Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä maalaisiksi teitä on luultu?

Vierailija
07.09.2019 |

Aloitan. Minua luultu israelilaiseksi.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jonkin verran joskus tehnyt bisneksiä Viroon päin. Silloin olen huomannut että kun Tallinnassa liikkuu tumma puku päällä niin ihmiset ajattelevat minut yleensä venäläiseksi ja joskus virolaiseksi. Suomalaiseksi ei ajattele kukaan.

Minun isäni kertoi joskus ysärillä aina sellaista legendaa että paras tapa välttää kaupustelijoita, kerjäläisiä ja taskuvarkaita Tallinnassa on se että vetää siistin mustan puvun päälleen. Silloin kaikki luulevat venäläiseksi jolla ei ole muuta kuin arvottomia ruplia lompakossaan.

"Heh" 1990 -luvulla Neuvostovallan ikeestä vapautuneesta Virosta tuo legenda on kyllä helppoa uskoa...  

Vierailija
42/110 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiselle se yleisin on tietysti venäläiseksi.

Toki meissä on samaa näköä, kun näin vierekkäinkin ollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla:

- saksalaiseksi, ruotsalaiseksi ja skandiksi.

- Ausseissa uusi-seelantilaikseksi.

- Thaimaassa britiksi ja jenkiksi.

Vierailija
44/110 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oletetaan yleensä olevan sen maalainen missä milloinkin olen, eli minua ei luulla ulkomaalaiseksi yleensä muualla kuin Aasiassa ja mustassa Afrikassa.

Aasian maissa minut on tietysti tiedetty turistiksi ja muut turistit ympäri maailman ja myös jotkut paikalliset on olettaneet minun olevan venäläinen, italialainen, latino, arabi, jenkki.

Lisäksi venäläiset luulevat minua venäläiseksi eivätkä meinaa uskoa minun olevan suomalainen, must alaiset luulevat että olen heidän sukua ja arabimaahanmuuttajat olettavat usein minun omaavan ar abitaustan.

Lisäksi Suomessa tulee välillä turistit kaupungilla jutteleen ja kyseleen mistä olen ja ovat ihan wtf kun kerron, että täältä Suomesta.

Tai tullaan kyseleen englanniksi jotain, vaikka kohta kuulen että henkilö puhuu suomea.

Mutta mä oonkin sekoitus eli en ihmettele jos luullaan joksikin tai suomalaiset sanoo eksoottisen näköiseksi, vaikka on minussa myös suomalaisverta paljonkin ja se mielestäni näkyy minusta kyllä.

Mutta eihän mikään kansa ole niin uniikki, etteikö voisi sekoittaa johonkin toiseen eli ne minun mielestäni suomalaiset piirteet minussa voivatkin jonkun mielestä olla venäläisen tai ruotsalaisen piirteitä.

Vierailija
45/110 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadalaiseksi englannin kielen aksentin takia, ulkonäön takia virolaiseksi tai kun olen kieltänyt olevani virolainen, venäläiseksi. Jopa lapset/nuoret kysyneet olenko virolainen. Itse en keksi miksi luulevat, Länsi-Suomesta olen kotoisin.

Vierailija
46/110 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiselle se yleisin on tietysti venäläiseksi.

Toki meissä on samaa näköä, kun näin vierekkäinkin ollaan.

Hassua. Minua (miestä) on useamman kerran luulu ruotsalaiseksi mutta venäläiseksi ei vielä koskaan...   Mutta ei kai omaa kokemusani voi yleitsää. Sekin miltä suomalaisten oletaa näyttävän on viimeisten vuosikymmenen aikana muutunut jonkin verran. Väitäisin, etä suomalaisten tyyli on "kansainvälistynyt"

- Saattaisiko syinä olla mm. se, että yhä useammassa eurooppalais kaupungissa / paikassa on ne samat ylikansalliset vaateliikkeiden tarjonta. Ja vaikutteita "omaan tyyliin" haetaan ja apinoidaan ylikansallisesta netistä.      

Toki kansallisiakin eroja on. Suomen yksi parhaita puolia on se, että täällä miehenä (tai naisena) ei tarviste pukeutuessa ja vaate ja asuste valintoja tehdessään juurikaan mietiä kuinka voisi niiden tukemana hankkia hyväksyntää ja uskottavauutta tosien (saati saman) sukupuolen edustajien silmissä.   

