Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettävän miehen käräyttäminen vaimolle

Vierailija
11.09.2019 |

Seuraan sivusta aika karseeta tilannetta. Hyvä ystäväni on alkanut salasuhteeseen varatun miehen kanssa.

Sanoo miehen kertoneen, että hänellä on vaimon lupa hakea seksiä muualta. Ystäväni uskoo tämän. Mä en olis niinkään varma.

Ystäväni on ihan hullaantunut mieheen ja mies kuulemma häneen (tätäkään en usko, kunhan liehittelee niin ku pelimiehen kuuluu). Erota ei kuitenkaan voi/aio.

Nään jo miten ystäväni roikkuu vuosia toivottomassa suhteessa ja antaa käyttää itseään hyväksi. Etsin facebookista tän miehen vaimon ja siellä näkyy i love my man-lässytyksiä jne. Eli ei kovin kuolleelta vaikuta suhde.

Nyt ajattelin, että laitan vaimolle viestiä, että oliko tietoinen ukkonsa touhusta. Tänhän ei pitäs tulla hänelle yllättäen, kun on luvan kerran antanu... kehottanu suorastaan...

Kommentit (329)

Vierailija
201/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimet suhteet näyttävät täällä olevan aika huonosti tunnettuja. Yleensä niihin ei sentään kuulu mitkään pitkäaikaiset suhteilut jonkun kolmannen kanssa, näissä alkaa olla kyse jo polyamoriasta tai jostain vastaavasta. Eli jos luonasi vierailee toistuvasti varattu henkilö, joka kertoo olevansa avoimessa suhteessa, on mielestäni ihan kohtuullista todeta, että kuulisin tämän kyllä mielelläni puolisoltasikin. Jos kortit todella ovat avoimet, ei asiassa pitäisi olla ongelmaa.

Sen sijaan millekään kaveriköörille tämä asia ei kuulu, heidän ei ole kohtuullista ottaa kantaa asiaan siihen sotkeentumalla ja puolisolta asiaa tiukkaamalla.

Uskokaa tai älkää, tähän ei nyt vaan "kaverin puolesta kyselen" todellakaan passaa ja osu.

Vierailija
202/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, tämä aina luotettava perusprovo taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itselleni sattuisi tilanne että tutustuisin avoimessa suhteessa olevaan mieheen, ottaisin heti yhteyttä hänen kumppaniinsa ja varmistaisin asian ennenkuin menisin yhtään pidemmälle.

Turhaan näet sitä vaivaa ei juttu ainakaan sen jälkee etene yhtään pidemmälle.

Miksi ei?

Aika selkeästi tuo osoittaa että et luota kumppaniin vaan mieluummin kysyt luotettavuudesta mielipidettä joltakin suhteenne ulkopuoliselta.

Mutta voihan sinä toki kokeilla ellet minua usko. Itse en oikein usko että sinulla tuollaista suhdetta edes olisi jossa kysyminen olisi mahdollista, koska en usko että hyväksyisi avointa suhdetta jos edes miettisit kysymystä.

Onko sinulla luetunymmärtämisessä vikaa vai oletko muuten vain tyhmä? Tietysti otan selvää tapailukumppanistani myös muilta ihmisiltä, kuten tutustumalla hänen kaveripiiriinsä ja mahdollisesti myös vaimoon/tyttöystävään jos heillä on avoin suhde eikä mitään salattavaa. Mikä tässä on ongelma? En pitäisi ihmistä joka jakaa kanssani saman kumppanin nyt ihan ventovieraana, täysin suhteen ulkopuolisena henkilönä.

Kolmen kimppaakin voisi tietysti kokeilla mutta en nyt mene lupaamaan että puoliso sitä haluaisi tai siihen suostuisi.

Vierailija
204/329 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, siitä hyvä, kun tulee kiivaita mielipiteitä, eikä ratkea koskaan.

Vierailija
205/329 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sotkeennu asioihin, jotka eivät sinulle kuulu.

Vierailija
206/329 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on jo syntymästään vasikoita.

Kävis monelle köpelösti vankilassa.

Itse eivät kuitenkaan pekkaa parempia.

Vasikoivat vain kuzipäisyyttään.

Vierailija
207/329 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää taas se timo Orimattilasta

Vierailija
208/329 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoimet suhteet näyttävät täällä olevan aika huonosti tunnettuja. Yleensä niihin ei sentään kuulu mitkään pitkäaikaiset suhteilut jonkun kolmannen kanssa, näissä alkaa olla kyse jo polyamoriasta tai jostain vastaavasta. Eli jos luonasi vierailee toistuvasti varattu henkilö, joka kertoo olevansa avoimessa suhteessa, on mielestäni ihan kohtuullista todeta, että kuulisin tämän kyllä mielelläni puolisoltasikin. Jos kortit todella ovat avoimet, ei asiassa pitäisi olla ongelmaa.

