Jätin ostokset vartijan takia
Seuras 15 minuuttia ja tuli muutama katsekontaktiki. Vejn kaikki ostokset ja en tule samaan kauppaan takas.
Te vartijat olette täys syöpä. Minäkö muka varas? Tienaan 2x enemmän verrattuna teidän säälittävään kyttäyspalkkaan.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Teen siitä nilkistä isot valitukset juttelen työntekijöiden kanssa ja soitan vartiointiliikkeseen.
En usko, että loukkaantuu potkuista kun ek tollasesta turhasta paskaduunista ei mitään makseta. Hankkikaa videovalvonta jos haluatte olla hyödyllisiä. Toi kauppa mdni boikottii.
Hui kauheeta, oikein boikottii.
Miksei sitä kukaan valvo, kun myymälä varastaa asiakkaalta? Monesti on hyllyssä pienemmät hinnat mitä kassalla otetaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua seurasi vartija kun vietyäni saikkulapun töihin menin Prismaan ostamaan hunajaa ja kissanruokaa. Olin kai rastoineni ja nahkatakkeineni kauhean epäilyttävä :D.... 30 vee perheenäiti :D...
Varmaan vartija oli ylpeä itsestään kun roikkui flunssaisen naisen perässä puoli kauppaa.
Tuskin se on ollut sen enempää ylpeä itsestään, kuin muulloinkaan töitään hoitaessaan. Edelleenkin, vartijat tekevät työtä, johon heidät on palkattu. Siinä ei ole mitään henkilökohtaista ketään kohtaan.
Monet kaupat antavat profilointiohjeita vartijoille, vaikkei se missään nimessä olekaan asiallista eikä niin pitäisi tehdä. Sä olet varmaankin flunssaisena rastapäänä näyttänyt valitettavasti sellaiselta asiakkaalta, jota kyseisessä kaupassa on pyydetty pitämään silmällä. Flunssasta rähjääntynyt olemus on vartijan silmissä näyttänyt joltain muulta.
Mä olen itse usein hyvin homssuisen näköinen kaupassa asioidessani, koska mua ei vaan kiinnosta mitkä pieruverkkarit päälleni olen aamulla vetänyt ja kuinka monta reikää lempparilauantairötväyspaidassa on, niissä lähden kaupoille. Tuloksena on usein vartija seurailemassa mun touhuja vähän tarkemmin, mutta mä en ymmärrä miksi tästä pitäisi jotenkin loukkaantua. Ei mua haittaa ollenkaan.
Ja työkseni teen asiantuntijahommia turvallisuusalaa aika läheltä sivuavalla alalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitä kukaan valvo, kun myymälä varastaa asiakkaalta? Monesti on hyllyssä pienemmät hinnat mitä kassalla otetaan.
Inhimillisiä virheitä, asiakkaan pitää tarkistaa kuitti!
Nykyisin moni olettaa että heillä on joku perusoikeus olla kaikkialla rauhassa ja stressittömässä ympäristössä. Se ei ole oikeaa elämää. Vartijan tulee valvoa asiakkaita. Se on heidän työtänsä.
Vierailija kirjoitti:
Itselle noin taphtunut muutaman kerran. OIen kävellyt vartijan luo ja jättänyt ostoskorin tai -kärryt hänen eteensä ja poistunut kaupasta. Pitäköön tavarat, kyttä.
Luuletko sinä että ne sen vartijan tavaroita on, tai että se vartija vie kaikki sinun kärryyn keräämäsi tavarat takaisin hyllyyn? Joku pienipalkkainen kaupan työntekijä ne joutuu viemään takaisin kun arvon matamia alkoi kiukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Teen siitä nilkistä isot valitukset juttelen työntekijöiden kanssa ja soitan vartiointiliikkeseen.
En usko, että loukkaantuu potkuista kun ek tollasesta turhasta paskaduunista ei mitään makseta. Hankkikaa videovalvonta jos haluatte olla hyödyllisiä. Toi kauppa mdni boikottii.