Vierailija
47/110 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaiseksi, espanjalaiseksi ja saksalaiseksi. 

Olen ihan täysin suomalainen.  Minulla on ruskeat silmät, keskiruskeat hiukset ja ihoni ruskettuu helposti. 

Kun olin lomalla Italiassa, minulta tultiin usein kysymään neuvoa ja ohjeistusta, mistä löytyy mikäkin paikka. Sanoin, etten tiedä, olen turisti itsekin, eikä uskottu että olen ulkomailta. 

Ollessani USAssa mua pidettiin espanjalaisena ja/tai latinona. Nimeni on Maria, ja se on kuulemma katolinen latinonimi jota ei voi olla ateistilla skandinaavilla. 

Aina, kun liikun isäni kanssa, meitä pidetään saksalaisina. Jopa Mikkelissä puhuteltiin saksaksi. Isä on hyvin samanvärinen kuin minä, vaikkakin jo harmaantunut. 

Vierailija
48/110 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaiseksi ja venäläiseksi.

Vierailija
49/110 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa on luultu ruotsalaiseksi ja norjalaiseksi. Saksaksassa norjalaiseksi, tanskaliseksi ja ruotsalaiseksi. Kreikassa ruotsalaiseksi myös. Muulla ei ole taiettu arvailla ainakaan ääneen.

Vierailija
50/110 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa venäläinen nainen venäläiseksi ja en ole kuitenkaan tyyppiä liikaa meikkiä, paljon koruja ja hajuvettä. Italiassa junassa englantilaiseksi tai ranskalaiseksi. Italiassa yökerhossa amerikkalaiseksi. Virossa kaupan myyjä ruotsalaiseksi. 

Vierailija
51/110 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiseksi muutaman kerran. Mustalaiseksi joskus nuorena useammin kuin muutaman kerran.

Vierailija
52/110 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ruotsalaiseksi. Olin 13 ja jäätelönmyyjät Skanssenilla ihmettelivät kuinka en ymmärtänyt ruotsia vaan puhuin englantia ja kyselivät että etkö tosiaan puhu ruotsia, kun näytät ihan ruotsalaiselta. Mielestäni oli aika outoa, sillä Skanssenhan on aika täynnä (suomi) turisteja.

Vierailija
53/110 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa jatkuvasti oletetaan suomalaiseksi.. menee hermot.

Vierailija
54/110 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu avaruusolioksi, koska kasvot palaneet pahasti.

Vierailija
55/110 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ulkomaalaiset luulevat minua ruotsalaiseksi, jopa ruotsalaiset. Tietysti jos kuulevat puhuvan minun suomea, niin tunnistavat suomalaiseksi, mutta pelkän ulkonäön perusteella luullaan ruotsalaiseksi niin Suomessa kuin ulkomailla. Suomalaiset pitävät suomalaisena. Olen persjalkainen, pitkähiuksinen blondi sinisillä silmillä.

Vierailija
56/110 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa eivät uskoneet etten ole paikallinen koska puhun täydellistä ranskaa.

😂 Jotain rajaa nyt.

Kaverini on kotoisin Pariisista, mutta asunut aikuisikänsä Suomessa. Nyt vanhempana häntä pidetään Ranskan-vierailuilla ulkkiksena. Puhuu 'muinaisranskaa', hieman hakien.

Vierailija
57/110 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalaiseksi. Lauloin baarissa sujuvasti espanjan kielistä kappaletta. Lisäksi mulla on tummemmat piirteet, kun on mustalaisverta isomummon puolelta.

Vierailija
58/110 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun jälkeen luultiin britiksi.

Joku kauppias thaimassa huuteli venäjää, oletti varmaan venäläiseksi ulkonäön perusteella vaikka en näytä yhtään venäläiseltä.

Muuten ei ole kukaan tainnut olettaa mitään.

Vierailija
59/110 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiseksi ja englantilaiseksi.

Olen lyhyt ja vihertävän kalpea, on leveät poskipäät ja tummanvaaleat hennot hiukset ja taisin käyttää noiden kommenttien aikaan kukkakuosisia mekkoja ja hameita.

Vierailija
60/110 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa ruotsalaiseksi ja hollantilaiseksi. Joskus myös jenkiksi ja espanjalaiseksi (olen todella vaaleaihoinen ja -hiuksinen joten tätä kyllä ihmettelin)