Elokuvarooleja, joissa näyttelijä ei mielestäsi sopinut rooliin
Jaetaan tässä keskustleussa ns. miscasteja, eli elokuvien/sarjojen roolituksia, joihin valittu näyttelijä ei mielestäsi sopinut siihen lainkaan. Ei siis mielestäsi huonoja elokuvia, tai hahmoja joista et pidä, vaan huonoja näyttelijävalintoja.
Itse aloitan Leonardo DiCaprion pääroolista elokuvassa Revenant (josta tosiaan voitti Oscarin...) Pidän Leonardoa jotenkin liian epämiehisenä karskin turkismetsästäjän rooliin. Minulle Leo on sellainen hemmotellun ja pehmeän ikuisen pikkupojan perikuva, enkä koko rainan aikana osannut ajatella häntä Hugh Glassina, ainoastaan Leonardona. Näytteli toki hyvin, mutta illuusiota ei syntynyt ainakaan minulle.
Muita?
Kommentit (1988)
Vierailija kirjoitti:
Maria Kallio-filmatisoineissa KAIKKI näyttelijät ! Kirjoissa pitkää, inkkarimaista ja mustahiuksista Marian aviomiestä esitti Petteri Summanen (muistaakseni, korjatkaa jos olenkin väärässä) ja Minna Haapkylä pääroolissa oli karmean vaisu, ei lainkaan kirjasta ulos räiskyvää energiaa ja anarkiaa.
En ole edes nähnyt elokuvia mutta sen perusteella mitä noita näyttelijöitä olen nähnyt niin täysin samaa mieltä. Mulla on sekä Mariasta että miehestään kirjojen perusteella TÄYSIN eri kuva. Molemmat ovat kyllä hyviä näyttelijöitä, ei siinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tom Cruise oikeastaan kaikissa rooleissaan. Hän lienee sellainen miesten suosima näyttelijä, koska pienten ja vähän karummankin näköisten miesten on varmaan kiva kuvitella, että senkin näköisenä voi olla muka vetäväkin pakkaus. :)
Itsekin pidän Cruisea vähän ällönä, mutta en voi kiistää, etteikö olisi hyvä näyttelijä ja uskottava action-stara :/
Surkeimman roolituksen palkinto menee Liam Neesonille jossain niistä Taken 2/3/4 leffoissa (en muista montako niitä on). Vanha patu, joka ei jaksa mitään ja on jouduttu tekemään ankarasti elokuvallisia kikkoja, että saadaan näyttämään edes etäisesti uskottavalta, että se päihittäisi lauman elämänsä kunnossa olevia ukkoja.
Samaa mieltä Liam Neesonista, mutta pysyn kannassani mitä Tomppaan tulee. Top Gun oli hänelle virhe, koska siinä oli melko pitkä naispääosanesittäjä ja Tomppa näytti kääpiöltä jopa Val Kilmerin rinnalla, eikä Val Kilmerkään ole mikään iso mies.
https://stack.com.au/film-tv/val-kilmer-confirms-top-gun-2/
Samoin en tajua miten joku Lucy Liu voisi mitenkään pärjätä tappelussa aikuselle miehelle kun itsellänikin on ollut isoja vaikeuksia ja olen sentään paljon isompi ja vahvempi.
Mä tykkäsin Liam Neesonista Takeneissä. Unohdatte, että hän oli kokenut portsarityyppinen mies (takuulla osaa ilkeitä temppuja, treenannut vuosia, tiedän tällaisia tyyppejä oikeassakin elämässä) ja ennenkaikkea isä ja aviomies leffoissa (ihminen saa leijonan voimat puolustaessaan läheisiään).
No siinä ekassa se oli vielä hyvä, mutta jatko-osissa uskottavuus karisi. Eikö se lopettanut niiden jatko-osien teon juuri siksi, että oli jo omastakin mielestään liian vanha action-tähdeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tom Hanks da Vinci codessa ja sen jatko-osissa on kökkö.
Tom Hanks on aina kökkö.
KYLLÄ! Forrest Gump on ainoa hyvä roolisuoritus, jonka olen häneltä nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tom Cruise oikeastaan kaikissa rooleissaan. Hän lienee sellainen miesten suosima näyttelijä, koska pienten ja vähän karummankin näköisten miesten on varmaan kiva kuvitella, että senkin näköisenä voi olla muka vetäväkin pakkaus. :)
Itsekin pidän Cruisea vähän ällönä, mutta en voi kiistää, etteikö olisi hyvä näyttelijä ja uskottava action-stara :/
Surkeimman roolituksen palkinto menee Liam Neesonille jossain niistä Taken 2/3/4 leffoissa (en muista montako niitä on). Vanha patu, joka ei jaksa mitään ja on jouduttu tekemään ankarasti elokuvallisia kikkoja, että saadaan näyttämään edes etäisesti uskottavalta, että se päihittäisi lauman elämänsä kunnossa olevia ukkoja.
Samaa mieltä Liam Neesonista, mutta pysyn kannassani mitä Tomppaan tulee. Top Gun oli hänelle virhe, koska siinä oli melko pitkä naispääosanesittäjä ja Tomppa näytti kääpiöltä jopa Val Kilmerin rinnalla, eikä Val Kilmerkään ole mikään iso mies.
https://stack.com.au/film-tv/val-kilmer-confirms-top-gun-2/
Samoin en tajua miten joku Lucy Liu voisi mitenkään pärjätä tappelussa aikuselle miehelle kun itsellänikin on ollut isoja vaikeuksia ja olen sentään paljon isompi ja vahvempi.
Mitä ihmettä se haittaa, jos lentäjämies on lyhyt? Pituus ei ole mikään oleellinen tekijä siinä, että voi lentää lentokonetta.
163 cm pituusvaatimus, tsekkasin.
Mutta uskottavamman lentäjän roolin tekee Harrison Ford Six days, seven nights -leffassa. Typerä elokuva ja etenkin typerä nimi, mutta Harrison Ford oli hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Maria Kallio-filmatisoineissa KAIKKI näyttelijät ! Kirjoissa pitkää, inkkarimaista ja mustahiuksista Marian aviomiestä esitti Petteri Summanen (muistaakseni, korjatkaa jos olenkin väärässä) ja Minna Haapkylä pääroolissa oli karmean vaisu, ei lainkaan kirjasta ulos räiskyvää energiaa ja anarkiaa.
Jaa täällä olikin jo kaksi muuta kommenttia aiheesta. Mulle tuli ekana mieleen just nää Maria Kalliot. Kirjoina aivan ihania, Maria rohkea ja raikas naispoliisi. Odotin tv-sarjaa kovasti ja pettymys oli valtava. Haapkylä on totaalisen aneeminen ja ihan amatöörin oloinen”näyttelijä” siinä.
Myöhemmin kertoi itse jossain haastattelussa olevansa itsekin tosi pettynyt suoritukseensa, elämässään oli silloin jotain vaikeeta menossa (avioero?)
Vierailija kirjoitti:
Petteri Summanen Yösyöttö - elokuvan Antti Pasasena.
Eiiiii. Ei yhtään sitä tyyppiä.
Kun luin kirjaa, pyöri mielessä Jussi Vatasen tyyppinen hahmo, pidemmälle lukiessa ehkä joku skrodempi tyyppi, vaikka se Hannes Suominen. Mutta ei ikinä Summanen. Ei, ei ei.
Totta. En nähnyt leffassa yhtään komediaa. Se ehkä Summasen suurin puute.
Mulle suurin järkytys ikinä oli Kalkaros ekassa Harry Potter -leffassa. Olin kuvitellut hänet aivan erinäköiseksi. Kun alkujärkytyksestä pääsi yli, hän olikin hyvä. Vähän sama Sirius Mustan kohdalla, mutta hän kuoli niin pian, että en edes ehtinyt tottua...
Roger Moore Bondina. Liian imelä miehiseen rooliin.
Aiemmin mainittu Liv Tyler Arwenina oli muuten tosiaan turhan persoonallinen ja lihallinen.
Ja toisaalta Emma Watson oli mielestäni samoin kuin monet ovat sanoneet, liian mitäänsanomaton ollakseen älykäs ja lämmin Belle.
Ehkä nämä olisivat olleet paremmat roolisuoritukset toisin päin. Watson Arwenina ja Tyler Bellenä.
Erityisesti minusta Tyler olisi ollut hyvä Belle. Watsonissa on vikana se ikuinen Hermionen leima, hän ei kovin helposti istu mihinkään muuhun rooliin, minusta...
Anne Hathaway Brokeback Mountinissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naomi Scott prinsessa Jasminen roolissa uudessa Aladdinissa. Näytti valkoiselta tytöltä, jolla on itseruskettavaa. Ja niinhän hän olikin.
Käsittämätöntä, että Disney tekee vielä tämmöisiä hölmöyksiä 2010-luvulla.
Niinpä. Tarinan tapahtumat piti sijoittua Arabiaan, mutta elokuva sisälsi paljon intialaista kulttuuria ja Bollywood-tyylisiä tanssikohtauksia. Oli ihan viihdyttävä elokuva, mutta kaikki ei mennyt nappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tom Hanks da Vinci codessa ja sen jatko-osissa on kökkö.
Tom Hanks on aina kökkö.
KYLLÄ! Forrest Gump on ainoa hyvä roolisuoritus, jonka olen häneltä nähnyt.
Minusta Tom Hanks oli hyvä myös siinä leffassa, missä hän haaksirikkoitui autiolle saarelle.
Vierailija kirjoitti:
Keira Knightley "Pride and Predudice" -leffan Elizabeth Bennettina. Aivan järjetön casting. Elizabeth kirjassa nimenomaan EI ole mitenkään kaunis, vaan lähinnä persoonallisen näköinen, mutta hurmaa Darcyn älyllään ja viehätysvoimallaan. Joten tottakai häntä kannattaa laittaa esittämään yksi sukupolvensa kauneimmista naisista!
Jennifer Ehle oli tv-sarjassa paljon uskottavampi Elizabeth.
Eihän Keira ole edes kaunis. Ihmeellinen suu ja minusta sopii hyvin näyttelemään ei-niin-kaunista muttei rumaakaan, älykästä Elizabeth Bennettiä.
Vierailija kirjoitti:
Sarah Jessica Parker - Muuttohaluton poikamies. Puistattava pökkelö ihanan vastanäyttelijämiehen kanssa, jolle ois kuulunut joku vähemmän kireä pari.
Totta. Vanha ilmeetön pökkelö roolissa oli niii-in epäuskottava, myös siinä ammatissa, mitä esitti leffassa.
Pilasi hyvän leffan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keira Knightley "Pride and Predudice" -leffan Elizabeth Bennettina. Aivan järjetön casting. Elizabeth kirjassa nimenomaan EI ole mitenkään kaunis, vaan lähinnä persoonallisen näköinen, mutta hurmaa Darcyn älyllään ja viehätysvoimallaan. Joten tottakai häntä kannattaa laittaa esittämään yksi sukupolvensa kauneimmista naisista!
Eihän Keira ole edes kaunis. Ihmeellinen suu ja minusta sopii hyvin näyttelemään ei-niin-kaunista muttei rumaakaan, älykästä Elizabeth Bennettiä.
Ei ole minustakaan kaunis, mutta kun en jaksaisi yhtään katsoa sitä naaman vääntelyä. Ei ollut uskottava Elizabeth. Mutta ehkä Jennifer Ehlen jälkeen en hyväksyisi ketään siihen rooliin, hän oli siihen niin sopiva. :) Ja mitä tulee Janeen, siinä minisarjassa mulla tuli hänestä mieleen vinttikoira, ei kaunotar. :/
Ariel uudessa Pieni merenneito live actionissa. Ei ole kylläkään vielä edes julkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minustakaan kaunis, mutta kun en jaksaisi yhtään katsoa sitä naaman vääntelyä. Ei ollut uskottava Elizabeth. Mutta ehkä Jennifer Ehlen jälkeen en hyväksyisi ketään siihen rooliin, hän oli siihen niin sopiva. :) Ja mitä tulee Janeen, siinä minisarjassa mulla tuli hänestä mieleen vinttikoira, ei kaunotar. :/
Mulla taas tuli mieleen nauta (anteeksi, en varsinaisesti haluaisi loukata näyttelijää :/) Iso ja kömpelö, hitaan ja jähmeän oloinen ja isot, kosteat silmät. Myös kampaus oli kasvoihin nähden mahdollisimman epäpukeva.
Vierailija kirjoitti:
Naomi Scott prinsessa Jasminen roolissa uudessa Aladdinissa. Näytti valkoiselta tytöltä, jolla on itseruskettavaa. Ja niinhän hän olikin.
Miksi satuilet? Scottin äiti on intialainen, mikä näkyy kyllä tytössäkin. Eikö ollut sitä sinulle yhtä "oikeaa intialaista" ruskean sävyä vai mitä nälvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudessa Tarantinossa Brad Pitt ja Leo DiCaprio. Eikö Quentin tosiaan muuta keksinyt, kuin roolittaa kaksi Hollywoodin kuluneinta naamaa? Pitt oli vielä hyvä, mutta Leonardon tilalla olisi voinut olla joku hieman kiinnostavampi näyttelijä.
Kaipaan aikaa, kun Tarantinon leffat olivat vielä tuoreita ja raikkaita.
Eikun ne oli just hyvät näyttelemään paremmat päivät nähneitä keski-ikäisiä miehiä, kun sitähän ne on! Aikas kova temppu muuten suostutella suosikkiknäyttelijät esittämään suosionsa menettäneitä, uransa loppupuolella tarpovia sankareita. Ettei vaan olis ilkeä ennustus Tarantinolta...
Brad Pitt on 55-vuotias. Kyllä se itsekin tietää olevansa uransa loppupuolella. :) Pittistä tuli mieleen hänen totaalinen virheroolituksensa elokuvassa The Devil's Own, voi kauhee se 'irlantilaisaksentti'.
Käsittämätöntä, että Disney tekee vielä tämmöisiä hölmöyksiä 2010-luvulla.