Jätin ostokset vartijan takia
Seuras 15 minuuttia ja tuli muutama katsekontaktiki. Vejn kaikki ostokset ja en tule samaan kauppaan takas.
Te vartijat olette täys syöpä. Minäkö muka varas? Tienaan 2x enemmän verrattuna teidän säälittävään kyttäyspalkkaan.
Kommentit (132)
Off topic mutta osa vartijoista on hot. Tulkaa vaan pamppujenne kansaa....
Itseäni on vartijat aina kohdellut asiallisesti. Jopa silloin kuin jäin näpistyksestä kiinni. Se on hyvin paljon itsestä kiinni millaista kohtelua saa. Joka porukkaan mahtuu toki niitä törppöjäkin, mutta se ei tee kaikista lopuistakin törppöjä.
Olen vuosia käynyt Riihimäen Tokmannilla. Joka hemmetin kerta minua on seurannut vartija ja myyjät ovat olleet valppaana kun saavun. En ole koskaan varastanut mitään. Olen tavallisen ihan näköinen nainen.
Viime kerran jälkeen päätin että en kanna enää rahojani tuohon paikkaan. Tulin mieheni kanssa sisään ja minulla oli myös vastasyntynyt vauvamme kantoliinassa. Vartija alkoi seurata välittömästi. Hän käveli välillä ihan edestäni ja katsoi minua vihaisesti. Hän varmaan kuvitteli että tungen tavaroita kantoliinan sisälle. Kerättiin ostoksia kärryyn vartija koko ajan kintereillä. Vartija seurasi kassalle asti ja näon vuoksi osti limupullon, että pystyi olemaan aivan kiinni minussa. Mieheni maksoi ja minä pakkasin tavarat. Vartija jäi kassan luo odottamaan ja kun saimme tavarat pakattua, hän saatteli meidät ulos. Kyllä meinasi itku tulla kun hävetti niin paljon. Muutkin asiakkaat kyllä varmasti huomasivat tämän seuraamisen. En ikinä enää mene tuonne nöyryyttettäväksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaisin kiertää joka hyllyn ja sekoitaisin kamoja ihan huvin vuoksi
Taptap...syyte ilkivallasta, siinähän sitten huvin vuoksi sakkoja makselet ;D
Hyvin olet selvillä siitä mistä syyttäjä ihan oikeasti nostaa syytteen ja mistä ei.
Vinkki: ei ihan vähästä.
Myymälävarkaudet syövät kaupan tulosta yli puolen miljardin verran, joten ihan pikkurahasta ei ole kysymys. Lehdessä oli juttu Intersport kauppiaasta, joka harkitsi jo asiakkaiden laukkujen pyytämistä säilöön kaupassaolon ajaksi. Lenkkareita viedään jaloissa jne. Ihmettelen, että eikö noihin saa mitään pysyvää varashälytintä laitetuksi. Erikoiskaupoissa käyvät myös satunnaisten varkaiden lisäksi ammattilaiset, joilta on tilattu paljon kalliita tavaroita. Vartiointi on kuitenkin aika kallista eikä kaikkea kuitenkaan voi silläkään estää.
Eräs tuttavani näki, kun ulkomaalainen (tummat hiukset, kaapumaiset vaatteet, ei puhunut suomea) nainen maksoi Lidlin kassalla osan tavaroita ja jätti suurimman osan lastenvaunujen koriin. Tuttavani ilmoitti kauppakeskuksen vartijalle. Kassalla ei mikään hälyttänyt. Kuulemma Lidlissä on Mozarella-juustoa vain muutamia kerrallaan myynnissä, koska niitä 0,69 euron juustoja oli varastettu niin paljon.
