Miksi menestyvät nuoret naispoliitikot ärsyttävät noin kovasti iltapäivälehtien setärinkiä?
Esim. Kulmunin menestys tuntuu olevan kova pala. Eikö ne oikein kelpuuttaisi johtopaikoille kuin kaltaisiaan keski-ikäisiä miehiä?
Kommentit (124)
Sekin kannattaa muistaa, että jos mies tekee virheen, se on vain virhe, joka voidaan unohtaa ja jatkaa elämää.
Jos nainen tekee virheen, syy on hänen sukupuolessaan eikä hän enää ikinä saisi tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että osa vanhemmista miehistä itse asiassa kannattaakin nuoria kauniita poliitikkonaisia. Sen sijaan harvalla minkään ikäisellä miehellä on halua kannattaa vsnhempaa ja rupsahtanutta naispoliitikkoa. Se on oikeastaan isompi tasa-arvo-ongelma. Naispoliitkoissa arvostetaan kohtuuttomasti nuoruutta ja ulkonäköä, kun pitäisi arvostaa osaamista ulkonäöstä ja iästä riippumatta. Ikävä kyl moni vanhempi nainen on itsekin äänestäjänä aika sovinisti ja äänestää miestä, eikä naista. Nuoret ikäluokat ovat onneksi tiedostavampia.
No en tosiaan äänestäisi rupsahtanutta vanhaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä enemmän kiinnostaa minkä ministerin toimenkuvaan kuuluu la*ttomien pannoittaminen. Sehän on sovittu hallitusohjelmassa.
Sinulla on yksia ainoa asia mikä kiinnostaa ja kerrot sen joka ketjussa.
Haluan että pannat ovat samaa sävyä kuin ihokin, eli mokkaa tai mustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä enemmän kiinnostaa minkä ministerin toimenkuvaan kuuluu la*ttomien pannoittaminen. Sehän on sovittu hallitusohjelmassa.
Sinun naamasi on pysyvästi kateudesta vihreä niin kuin idolisi ja kai isäsi Pepe-sammakonkin.
Kuka nyt niin kivasti on repinyt arseaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun naamasi on pysyvästi kateudesta vihreä niin kuin idolisi ja kai isäsi Pepe-sammakonkin.
Kerro nyt, kun kukaan femu ei tähän i k i n ä vastaa, että miksi tahdot Suomen täyteen miehiä, jotka eivät todellakaan kannata nuoria naispoliitikkoja, kun naisilla ei kuulu heistä olla edes äänioikeutta.
No mieti. Sedät menettäneet etuoikeutetun asemansa. Vielä 70-luvulla oli kunnanvaltuustoja, joissa ei ollut yhtään naista, nuorista puhumattakaan.
Kyllä tämä yksi taitaa olla se oululainen kettuterrieriharrastaja. Totaali luuseri.
Kepun naispuheenjohtajien teot eivät ennusta hyvää.
Kun naispoliitikkoja kritisoi, niin onko kyse aina heti naiseudesta, miksi kritiikki käännetään heti feministipolitiikaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt, kun kukaan femu ei tähän i k i n ä vastaa, että miksi tahdot Suomen täyteen miehiä, jotka eivät todellakaan kannata nuoria naispoliitikkoja, kun naisilla ei kuulu heistä olla edes äänioikeutta.
Taas tämä porukka keksii tuntemattomille ihmisille mielipiteitä ja vaatii niihin perusteluja.
Ei mä en kestä ensi hallituskautta kun nämä kouhot pääsevät valtaan.
Vierailija kirjoitti:
Setämiehistä en tiedä, mutta tätinaisena sanoisin, että kaikenlaisen kokemuksen ja erityisesti työkokemuksen puute yhdistettynä kolmikymppisen politiikkapullossa eläneen vielä turhan voimakkaana elävään idealismiin aiheuttaa ärtymystä. "Tuore" ja "raikas" ovat ihan hyviä ominaisuuksia joissain tehtävissä, mutta valtakunnan tasolla päättämisessä ne ovat vaarallisia. Ja kun sukupuolen perusteella äänestetään, ollaan vaarallisilla poluilla.