Ei työnsä hoitamisesta kukaan potkuja saa. Päättelen tässä kirjallisen ulosannin ja selkeän provosoitumisherkkyyden johdosta, ettei vartija nyt ihan hakoteillä ollut sua seuratessaan. Vartijat on siellä myös turvaamassa muita asiakkaita mahdollisten höyrypäiden sekoamiselta, ei pelkästään varkauksia estämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VAIN epärehelliset häiriintyy vartijoista.
Ei se nyt ihan noinkaan mene. Minua on epäilty nuorena monta kertaa aiheettomasti varkaaksi (koulukiusaamisen ohella) ja tästä on jäänyt kuvitelma/trauma, että minua pidetään epärehellisenä henkilönä.
Se on sama kuin, että rikkaat pitävät työttömiä ja köyhiä syyllisinä omaan tilaansa. Ne joita ei kaupassa ole seurattu avoimesti eivät voi ymmärtää miksi joitain seurattaisi ilman syytä. Muistan kun varsinkin nuorena sopi johonkin myyjien ja vartioiden profiiliin, vaikka ei koskaan varastunut mitään, niin siitä kyttäämisestä ja tarkastuksista provosoitui herkemmin. Kolmekymppisten jälkeen se on vähentynyt huomattavasti ja vartijoilla on uudet tyypit seurattavana.
joskus vartija tuli kalliossa perääni S-markettiin a käveli kassalle saakka ja tuijotti vaan, mitään ei kysynyt. no avasin itse laukun ja sanoin että tässä on mun ostokset Lidlistä etukäteen, ja olin s marketista hakemassa paria erikoisolutta. no se sanoi että "tuo riittääkin "ja lähti pettyneenä pois kun e nolllutkaan varastanut mitään kuten en ennenkään, kaipa kassi täynnä ja rähjäinne lookki sai uskomaan että oon varas
En ollut höyrypää ennenku se pelle kyttäs. Mitään rikosrekistereitäkään ei ole.
Ens kerral huudan päin naamaa ja haukun ja nauran sen aivottomalle työlle. Kuka tahansa kouluttamaton juntti pääsis vartijaksi. Aivojen kapasiteetti NOLLA.
Vierailija kirjoitti:
Ens kerral huudan päin naamaa ja haukun ja nauran sen aivottomalle työlle. Kuka tahansa kouluttamaton juntti pääsis vartijaksi. Aivojen kapasiteetti NOLLA.
Mutta kuka juntti huutaa toisille päin naamaa? Huutaminen on ymmärrettävää vain armeijassa ja muualla missä täytyy saada äänensä kuuluviin komppanian suuruiselle joukolle.
Ei se ole ilkivaltaa että katsoo kaikki tekstiit läpi ja kaivaa pinon pohjalta kokoja
Niin se eläkeläismummu vei € 60 000 edestä tavaraa liikkeistä. Eihän mummut varasta.
Kun olin nuori, vartijat seurasivat joka kaupassa. Olin kiltin näköinen teini, mutta jännitin älyttömästi.
Vartijoiden koulutus ihmiskäytöksen suhteen on aika puutteellista, jos pelokkaan näköinen on automaattisesti syyllinen johonkin.
Ap on niin tollo, että väittää verotahojen menevän vartijan palkkaan. Kuule kyllä ne on sen kaupan ostokykyiset ihmiset, jotka ostoillaan rahoittaa vartijan ja kassalla olevien palkan.
Vierailija kirjoitti:
Ai minä paranoidi jos se seuraa mua kassasta 100 metriä yhteen suuntaan ja palataan samaan aikaan kassalle?
Munko pitäis hymyillä, kun joku valitsee mut sen silmätikukseen?
Tälläseen paskaan kulutan mun verorahani..
