Minkä maalaisiksi teitä on luultu?
Kommentit (110)
Suomessa eniten:
-suomalainen
-joskus harvoin myös suomenruotsalainen (kaupan kassa puhunut ruotsia suomenkielisellä seudulla
Ulkomailla, yleensä kysytty ko. maan kielellä, olenko sieltä kotoisin (osaan mm. ranskaa ja saksaa):
-eniten tanskalainen
-sitten ranskalainen
-sitten saksalainen
-harvoin arvattu suomalaiseksi, voi tosin johtua myös siitä, ettei Suomi ole kovin tunnettu maa edelleenkään
Ulkonäkö omasta mielestä hyvinkin tyypillinen suomalainen, korkeat poskiluut, ja ristiverinen väritys eli vaaleahko iho, vaaleat hiukset ja vihreä-ruskeat silmät, keskipituinen ja hoikka
Minua on luultu kaupunkilaiseksi.
Suomalaiseksi, Turkki yms espanja tms, Italia, Viro, Ruotsi, Tanska, Puola,...
Meitä ihan perusvaaleita, kalvakoita ja punakoita suomalaisia on luultu espanjalaisiksi, puolalaisiksi, venäläisiksi, briteiksi, islantilaisiksi, romanialaisiksi, saksalaisiksi, hollantilaisiksi, italialaisiksi ja tietenkin suomalaisiksi.
Ranskassa eivät uskoneet etten ole paikallinen koska puhun täydellistä ranskaa.
Venäläiseksi ja Kosovon albaaniksi. Jälkimmäisen oletuksen tehnyt oli itse Kosovon albaani.
Mua eräs eteläafrikkalainen luuli maannaisekseen, kun puhuin englantia eteläafrikkalaisella aksentilla.
Virolaiseksi, venäläiseks ja espanjalaiseksi
Olen ollut kerran elässäni Venäjällä ja siellä kaikki luulivat minua venäläiseksi kaikkialla
Se tapahtui Neuvostoliiton aikaan - ihmettelin kovasti, kun paluumatkalla passintarkastyksessa eivät meinanneet suomalaiseksi uskoa.
Puhuttelivat venäjäksi ja käskivät lausua ääneen sukunimeni, joka olisi ollut aitovenäläisen mahdoton lausua ilman aksenttia, tyyliin Teräväinen.
Saksalaiseksi, tanskalaiseksi, ranskalaiseksi ja venäläiseksi.
Minua luultiin kesällä Jyväskylässä helsinkiläiseksi. oon oikeasti limingasta
Joskus ulkomailla ruotsalaiseksi ja saksalaiseksi.
Kun olin nuorempi ja hoikempi sanottiin pari kertaa ranskattareksi.
Italiassa paikalliset luulivat italialaiseksi.
Kertoisitteko noista enemmän tarinoita, niin tätä olis kivempi lukea. Muuten tää on vain luettelo eri kansallisuuksista.
Virolaiseksi ja puolalaiseksi. Ihan järkyttävää. En todellakaan halua näyttää itänaiselta.
Honkkareissa luultu aussiksi ja luulija oikeen suuttu kun en ollukkaan.
On luultu maalaiseksi ja ihan oikeassa oltu.