Moni viisikymppinen pyörittelee päätään parikymppiselle itselleen. Myös minä. Vaikken politiikkaan osalllistunutkaan äänestämistä enemmän, olin aikamoisen sinisilmäinen hömppä ja idealisti. Sellainen kuuluu nuoruuteen, mutta sitä ei pidä päästää valloilleen. Ajan kuluminen kasvattaa järkeä ja näkemystä.
Juu, mutta tämä koskee niin nuoria miehiä kuin nuoria naisiakin.
Niin mikä "menestys" tässä nyt on tapahtunut? Akka pääsi johtamaan puoluetta, jolla menee historiallisen huonosti ja jota voi uhata lopullinen kuihtuminen? Onko sekin sitten setien syytä kun Kulmunnin kepun kannatus on keväällä 2023 sen 10%?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Setämiehistä en tiedä, mutta tätinaisena sanoisin, että kaikenlaisen kokemuksen ja erityisesti työkokemuksen puute yhdistettynä kolmikymppisen politiikkapullossa eläneen vielä turhan voimakkaana elävään idealismiin aiheuttaa ärtymystä. "Tuore" ja "raikas" ovat ihan hyviä ominaisuuksia joissain tehtävissä, mutta valtakunnan tasolla päättämisessä ne ovat vaarallisia. Ja kun sukupuolen perusteella äänestetään, ollaan vaarallisilla poluilla.
Moni viisikymppinen pyörittelee päätään parikymppiselle itselleen. Myös minä. Vaikken politiikkaan osalllistunutkaan äänestämistä enemmän, olin aikamoisen sinisilmäinen hömppä ja idealisti. Sellainen kuuluu nuoruuteen, mutta sitä ei pidä päästää valloilleen. Ajan kuluminen kasvattaa järkeä ja näkemystä.
Koska et ollut politiikassa, et voi tietää miten se kasvattaa nuorempaa ihmistä. Todennäköisesti eri tavalla kuin ummikko, joka ei osallistu sen tekemiseen.
Itse asiassa olen ollut viimeiset 25 vuotta hyvin tiiviisti tekemisissä poliitikkojen ja politiikan kanssa työskentelevien ammattilaisten kanssa siinä mielessä, että olen kouluttanut heistä parempia puhujia. Vuosien yhteistyön myötä on politiikkakin tullut hyvin tutuksi, vaikka itse en siihen tosiaan osallistu muuten kuin äänestämällä; jopa puolueen valitseminen on vaikeaa, kun niistä mikään ei istu omaan näkemykseen. Ketään en tietenkään ole päässyt seuraamaan parikymppisestä eläkeikään asti, mutta sekä parikymppisiä että eläkeikää lähestyviä olen katsellut niin paljon, että huomaan kokemattomuuden ja kokemuksen selvän eron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, mutta tämä koskee niin nuoria miehiä kuin nuoria naisiakin.
Totta. Minä vain tartuin ap:n näkökulmaan tällä kertaa, siis nuoriin naispoliitikkoihin ja keski-ikäisiin mieslehtimiehiin.
Mistä setäringistä horiset? Eikö naisia saa arvostella?
En nähnyt mitään kummastelua, kun oikeusiministerinä oli Antti Häkkänen. Osa kansasta ei varmaan olisi häntä kuvasta edes tunnistanut. On syntynyt vuonna 1985, eli on allekirjoittanut kolme vuotta nuorempi.
Mutta voi sentään, kun opetusministerinä oli Sanni-niminen tytön hempukka. Ai hellanlettastuuteli, miten eräitä ärsytti.
Olisi paras, että Suomeen perustettaisiin kaksikamarinen eduskunta, jossa naiset ja miehet erillään.
Naiset voisivat omassaan pamista kaikesta itselleen tärkeästä kuten "prinsessa"-sanan kieltämisestä. Rintaruokinta onnistuu siellä lokoisasti ja metoon tavoitteet täyttyvät kun miehiltä on ovet lukossa.
Miehet taas voivat keskenään päättää turvallisuuden, talouden, ulkopolitiikan ja muun ikävän.
Koska et ollut politiikassa, et voi tietää miten se kasvattaa nuorempaa ihmistä. Todennäköisesti eri tavalla kuin ummikko, joka ei osallistu sen tekemiseen.