"Verorahani"?? Mitä helvettiä selität?? Ei niin vartijoita kauppoihin millään verorahoilla palkata. Miten yksinkertainen täytyy ihmisen olla että luulee niin???
No tämähän on sitä paitsi täysin teoreettinen kysymys koska on selvääkin selvempää että et sinä missään töissä käy etkä veroja maksa. Suomessa on niin paljon työttömyyttä että noin totaalisen tyhmä ei mitenkään voi olla onnistunut löytämään työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus nuoruudessani (ehkä n. 13-14-v) olin maalta käymässä kummitädin luona Espoon Leppävaarassa ja siellä oli silloin Suomen mittakaavassa iso Maxi-market. Menin sinne sitten katselemaan ja shoppailemaan vähillä rahoillasi. Kiertelin, katselin ja lopulta ostin keltaisen collegepaidan. Kun pääsin ulos, minut pysäytti naispuolinen myymäläetsivä ja vaati saada tutkia ostokseni. Ojensin muovikassin hänelle ja hän otti paidan ja heilutteli sitä edes takaisin ja huusi, mihin olen piilottanut sen korun. Vaati myös että näytän taskut ja kaikki. Ei minulla ollut mitään korua ja suoraan sanoen en edes muistanut että olisin jotain rihkamakoruja edes katsellut. Kun mitään ei tietenkään löytynyt, hän lähti vihaisena pois. Ei puhettakaan pahoittelusta. Olin aika järkyttynyt pitkään.
Kun kerroin tapahtuneesta kummitädille, hän oli hyvin vihainen. Hänkin oli aiemmin ollut myymäläetsivänä ja sanoi ettei etsivä saa noin toimia, vaan käytännössä varkaudesta on oltava varma.
Myymäläetsivä 🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Millä "ens kerral"? Sähän meinasit boikotoida sitä kauppaa?
Noh, tervemenoa vaan sitten huutamaan täysin puskista ihmiselle, joka hoiti työnsä. Sen jälkeen ei varmaan tarvitse
pahemmin miettiä boikotoimisia, taattu porttikielto kyseiseen liikkeeseen lävähtänee sekunnissa. Lisäksi saattaa tulla bonusmatka valtion ilmaiseen hotelliin.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin moni olettaa että heillä on joku perusoikeus olla kaikkialla rauhassa ja stressittömässä ympäristössä. Se ei ole oikeaa elämää. Vartijan tulee valvoa asiakkaita. Se on heidän työtänsä.
Sitten itketään, kun ihmiset tekevät ostoksensa netissä. Jos kauppa antaa minulle epämiellyttävän shoppailuympäristön, vien rahani muualle
Mä olen kaupassa hieman sellainen haahuilija. Joskus on kiva tehdä heräteostoksia, ja ulospäin (vartijan silmistä se saattaa näyttää oudolta). Hieman myös olen jännittäjätyyppi, ja aina ei voi ajatella että käyttäydynkö oudosti. Hikeä pukkaa ja välillä saatan kaivaa nenäliinaa taskusta, tai puhelin saattaa soida. Lähellä kassaa saatan unohtaa jonkin tuotteen, ja palaan hakemaan sitä.
Ei kaikki ole nopeita ja suunnitelmallisia ja tehokkaita asiakkaita. Koskaan en silti ole bongannut näitä kyttiä. Miesystäväni on entinen myymäläkyttä, ja hän tunnistaa aina nää kytät. Mun elämää ne ei häiritse enkä edes ajattele kuka se kaupassa liikkujista on.
Ja olen sitä mieltä että se joka varastaa on juuri sellainen skarppi. Ei sellainen tuskailija ja pälyilijä. Kun meitä ihmisiä on niin erilaisia, ja niitä varkaitakin löytyy varmasti moneen lähtöön. Hyvä kyttä tietysti sellainen ettei liimaudu lähelle, vaan on sellainen huomaamaton. Eihän se kiva ole jos sellaisen saa stalkkaamaan itseään.