Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Naiset katuvat nuorena otettuja tatuointeja – nyt on trendinä käydä läpi kivuliaita laserhoitoja, koska tatuoinnit eivät ole enää muodissa: ”Tämä ei sovi nykyiseen tyyliini”

Vierailija
30.08.2019 |

"Tatuoinnin poistaminen on paitsi kivuliasta, myös kallista. Eiran sairaalan hinnaston mukaan yksi hoitokertaa maksaa 210 euroa. Saman päivän aikana tehty 2–4 hoitokerran sarja verottaa kukkaroa 315–630 euroa."

– Teksti on kaunis, mutta ihan nuo tribaalikuviot ei sovi enää omaan tyyliini

– Pari kertaa olen miettinyt, että olisi pitänyt kuunnella aikanaan äitiä. Äiti sanoi silloin, että ”sie tuut katumaan tuota vielä”

https://www.is.fi/viihde/art-2000006222235.html

Joo-o. Kannattaisiko kaikkien miettiä sen parikymmentä kertaa ennen kuin niitä tatuointeja alkaa ottamaan.

Eipä tästä voi muuta ajatella kuin: short tattoo parlours, long tattoo removal industry.

Jos nämä olisivat osakkeina, kaikki tietäisivät mitä tehdä.

Tatuoinnit ovat noloja! Ensin maksetaan tili tyhjäksi niitä ottamalla kun luullaan että ollaan sitten niin trendikkäitä ja cooleja, sitten kun pian se ei olekaan enää muodissa niin maksetaan taas tili tyhjäksi niiden kalliiseen ja kivuliaaseen laser poistoon.

Surullista!

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti niin että vain ja ainoastaan naiset katuvat niitä?

On. Naiset on tuuliviirejä.

Vierailija
122/142 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan siksi enemmän naiset katuvat kuin miehet koska useammalle miehelle naisen tatuointi on turn off ja pitää naista wt-hutsuna tatuoinnin vuoksi kuin miehen tatuointi on naisille turn off, useammin jopa turn on. Naiset haluavat olla kauniita ja miellyttäviä ja että heihin suhtaudutaan positiivisesti, miehillä on enemmän myös ota-tai-jätä-asennetta. Itse en kadu koska en ole kokenut syrjintää sellaisten ihmisten taholta, joiden suhtautumisesta välittäisin, mutta varmaan katuisin jos esim. mieheni ei pitäisi tatuoinneistani. No hän kuitenkin pitää niistä erityisesti. Aika yksinkertaista loppujen lopuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheskään kaikki ihmiset eivät kadu tatuointejaan. Jos sen ottaa kovin nuorena, ehtii toki kyllästyä ja elämänarvot ja mielipiteetkin voivat kovasti muuttua. Mitä aikuisempana tatskan ottaa, sitä varmemmin sitä jaksaa katsella pidemmän aikaa.

Hyvin tehty tatuointi on kuitenkin parhaassa tapauksessa kestävä ja tyylikäs. Kaverien kännissä tekemät viritelmät ovat asia erikseen.

Huonon tatuoinnin voi myös peittää uudella, kauniimmalla kuvalla.

Ja tässäkin ketjussa täytyy muistuttaa, että naiset tekevät asioita myös itsensä vuoksi, eikä vain viehättääkseen miehiä. Naisilla ei ole myöskään mitään velvollisuutta "korjata" miesten mielestä ei-viehättäviä asioita.

Aamen! Joku täällä kysyi, että miksi pitää ottaa rumia tatuointeja, jotka näyttää apinan piirtämiltä. Olen ollut töissä tatuointiliikkeessä ja mun kokemuksen mukaan syitä ovat

- Raha. Ei haluta maksaa tatuoinnista sen normaalia hintaa. Kivempi, kun kaveri tekee 50 eurolla kuin että ammattilainen tekee saman 300 eurolla. Tatuointi on aina sijoitus

- Ei viitsitä ottaa selvää mistä löytyy tatuoija, joka pystyy tekemään haluamasi kuvan, vaan marssitaan lähimpään paikkaan.  Itse sekä ystäväni, jotka harrastavat tatuointeja, voivat käyttää vuosiakin sopivan tekijän etsimiseen. Itse etsin tekijää 10 vuotta ja olin valmis matkustamaan Euroopassa tatuoijan perässä, mutta onneksi hyvä tekijä löytyi viimeinkin Suomesta. Jos hän lopettaisi tatuoinnit huomenna, joutuisin taas etsimään varmaan seuraavat 10 vuotta sopivaa tekijää.