Sen sijaan millekään kaveriköörille tämä asia ei kuulu, heidän ei ole kohtuullista ottaa kantaa asiaan siihen sotkeentumalla ja puolisolta asiaa tiukkaamalla.

Uskokaa tai älkää, tähän ei nyt vaan "kaverin puolesta kyselen" todellakaan passaa ja osu.

Enköhän minä saa itse puolisoni kanssa määritellä, mikä suhteemme on. Se on avoin suhde. Saatan tapailla samaa miestä pitkäänkin, jos hyvä löytyy.

Tämä voi olla uutinen sinulle, mutta pariskunnat määrittelevät itse vapaan suhteensa säännöt. N

Vierailija
209/329 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole antanut miehelleni mitään lupaa irtosuhteisiin. Sinä päivänä kun petos tulee ilmi maailma järkkyy. Ihminen, joka pettää läpi koko elämän ei ole minkään arvoinen. Ja salailu ja peittely on joukkopetos, joka on tuplasti pahempi kuin valehtelu. Parisuteen pettäminen on kuin talouspetos ja tilille siitä joutuu.

Vierailija
210/329 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootpas sä hyvä ystävä. Voi luoja sentään! Ja miksi sulla ois oikeus puuttua muiden asioihin?

Oli ne hyviä tai huonoja, niin ei kuulu sinnulle. V***n Ulla Taalasmaat taas ilman omaa elämää..

Vierailija
211/329 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole antanut miehelleni mitään lupaa irtosuhteisiin. Sinä päivänä kun petos tulee ilmi maailma järkkyy. Ihminen, joka pettää läpi koko elämän ei ole minkään arvoinen. Ja salailu ja peittely on joukkopetos, joka on tuplasti pahempi kuin valehtelu. Parisuteen pettäminen on kuin talouspetos ja tilille siitä joutuu.

Toistaiseksi ei vastaa ole tullut tilannetta että olisin joutunut salailemaan. Kyllä ne salasuhteet on paljastunut enemmin sille puolisolle kuin minulle. Myönnän toki että en ihan hirveästi ehdi vatvoa muiden elämää esim. sitä mahtaako joku pettää kun näen hänet jokun muun kuin puolison seurassa. Jos sitä pidetään salailuna että en raportoi kaikesta näkemästäni ja kuulemistani juoruista, olen pahoillani, mutta en kyllä niin paljoa että miettisin muuttavani käytöstäni sen suhteen.

Vierailija
212/329 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks tää taas se timo Orimattilasta

Joo, Timo ja Noora Orimattilasta tai mystinen reissumies J ja tumma nainen Tampereen vierestä. Mistä näitä pettureita sikiääkin ;)

Vierailija
213/329 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on keskustelu jatkunut eilen hyvinkin vilkkaana. :D En todellakaan jaksa vastata kaikkiin minulle osoitettuihin lainauksiin, mutta muutaman asian voisin kuitenkin nyt tehdä selväksi.

1. Meillä ei todellakaan koulussa opiskella mitään oikein/väärin skenaarioita siitä, kuuluuko petetylle puolisolle kertoa vai ei. Sen takia pidän aika hassuna, että täällä monet epäilevät minun opiskelevan psykologiaa/vaativat tutkimustuloksia (:D) tai kommentoivat että vielä on paljon opittavaa. Minä toin koulutukseni esille siksi, että joku usemmassa kommentissaan kertoi "pappien, terapeuttien ja muiden ihmisten kanssa työskentelevien" olevan sitä mieltä että ei saa kertoa. Siksi kerroin olevani pian psykologi ja sitä mieltä että ehdottomasti kertoisin. Koulutukseni ei muuten liity tähän asiaan mitenkään. Olisin asiasta samaa mieltä vaikka opiskelisin leipuriksi.

2. Sille joka jatkuvasti tivaa, että miksi ottaisin oikeudekseni tehdä valinnan kertoa vaimolle, kun en voi tietää haluaako vaimo tietää vai ei. Tähän ei voi sanoa muuta kuin että myös kertomatta jättäminen on valinta. Sinulla on tietoa joka vaikuttaa toisen ihmisen elämään, mutta valitset pitää sen omana tietonasi. Jos vaimolle kerrotaan, hän saa tietää miehensä pettävän ja voi sitten tehdä oman valintansa sen suhteen, mitä tiedolla tekee. Jos vaimolle ei kerrota, hän jatkaa uskottomassa suhteessa jonka ehkä kuvittelee olevan uskollinen. Molemmat toimintavat siis vaikuttavat hänen elämäänsä. On omasta arvopohjasta kiinni, kumman valinnan tekee. Elämässä tehdään paljon muitakin tällaisia valintoja.

3. Niille jotka sanovat että asia on miehen ja vaimon välinen eikä siihen saa puuttua: puuttumista on myös vaikeneminen. Sinä puutut toisten elämään olemalla jakamatta tietoa, joka on oleellista heidän parisuhteensa kannalta. Lisäksi asia ei ole vaimon ja miehen välinen, ellei vaimo tiedä asiasta. Eikä myöskään siksi, että sinä tiedät siitä. Ulkopuoliset ihmiset eivät tiedä asioita jotka ovat oikeasti pariskunnan välisiä.