Vartjioissa on näitä, jotka välittävät kamaa ja ovat mopopoikien kavereita. Henkilökunta kantaa tavaraa takaoven kautta ulos jne. Jos vartijoista ja kameroista olisi ollut oikeasti hyötyä, olisi varkauksien pitänyt vähetä radikaalisti. Eipä niin ole käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkäisin jos seuraisi. Oma henkilökohtainen vartija. Mikäs sen mukavampi tehdä ostoksia, kun selusta on turvattu.
Eikö sinua huolestuttais että toiset asiakkaat huomaisi että sinua seuraa vartija koko ajan ja saisit varkaan maineen ihan syyttä?
Olin kerran isossa marketissa ja huomasin, kun vartija kyttäsi hyllyrivin päästä, kun suomalainen rom ani perhe oli valitsi vehnäjauhoja. Enpä itse usko, että kukaan haluaisi varastaa kilon painoisia euron hintaisia vehnäjauhopusseja.
Kun minä olin n. 15-vuotiaana samassa isossa marketissa, katselin meikkejä meikkiosastolla, kun taakseni jäi vartija seisomaan kädet puuskassa. Silloin olin arka, mutta jos nykyään noin tapahtuisi, vitt*uilisin vartijalle ja tekisin asiasta ilmoituksen myymäläpäällikölle.
Vierailija kirjoitti:
no mä kerran yritin palauttaa samantien rikki menneitä kenkiä yhteen tavarataloon, ja ne tiuski mulle ja sanoin et vaihdan asiakaspalvelijaa, ja sit onnistu. Seuraaval kerral ku menin kys.liikkeeseen, musta vartijapoika lähti seuraamaan mua, pyssähty tuijottamaan, tuijotti päästä varpaisiin ja alko tuijottaa mun muista kaupoista saamia kkasseja. :'DDDDDDDDDDD oon tosi kiltin näkönen ja en oo KOSKAAN varastanut ja palkkaki isompi ku vartijalla. :DDDDDDD
ajattelin, et se tiuskiva myyjä sillon suuttu ja on laittanu siks jonkun vartijan mun perään. Laitoin valituksen tosta myymälään, tosi typerää käytöstä.... :DDDD
Teinit, voi luoja.
Hyvin toimittu! Yli-innokkaat vartijat voivat aiheuttaa häpeän ja tarkkailun tunteen asiakkaalle, koska et varasta, mutta joku roikkuu vieressä /takana koko ajan. On myyjiä jotka puhuvat jatkuvasti korvanappiinsa, jos asiakas vain ottaa lompakon laukustaan esille hyllyjen välissä ja vartija tulee heti katsomaan. Toki jos kohtaa aineiden käyttäjän hyllyjen välissä joka pyrkii kohti, on mukavaa että vartija tulee paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosia käynyt Riihimäen Tokmannilla. Joka hemmetin kerta minua on seurannut vartija ja myyjät ovat olleet valppaana kun saavun. En ole koskaan varastanut mitään. Olen tavallisen ihan näköinen nainen.
Viime kerran jälkeen päätin että en kanna enää rahojani tuohon paikkaan. Tulin mieheni kanssa sisään ja minulla oli myös vastasyntynyt vauvamme kantoliinassa. Vartija alkoi seurata välittömästi. Hän käveli välillä ihan edestäni ja katsoi minua vihaisesti. Hän varmaan kuvitteli että tungen tavaroita kantoliinan sisälle. Kerättiin ostoksia kärryyn vartija koko ajan kintereillä. Vartija seurasi kassalle asti ja näon vuoksi osti limupullon, että pystyi olemaan aivan kiinni minussa. Mieheni maksoi ja minä pakkasin tavarat. Vartija jäi kassan luo odottamaan ja kun saimme tavarat pakattua, hän saatteli meidät ulos. Kyllä meinasi itku tulla kun hävetti niin paljon. Muutkin asiakkaat kyllä varmasti huomasivat tämän seuraamisen. En ikinä enää mene tuonne nöyryyttettäväksi!
.
Tuossa on mielestäni kaksi mahdollisuutta. Joko sinä muistutat hyvin paljon jotain toista asiakasta joka varastelee säännöllisesti tai sitten joku on puhunut sinusta muunneltua totuutta eli haluaa kostaa jotain eli on leimannut sinut varkaaksi kylillä juoruten. Itse kysyisin suoraan vartijalta mikä on homman nimi ja miksi seuraa joka kerta tai sitten vain siirtyisin kilpailijalle ja antaisin Tokmannille asiakaspalautetta miksi en enää käy talossa. Siellähän on kameravalvonta ja nauhoittavakin todennäköisesti eli voivat tarkistaa oletko varastanut ja miten sinua on seurattu. Minä selvittäisin asian, tuo on todella törkeää ja leimaavaa kohtelua kaupan puolelta. Ei pitäisi yhdenkään yrityksen koskaan lähteä sille linjalle että "jokainen asiakas on potentiaalinen varas", se enteilee kaupan loppumista tai konkurssia. Kukaan rehellinen ihminen ei pidä siitä että kohdellaan kuin varasta.
Itseäkin puistattaa aina kun vartija kävelee vastaan kaupassa, kun luulen että aiheuttaa äläkän kaupassa harjoittamastani kuvaamisesta (joka on siis täysin laillista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn niin usein yhdessä kaupassa kaverini kanssa (tunnettu myymälävaras), että myös mua seurataan ja epäillään. Mutta eipä haittaa, en ikinä varasta, ikävä vaan, että tuhlaavat aikaansa ja joku oikea varas saattaa sillä aikaa varastaa.
Minä en olisi myymälävarkaan ystävä.
No et varmaan, koska olet parempi ihminen ja nin hieno. Alun perin tutustuin siksi, koska halusin auttaa kadulla asuvaa ihmistä, ettei tarvitsisi enää varastaa. Sittemmin kyllä ymmärsin, ettei häntä oikein voi auttaa, on mokannut niin monet tilaisuudet ongelmiensa ja päihteidenkäyttönsä vuoksi. Mutta kyllä, vuosien saatossa huomasin kutsuvani häntä ystäväkseni, vaikka toki annankin hänelle anteeksi asioita, joita säännöllistä elämää viettävälle en antaisi. Ja kyllä, ajattelin vuosia sitten itsekin, etten ikinä voisi olla hänenkaltaisensa ihmisen ystävä, että sinänsä ymmärrän asenteen.
Olet ääliö.
Mä varmaan alkaisin jutella sille vartijalle ja kysellä tuotteista. Että oiskohan tää merkki parempi kuin tuo toinen. Ja missäs teillä oli talouspaperia? Mennäänkö seuraavaksi maitohyllylle?
Vierailija kirjoitti:
Jotain salattavaa on, jos vartijan läsnäolo häiritsee.
Jos vartija seuraa, niin onhan se häiritsevää vaikka ei olisi salattavaa.
K-marketissa oli tarjouksessa Red Bull, huomasin tämän vasta, kun menin kassalle jää kahvin kanssa, vartija kiinnitti huomiota kun laitoin sen jää kahvin siihen kassan edessä olevaan kylmien juomien laariin. Olin kuulemma liian dynaaminen. Hah Hah haa
Ja sitten lasten kanssa kun ovat alle 2 vee, pakko laskea kori nurkan taakke maahan ja etsiä tuotteita mitä haluaa, kun on molemmat kädet sidottu. Ja sitten, Vartija!
Vierailija kirjoitti:
Mä varmaan alkaisin jutella sille vartijalle ja kysellä tuotteista. Että oiskohan tää merkki parempi kuin tuo toinen. Ja missäs teillä oli talouspaperia? Mennäänkö seuraavaksi maitohyllylle?
Haluaisin nähdä sen vartijan ilmeen kun alat kysymään tietoja. Joskus kassalla oli jopa kaksi vartijaa vierekkäin tuijottamassa asiakasta kiinteästi.
Oletko romani?