Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jätin ostokset vartijan takia

Vierailija
01.09.2019 |

Seuras 15 minuuttia ja tuli muutama katsekontaktiki. Vejn kaikki ostokset ja en tule samaan kauppaan takas.

Te vartijat olette täys syöpä. Minäkö muka varas? Tienaan 2x enemmän verrattuna teidän säälittävään kyttäyspalkkaan.

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä haalariveikkoja en ole tavannut ulkomaan kaupoissa. Valvonta tehdään ilmeisesti kameroilla. Vain Suomessa näitä hiihtää pienissäkin marketeissa kyylämässä. Miksi näin?!

Meidän vieressä on 24h Alepa ja siellä saattaa joskus viikonloppuiltaisin olla vartija. Itse olen mieltänyt tämän jotenkin niin, että jo se vartijan läsnäolo saattaa rauhoittaa tilannetta ja pistää jotkut näpistyksiä miettivät tarkistamaan suunnitelmiaan. Itsellekin tulee jotenkin turvallisempi olo kun näkee, että täällä on vartija paikalla. Minä olen rehellinen kansalainen ja minulle vartija on ystävä, ei vihollinen.

Mutta miksi joissain kaupoissa on toisinaan vartija kassalla myymässä?

Vierailija
122/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jätin kerran ostokset tiskille ja kävelin pois. Myyjää ei tullut rahastamaan 5 min odottamisen jälkeen.

Näkyikö vartijaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä valitusta, koittakaa nyt ymmärtää, että minkä ikäiset ja näköiset tahansa saattavat varastaa. Sillä oletuksella me - tai ainakin minä - vartijan työtäni teen.

Voisiko taas vartijat /firmat ottaa huomioon, että on ihmisiä jotka eivät varasta koskaan ja joutuvat usein kaupassa silmätikuksi ja vartija tai kaksi on takapuolessa /kyljessä kiinni melkein. Avainniput kilisevät siinä takana ja asiakas alkaa hikoilla ja tuntee olonsa nolatuksi, hyvin kiusallinen tilanne. Kotkan katse seuraa kaikkialla. Et osaa asioida enää normaalisti säheltämättä ja puolet jää kauppaan, miettii oliko se ulkomuodon syy kun olit se jota seurattiin. Onko jokainen liiallisen epäilyn alla, jos osa varastaa. Kassa samalla puhuu handsfreelaitteeseen jatkuvasti epäilyttävistä asiakkaista ja juoksee usein takana /vieressä.

Pitäisikö olla joku tunniste asiakkailla (kasvot, sormenjälki, sirukortti, muu), että vartija näkee rekisteristä onko varastanut aiemmin lähiaikoina vai mikä auttaisi? Entä valvontakameroiden laatu ja hälyttimet. 16-vuotiasta voi kiinnostaa varastaa kerran juoma tai tupakka jos ei ole rahaa, nelikymppisenä ei tule mieleen. Minkä näköisissä tahansa voi olla ihmisiä jotka eivät varasta - miten me todistamme sen yksittäisinä henkilöinä. Kaupunkien väkiluvun kasvamisen ja tukien kiristymisen myötä yhdessä vaiheessa, alkoi vartijoita näkyä enemmän - loppuiko ihmisiltä ruoka vai mikä.

Vierailija
124/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

F 60.0

Vierailija
125/132 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua häiritse.

Vierailija
126/132 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Nuorempi "myymälä nat*i" täällä. Tässä keskustelun luettuani ajattelin tulla kertomaan muutaman asian meidän näkökulmasta. Eri firmoilla voi olla eri kätytännöt sen suhteen ketä/miten seurataan. Itse yritän tottakai tehdä sen mahd huomaamattomasti ja asiakasta häiritsemättä. Täällä on pariin otteeseen puhuttu kuinka vartija on "hengittänyt niskaan" yms. ja se kuulostaa itsestä hieman hassulta toimintatavalta. Myös ns. erikoisempi ulkonäkö (esim. vaikka ne rastat) ei itsessään riitä omasta mielestä seuraamisen perusteluksi. Keitä sitten automaattisesti seurataan? Päihtyneet ihmiset, tunnetusti näpistelevät ja he ketkä sellaisten kansaa hengaavat sekä (valitettavasti) hyvin vähävaraiset ja kodittomat. Välillä myös myymälä saattaa pyytää meitä ottamaan jonkun seurantaan. Kassojen jälkeiset tarkastukset ovat itselle vain varmoissa tapauksissa mutta valitettavasti hutejakin tulee ja (ainakin minulle) se on aika nolo paikka jos tarkistaa repun turhaan vaikka sen on vain mun työtä. Lopuksi en suosittele jättämään osotksia jos vartija seuraa. Tämä siksi että se tulkitaan henkilöstä riippumatta kesken jätetyksi keikaksi ja pilaat samalla itse oman maineesi koska sen jälkeen sinun naama otetaan muistiin ja voit olla varma että seuraavan kerran kun menet ko. kauppaan niin sinut otetaan seurantaan. Niin joo ja myöskään se jos vartia tulee usean kerran vastaan tai tulee useampi katsekontakti kauppareissusi aikana ei välttämättä tarkoita että sinua seurataan.

