Minkä maalaisiksi teitä on luultu?
Kommentit (110)
Italiassa saksalaiseksi ja hollantilaiseksi. Ranskassa, Britanniassa, Saksassa, Itävallassa ja Virossa paikalliseksi. Luulo on perustunut ulkonäköön.
Minua on luultu ruotsalaiseksi, ranskalaiseksi, venäläiseksi (kysyttiin, että onko nimeni venäläinen), italialaiseksi ja saksalaiseksi.
Joo niin varmaan teitä tihrusilmäpunanaamoja on luultu espanjalaisiksi ja italialaisiksi :DD
Vierailija kirjoitti:
Joo niin varmaan teitä tihrusilmäpunanaamoja on luultu espanjalaisiksi ja italialaisiksi :DD
Aika ihmeellistä, mutta totta, että minuakin on luultu useamman kerran italialaiseksi.
Mua on luultu portugalilaiseksi puhumani kielen (suomen) perusteella.
Ruotsalaiset ovat luulleet minua ruotsalaiseksi. Kerran Tallinnassa joku virolainen nainen rupesi puhumaan minulle viroa.
Asun ruotsissa ja olen ruskettunut sinisilmäinen blondi, joten yllätys yllätys ruotsalaiseksi päivittäin :) ulkomailla myös ruotsi on aina eka veikkaus, varmaan koska stereotypisesti kaikki skandinaavisen näköiset naiset tulevat aina ruotsista
Vierailija kirjoitti:
Meitä ihan perusvaaleita, kalvakoita ja punakoita suomalaisia on luultu espanjalaisiksi, puolalaisiksi, venäläisiksi, briteiksi, islantilaisiksi, romanialaisiksi, saksalaisiksi, hollantilaisiksi, italialaisiksi ja tietenkin suomalaisiksi.
Pitää lisätä vielä tanskalaisiksi. Jätimme reput pois selästä, niin sisäänheittäjät alkoivat huudella: ”Hei dansk!”
Joskus 2000- luvun alussa Saksassa meitä luultiin venäläisiksi ja puolalaisiksi sekä oudon kielen vuoksi espanjalaisiksi. Ihmettelivät, että mitä kieltämme puhumme, espanjaako?
Venäläisistä ja puolalaisesta en ole imarreltu, koska puolalaiset ajelivat ympäri maaseutua ja tonkivat roskiksia.
Turkissa luultiin islantilaisiksi, kun erehdyin ihmettelemään kylttiä, jossa ilmoitettiin liikkeessä puhuttavan myös islantia. Palvelualttiutta loppui, kun selvisi, että olen suomalainen, koska suomalaiset eivät kuulemma osta mitään.
Romanialusiksi meitä luultiin, koska pojallanne oli päällä t-paita, jossa oli teksti Romania. Ihmettelivät, kun olimmekin suomalaisia.
Aasiassa meitä luultiin briteiksi, hollantilaisiksi ja saksalaisiksi. Suomi oli heille outo maa, luultavasti jossain Euroopassa. Kohtelu kuitenkin parani, kun emme olleetkaan brittejä tai saksalaisia.
Viime kesänä luultiin italialaisiksi Itävallassa, kun olimme vuokranneet Saksasta auton, jossa oli Italian kilvet. Meille puhuttiin näköalatien kojulla italiaa ja tarjottiin italiankielisiä esitteitä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ettei, onhan ihmiset kertoneet, miksi? Toisaalta mies Carambarombasta onkin yllättäen suomalaismies, varsinkin, kun tekee jonkin seksuaalirikoksen.
- Minua luullaan ulkomailla yleensa aina Saksalaiseksi. Näin on käynyt myös vaikka matkaseurueemme on puhunut keskenään suomea. Myös Saksassa luullaan saksalaiseksi kunnes tajuavat, etten puhu kovin hyvin saksaa. Ymmärrän sitä kuitenkin kohtalaisesti.
- Britiksi on luultu lennolla Lontooseen. Luin kirjaa englanniksi.
- Viimeksi Tukholmassa käydessä menin paikallisesta.
- Mielestäni olen niin suomalaisen näköinen kuin vain voi olla.
Etunimen puolesta venäläiseksi, sukunimeltä ruotsalaiseksi. Naimisiin mentyä otin kutsumanimeksi toisen nimeni ja sukunimeksi miehen sukunimen. Näin sain itselleni supisuomalaisen nimen. Helpotti huomattavasti työkuvioita.
Olen maantievärinen ja muutenkin melko tavallinen vihreäsilmäinen suomalainen. On luultu esim. britiksi ja joskus pari kertaa kielen takia espanjalaiseksi, kun kaverini kanssa teineinä pajatimme nopeasti. Eniten ärsyttää kyllä tämä kommentti, jonka olen muutaman kerran kuullut: Et sinä voi olla suomalainen, kaikilla suomalaisilla/skandinaaveilla on vaaleat hiukset. Siinä vaiheessa on pakko ajatella vain, että joku on katsonut vähän liikaa ruotsalaista aikuisviihdettä :D
Jaa. Minua on luultu suomalaiseksi ja osuttu oikeaan :D
Itse olin Rhodoksella ja osallistuin semmoiselle retkelle. Se oli tarkoitettu ihan kaikenmaalaisille ihmisille. Itse olin ainut suomalainen joukossa. Linja-auto keräsi porukkaa mukaan pitkin saarta ja saavuimme johonkin satamaan, missä opas odotti.
Hän keräsi porukan kasaan. Ja rupesi katsomaan osallistajaluetteloa, ja hän sanoi, että melkein kaikki ovat brittejä. Sitten hän huomasi, että joukossa on myös yksi suomalainen. Hän osoitti minua sormella ja sanoi: "You must be from Finland"! Vastasin hieman hämmentyneenä että, "yes" . Opas vielä sanoi, että "so typical finnish looking guy".
:D
Ruotsalaiseksi tai norjalaiseksi.
Lähes poikkeuksetta espanjalaiseksi. Minulla on tummanruskeat silmät ja hiukset, iho paahtuu oliivinruskeaksi kesällä. En tiedä, mistä geenini ovat kotoisin.
Venäläiseksi hutsuksi. Rahaa tarjottiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ihmeellistä, mutta totta, että minuakin on luultu useamman kerran italialaiseksi.
Minua luultu Suomessa israelilaiseksi pari kertaa. Sukulaista luultu ulkomailla israelilaiseksi.
Alkoi kiinnostaa missä ja miksi muita sukulaisia on luultu.
Ap
Joka maassa luultu aina suoraan suomalaiseksi. Jopa Suomessa huudeltu suomalaisten toimesta: "Hei, sinä suomalaisen näköinen."
En jaksa edes luetella. Melkeinpä kaikki mantereet arvuuteltu. Suomslaiseksi laiseksi ei arvaa kyllä kukaan.