Vaikka tämä yksi kommentoija teki kaikkensa saadakseen minut näyttämään hölmöltä ja itsekkäältä ja teki selväksi että valintani on väärä, se ei tee hänen valinnastaan oikeaa. Tässä asiassa ei ole oikeita ja vääriä vastauksia, kuten ei monessa muussakaan asiassa. Minä tekisin valinnan kertoa, koska haluaisin että itselleni kerrottaisiin, ja pidän sitä oikeana tapana toimia. Joku muu tekee valinnan olla kertomatta, sillä ei halua että itselleen kerrottaisiin, ja pitää sitä oikeana tapana toimia. Siitä voidaan vääntää maailman tappiin asti kumpi on oikea tapa toimia, eikä yhteisymmärrykseen päästä koskaan. Nämä ovat arvovalintoja, jotka jokainen tekee itse omassa päässään. Molemmat ratkaisut ovat yhtä oikein ja yhtä väärin samaan aikaan.

P.S. Vielä sille, joka kyseli että olenko sitä mieltä, että miehen puhelimen saa tutkia mikäli epäilee pettämisestä. En ymmärrä mistä moinen tuli edes mieleesi, mutta ei, se ei ole oikein. Tämä ei ole pelkästään arvomaailmaan liittyvä kysymys; puhelimen tutkiminen on yksiselitteisesti laitonta.

Huh, tulipas avauduttua. Mutta tehdään me erilaiset ihmiset jatkossakin erilaisia valintoja elämissämme; erilaisuus todellakin on rikkaus vaikka se kliseinen sanonta onkin.

/18

Vierailija
214/329 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on lupa pettämiseen, ei käräyttäminen muuta mitään.

Jos ei lupaa olekaan, niin... No itse ainakin vaimona haluaisin kuulla totuuden.

Vierailija
215/329 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, siitä hyvä, kun tulee kiivaita mielipiteitä, eikä ratkea koskaan.

Siitä huono, että pahimmassa tapauksessa tulee ruumiita, kun lähtee puuttumaan toisten parisuhteeseen.

Sen pettäjän syy? Ei, ei ole. Se mitä ei tiedä (lue: ei koskaan tule tietämään) ei voi loukata. Jos puolisollani on syrjähyppy, toivon hänen hoitavan sen niin, etten koskaan saa siitä tietää. Ehkä tässäkin kuvitellussa tapauksessa kävisi niin, että pettäjä lopettaisi suhteen, tajuaisi virheensä ja sitoutuisi ihan uudella vakavuudella vaimoonsa ja heillä olisi onnellinen loppuelämä, Sen sijaan ulkopuolisen Ulla Taalasmaan takia perhe voisi hajota ja pahimmassa tapauksessa tapahtuisi jotain todella traagista.

Kolmas vaihtoehto on se, että mies on häntäheikki ja jää joka tapauksessa kiinni ennen pitkää.

Te, jotka väitätte vastaan tuohon, että se mitä ei tiedä, ei voi loukata, kertokaa miten jokin asia voisi loukata, jos sitä ei koskaan tule tietämään. Vastaukseksi ei riitä, että "kyllähän sen vaistoaa, että jotain on meneillään" - eli siis tietää jollain tasolla. Silloin pitää itse selvittää asia ja/tai erota. Tai "jos tulee tauteja tai lehtolapsia" - siis taas puhutaan tilanteesta, jossa asian tulee tietämään.

Mutta Ulla Taalasmaa oli hyvä nimitys näille naisille :-DDD

Vierailija
216/329 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettävän pojan 25-50 v ilmiantaminen äidille, näin kajaanissa.

Vierailija
217/329 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laaja skaala,osui ja upposi 25-50 vuotias XDXD

Vierailija
218/329 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aivan hirveetä, kun joku on niin varma itsestään ja jos joku häntä jotenkin liehittelee ja sanoo kivoja asioita, niin tämä joku kuvittelee, ettei liehittelijä muka ole kenenkään muun perään kuin hänen.

Totuus on, että tämmä liehittelijä liehittelee aivan kaikkia ja se vaan mielessä. Kenenkään on turha nostaa itseään jalustalle ja kuvitella olevansa ainutlaatuinen.

Vierailija
219/329 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin näin vaimona haluaisin kyllä tietää, jos mieheni pettäisi minua. Lisäksi jos olisin avoimessa suhteessa, en loukkaantuisi jos joku luulisi minun tai mieheni pettävän.

Vierailija
220/329 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n ystävä tietää olevansa suhteessa varatun miehen kanssa, joka ei aio/voi erota. Tämä aloituksen mukaan.

Mitä muuta aikuisen ihmisen tarvitsee tietää tuossa tilanteessa? Teidän kummankaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän