Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Naiset katuvat nuorena otettuja tatuointeja – nyt on trendinä käydä läpi kivuliaita laserhoitoja, koska tatuoinnit eivät ole enää muodissa: ”Tämä ei sovi nykyiseen tyyliini”

Vierailija
30.08.2019 |

"Tatuoinnin poistaminen on paitsi kivuliasta, myös kallista. Eiran sairaalan hinnaston mukaan yksi hoitokertaa maksaa 210 euroa. Saman päivän aikana tehty 2–4 hoitokerran sarja verottaa kukkaroa 315–630 euroa."

– Teksti on kaunis, mutta ihan nuo tribaalikuviot ei sovi enää omaan tyyliini

– Pari kertaa olen miettinyt, että olisi pitänyt kuunnella aikanaan äitiä. Äiti sanoi silloin, että ”sie tuut katumaan tuota vielä”

https://www.is.fi/viihde/art-2000006222235.html

Joo-o. Kannattaisiko kaikkien miettiä sen parikymmentä kertaa ennen kuin niitä tatuointeja alkaa ottamaan.

Eipä tästä voi muuta ajatella kuin: short tattoo parlours, long tattoo removal industry.

Jos nämä olisivat osakkeina, kaikki tietäisivät mitä tehdä.

Tatuoinnit ovat noloja! Ensin maksetaan tili tyhjäksi niitä ottamalla kun luullaan että ollaan sitten niin trendikkäitä ja cooleja, sitten kun pian se ei olekaan enää muodissa niin maksetaan taas tili tyhjäksi niiden kalliiseen ja kivuliaaseen laser poistoon.

Surullista!

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ensimmäisen tatuointini 19-vuotiaana, nyt olen 45-vuotias enkä yhtään kuvaa ole katunut.

Totta kai sitä katuu jos ottaa kuvan kun "muillakin on", ei tatuointi ole mikään  vaate jonka voi heittää kierrätykseen kun menee pois muodista!

Vierailija
82/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun ajattelin Sara Ticklen "Amor Vincit Omnia" tatuoinnista, että hieno. No en ajattele enää, kyllä nuo tatuoinnit vaan on kamalia. Eikös Mungollakin ole kaikkia hirvityksiä? Ja Eevi Teittisellä lukee jalassa "Live, Laugh, Love". :D

”Live, Laugh, Love", oikeasti 😆? Tällainen nopeasti muodista poistunut sisustushokema, josta on tullut jo vitsi kun se oli joka toisessa valkoisessa makuuhuoneessa. Tällainen on sitten ikuisesti tatuoituna koipeen. Vau, mahtaa harmittaa. Hirn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tällaisia kirjoituksia lukiessa alkaa tehdä sittenkin mieli hankkia tatuointi ihan kiusaksenne. T. N51v. En nuorempana keksinyt tarpeeksi "ikuisen" tuntuista kuvaa että olisin päässyt toteutukseen asti, mutta eihän tässä ikuisesti eletä! Tuskin sitä sitten 70-vuotiaana hirveästi katuisin 😁

Vierailija
84/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta tuulipukutiinat poisttattavat niitä joukolla kun ensin joku julkkislammasmuija uskalsi kertoa katuvansa.

Pian on naistenlehdet täynnä voimaannuttamisjuttuja ”puhtaasta ihosta ja sen tuomasta ilosta”😆

Kyllä naiset ovat niin muiden naisten vietävissä että pahhaa tekköö.

M

Vierailija
85/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina tällaisia kirjoituksia lukiessa alkaa tehdä sittenkin mieli hankkia tatuointi ihan kiusaksenne. T. N51v. En nuorempana keksinyt tarpeeksi "ikuisen" tuntuista kuvaa että olisin päässyt toteutukseen asti, mutta eihän tässä ikuisesti eletä! Tuskin sitä sitten 70-vuotiaana hirveästi katuisin 😁

Tuli muuten oikeasti inspiraatio ja päätin aihepiirin ja tyylin! Mietin jo mistä löytyisi keski-ikäisille sopiva liike!

Vierailija
86/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ventovieraiden palstakirjoittelijoiden kiusaksi? 🙄 Okei...

Vierailija
87/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit ovat ulkonäössä hankittu ominaisuus ja, kuten linkatussa jutussakin mainitaan, länsimaissa muotiasia (+ vielä kulttuurista omimista). Kyllä siitä saa keskustella ja kommentoida esim. täällä av:lla.

Kerrotko vielä, että minkä kulttuurin? Tatuointeija on ollut aina eri kulttuureissa toisistaan riippumatta, eikä voida osoittaa keneltä ne on alunperin lähtöisin. Vanhimmat tähän mennessä löydetyt on muumiossa, joka löytyi Euroopasta Alpeilta.

Vierailija
88/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään tehdä epämuodikkaita asioita noin yleisemmin.

Vierailija
89/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ventovieraiden palstakirjoittelijoiden kiusaksi niitäkin?

Vierailija
90/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ventovieraiden palstakirjoittelijoiden kiusaksi niitäkin?

Muun muassa. Saahan täältä omanlaisensa mielipideotannan.

Vierailija
91/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yksi heistä. Omaa rahaa minä siinä poltan ja paljon muitakin virheitä on tullut elämän aikana tehtyä kuin tatuoinnit, näistä pääsee sentään rahalla vielä eroon. En kyllä tajua että miksi tämä tuntemattomia ihmisiä niin kovasti kalvaa 🤔

Hienoa että sinulla on rahaa poistattaa tatuoinnit. Kaikilla katujilla ei ole ylimääräisiä satasia laittaa tatuointien poistoon ja joutuvat elämään tatuointiensa kanssa.

No myönnettäköön että enää ei ole. Poisto on pitkä prosessi, varsinkin kun esim. minulla on molemmissa käsivarsissa isot mustat tuherrukset. Toinen on lähes poissa, toinen ihan vaiheessa ja näihin on mennyt jo reilusti yli 1000€ rahaa. Aloitin jo vuosia sitten poistoprosessin, mutta olen pitänyt pitkiä taukoja välissä juuri rahan puutteen takia, enkä tiedä koska pääsen jatkamaan tätä poistoprosessia, vai pääsenkö koskaan. Pitkähihainen paita päällä olen kulkenut kesät ja talvet viimeiset 10 vuotta.

Vierailija
92/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Katumus on osa elämää. Jotkut välttävät kaikkea, jotta ei tarvitsisi joskus ehkä katua. Mulla ei ole tatuointeja, mutta en kammoa katumusta jo etukäteen. Sehän on vain tunne, kokemus. Elämä jatkuu ihan normaalisti, eikä pikku katumuksiin kannata jäädä kiinni. Elän elämää, ehkä joskus kaduttaa jokin mutta mitä sitten? Jotkut ei uskalla rakastua, "koska voi joskus satuttaa". Mitä elämää se on?

Vierailija
93/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että kaduttaa joku kännissä kaverin olohuoneessa tehty tatuointi 90-luvulla. Niitä kuitenkin näkee yhä harvemmin sillä laadukkaita tekijöitä on aina vaan enemmän ja helpommin saatavilla.

En ymmärrä miksi tänään otettu tatuointi pitäisi olla 20 vuoden päästä vielä koko juttu elämässä. Itselle tatuoinnit ovat merkityksellisiä asioita ja se merkitys ei poistu vaikka ei olisikaan myöhemmin yhtä tärkeä. Voin katsoa tatuointia ja miettiä että tämä asia oli minulle todella tärkeä vuosia sitten ja ajatella kaikkia ihania muistoja joita siihen liittyy.

Mulla on pari varmasti kenen tahansa muun mielestä typerää tatuointia mutta mulle ne ei ole sitä koska ne on osa mun elämää ja historiaa. Vähän kuin ikuinen päiväkirja.

Vierailija
94/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olin nössö. Kun olin parikymppinen, kaveripiirissäni oli buumi ottaa käsivarsiin tatuointeja kovaa vauhtia. Se oli melkein kuin kilpailu siitä kenellä on eniten ja värikkäimpiä kuvia. Katselin sielu kateudesta kirveltäen vierestä, mutta emmin empimästä päästyäni ja päätin olla ottamatta tatuointeja ennen kuin löytäisin aiheen jota haluaisin katsella lopun ikääni. Eipä sellaista ideaa koskaan tullut. Nyt kaverit ovat jo kolmekymppisiä, eivätkä silloin niin makealta näyttäneet tatuoinnit ole enää niin hienoja. Kaikki kuvat ovat kulahtaneet, reunat hieman levinneet ja aina kun nähdään niin suunnitelmissa on korjata tatuointeja sieltä sun täältä ja peittää vähän tuolta. Olen niin helpottunut etten lähtenyt samaan mukaan, vaikka ystäväni näyttävät olevan tyytyväisiä kuviinsa, tiedän että itse olisin jo tässä vaiheessa kyllästynyt ja tuskissani kun ei olisi varaa poistattaa mitään.

Vierailija
95/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku selittää, miksi nykyään näkee niin paljon niitä unisieppari-tatuointeja?

Mitä ne symboloivat nykyajan nuorille (18-25-vuotiaille) suomalaisille naisille, oikeasti?

En ole ikinä ymmärtänyt tuon kuvion/kuvan symboliikkaa ja yllättäen kasvanutta suosiota. Mistä lie siis johtuu?

Vierailija
96/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele että otat elohopeamustetta verenkiertoosi tihkuttavan tatuoinnin, vieläpä vapaaehtoisesti. Laskemaan energiatasojasi ja heikentämään terveyttäsi.

Eikö siinä pitäisi aseella uhata, että sellaisen iholleen ottaisi?

Vierailija
97/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku selittää, miksi nykyään näkee niin paljon niitä unisieppari-tatuointeja?

Mitä ne symboloivat nykyajan nuorille (18-25-vuotiaille) suomalaisille naisille, oikeasti?

En ole ikinä ymmärtänyt tuon kuvion/kuvan symboliikkaa ja yllättäen kasvanutta suosiota. Mistä lie siis johtuu?

wikipediasta

"Nykyisin myös new age -ryhmät valmistavat ja myyvät unisieppareita.[2][3] Unisiepparin alkuperäinen tarkoitus on suodattaa pahat unet ja ajatukset päästäen lävitseen hyvät unet ja ajatukset,[4] mutta nykyisin se on usein koriste-esine."

Ehkä he haluavat suodattaa pahoja unia tatuoinnin avulla. Kaikennäköistä.....

Vierailija
98/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti niin että vain ja ainoastaan naiset katuvat niitä?

No jutussa oli vain naisia.

Ja sitä paitsi, miehet käyttävät näissä asioissa todellista harkintaa ja myös ottavat tatuoinnin usein jostain syystä.

Naiset ottavat tatuointeja useimmiten siksi, koska luulevat saavansa niillä paremmin miehiä. Naiset luulevat, että koska he itse viehättyvät tatuoiduista miehistä, niin he uskovat että miehetkin viehättyvät tatuoiduista naisista. Asia ei kuitenkaan ole näin. Miehet ja naiset pitää eri asioista, naisille se selviää karusti vasta jälkeen faktan.

Älkää naiset projektoiko sitä mitä te haluatte miehistä itseenne. Jos vitt uileva tatskattu jännä kiihottaa, niin se ei tarkoita että mies kiihottuu vitt uilevasta tatskatusta naisesta.

Ainakin kun lukee Feissarimokia, niin kovin paljon tuntuu olevan miehiä, jotka kännipäissään atuoivat itseään ja kavereitaan. Missähän tuossa on se harkinta?

Jos nainen ottaa tatuoinnin, niin hän ei sen jälkeen halua itselleen miestä, joka ei tatuoinneista tykkää. Tuo on täydellinen win-win-tilanne, kun kumpikaan ei halua toista.

Vierailija
99/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiaana päätin, että haluan tatuoida niskaani ristin. Halusin sen rippilahjaksi, mutta äiti sanoi ei. Kun täytin 18, kävelin tatuointistudioon ja varasin ajan. 2kk myöhemmin niskassani viimein oli se risti. Tästä on 6 vuotta, eikä kaduta yhtään. Kuin se oliis ollut aina siinä. Korkeintaan saattaisin nyt valita hieman erilaisen designin. Kuva ja sen merkitys minulle pysyy loppuelämäni, hyvä näin.

Nolointa ovat ihmiset, jotka tatuointien perusteella tekevät ihmisistä johtopäätöksiä ja leimaavat tyhmäksi wt:ksi. Minulle ihan sama, onko tatuointeja jollain vai ei, en ajattele tatuoimatonta tylsäksi harmaaksi varpuseksi.

Vierailija
100/142 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheskään kaikki ihmiset eivät kadu tatuointejaan. Jos sen ottaa kovin nuorena, ehtii toki kyllästyä ja elämänarvot ja mielipiteetkin voivat kovasti muuttua. Mitä aikuisempana tatskan ottaa, sitä varmemmin sitä jaksaa katsella pidemmän aikaa.

Hyvin tehty tatuointi on kuitenkin parhaassa tapauksessa kestävä ja tyylikäs. Kaverien kännissä tekemät viritelmät ovat asia erikseen.

Huonon tatuoinnin voi myös peittää uudella, kauniimmalla kuvalla.

Ja tässäkin ketjussa täytyy muistuttaa, että naiset tekevät asioita myös itsensä vuoksi, eikä vain viehättääkseen miehiä. Naisilla ei ole myöskään mitään velvollisuutta "korjata" miesten mielestä ei-viehättäviä asioita.

Se on kummallista kun naisten itsensä takia tekemät jutut. Esim kun meillä on tuon naisen kanssa molemmilla saman verran vapaa-aikaa ja hän sanoi että sitä ei ole tarpeeksi, niin minä ehdotin että hän lopettaa meikkaamisen. Hölmistynyt ilme naamalla, sanoi että se ei lisää hänen vapaa-aikaansa. Mitä muutakaan aikaa tuo lisää kuin hänen vapaa-aikaansa? Joka päivä 10-20min tekee viikossa keskiarvoisesti reilu puolitoistatuntia aikaa harrastaa jotakin. Ilmeisesti minun tulisi tinkiä silti omasta vapaa-ajastani, koska hän meikkaa vähän myös minua varten, mutta ei kuitenkaan koskaan kotona minua varten. Sekaisin on tuomioni.

Oletteko te jossain vankilassa vai miten joku oma aika ja pari minuuttia kestävä meikkaaminen on noin suuri ongelma?