylipäätään niinkään pyritä ketään ilahduttamaan, vaan tarjoamaan sellaista tietoa joka on olennaista näiden ihmisten elämän kannalta. Vaimo saa rauhassa jatkaa suhteessaan mikäli niin haluaa, mutta hänellä on oikeus tietää millainen se suhde todellisuudessa on.

/18

Mutta ap silti sotkeutuisi muiden ihmisten asioihin naamaansa näyttämättä? Miksi?

Kun täällä kerran on niin paljon jeesussyndroomaisia kirjoittajia, on esitettävä seuraava kysymys: käräyttäisikö Jeesus vieraissajuoksijan omalla nimellään vai ei?

Siis mikä ihmeen jeesuspakkomielle sulla on? Voitko vihdoin kertoa, mitä ihmeen merkitystä sillä on kerrotaanko asia omalla nimellä vai anonyymisti? Kysyin sitä jo aiemmin, mutta en saanut vastausta.

Itse haluaisin vain kuulla asiasta, oli se sitten nimettömänä tai nimellä. Viestin sisältö on tässä se asia joka merkitsee, ei kertojan naama. 

/18

Kaikki eivät ole samanlaisia. Kaikki eivät halua kuulla ei nimettömänä eikä nimellä.

Itsellä kyllä menis moinen viesti suoraan roskiin.

Haluaisit siis olla pettävän henkilön kanssa AINA. Et ottaisi koskaan selvää toisen todellisesta luonteesta tai puuhista, edes seksitaudeista. Vain siksi ettet kestä tunteita jotka siitä seuraavat, vaikka niistä pääsisi eteenpäin elämässä? Heittäisit kaikki viestit roskiin, vaikka toinen olisi vaarallinen rikollinen ja joku yrittää viestittää sinulle. Millään ei mitään väliä?

Vierailija
148/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistathan vaatia itseltäsi samaa suoraselkäisyyttä ja avoimuutta kuin muiltakin ja kerrot asiasta jokaiselle osapuolelle omalla nimelläsi ja naamallasi.

En ole se jolle vastasit, mutta miksi se on oleellista että kertominen tapahtuu omalla naamalla ja nimellä? Kai tiedät, kuten tässäkin ketjussa on jo useasti sanottu, että viestintuoja ammutaan yllättävän usein?

Tärkeintä on se että kertoo. Teki sen sitten anonyymisti tai omalla pärställään.

/18

Ap ei ole viestintuoja vaan hyvin aktiivinen ja oma-aloitteinen neljäs osapuoli.

Juurihan sen tuossa kommentissani kerroin; koska viestintuoja ammutaan yllättävän usein. Onhan näitä nähty, vaimo shokissa syyttää kertojaa ties mistä kateellisuudesta yms. Siis ennen kuin tulee järkiinsä, pakkaa kamansa ja jättää limanuljaskan taakseen. Myöhemmin tietenkin viestintuoja saa kiitoksensa, mutta alkujärkytyksen aikana saattaa tapahtua monenlaista.

Ja ap olisi tuossa nimenomaan viestintuoja, ei mikään neljäs osapuoli. Hänhän ei ole tuossa suhteessa mukana mitenkään. Hän vain sattuu tietämään että yhtä ihmistä petetään julmasti, joten hän tekee kuten kuka tahansa reilu ihminen ja kertoo petetylle. Toivottavasti.

/18

Ap ei ole viestintuoja eli välikäsi, vaan viestin alkuperäinen lähettäjä. Hän ei missään tapauksessa ole viaton osapuoli tässä käräyttämisoperaatiossa, vaan sen aloittaja.

Jos ei miehelle uskallakaan näyttää naamaansa, voi sen näyttää sekä petetylle vaimolle että ystävättärelle, jotka varmasti ilahtuvat neljännen osapuolen rehdistä puuttumisesta asiaan, vai mitä?

Voi olla että eivät ilahdu, tai voi olla että ilahtuvat kovastikin. Itse ilahtuisin kummassakin tapauksessa; siinä että saisin tietää mieheni olevan uskoton, ja siinä, että olisin rakkauden huumassa niin sekaisin päästäni että antaisin naimisissa olevan miehen käyttää itseäni hyväksi. Ystävän puuttuminen asiaan olisi todellisen ystävän merkki. Myös anonyymille lähettäisin jonkun kiitoskortin mielessäni.