Vierailija
127/132 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Nuorempi "myymälä nat*i" täällä. Tässä keskustelun luettuani ajattelin tulla kertomaan muutaman asian meidän näkökulmasta. Eri firmoilla voi olla eri kätytännöt sen suhteen ketä/miten seurataan. Itse yritän tottakai tehdä sen mahd huomaamattomasti ja asiakasta häiritsemättä. Täällä on pariin otteeseen puhuttu kuinka vartija on "hengittänyt niskaan" yms. ja se kuulostaa itsestä hieman hassulta toimintatavalta. Myös ns. erikoisempi ulkonäkö (esim. vaikka ne rastat) ei itsessään riitä omasta mielestä seuraamisen perusteluksi. Keitä sitten automaattisesti seurataan? Päihtyneet ihmiset, tunnetusti näpistelevät ja he ketkä sellaisten kansaa hengaavat sekä (valitettavasti) hyvin vähävaraiset ja kodittomat. Välillä myös myymälä saattaa pyytää meitä ottamaan jonkun seurantaan. Kassojen jälkeiset tarkastukset ovat itselle vain varmoissa tapauksissa mutta valitettavasti hutejakin tulee ja (ainakin minulle) se on aika nolo paikka jos tarkistaa repun turhaan vaikka sen on vain mun työtä. Lopuksi en suosittele jättämään osotksia jos vartija seuraa. Tämä siksi että se tulkitaan henkilöstä riippumatta kesken jätetyksi keikaksi ja pilaat samalla itse oman maineesi koska sen jälkeen sinun naama otetaan muistiin ja voit olla varma että seuraavan kerran kun menet ko. kauppaan niin sinut otetaan seurantaan. Niin joo ja myöskään se jos vartia tulee usean kerran vastaan tai tulee useampi katsekontakti kauppareissusi aikana ei välttämättä tarkoita että sinua seurataan.

Manipulointia harrastat!

Kauppaa vaan harmittaa ne menetetyt eurot ja sinä olet aiheuttanut sen.

Lisäksi ostokset pitää viedä takaisin hyllyyn.

Vierailija
128/132 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vartija seuraa, niin kannattaa ajatella kuin minä: kaupassa on ehkä havaittu mahdollinen taskuvaras, ja vartija haluaa vain varmistaa, ettei se ninja pölli juuri minulta mitään.

Ei haittaa vartijat enää; tuntuu vain mukavalta, jos joku katsoo perään. :-)

Vierailija
129/132 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässäkään ketjussa muut vartijoita harmittele kuin "taskualennuksen" käyttäjät. Rehellisellä ei ole pelättävää eikä salattavaa.

Vierailija
130/132 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä haalariveikkoja en ole tavannut ulkomaan kaupoissa. Valvonta tehdään ilmeisesti kameroilla. Vain Suomessa näitä hiihtää pienissäkin marketeissa kyylämässä. Miksi näin?!

Meidän vieressä on 24h Alepa ja siellä saattaa joskus viikonloppuiltaisin olla vartija. Itse olen mieltänyt tämän jotenkin niin, että jo se vartijan läsnäolo saattaa rauhoittaa tilannetta ja pistää jotkut näpistyksiä miettivät tarkistamaan suunnitelmiaan. Itsellekin tulee jotenkin turvallisempi olo kun näkee, että täällä on vartija paikalla. Minä olen rehellinen kansalainen ja minulle vartija on ystävä, ei vihollinen.

Mutta miksi joissain kaupoissa on toisinaan vartija kassalla myymässä?

Koska nykyään on myös turvamyyjiä - eli käytännössä kaupan myyjiä, joilla on lisäksi vartijan peruskoulutus. Kaksi työnkuvaa samalla kerralla.

Vierailija
131/132 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittavaa kun vartija oikein juoksee jostain perään kyttäämään.

Turun Kivikukkaron Tokmannilla on erittäin epämiellyttävät vartijat.

Olen lopettanut siinä kaupassa käynnin kokonaan!

Vierailija
132/132 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin huvittavaa kun vartija oikein juoksee jostain perään kyttäämään.

Turun Kivikukkaron Tokmannilla on erittäin epämiellyttävät vartijat.

Olen lopettanut siinä kaupassa käynnin kokonaan!

Se on varmaan ihan hyvä. Ei se kauppa tuota mitään jos siellä käydään varkaisilla.