Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jätin ostokset vartijan takia

Vierailija
01.09.2019 |

Seuras 15 minuuttia ja tuli muutama katsekontaktiki. Vejn kaikki ostokset ja en tule samaan kauppaan takas.

Te vartijat olette täys syöpä. Minäkö muka varas? Tienaan 2x enemmän verrattuna teidän säälittävään kyttäyspalkkaan.

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sama toistuu toisessa kaupassa.

Pitää muistuttaa niitä et niiden palkka on huikeat alle 2000 euroa :D

Vierailija
62/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole ilkivaltaa että katsoo kaikki tekstiit läpi ja kaivaa pinon pohjalta kokoja

Sitä sun aiheuttamaa (ilkivaltaista) sekasotkua ei tosin tule siivoamaan vartija. Mikä pointti tällaisessa oikein on? Miksi ihmeessä ei voi edes yrittää ymmärtää toisten työnkuvaa? Mikä ihmisiä vaivaa?

Mäkin olin herkkä, koulukiusattu, paniikki- sekä ahdistuneisuushäiriöstä kärsinyt nuori enkä ikinä ole kokenut vartijoita ahdistavina. Kyllä sieltä kaupasta siihen aikaan löytyi paljon enemmän paniikkia aiheuttaneita asioita ja ihmisiä. Vartijan läsnäolon koin lähinnä rohkaisevaksi.

Myöhemmin työskentelin itse vartijana yli vuosikymmenen, ennen eri uralle siirtymistä. En tosin ikinä kaupoissa, mutta kaikki kunnia heille, jotka siellä jaksavat puurtaa. Sekä vartijoille, että myyjille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VAIN epärehelliset häiriintyy vartijoista.

Ja neuroottiset, joilla on vainoharhaan taipumus.

Vierailija
64/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäluuloinen persoonallisuushäiriö F 60.0

Vierailija
65/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertelen paljon kaupoissa mutta ikinä en ole kiinnittänyt huomioita vartioihin- ei hekään kai minuun.

Vierailija
66/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijat on pienimulkkuisia kyyliviä jotka kuvittelevat olevansa poliiseja. Ottavat tahallaan ihmisiä silmätikuksi ja oikeat varkaat kääntävät sillä välin kauppaa. Henkilökunta varastaa edelleen huomattavasti.

Vierailija
67/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä haalariveikkoja en ole tavannut ulkomaan kaupoissa. Valvonta tehdään ilmeisesti kameroilla. Vain Suomessa näitä hiihtää pienissäkin marketeissa kyylämässä. Miksi näin?!

Vierailija
68/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just sensuroitii edelline viesti.

Se seuras mua kaikkialle isossa tavaratalossa. Ihan helkutin loukkaavaa. Korissa ostoksia yli 200 e arvosta.

Olisit sprintannut karkuun ja juossut kassojen läpi.

Sinccis

Vierailija
69/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijat on Suomen turhin ammattiryhmä. Ikinä en ole nähnyt kenenkään tekevän mitään muuta kuin kyyläävän turhaan ja juovan kahvia pahvimukista.

Muistakaa, että me asiakkaat maksamme tuotteiden hinnassa näiden tampioiden palkan.

Vierailija
70/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole ilkivaltaa että katsoo kaikki tekstiit läpi ja kaivaa pinon pohjalta kokoja

Sitä sun aiheuttamaa (ilkivaltaista) sekasotkua ei tosin tule siivoamaan vartija. Mikä pointti tällaisessa oikein on? Miksi ihmeessä ei voi edes yrittää ymmärtää toisten työnkuvaa? Mikä ihmisiä vaivaa?

Mäkin olin herkkä, koulukiusattu, paniikki- sekä ahdistuneisuushäiriöstä kärsinyt nuori enkä ikinä ole kokenut vartijoita ahdistavina. Kyllä sieltä kaupasta siihen aikaan löytyi paljon enemmän paniikkia aiheuttaneita asioita ja ihmisiä. Vartijan läsnäolon koin lähinnä rohkaisevaksi.