Ei kai tuolla käräyttämisoperaatiolla ylipäätään niinkään pyritä ketään ilahduttamaan, vaan tarjoamaan sellaista tietoa joka on olennaista näiden ihmisten elämän kannalta. Vaimo saa rauhassa jatkaa suhteessaan mikäli niin haluaa, mutta hänellä on oikeus tietää millainen se suhde todellisuudessa on.

/18

Mutta ap silti sotkeutuisi muiden ihmisten asioihin naamaansa näyttämättä? Miksi?

Kun täällä kerran on niin paljon jeesussyndroomaisia kirjoittajia, on esitettävä seuraava kysymys: käräyttäisikö Jeesus vieraissajuoksijan omalla nimellään vai ei?

Siis mikä ihmeen jeesuspakkomielle sulla on? Voitko vihdoin kertoa, mitä ihmeen merkitystä sillä on kerrotaanko asia omalla nimellä vai anonyymisti? Kysyin sitä jo aiemmin, mutta en saanut vastausta.

Itse haluaisin vain kuulla asiasta, oli se sitten nimettömänä tai nimellä. Viestin sisältö on tässä se asia joka merkitsee, ei kertojan naama. 

/18

Kaikki eivät ole samanlaisia. Kaikki eivät halua kuulla ei nimettömänä eikä nimellä.

Haluaisit siis olla pettävän henkilön kanssa AINA. Et ottaisi koskaan selvää toisen todellisesta luonteesta tai puuhista, edes seksitaudeista. Vain siksi ettet kestä tunteita jotka siitä seuraavat, vaikka niistä pääsisi eteenpäin elämässä? Heittäisit kaikki viestit roskiin, vaikka toinen olisi vaarallinen rikollinen ja joku yrittää viestittää sinulle. Millään ei mitään väliä?

Nyt pettäjä on jo seksitautinen vaarallinen rikollinen ja ap ainoa, joka hänen todellisen luonteensa tunnistaa :-DDD

Vierailija
149/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisia nämä "en halua tietää jos puoliso pettää" tapaukset. Faktahan on se että ihmiset puhuvat keskenään näistä asioista paljon. Eikö teitä yhtään haittaa että tuttava- työ-, ja ystäväpiireissänne olette ainoita tietämättömiä mitä teidän oma kumppani tekee selkänne takana? Tai että teille selviää viimeisenä puolison pettämiset?

Vierailija
150/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoisia nämä "en halua tietää jos puoliso pettää" tapaukset. Faktahan on se että ihmiset puhuvat keskenään näistä asioista paljon. Eikö teitä yhtään haittaa että tuttava- työ-, ja ystäväpiireissänne olette ainoita tietämättömiä mitä teidän oma kumppani tekee selkänne takana? Tai että teille selviää viimeisenä puolison pettämiset?

Onko mielestäsi petetyllä syytä hävetä jotain? Onko se mielestäsi noloa, että tulee petetyksi?

Vierailija
151/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa vaikka en ole perillä kaikista juoruista joita minusta tai miehestä liikkuu. Tähän menessä kukaan ei vielä ole pystynyt todistamaan että ne juorut olisi faktaa.

Vierailija
152/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Teet niin tai näin niin aina löytyy ihmisiä jotka tietää omat asiasi paremmin kuin sinä itse.

Ei kiinnosta mitä puhuvat. Turha vaivata päätä, vähemmästäkin tulee vainoharhaiseksi eikä uskalla kotoa ulos.

Vierailija
153/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia EI KUULU SULLE!

Vierailija
154/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestäsi petetyllä syytä hävetä jotain? Onko se mielestäsi noloa, että tulee petetyksi?

Sinulla meni nyt vähän ohi aiheen. Eikö sinusta olisi loukkaavaa ja nöyyryyttävää jos ystäväsi tietäisivät että puolisosi pettää mutta eivät vaivautuisi kertomaan sitä sinulle? Katsoisivat vain säälivästi ja vaivautuneesti miettien että kertoako totuus vai ei.

