Minkä maalaisiksi teitä on luultu?
Kommentit (110)
Parikin kertaa sanottu että näytän venäläiseltä. Ja se toinen joka näin sanoi, oli itse venäläinen, eli kai siinä jotain perää on. On luultu myös ruotsalaiseksi sekä sanottu, että minussa on keskieurooppalaisia piirteitä (mikä pitää paikkaansa, sillä minulla on ranskalaisia sukujuuria).
Vierailija kirjoitti:
Virolaiseksi ja puolalaiseksi. Ihan järkyttävää. En todellakaan halua näyttää itänaiselta.
Tiedoksesi että olet jo itänainen, sillä Suomi on idempänä kuin Puola ja Viro.
Vierailija kirjoitti:
Honkkareissa luultu aussiksi ja luulija oikeen suuttu kun en ollukkaan.
Mikä paikka on Honkkarit? Ja miksi niitä on monia?
Viitasaarelaiseksi ja Kivijärveläiseksi - todellisuudessa olen nilsiäläinen.
venäjällä amerikkalaiseksi ja amerikass venäläiseksi. eli vakoilijaa minusta ei tule.
Minua on luultu saksalaiseksi mm. Saksassa ja Briteissä. Japanilainen vaimoni tunnistettiin suomalaiseksi New Yorkin rautatieasemalla. Amerikkalaisella vartijalla oli suomalainen vaimo. 😂
Olen jonkin verran joskus tehnyt bisneksiä Viroon päin. Silloin olen huomannut että kun Tallinnassa liikkuu tumma puku päällä niin ihmiset ajattelevat minut yleensä venäläiseksi ja joskus virolaiseksi. Suomalaiseksi ei ajattele kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Parikin kertaa sanottu että näytän venäläiseltä. Ja se toinen joka näin sanoi, oli itse venäläinen, eli kai siinä jotain perää on. On luultu myös ruotsalaiseksi sekä sanottu, että minussa on keskieurooppalaisia piirteitä (mikä pitää paikkaansa, sillä minulla on ranskalaisia sukujuuria).
Sama, multa on mm. venäläissyntyinen kysynyt olenko venäläinen. Ei kauhean mairittelevaa. Ilmeisesti mulla on jotain slaavilaisia piirteitä.
Ulkomailla on luultu joskus ruotsalaiseksi.
Kauppakeskuksessa virolaiseksi, minulla oli 12 cm korkokengät ja kukkakuvioinen takki.
Italiassa italialaiseksi pitkien tummien hiusteni takia.
Saksalaiseksi, hollantilaiseksi ja ruotsalaiseksi.
Työkaveri (Suomessa) luuli puolalaiseksi, vironvenäläiset (Suomessa) kysyneet olenko venäläinen tai virolainen, venäläiset turistit (Suomessa) puhutelleet venäjäksi, laivalla palvelu aina ruotsiksi.
Turussa luultiin islantilaiseksi. Savo kun on niin erikoinen murre.
Saksalaiseksi, hollantilaiseksi ja italialaiseksi.
Ruotsalaiseksi, sveitsiläiseksi ja saksalaiseksi. - Jenkeissä sanoiva, että olen kotoisin jostain sosialistimaasta pohjois-euroopasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen jonkin verran joskus tehnyt bisneksiä Viroon päin. Silloin olen huomannut että kun Tallinnassa liikkuu tumma puku päällä niin ihmiset ajattelevat minut yleensä venäläiseksi ja joskus virolaiseksi. Suomalaiseksi ei ajattele kukaan.
Minun isäni kertoi joskus ysärillä aina sellaista legendaa että paras tapa välttää kaupustelijoita, kerjäläisiä ja taskuvarkaita Tallinnassa on se että vetää siistin mustan puvun päälleen. Silloin kaikki luulevat venäläiseksi jolla ei ole muuta kuin arvottomia ruplia lompakossaan.
Saksassa asuessani minua pidettiin usein saksalaisena. Yksi ilotyttö veikkasi hollantilaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa asuessani minua pidettiin usein saksalaisena. Yksi ilotyttö veikkasi hollantilaiseksi.
Tästä pääteltäköön, ettei sinulla ole perisuomalaista pystyynnostetun sian pystykärsää.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan luulivat sinua ns. liikemieheksi.
Armeija-aikana Santahaminassa alikessu kysyi minulta: "Mistä olette kotoisin?". Vastasin että: "Eurasta."
Alikessu sanoi siihen: "Se on siinä Punavuoren lähellä." En sanonut siihen mitään, mutta ihmettelin itsekseni
että minkä ihmeen Punavuoren? Eura on kunta etelä-Satakunnassa. Kaiken maailman tolloja niitä alikessuksi
pääsee!
Ei tämä nyt varsinaisesti tähän aiheeseen liittynyt, kunhan kerroin.
Romaniassa joskus 2000-luvun alussa minun ja siskon perhettä pidettiin italialaisina. Egyptissä minut arvioitiin pohjoismaalaiseksi, Suomi ei ollut kaupustelijalle tuttu mutta Ruotsi ja Tanska kyllä. Thaimaan pikkusaarella minulle ja tyttärelleni tultiin tyrkyttämään retkiä näyttämällä kansiota, missä kaikki oli venäjäksi :)
Toisaalta esim. Venäjällä, Ruotsissa ja Puolassa on oletettu että puhun maan kieltä,ollen siis kansalainen. Eksoottisemmisissa paikoissa, missä suomalaisia käy paljon, paikalliset tunnistavat suomenkielen.