Myöhemmin työskentelin itse vartijana yli vuosikymmenen, ennen eri uralle siirtymistä. En tosin ikinä kaupoissa, mutta kaikki kunnia heille, jotka siellä jaksavat puurtaa. Sekä vartijoille, että myyjille.

Kuule se kiitos karisee hyvin äkkiä, kun joku mulkero päättää kävellä sun perässäs ympäri kauppaa.

Ei eroa stalkkerista, joka kadulla seuraisi sua joka paikkaan. Voin hyvin ymmärtää, vaikka mua ei olekkaan koskaan stalkkeroitu. (paitsi palstalla ja yhtä ärsytttäviä luusereita nekin)

Sinccis

Vierailija
71/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä haalariveikkoja en ole tavannut ulkomaan kaupoissa. Valvonta tehdään ilmeisesti kameroilla. Vain Suomessa näitä hiihtää pienissäkin marketeissa kyylämässä. Miksi näin?!

Meidän vieressä on 24h Alepa ja siellä saattaa joskus viikonloppuiltaisin olla vartija. Itse olen mieltänyt tämän jotenkin niin, että jo se vartijan läsnäolo saattaa rauhoittaa tilannetta ja pistää jotkut näpistyksiä miettivät tarkistamaan suunnitelmiaan. Itsellekin tulee jotenkin turvallisempi olo kun näkee, että täällä on vartija paikalla. Minä olen rehellinen kansalainen ja minulle vartija on ystävä, ei vihollinen.

Vierailija
72/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän vieressä on 24h Alepa ja siellä saattaa joskus viikonloppuiltaisin olla vartija. Itse olen mieltänyt tämän jotenkin niin, että jo se vartijan läsnäolo saattaa rauhoittaa tilannetta ja pistää jotkut näpistyksiä miettivät tarkistamaan suunnitelmiaan. Itsellekin tulee jotenkin turvallisempi olo kun näkee, että täällä on vartija paikalla. Minä olen rehellinen kansalainen ja minulle vartija on ystävä, ei vihollinen.

Ettekö te pallinaamat tajua eroa mistä ap puhuu. Kävelee _perässä_ ympäri kauppaa on ihan eri asia, kuin valvoa yleisesti järjestystä. 

Sinccis

Vierailija
73/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn niin usein yhdessä kaupassa kaverini kanssa (tunnettu myymälävaras), että myös mua seurataan ja epäillään. Mutta eipä haittaa, en ikinä varasta, ikävä vaan, että tuhlaavat aikaansa ja joku oikea varas saattaa sillä aikaa varastaa.

Minä en olisi myymälävarkaan ystävä.

No et varmaan, koska olet parempi ihminen ja nin hieno. Alun perin tutustuin siksi, koska halusin auttaa kadulla asuvaa ihmistä, ettei tarvitsisi enää varastaa. Sittemmin kyllä ymmärsin, ettei häntä oikein voi auttaa, on mokannut niin monet tilaisuudet ongelmiensa ja päihteidenkäyttönsä vuoksi. Mutta kyllä, vuosien saatossa huomasin kutsuvani häntä ystäväkseni, vaikka toki annankin hänelle anteeksi asioita, joita säännöllistä elämää viettävälle en antaisi. Ja kyllä, ajattelin vuosia sitten itsekin, etten ikinä voisi olla hänenkaltaisensa ihmisen ystävä, että sinänsä ymmärrän asenteen.

Sädekehäsi häikäisee.

Vierailija
74/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän niitä ulkomaillakin ole pieniä kauppoja. Siellä kunnioitetaan ihmisen kaupparauhaa ja yksityisyyttä, toisin kuin täällä.

Vierailija
75/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut höyrypää ennenku se pelle kyttäs. Mitään rikosrekistereitäkään ei ole.

Ens kerral huudan päin naamaa ja haukun ja nauran sen aivottomalle työlle. Kuka tahansa kouluttamaton juntti pääsis vartijaksi. Aivojen kapasiteetti NOLLA.

Millä "ens kerral"? Sähän meinasit boikotoida sitä kauppaa?

Noh, tervemenoa vaan sitten huutamaan täysin puskista ihmiselle, joka hoiti työnsä. Sen jälkeen ei varmaan tarvitse

pahemmin miettiä boikotoimisia, taattu porttikielto kyseiseen liikkeeseen lävähtänee sekunnissa. Lisäksi saattaa tulla bonusmatka valtion ilmaiseen hotelliin.

Varmaan joku vartija saa orgasmeja kuvitellessaan, että Suomessa rangaistaan mielipiteistä, kuten jossain Pohjois-Koreassa. Pääsispä Pohjois-Koreaan vartijaksi. Saisi näyttää "valtaansa".

Hihhih ;)

Sinccis

Vierailija
76/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljin repun kanssa ympäriinsä ,muutamaa samaa hyllyä useamman kerran läpikäyden, kun en millään meinannut löytää etsimääni tuotetta. Juu, vartija tuli huohottamaan niskaan ja toisessa kaupassa tukki pakkaustasolle tien,ensin kyyläsi jo kaupassa ollessani kaupassa, sitten kassalla tuijottamassa ja vielä tukkien tuon tason. Vältän viimeiseen asti nyt näitä kauppoja, ikinä en ole varastanut mitään mistään ja näytän ns.naapurintytöltä ulospäin

Vierailija
77/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin tässä kerran, kun siviilikyttä (lyhyt siilitukka, siistit vaatteet) taklasi kadulla kerran yhden tiedetyn huume diilerin/käyttäjän. 

Seisoin vajaan kymmenen metrin päässä kadulla, olin koiraa kusettamassa kun nämä siihen sattui. 

Samalla kun pyyteli "vahinkoaan" anteeksi, niin taputteli ylös nostaessaan sen kaikki taskut ..

Ovela taktiikka ;)

Nauratti kotona koko homma.

Sinccis

Vierailija
78/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vahingossa siis "taklasi" sen tonttiin suoralla kadulla missä olisi ollut kolme metriä tilaa kävellä ohikin ;) ..

Sinccis

Vierailija
79/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus nuoruudessani (ehkä n. 13-14-v) olin maalta käymässä kummitädin luona Espoon Leppävaarassa ja siellä oli silloin Suomen mittakaavassa iso Maxi-market. Menin sinne sitten katselemaan ja shoppailemaan vähillä rahoillasi. Kiertelin, katselin ja lopulta ostin keltaisen collegepaidan. Kun pääsin ulos, minut pysäytti naispuolinen myymäläetsivä ja vaati saada tutkia ostokseni. Ojensin muovikassin hänelle ja hän otti paidan ja heilutteli sitä edes takaisin ja huusi, mihin olen piilottanut sen korun. Vaati myös että näytän taskut ja kaikki. Ei minulla ollut mitään korua ja suoraan sanoen en edes muistanut että olisin jotain rihkamakoruja edes katsellut. Kun mitään ei tietenkään löytynyt, hän lähti vihaisena pois. Ei puhettakaan pahoittelusta. Olin aika järkyttynyt pitkään.

Kun kerroin tapahtuneesta kummitädille, hän oli hyvin vihainen. Hänkin oli aiemmin ollut myymäläetsivänä ja sanoi ettei etsivä saa noin toimia, vaan käytännössä varkaudesta on oltava varma.

Off topic, mutta Maxi-Market! Kuka muistaa siellä olleen puhuvan kottaraisen (pyhämaina-rotuinen), joka oli häkissä kassojen jälkeen?

Vierailija
80/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai minä paranoidi jos se seuraa mua kassasta 100 metriä yhteen suuntaan ja palataan samaan aikaan kassalle?

Munko pitäis hymyillä, kun joku valitsee mut sen silmätikukseen?

Tälläseen paskaan kulutan mun verorahani..

Ei vartijan palkkaa veroista makseta. Se on kaupan kuluerä. On sääli, että sinullekin koulu kustannettiin veroista, kun mitään et oppinut. Siinä meni sata tonnia täysin hukkaan.