Vierailija
155/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan hyvä ettei nimimerkki /18 ole vielä valmis psykologi.   Hyvä että on vielä opiskeltavaa.  Ymmärrän kyllä myös häntä.  Häntä on varmaan petetty.  Osanotto siitä - ei varmaan ollut kivaa. 

Sitten kun olet valmis psykologi, niin muista suhtautua empaattisesti ja kuunnellen - niinkuin itse sanoitkin - asiakkaisiisi ja niihin, kenen mieltä tulet avustamaan. 

Vierailija
156/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/18

/18

/18

/18

Vietän puolisoni kanssa useimmat viikonloput ja lomat lähes 24/7. Arkisinkin ehdimme olla yhdessä noin puolet vuorokaudesta. Olemme tunteneet useita vuosia. Tunnen hänen sukulaisensa ja ystävänsä, olemme puhuneet kymmeniä, ei vaan vähintään satoja tunteja niin menneisyydestämme kuin monista arvoihin, haaveisiin, suunnitelmiin yms. liittyvistä asioista.

Aika mielenkiintoinen ajatus, että joku ventovieras nainen, joka ei olisi koskaan edes tavannut puolisoani, tietäisi hänen todellisen luonteensa paremmin kuin minä.

Vierailija
157/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä ystävä on kertonut Ap:lle tästä suhteesta?

Vierailija
158/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin todella vihainen ja raivoissani tällaiselle naiselle, joka täysin ulkopuolisena tulisi viisastelemaan tohkeissaan muiden asioista. Vaikka se olisi totta (mieheni pettäisi), en todellakaan halua, että asiaan sotkeentuu jokin yliutelias eukko.

Ihan oikeasti, pitäkää huoli omista asioistanne. Muiden elämä ja parisuhteet eivät tarvitse ulkopuolista moraalikyttää jostain vieraasta naisesta.

Vierailija
159/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta kannaltani: jos ap ilmoittelisi minulle, että hei, olet facettanut rakastavasi miestäsi, mutta tiedätkö, että hän panee ystävääni Pirjoa, joka on on kamalan ihastunut mieheesi, tapahtuisi seuraavaa:

1. Ilmoittaisin Aplle, että meillä on avoin suhde, joten voit alkaa nukkua yösi rauhassa oman miehesi vierellä

2. Mieheni ilmoittaisi Pirjolle, että meillä oli ihan hieno juttu menossa, mutta se on loppu nyt, koska emme halua kotiparisuhteeseen draamaa sinun hullujen ystäviesi muodossa

Pirjohan tässä varsinaisesti turpaan siis ottaisi ja joutuisi "nolatuksi", mutta siitä ap tuskin välittää kieriessään ihanassa moraalissaan ja kiimassaan, että jos vaimo vaikka ei tiedäkään.

Vierailija
160/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla meni nyt vähän ohi aiheen. Eikö sinusta olisi loukkaavaa ja nöyyryyttävää jos ystäväsi tietäisivät että puolisosi pettää mutta eivät vaivautuisi kertomaan sitä sinulle? Katsoisivat vain säälivästi ja vaivautuneesti miettien että kertoako totuus vai ei.

Minulla ei ole tuollaisia ystäviä, jotka katsoisivat minua säälivästi. Eikä minulla ole puolisoa, joka pettäisi niin, että ystäväni tietäisivät siitä mutta minä en. Kyllä hän osaisi pitää paremmin suhteen salassa.

Jos minulle jotenkin selviäisi, että ystäväni puoliso pettää häntä (ja tämä siis tarkoittaa että tietäisin todella varmasti heidän paneskelevan, ei vain käyvän yhdessä syömässä tai muuta vastaavaa), soittaisin pettäjälle ja kysyisin häneltä, että mitäpä ajattelit tehdä. Mutta en osaa kuvitella tilannetta, jossa minä näkisin ystäväni puolison panemassa vierasta naista.

Huomaan, että sinua pelottaa ja hävettää ajatus, että  tulisit petetyksi. Minua ei. Minua hävettäisi olla pettäjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan