Jätin ostokset vartijan takia
Seuras 15 minuuttia ja tuli muutama katsekontaktiki. Vejn kaikki ostokset ja en tule samaan kauppaan takas.
Te vartijat olette täys syöpä. Minäkö muka varas? Tienaan 2x enemmän verrattuna teidän säälittävään kyttäyspalkkaan.
Kommentit (132)
Kummallista jos seuraavat noin näkyvästi. Itse en ole koskaan huomannut että vartija seuraisi minua kaupassa, vaikka joskus luultavasti olen ollut epäilyttävän oloinen (vaikka en olekaan varastanut mitään). Järkevämmältä tuntuisi että seuraisivat vain kameroilla, koska se hoituu huomaamattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin moni olettaa että heillä on joku perusoikeus olla kaikkialla rauhassa ja stressittömässä ympäristössä. Se ei ole oikeaa elämää. Vartijan tulee valvoa asiakkaita. Se on heidän työtänsä.
Sitten itketään, kun ihmiset tekevät ostoksensa netissä. Jos kauppa antaa minulle epämiellyttävän shoppailuympäristön, vien rahani muualle
Ketään ei kiinnosta sinun säälittävät roposet.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet? Paranoiaa?
Paranoia olet jaanyt kiinni, eika sinusta ole mitaan jaljella. Olit paha ajatus joka on tuhottu. Poltettu pois sielusta, syntinen ajatus joka aiheutti minussa pelkoa. Pahat suunnitelmat, jotka saivat minut pelkaamaan kostoa. Suunnitelma, sina olet jaanyt kiinni, ilkeys sinut on sidottu, ja tuhottu. Olemattomuuteen asti. Valehteleva ja pilkkaava kaarme sinua ei enaa ole minussa, sinut poltettiin pois. Valehteleva pilkkaava kaarme. Sinulla ei ole valtaa minuun. Minussa sinua ei enaa ole. Sinun olemassaolollasi ei ole asiaa ikuisuuteeni
Pahuus on tuhottu. Elaman pilkka on havitetty. Lopullisesti minusta.
Voi kun koko maailmastakin. Jokaisesta.
Tokmanni oli mullakin missä vartija seurasi varjona kannoilla, tosin eri kaupungissa...Toinen ollut k-supermarket.Vaatteet tilaankin jo pääosin netistä, pitääkö ruuatkin alkaa tilata jne.kun ei jaksa tuollaista hiton hiippaleikkiä muutenkin sosiaalisesti arkana ja omassa rauhassa viihtyvänä
Olen puoliksi ulkoma alainen ja jos käyn pienemmässä marketissa ulkoma alaisen mieheni kanssa (yleensä emme puhu suomea), meitä seurataan lähes aina. Kerran yksi pikkualepan vartija tuli kirjaimellisesti jokaiseen hyllynväliin katsomaan ja tuijotti, vaikka meillä ei kummallakaan ollut edes laukkuja tms. jonne piilottaa jotain. Tuli perässä myös kassalle. Kun huomasin kassan jättäneen laskuista pois pari paistopistetuotetta ja sanoin asiasta kassalle suomeksi, vartijan ilme oli suorastaan järkyttynyt. Kaiken lisäksi kassa sanoi että antaa olla, ne menisivät joka tapauksessa muuten hävikkiin (oltiin kaupassa varmaan 10min ennen sulkemisaikaa).
Pidän hyvänä että vartijat tarkkailevat, mukaanlukien omia maanmiehiäni vähän tarkemmin kuin perustallaajia. Mutta jestas, kai sitä voisi nyt muutenkin kuin perässä seuraamalla melkein tyhjässä marketissa? Harva varas muutenkaan kerää täyttä korillista tavaraa ja maksaa niitä, jotta saisi taskussa livautettua jonkun suklaapatukan maksamatta ulos...
Minua kerran seurasi vartija. Vähän korpesi että miksi kaupan ainoaa alle kasikymppistä seurataan mutta nääh, en jättänyt ostoksia sen takia tekemättä :D siinähän seuraa jos haluaa, minä kerään rauhassa ostokseni kasaan.
Kyllä kaikkia seurataan kameroiden avulla. Mä oon kaupassa töissä ja ne jotka loukkaantuvat kun seurataan, ovat niitä joilla ei rahaa ole alunperinkään.
Tyyliin, yrititetään lähteä ulos päkin kanssa ja kun pyydetään maksamaan, niin kortti on "jäänyt kotiin tai autoon" tai tilillä ei ole katetta.
Normaalit ihmiset saavat olla rauhassa, ainakin meillä. Usein porukka vielä nostaa metelin kun heitä seurataan ja ulkonäön perusteella epäillään.
Hymyilen vaan nätisti ja vien tavarat hyllyyn.
Jostain syystä aina mennessäni Sellon Haloselle, tulee vartija kannoilleni huomiotaherättävästi avaimia ja ketjuja kilistellen. Yhtäkkiä hyökkää jostain sivuovesta puhkuen ja alkaa lampsia edes takaisin sen mukaan missä menen.
Myytyäni asuntoni sain siitä useita kymmeniä tonneja rahaa ha päätin kerrankin sijoittaa kunnon takkiin, Peak tms. arvokas. Vaikka olin rahoissani, halusin silti harkita todella tarkkaan niiden 300-500 euron arvoisten rotsien välillä. Niinpä mietin ja kokeilin ja peilailin muutamaa takkia siinä varmaan parikyt minuuttia. Jonkun viiden minuutin jälkeen alkoi vartija pörrätä siinä ympärilläni. Otti just katsekontaktia ja halusi mielestäni tehdä selväksi, että minun työvuoroni aikana et varasta. Takit oli huom kaikki kiinni joissain vaijereissa väripanoksineen.
Sinne jäi takit enkä Halosella enää asioi. Kiitos yli-innokkaiden vartiomiesten. Saahan sen bisneksen pilalle noinkin.
Kävin paikallisella Tokmannilla tyyliin kolmatta kertaa. Kauppa on todella sekava ja sokkeloinen ja en yhtään hahmottanut missä mitäkin voisi olla, ja kun olin pari kertaa pujotellut jonkun hyllyvälin, olin jo suunnastakin sekaisin. Jossain vaiheessa huomasin vartijan kannoillani ja tulin jo siitäkin niin ärtyneeksi, että olin vähällä ärähtää sille, että "kerro sinä mistä ne v****n sukkapuikot löytyy, kun taidat täällä useammin käydä?!?" Hillitsin kuitenkin itseni ja sain kuin sainkin pujoteltua kassalle ja ilmeisesti ainoan henkilökuntaan kuuluvan luo, joka oli työvuorossa...
Vierailija kirjoitti:
Olen puoliksi ulkoma alainen ja jos käyn pienemmässä marketissa ulkoma alaisen mieheni kanssa (yleensä emme puhu suomea), meitä seurataan lähes aina. Kerran yksi pikkualepan vartija tuli kirjaimellisesti jokaiseen hyllynväliin katsomaan ja tuijotti, vaikka meillä ei kummallakaan ollut edes laukkuja tms. jonne piilottaa jotain. Tuli perässä myös kassalle. Kun huomasin kassan jättäneen laskuista pois pari paistopistetuotetta ja sanoin asiasta kassalle suomeksi, vartijan ilme oli suorastaan järkyttynyt. Kaiken lisäksi kassa sanoi että antaa olla, ne menisivät joka tapauksessa muuten hävikkiin (oltiin kaupassa varmaan 10min ennen sulkemisaikaa).
Pidän hyvänä että vartijat tarkkailevat, mukaanlukien omia maanmiehiäni vähän tarkemmin kuin perustallaajia. Mutta jestas, kai sitä voisi nyt muutenkin kuin perässä seuraamalla melkein tyhjässä marketissa? Harva varas muutenkaan kerää täyttä korillista tavaraa ja maksaa niitä, jotta saisi taskussa livautettua jonkun suklaapatukan maksamatta ulos...
Kyllä varmasti kassa antoikin tuotteet ilmaiseksi...vartija metrin päässä.
Musta noi seuraavat vartijat on tosi ällöttäviä ja myöskin idiootteja. Niillä ei ole minkäänlaista ihmistuntemusta. Seuraavat niitä jotka eivät varasta ja eivät seuraa niitä oikeita varkaita. Mahtaa kaupan johto olla ihmeissään että mitä helv.. vartijat palkattu ja silti varastetaan urakalla.
Se virhe minkä vartija tekee on, että ne seuraa köyhemmän näköistä ihmistä, kun ne varkaat on usein niitä merkkikuteissa pyöriviä, mutta eihän vartijaparka sitä voi tajuta.
Minä jätin kerran ostokset tiskille ja kävelin pois. Myyjää ei tullut rahastamaan 5 min odottamisen jälkeen.
Taas tätä valitusta, koittakaa nyt ymmärtää, että minkä ikäiset ja näköiset tahansa saattavat varastaa. Sillä oletuksella me - tai ainakin minä - vartijan työtäni teen.
Erinlaisia varkauskikkoja joita varkaat käyttää, vartijat epäilee jos joku ihminen tekee tietyn liikkeen/asian. Ainakin näin ajattelisin, Varkaus kaupoissa lisääntynyt ja erinlaiset varkauskikat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmasti kassa antoikin tuotteet ilmaiseksi...vartija metrin päässä.
Me vartijat ei olla kassojen esimiehiä tai valvota heitä. Valtaosa on vuokratyöfirmoista surkealla palkalla. Tehtävä on hoitaa vaaratilanteet ja myymälävarkaudet, kassaa avustetaan jos pyytävät. Ja ainakin niissä muutamassa Alepassa jossa olen itse ollut tekemässä vuoroja, paistopistetuotteet ovat viimeisen tunnin ajan -60% ja kaupan sulkeuduttua joko työntekijät saavat niitä mukaansa tai ne menevät suoraa päätä roskiin.
Joo munkin yks vartija pysäytti ja kivenkovaa väitti minun varastaneen pari tölkkiä siideriä! No annoin ihan suosiolla tutkia minut eikä löytynyt mitään. Pahoitteli asiaa ja toivotti hyvää päivänjatkoa. Itse vain naureskelin että taitaa olla hänellä tylsä päivä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus nuoruudessani (ehkä n. 13-14-v) olin maalta käymässä kummitädin luona Espoon Leppävaarassa ja siellä oli silloin Suomen mittakaavassa iso Maxi-market. Menin sinne sitten katselemaan ja shoppailemaan vähillä rahoillasi. Kiertelin, katselin ja lopulta ostin keltaisen collegepaidan. Kun pääsin ulos, minut pysäytti naispuolinen myymäläetsivä ja vaati saada tutkia ostokseni. Ojensin muovikassin hänelle ja hän otti paidan ja heilutteli sitä edes takaisin ja huusi, mihin olen piilottanut sen korun. Vaati myös että näytän taskut ja kaikki. Ei minulla ollut mitään korua ja suoraan sanoen en edes muistanut että olisin jotain rihkamakoruja edes katsellut. Kun mitään ei tietenkään löytynyt, hän lähti vihaisena pois. Ei puhettakaan pahoittelusta. Olin aika järkyttynyt pitkään.
Kun kerroin tapahtuneesta kummitädille, hän oli hyvin vihainen. Hänkin oli aiemmin ollut myymäläetsivänä ja sanoi ettei etsivä saa noin toimia, vaan käytännössä varkaudesta on oltava varma.
Kiusattiin Maxsin etsiviä, junnuna koska olivat niin virkaintoisia. Eli kierrelltiin ja oltiin varastavinamme. Ei ihme jos hermot meni.
Tokmannilla minuakin seurattu. Vartija seisoi sisäänkäynnillä, kun menin kauppaan. Siitä se ukko lähti sitten minua seuraamaan ja jatkoi ihan kassoille asti. Olin vähän wtf.
Laitoin minäkin entisen kantakauppani pysyvään boikottiin kun minua epäiltiin siellä aiheetta myymälävarkaudesta (en ole koskaan näpistänyt/varastanut mitään). Boikottini kesti 20 vuotta kunnes ko. kauppa suljettiin kokonaan.
Muistan kyllä elävästi nuoruusvuosilta, miten tylyä kohtelua kaupoissa ylipäätään sai. Kilttinä nuorena juuri olin epävarma, eikä asiaa auttanut, kun myyjä penkoi laukkuni. Tämän vuoksi esim. eräs tavaratalo on menettänyt minussa maksavan asiakkaan. Teineistä tulee varakkaita aikuisia, mutta huonot muistot pysyvät.