- Ei oteta huomioon tatuoijan omaa tyyliä ja haluttua kuvaa. Jos haluat realistisen kasvokuvan sun mummosta, ei kannata mennä tatuoijalle, joka on erikoistunut niihin kirottuihin tribaaleihin. Tai, jos haluat japanilaisen lohikäärmeen ei kannata mennä tatuoijalle, joka tekee pääasiassa mustavalkoharmaita pääkalloja ja aseita. Ihan sama, jos menisit leipäleipurilta tilaamaan hääkakun. Saat kyllä hääkakun, mutta ihan erilaisen kuin kondiittorilta, jolla on pitkä kokemus ja osaaminen hääkakuista. Molemmat toki leipovat ja luomukset ovat varmasti syötäviä.

Sen lisäksi tatuoinneista ei pidetä huolta jälkeenpäin. Ei hoideta ihoa, ei rasvata, ei kuorita ja poltetaan tatuoinnit pilalle auringossa. Ajan tuomaa kulumaa toki tulee aina, mutta jos grillaa kuvaansa joka kesä suorassa auringon valossa, varmana kulahtaa. Tatskat pitäisikin pitää suojassa auringolta. Itse käytän vahvalla suojakertoimella olevaa rasvaa, jos olen tunninkin auringossa kesällä, muutoin kirkkaina ja kuumina päivinä peitän tatuoinnit kokonaan. Kauniinkin kuvan saa kyllä pilalle omalla käyttäytymisellä.

Vierailija
124/142 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olisi ikinä arvannut.

t. tatuoimaton

Vierailija
125/142 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheskään kaikki ihmiset eivät kadu tatuointejaan. Jos sen ottaa kovin nuorena, ehtii toki kyllästyä ja elämänarvot ja mielipiteetkin voivat kovasti muuttua. Mitä aikuisempana tatskan ottaa, sitä varmemmin sitä jaksaa katsella pidemmän aikaa.

Hyvin tehty tatuointi on kuitenkin parhaassa tapauksessa kestävä ja tyylikäs. Kaverien kännissä tekemät viritelmät ovat asia erikseen.

Ja tässäkin ketjussa täytyy muistuttaa, että naiset tekevät asioita myös itsensä vuoksi, eikä vain viehättääkseen miehiä. Naisilla ei ole myöskään mitään velvollisuutta "korjata" miesten mielestä ei-viehättäviä asioita.

Aamen! Joku täällä kysyi, että miksi pitää ottaa rumia tatuointeja, jotka näyttää apinan piirtämiltä. Olen ollut töissä tatuointiliikkeessä ja mun kokemuksen mukaan syitä ovat

- Raha. Ei haluta maksaa tatuoinnista sen normaalia hintaa. Kivempi, kun kaveri tekee 50 eurolla kuin että ammattilainen tekee saman 300 eurolla. Tatuointi on aina sijoitus

- Ei viitsitä ottaa selvää mistä löytyy tatuoija, joka pystyy tekemään haluamasi kuvan, vaan marssitaan lähimpään paikkaan.  Itse sekä ystäväni, jotka harrastavat tatuointeja, voivat käyttää vuosiakin sopivan tekijän etsimiseen. Itse etsin tekijää 10 vuotta ja olin valmis matkustamaan Euroopassa tatuoijan perässä, mutta onneksi hyvä tekijä löytyi viimeinkin Suomesta. Jos hän lopettaisi tatuoinnit huomenna, joutuisin taas etsimään varmaan seuraavat 10 vuotta sopivaa tekijää.

- Ei oteta huomioon tatuoijan omaa tyyliä ja haluttua kuvaa. Jos haluat realistisen kasvokuvan sun mummosta, ei kannata mennä tatuoijalle, joka on erikoistunut niihin kirottuihin tribaaleihin. Tai, jos haluat japanilaisen lohikäärmeen ei kannata mennä tatuoijalle, joka tekee pääasiassa mustavalkoharmaita pääkalloja ja aseita. Ihan sama, jos menisit leipäleipurilta tilaamaan hääkakun. Saat kyllä hääkakun, mutta ihan erilaisen kuin kondiittorilta, jolla on pitkä kokemus ja osaaminen hääkakuista. Molemmat toki leipovat ja luomukset ovat varmasti syötäviä.

Sen lisäksi tatuoinneista ei pidetä huolta jälkeenpäin. Ei hoideta ihoa, ei rasvata, ei kuorita ja poltetaan tatuoinnit pilalle auringossa. Ajan tuomaa kulumaa toki tulee aina, mutta jos grillaa kuvaansa joka kesä suorassa auringon valossa, varmana kulahtaa. Tatskat pitäisikin pitää suojassa auringolta. Itse käytän vahvalla suojakertoimella olevaa rasvaa, jos olen tunninkin auringossa kesällä, muutoin kirkkaina ja kuumina päivinä peitän tatuoinnit kokonaan. Kauniinkin kuvan saa kyllä pilalle omalla käyttäytymisellä.

Unohdin; suurin osa tatuoijista on valitettavasti taidoiltaan keskitasoa tai suorastaan surkeita. Tatskaliikkeen voi pistää pystyyn kuka tahansa. Siinäkin liikkeessä, jossa itse olin töissä, en olisi ottanut tatuointia yhdeltäkään tatuoijalta. Suurimmalla osalla ei ole visuaalista silmää varmaan edes hahmottaa, että onkohan tää nyt hyvä tekijä vai ei. 

Vierailija
126/142 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin uimahallissa eilen. Olin järkyttynyt  miten yleisiä tatuoinnit nykyään ovat. Oli enemmän nuoria, joilla on tatuointi, kuin sellaisia joilla ei ole (!).  

Makuja on monia, mutta omasta mielestäni ne ovat pääsosin rumia. Kaukaa katsottuna näyttää semmoiselta epämääräiseltä möykyltä. Rumin tatuointi, minkä olen nähnyt oli sellainen viivakoodi, mikä on kaupassa ostetuissa tuotteissa. Se oli eräällä ns. isokokoisella naisella niskassa. Tuli mieleen joulukinkku. Mutta makuja on monia. Toki.  

Vierailija
127/142 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ottanut tatuointeja ollakseni trendikäs tai cool. Minä nyt vain satun pitämään siitä taiteenmuodosta aivan kuten pidän "kissantappohevistäkin".

Vierailija
128/142 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehokkaasti on kyllä saatu häivytettyä aikansa ikonit eli tramp stampit!  Eipä ole näkynyt enää missään, vaikka kovin moni sellaiseen meni sortumaan vuosituhannen vaihteen lantiofarkkuhuumassa :(

Just vähän aikaa sitten näin tribaali tramp stampin ja ajattelin että ai niin, toi oli sitä aikaa.

Vierailija
129/142 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
130/142 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaas kuvia teidän tatskoista.

En laita. En ottanut niitä teitä (tai sinua) varten.

Vierailija
131/142 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti niin että vain ja ainoastaan naiset katuvat niitä?

Naiset on muodin orjia enemmän.

Vierailija
132/142 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuulun näihin, jota täällä pilkataan. Eli tatuoinnin ottaneisiin ja myöhemmin isolla rahalla poistaneisiin. Otin tatuoinnin 16-vuotiaana esittämällä tatuointiliikkeessä väärennetyt paperit. Kyllä-juuri sellaiset nolot kiinalaiset kirjaimet.

Miksi olin niin tyhmä että otin? Varmaan samasta syystä kun en lukenut kokeisiin. Tiesin kaikesta kaiken muutenkin, mm sen että minusta tulee punkbändin laulaja, todennäköisesti meidän bändi löydetään, kun oltiin niin helvetin erinomaisia ja hyviä, hiomattomia timantteja. Päivääkään en ainakaan mitään töitä tee ja vanhempien säästämät jotkut-vi*un -pörssiosakkeet myyn heti kun täytän 18v, koska aion vaan tuhlata, matkustaa ja nauttia elämästä. Ja aion muutenkin vaan hengata ja kuunnella musaa-ehkä tuotan jonkun leffan. Lapsia en todellakaan halua, saisipa sterilisaation nyt heti 16-v. Tai saisipa kohdunpoiston, niin ei tarvitsisi näitä kuukautisiakaan. Pelkkää riesaa, koska sataprossaa varmasti en lapsia halua. Enkä keskiluokkaista elämää enkä mitään v*tun kuivaa toimistotyötä. Teen musiikkia elääkseni-tai leffan. Tai kirjoitan kirjan koska minulla on niin hyviä ajatuksia.

Jep. Tämän kaiken tiesin 16-vuotiaana. Nyt on se akateeminen loppututkinto, keskiluokkainen elämä ja kolme lasta. Ja toimistotyökin löytyy, sijoitan pörssiosakkeisiin aktiivisesti. Onneksi tosiaan otin ne kiinalaiset kirjaimet, enkä sitä kohdunpoistoa.

Ihmisen aivot eivät ole kehittyneet vielä 16-vuotiaana. Voisiko tällaiset nolot mokat johtua siitä?

Jep. Samasta syystä: äänioikeutta ei missään nimessä tule laskea 16 ikävuoteen. Ovat niin idealisteja ja vietävissä.

Vierailija
133/142 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pari tyhmää. Kliseinen teksti ja unisieppari. Edelleen tatuoinnit kiinnostaa mutta laajempina kokonaisuuksina. Aionkin ne peittää yhtenevällä teemalla. N26

Two wrong's doesn't make it right

Kirjoita ihan vaan suomeksi, kun ei tuo englanti näytä sulta oikein sujuvan.

Vierailija
134/142 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tässäkin ketjussa täytyy muistuttaa, että naiset tekevät asioita myös itsensä vuoksi, eikä vain viehättääkseen miehiä. Naisilla ei ole myöskään mitään velvollisuutta "korjata" miesten mielestä ei-viehättäviä asioita.[/m

”Tatuointi on aina sijoitus”.

Miten niin sijoitus? Ei se kasva korkoa, ei sitä voi myydä ja saada sijoitustaan takaisin.

Vierailija
135/142 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tästä olette mieltä? https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3f4361bf-fa55-4e69-8814-a5b59d7f54c9

Mielenterveysongelmia.

Vierailija
136/142 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat epävakaita ja huonoja tekemään päätöksiä. M.O.T.

Vierailija
137/142 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tästä olette mieltä? https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3f4361bf-fa55-4e69-8814-a5b59d7f54c9

Naisella koko kroppa tatuoitu, jopa naama 😲

Vierailija
138/142 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ffffffff kirjoitti:

Kävin uimahallissa eilen. Olin järkyttynyt  miten yleisiä tatuoinnit nykyään ovat. Oli enemmän nuoria, joilla on tatuointi, kuin sellaisia joilla ei ole (!).  

Makuja on monia, mutta omasta mielestäni ne ovat pääsosin rumia. Kaukaa katsottuna näyttää semmoiselta epämääräiseltä möykyltä. Rumin tatuointi, minkä olen nähnyt oli sellainen viivakoodi, mikä on kaupassa ostetuissa tuotteissa. Se oli eräällä ns. isokokoisella naisella niskassa. Tuli mieleen joulukinkku. Mutta makuja on monia. Toki.  

Kasvotkin näyttävät kaukaa katsottuna epämääräiseltä möykyltä. Ja nekin ovat pääosin rumia. Mutta makuja on monia.

Vierailija
139/142 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi, että ovat useimmiten epäesteettisiä tatuoinnit aiheuttavat syöpää.

Vierailija
140/142 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pari tyhmää. Kliseinen teksti ja unisieppari. Edelleen tatuoinnit kiinnostaa mutta laajempina kokonaisuuksina. Aionkin ne peittää yhtenevällä teemalla. N26

Two wrong's doesn't make it right

Kirjoita ihan vaan suomeksi, kun ei tuo englanti näytä sulta oikein sujuvan.

Harjoittelu tekee mestarin. Joten jatka sinäkin suosiolla veetuiluharjoituksiasi.