Järkyttävän huono omatunto, kun olen kipeä ja pois töistä :(
Kaiken lisäksi tuntuu, ettei töissä oikein uskottu, että olen sairas. Miten ihmeessä pääsen eroon tästä liiasta tunnollisuudesta?
Kommentit (9)
Onhan ne sairaslomapäivätkin käytettävä. ;)
No älä tuommoisia mieti mieti, ollaan ihmisii ja joskus kipeinä. Parempi kaikille että jäit kotiin. Paranemista!
Kipeänä kuuluu levätä. Lisäksi tartuttaisit muutkin sairaiksi. Lepää rauhassa.
Jos menisit sairaana töihin, niin
a) olisit pitempään kipeänä ja tekisit puolikuntoisena töitä
b) tartuttaisit muut
c) loisit/vahvistaisit työpaikallesi sellaista ilmapiiriä, että töihin on tultava vaikka toinen jalka haudassa
Jos liika tunnollisuus vaivaa, niin mieti millaisen neuvon antaisit vastaavassa tilanteessa jollekin sinulle rakkaalle ihmiselle (joka siis olisi kipeä ja tuskailisi lisäksi omatuntonsa kanssa) ja mieti, miksi sama neuvo ei kelpaakaan sinulle. Oletko sinä joku yli-ihminen, jota täytyy arvioida eri kriteereillä kuin kaikkia muita? Vai oletko sittenkin ihminen siinä missä muutkin ja voit olla kotona kun sairastat?
Et ole korvaamaton joten jos oikeasti sairas niin paikkasi ei ole töissä.
MT-sairauden kanssa sitä vasta pohtiikin että olenko tarpeeksi huonossa kunnossa jäämään pois, varsinkaan kun se ei näy ulospäin.
Mikään ei ole töissä rasittavampaa kuin kollega, joka luulee olevansa korvaamaton ja tulee kipeänä töihin tartuttamaan muut ja tietenkin samalla marttyyrimaisena voivottelemaan vointiaan.
Vertaa poissaolojesi määrää muihin. Jos olet keskiverto ei hätää. Kuulostaa kyllä siltä, että olisit kykenevä työhön. Eritteensä pystyy kyllä hallitsemaan niin, etteivät kanssaihmiset vaarannu, jos tahtoa on. Saavat ne sen pöpön kuitenkin jotain muuta kautta, hölmöjä ja piittaamattomia tartuttajia riittää ja sitä paitsi oireetonkin voi olla tartuttaja.
Minä oon kipeänä töissä, koska olen ollut jo niin monta kertaa kipeänä ettei kukaan enää usko että olisin oikeasti sairas. Ääni tosin on lähtenyt lähes kokonaan, että voisi luulla siitä uskovan.
Eilen nukuin päivällä monta tuntia.