Minkä maalaisiksi teitä on luultu?
Kommentit (110)
Silloin kun olin vielä punatukkaisempi, luultiin virolaiseksi ja kerran venäläiseksi. Keholtani olen sirorakenteinen ja poskipäät oli vielä leveämmät kun painoa oli enempi. Nyt en enää värjää hiuksia, painokin pudonnut, menen niin suomalaisesta kuin voin.
Ehkä ?
Vierailija kirjoitti:
Virolaiseksi ja puolalaiseksi. Ihan järkyttävää. En todellakaan halua näyttää itänaiselta.
Ja totuus on että 90 % suomalaisista naisista on stailannut itsensä juuri itänaisen näköiseksi kuten kadonneen jäljillä ohjelmakin osoittaa. Ruostsissa on klassisia naisia.
Sveitsissä luultiin ruotsalaiseksi, vaikka sanoin olevani Helsingistä. Kaupungintalon virkailija kirjoitti osoitteeni Helsinki SCHWEDEN. Ja siis annoin hänelle kaavakkeen, johon olin kirjoittanut osoitteeni, ja siinä kyllä maaksi olin laittanut ihan FINNLAND, mutta ehkä hän piti sitä jonain Ruotsin maakuntana.
Matkuestaessani saksalaisessa junassa Frankfurtiin meitä luultiin ystäväni kanssa puolalaisiksi. Olimme molemmat parikymppisiä opiskelijatyttöjä.
Minua luullaan yhtenään mustalaiseksi
Skotlannissa ja Ruotsissa paikalliset luulivat puhumani englannin perusteella jenkiksi. Ulkonäöltä taas olen monien mielestä ilmetty irkku, vissiin kun on hyvin vaalea iho, pisamia, siniset silmät ja luonnostaan punertavan blondit hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Matkuestaessani saksalaisessa junassa Frankfurtiin meitä luultiin ystäväni kanssa puolalaisiksi. Olimme molemmat parikymppisiä opiskelijatyttöjä.
Puolalaiseksi on luultu monta kertaa. Ehkä se on nuhjuinen ja nöyrä olemus. Viimeksi eilen joku tuli kotiovella kysymään, että puhutko suomea.
Ja ravintolassa on monta kertaa joku mies tullut kysymään, että olenko venäläinen. Tapailin yhtä venäläistä miestä muutaman kuukauden ja se epäili pitkään, että olen venäläinen. Ehkä neljännen tapaamiskerran jälkeen uskoi, että kyllä, ihan kotimaassani asun. Huomasin tämän siitä, miten testaili, ymmärränkö venäjää tai olenko kiinnostunut venäjänkielisistä dokumenteista. Neuvostoliitto on jättänyt syvän epäluulon ihmisiin.
Suomalaiseksi kukaan ei ole ulkomailla luullut, ei edes pohjoismaalaiseksi.
Suomessa joskus ulkomaalaiseksi. Olen hiukan epätavallisen komea.
Ulkomailla ei luulla miksikään. Jos sanoo että on suomalainen niin kukaan ei tiedä missä se on.
Ruotsissa luullaan aina paikalliseksi. Aina puhutellaan ruotsiksi. Mikäs siinä, olen suomenruotsalainen:) Muualla tanskalaiseksi, ruotsalaiseksi, norjalaiseksi tai britiksi. Olen punatukkainen vaaleahko pisamanaama. Minimalisti vaatteiden ja korujen suhteen. Reppu ja tennarit, niillä mennään.
Venäläiseksi ja ruotsalaiseksi puheen perusteella
Etelän lomakohteissa luullaan ruotsalaiseksi usein. Olen pitkä hoikka vaalea nainen ja kun sanon olevani suomalainen niin miehet ehdottaa heti suoremmin seksiä. Mistä lie johtuu?
Minuakin luultu nimieni takia useasti juutalaiseksi ja Israelilaiseksi. Slaavilainen sukunimi ja etunimi juutalaisille tyypillinen. Kaukana suvussa on ollutkin juutalaisia ja mulla on paksut, kiharat, vähän punertavaan taittavat hiukset.
Kongolaiseksi. Se on erikoista sillä olen ihan Suomessa syntynyt ja vanhempani ovat vaaleaihoisia.
ruotsalaiseksi ja italialaiseksi
oon kalmankalpea punatukka
ei mitään logiikkaa
Mua luullaan usein virolaiseksi. Puhun laiskasti liikuttelematta huulia kovinkaan paljoa. Kieltämättä samanlaisesti puhun, kuin mitä olen kuullut Suomen virolaisten puhuvan.
Venäläiseksi, suomalaiseksi tai ruotsalaiseksi, saksalaiseksi, britiksi, jenkiksi, siinä muutama mitä nyt muistan.
Vierailija kirjoitti:
Indian, nimen perusteella
Ja myös Viro/venäjä nimen perusteella
Sama
Olen kalpea ja sporttinen. Korkeat poskipäät, hiukan pisamia ja värjäämättömät punertavanvaaleat hiukset. En pahemmin meikkaa.. jos se nyt mihinkään liittyy. Minua on luultu monessa paikassa norjalaiseksi. En oikein käsitä miksi. Kerran sitä joltain kysyin, niin sain vastaukseksi, että näytän siltä, että olen pohjoisesta, ja että viihdyn paljon ulkona. No joo-o. Eli homssuinen, kalvakka landepaukku? :´D
Älkää rikkoko illuusiotani viehättävästä, luonnonkauniista hiihtäjätär-jääprinsessasoturista!
Marokossa ranskalaiseksi, Etelä-Ranskassa italialaiseksi, Pariisissa sveitsiläiseksi, Madeiralla englantilaiseksi.
Puhun hyvin ranskaa, en kuitenkaan mielestäni sveitsiläisellä korostuksella, ja puhun myös hyvin englantia. Olen myös hyvin tarkka siitä, minkälainen asukokonaisuus on ylläni, kun lähden ns. ihmisten ilmoille. Olen 60-vuotias nainen, vaalea ja hoikka.